Hei, tarvitsen vähän apua käännöksen kanssa (englanti), vastaus lääkäriltä. Saako tänne linkittää?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156185]Sinulle on jo ehdotettu Dextran Annika Riska, hän on erittäin pätevä Dextran gynekologit Helsinki

Jos et halua tulla Helsinkiin voit etsiä jonkun gynekologin jolla vastaava pätevyys (gynekologisen onkologian erikoislääkäri, erikoisalat kolposkopiat, naisten syöpätaudit, gynekologiset leikkaukset).[/QUOTE]

Kiitos mä voin kokeilla varata ajan maanataina, jos en saa siitä mitä haluan lääkäriltä kenen luo menen maanataina
 
"vieras"
Resurseja ei ole, mutta jos itse maksaa, maksaa mitä maksaa tutkimukset? Eikö näinkään onnistu?
Ei siis löydy rahoittajia kliiniseen tutkimukseen jossa selvitettäisiin viruksen toimintaa ja elinkaarta laajassa mittakaavassa. Miljardeja on jo käytetty rokotteen kehittämiseen kahdelle HPV virukselle eikä vieläkään ole varmaa tietoa miten tehokas tai tarpeellinen se on.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156200]Ei siis löydy rahoittajia kliiniseen tutkimukseen jossa selvitettäisiin viruksen toimintaa ja elinkaarta laajassa mittakaavassa. Miljardeja on jo käytetty rokotteen kehittämiseen kahdelle HPV virukselle eikä vieläkään ole varmaa tietoa miten tehokas tai tarpeellinen se on.[/QUOTE]

No just:/
 
Rokote suojaa rokotteessa olevien HPV -tyyppien aiheuttamia infektioita vastaan. Tutkimustietoa rokotteen suojatehosta kohdunkaulan syöpää vastaan ei vielä ole.

Cervarix-rokotteen tehoa on selvitetty kahdessa tutkimuksessa, joissa annettiin kolme annosta rokotetta 15-25 –vuotiaille naisille. Ensimmäisessä tutkimuksessa naisilla, jotka eivät tutkimuksen alkaessa olleet infektoituneet ihmisen papilloomaviruksilla, rokotteen suojateho HPV-tyyppien 16 ja 18 aiheuttamia infektioita vastaan oli 97% ja pitkittyneitä infektioita vastaan 94% (6 kuukauden seuranta) ja 100% (12 kuukauden seuranta). Rokotteen teho oli 100% HPV-tyyppien 16/18 aiheuttamia kohdunkaulan limakalvonsisäisiä solumuutoksia (CIN) vastaan.

Toisessa tutkimuksessa rokotettujen joukossa oli naisia, jotka olivat tutkimuksen alkaessa infektoituneet onkogeenisilla ihmisen papilloomaviruksilla tai joilla todettiin lieviä solumuutoksia kohdunkaulan solunäytteessä. Tässä tutkimuksessa rokotteen teho oli 90% HPV-tyyppien 16/18 aiheuttamia keskivaikeita (CIN2+) kohdunkaulan limakalvonsisäisiä solumuutoksia vastaan.

Cervarix-rokote on tutkimuksissa todettu immunogeeniseksi ja turvalliseksi 10-14 vuotiailla tytöillä. Julkaistua tutkimustietoa rokotteen tehosta tässä ikäryhmässä ei ole.

HPV-rokote
 
Venakko Milanna
Mitä se mun lääkäri viimeks selitti, että nykytutkimuksien mukaan , meillä kaikilla on HPV ja suurin osalla eli jopa 80%, suurin riski Hpv, eli tarkoittako se että suurin osaalla on 16 ja 18tyypinen virus, vai muuta virukset?
 
"vieras"
Mitä se mun lääkäri viimeks selitti, että nykytutkimuksien mukaan , meillä kaikilla on HPV ja suurin osalla eli jopa 80%, suurin riski Hpv, eli tarkoittako se että suurin osaalla on 16 ja 18tyypinen virus, vai muuta virukset?
Hän on varmaan ottanut tuon tiedon suoraan wikipediasta jossa lukee että "50 ikävuoteen mennessä noin 80 % naisista on jossakin elämänsä vaiheessa saanut ainakin yhden alatyypin HPV-infektion". Alatyyppejä on lähes 200.

Alle 30%:lla 27 vuotialla on jokin 44 alatyypeistä. 16 ja 18 viruksten prosentti on hyvin paljon pienempi.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156274]Hän on varmaan ottanut tuon tiedon suoraan wikipediasta jossa lukee että "50 ikävuoteen mennessä noin 80 % naisista on jossakin elämänsä vaiheessa saanut ainakin yhden alatyypin HPV-infektion". Alatyyppejä on lähes 200.

Alle 30%:lla 27 vuotialla on jokin 44 alatyypeistä. 16 ja 18 viruksten prosentti on hyvin paljon pienempi.[/QUOTE]

Ei hän otanut wikipediasta vaan he tekivät Helsingissä joku tutkimus tai siis tutkivat opiskelijoita ja joka neljännellä opiskelijalla oli kuulema korkea riski Hpv, sitten vielä joku uus tutkimus, että jopa ei 80% kantaa, vaan melkein kaikilla on kyseinen virus, ja heistä jopa 80% on korkea riski.

Mutta kerro mistä sulla se tieto, onko linkki?

Kiitos
 
Venakko Milanna
Sitten vielä, kuin tämäkin lääkäri on kirjoittanut minulle, että HPV tyypitetään, niin mistä oikein saa sellaisen testin Suomessa tehtyä? Kun kysyin monilta lääkäriltä, eikä ne tietä, ihme
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156291]Sitähän ne teki sun koepalalle. Oletko saanut kopion labratuloksista?[/QUOTE]

Kysyin kun oli perjantaina seillä ja ei ne kuulema tutki ja muuten ihan eri vastaukset sain, mitä yks toinen lääkäri sanoi
 
"vieras"
Trkoitaako että 50-59vuotiaista vain 10% sairastu hpv:een? Missä sitten se 80% edes? En ymmärrä, enää mitään
Ei vaan löydettävissä oleva virus ei ole yhtä yleinen 50-59 vuotiailla. Heillä on voinut olla jokin HPV virus aikaisemmin elämässä mutta se on poistunut tai piiloutunut siihen ikään mennessä. Prosentit korreloi seksuaalisen aktiivisuuden mukaan.

80% tarkoittaa varmasti että on joskus elämän aikana ollut joku HPV tartunta.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156296]Ei vaan löydettävissä oleva virus ei ole yhtä yleinen 50-59 vuotiailla. Heillä on voinut olla jokin HPV virus aikaisemmin elämässä mutta se on poistunut tai piiloutunut siihen ikään mennessä. Prosentit korreloi seksuaalisen aktiivisuuden mukaan.

80% tarkoittaa varmasti että on joskus elämän aikana ollut joku HPV tartunta.[/QUOTE]

Niin, eli se poistu kuitenkin? Aikamoinen tieto, mulla jo meni ihan kaikki sekaisin, ehkä mä en vaan ymmärrä oikein tästä viruksesta
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156305]Melko pienellä prosentilla on sellainen HPV virus joka poistuu hitaasti tai ei koskaan. Lähes kaikilla ei myöskään ole HPV 16 tai 18.

Pyydä linkkiä siihen suomalaistutkimukseen jos vielä puhut sen lääkärin kanssa.[/QUOTE]

Mistä mä voin tietä tai tutkia mikä virus minulla on, onko minulla se joka poistu, tai ei poistu tai poistu hiitasti? Mistä saan testata? Oikeasti voin vaikka ulkomaaille mennä:D
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156314]Ei sillä ole väliä, seuraat nyt vain sitä samaa hoitosuunnitelmaa jota muutkin jolla on ollut vastaavia solumuutoksia niin et saa syöpää.[/QUOTE]

juu mutta haluan silti tietä, on helpompi elää...tai vaikeampi:D
 
Venakko Milanna
Mulla varma pian alkaa masennus:(, sellainen olo jo nyt. Tuntu että mun elämässä ei ikinä voi olla kaikki hyvin, aina jotain löytyy tai tapahtu, mikä tuo paljon pahaa mieltä. En tiedä miten tämä päivää saan äkkiä kuulumaan, että huomenna pääsen lääkärille, mutta epätoivonen olo myös lääkäreiden suhteen jo
 

Yhteistyössä