Hei TURKULAISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heideken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kakskerta:
Kakskerta

Kaukana, mutta ihana. Rauhallinen ja tuntuu melkein kun olis jossain saaristossa eikä kaupungissa. Palvelut nyt on kaukana mutta miljöö niin ihana että korvaa sen :D
Itse en muuttais kun pitää mantereella käydä töissä :D

Musta tää on just hauska ketju :D ! Vastaukset on nimenomaan perstuntumalta eikä välttämättä faktaa lainkaan. Sitä paitsi jokaisella on varmasti omat mielikuvansa asuinalueista ja oma on yleensä ainakin se melkein paras :D .

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Musta tää on just hauska ketju :D ! Vastaukset on nimenomaan perstuntumalta eikä välttämättä faktaa lainkaan. Sitä paitsi jokaisella on varmasti omat mielikuvansa asuinalueista ja oma on yleensä ainakin se melkein paras :D .

Just näin tä oli tarkoitettukin, ei mulla faktaa kaikista paikoista ole vaan kerron omia kokemuksiani ja mielikuviani :D
Oon asunut monessa paikassa täällä ja yhtään ei oo vielä tullut...

Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:

Ensimmäinen missä olen asunut, asuin vain 5kk täällä, kertonee jotain mielipiteestäni. Periaatteessa ok ja suht rauhallinenkin, sijaintikin hyvähkö. Talot kuitenkin rumia ja alue jotenkin epäsiistin oloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja heideken:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ispoinen ja Ilpoinen

Ispoinen rauhaton, ruma, perusbasiclähiö jossa työttömiä ja yh-äitejä, vähän ahdistava paikka.
Ilpoinen rauhallisempi, vanhojen ihmisten paikka, sijainti ok.

Asuessani aikoinaan Uittamolla (city-kaupungissa) olivat nuo alueet päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja angel08:

Nounou, asteikolla neljästä kymppiin kolmonen :(
Mylly ja Ikea on jees, muuten Raisio vois kadota. Kunnallispolitiikka on vasemmistolaista kakkaa, keskustan miljoonan euron valot ja lasipalatsi ovat rumia, yläaste on Suomen suurin ja rauhaton. Raisiossakin on hyvät ja huonot alueet: Ihala ja Kuloinen, Tikanmaa ja ehkä Kaanaa ja Viheriäinenkin ovat ihan ok mutta Petäsmäki, Hakinmäki ja Vaisaari slummeja.

Turkulainen on jäävi arvostelemaan Raisiota, sori. Varsinkin kunnallispolitiikasta kannattaa pitää suu kiinni, katsohan ensin mitä Turun toiminta on... Ei siis ihmekään että ympäristökunnat -muutkin kuin Raisio- tekevät kuntaliitoksen kenen tahansa muun kanssa mieluummin kuin Turun.

Ymmärrän kyllä että harmittaa kun Mylly ja muut isot liikkeet keskittyy juuri Raision puolelle rajaa tuoden hyvät verotulot turkulaisittain väärään paikkaan. Tervetuloa vaan ostoksille ;) meille kelpaa kyllä kun pidätte kaupungin liikkeet pystyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Lieto?
...vaikkei Turkua olekaan...

Riippuu alueesta... Ilmarisissa on kivan näköisiä taloja, Liedon keskustan liepeillä outoja "talovarastoja" (Landeksi liian tiheään rakennettuja alueita), Yliskulma jo turjan kaaaaukana sivistyksestä. Hyvät palvelut, suhteellisen kalliit asunnot, oikeistovaltuusto(?).

Ispoinen ja Ilpoinen

Ispoinen rauhaton, ruma, perusbasiclähiö jossa työttömiä ja yh-äitejä, vähän ahdistava paikka.
Ilpoinen rauhallisempi, vanhojen ihmisten paikka, sijainti ok.

Asuessani aikoinaan Uittamolla (city-kaupungissa) olivat nuo alueet päinvastoin.

Siis hei, mä vastasin väärinpäin! Juurikin niin siis! Sori :)
(Noi sekottaa aina!)

Yhteistyössä