Hei, tarvitsen vähän apua käännöksen kanssa (englanti), vastaus lääkäriltä. Saako tänne linkittää?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25158443]Matalan riskin HPV virukset kuten 6 ja 11 aiheuttaa kondykloomaa (visvasyylä).

Korkean riskin HPV virukset kuten 16 ja 18 aiheuttaa solumuutoksia jotka voi aiheuttaa syöpää.[/QUOTE]

tiedän, siks kysyn
 
Anteeksi
Kiitos:)

Kyllä mä järjellä ymmärrän ettei se ole mikään maailma loppu, ymmärrän miten yleinen. Mutta se vaan jotenkin oti niin paljon päähään, ainakin kun jatkuavsti saan erilaista tietoa, sekä vastauksia koepalasta, ensiksi, ei mitään hätä (ja taas olo hyvää) sitten kuulema taas kaikki päin p... sano toinen lääkäri. En ymmärrä miten mahdollista...

En halua itsekään olla niin herkkä kun olen:(, koska olen niin kovasti paniikoimaan joka asiasta, jos jotain menee pieleen, ei ihme että sain diagnoosi, prfektioniisti, kun kävin psykologilla, kun ahdisti kaikki mitä ei mennyt niin kuin halusin.

Oliko sulla ihan kondylooma vai Hpv joka tekee solumuutoksia?
Mulla oli kondylooma, mutta nyt täytyy sanoa, että minulla olikin nyt pahoja aukkoja tiedoissani, kun asiasta tuossa lueskelin. Eli nyt tuntuu siltä, että olen omaan kokemuksen pohjaten ehkä vähätellyt tätä sinun tapaustasi, kun nyt ymmärrän, että juttu ei ole ihan yksinkertainen. Pyydän anteeksi!

Mutta minäkin sain yhden gynen puheista myöhemmin sen käsityksen, että papilloomaviruksen esiintyminen on erittäin yleistä.

Toivon kovasti, että kaikki selviää kohdallasi parhain päin, ja toivon, että löydät myös sieltä terveydenhoitohenkilökunnnan jonkun sellaisen ihmisen, jonka kanssa voit jutella avoimesti huolistasi. Silloin mun nuoruudessani se oli jotenkin sellainen häpeällinen juttu ja taisin saada lääkäriltä vähän saarnaakin suojattoman seksin harrastamisesta.. No ei se mitään auttanut silloin, vaan sain vielä myöhemmin klamydian.. mutta onneksi se löydettiin ajoissa ja hoito kävi helposti.

Voimia sinulle!
 
Venakko Milanna
Mulla oli kondylooma, mutta nyt täytyy sanoa, että minulla olikin nyt pahoja aukkoja tiedoissani, kun asiasta tuossa lueskelin. Eli nyt tuntuu siltä, että olen omaan kokemuksen pohjaten ehkä vähätellyt tätä sinun tapaustasi, kun nyt ymmärrän, että juttu ei ole ihan yksinkertainen. Pyydän anteeksi!

Mutta minäkin sain yhden gynen puheista myöhemmin sen käsityksen, että papilloomaviruksen esiintyminen on erittäin yleistä.

Toivon kovasti, että kaikki selviää kohdallasi parhain päin, ja toivon, että löydät myös sieltä terveydenhoitohenkilökunnnan jonkun sellaisen ihmisen, jonka kanssa voit jutella avoimesti huolistasi. Silloin mun nuoruudessani se oli jotenkin sellainen häpeällinen juttu ja taisin saada lääkäriltä vähän saarnaakin suojattoman seksin harrastamisesta.. No ei se mitään auttanut silloin, vaan sain vielä myöhemmin klamydian.. mutta onneksi se löydettiin ajoissa ja hoito kävi helposti.

Voimia sinulle!
Kiitos:)

Toivottavasti löydän oikea lääkäriä:/, tuntu mun kohdalla kävi aika sekavasti ja vielä raskauden aikana
 
Anteeksi
[QUOTE="vieras";25158443]Matalan riskin HPV virukset kuten 6 ja 11 aiheuttaa kondykloomaa (visvasyylä).

Korkean riskin HPV virukset kuten 16 ja 18 aiheuttaa solumuutoksia jotka voi aiheuttaa syöpää.[/QUOTE]

No tämä oli just sellainen juttu, jota en tiennyt. Kiitos!

Kuten sanoin, silloin mun nuoruudessani 1980-luvulla se kondylooma vain hoidettiin "pois alta", kai minä jotakin tietolehtisiäkin sain, mutta en halunnut asiaan sen enempää perehtyä, kun häpesin ja syytin itseäni.
 
"vieras"
Ravaa vaan joka viikko lääkärissä jos se ahdistustasi helpottaa. Mitään uutta/erilaista vastausta et kuitenkaan tule saamaan. Fakta on, että sinulla HPV on, solumuutos on todettu ja hoidettu ja nyt kontrolloidaan vuosittain. Kukaan ei voi kertoa sinulle aiheutuuko tartunnasta vielä jotakin muuta koska kenelläkään ei ole kristallipalloa.
 
Anteeksi
niin, olen muutenkin joku raskaus niin herkkä, vielä sellaisia uutisia, ei ole yhtään kiva saada
No ei tietenkään ole! Meillä oli suvussa eräs ikävä tapaus ekan raskauteni aikana ja muistan saaneeni ihan paniikkikohtauksen, kun pelkäsin erään läheisen menetystä. Toisen raskauden aikana taas murehdin kavereitani, joilla oli vaikeuksia. Kummallisia ne raskaushormonit!

Mutta yritä ajatella niin positiivisesti kuin voit, se auttaa!
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25158492]Ravaa vaan joka viikko lääkärissä jos se ahdistustasi helpottaa. Mitään uutta/erilaista vastausta et kuitenkaan tule saamaan. Fakta on, että sinulla HPV on, solumuutos on todettu ja hoidettu ja nyt kontrolloidaan vuosittain. Kukaan ei voi kertoa sinulle aiheutuuko tartunnasta vielä jotakin muuta koska kenelläkään ei ole kristallipalloa.[/QUOTE] en mä siitä odottaa, ehkä ymmärsit väärin, mä haluan oikea tietoa. Kun mulle yks lääkäri esim. kertoi että mulla oli P16värjäys nega, se tarkoita ettei mulla ole virusta 16 eikä 18 myöskään, hän oti asiat selville mun sairaalasta. Sanoi myös että mun tapauksessa virus poistu kokonaan, jos ei poistunut jo. Sitten perjantaina sen sairalaan lääkäri kertoi ettei mulle ole tehty P16 värjäsystä, hän ei ainakaan löytänyt papareita missä niin sanottu, sitten vaan lopuksi totesi että oli tehty värjäys tai ei niin silti hän mua hoita, eli mun pitää käydä hänen luo kun kutsutaan. Sekä on monta muuta tietoa mitä sekoiti mun päätä. En tiedä miten lääkärit voivat olla noin pee:stä
 
Venakko Milanna
sitten kävin hiljatain taas papassa ja papa oli jo 2, eli niin äkkiä muutui itsestään 3ssa kuukaudessa. Sitten toinen lääkäri pelotelee, että jos pahenee, niin vauvalle kypsytetään keuhkoja ja mua leikataan ja vauva otavat pois ja muut lääkärit siitä mieltä että se mulla on poistumassa, enkä tarvi hoitoa. Hitto
 
"vieras"
en mä siitä odottaa, ehkä ymmärsit väärin, mä haluan oikea tietoa. Kun mulle yks lääkäri esim. kertoi että mulla oli P16värjäys nega, se tarkoita ettei mulla ole virusta 16 eikä 18 myöskään, hän oti asiat selville mun sairaalasta.
P16 värjäys on siis vähemmän luotettava vaihtoehto koepalalle. Jos värjäys on negatiivinen mutta muutos selvä ja pahenemassa otetaan koepala. Negatiivinen P16 värjäys ei tarkoita että ei ole HPV 16.
 
"vieras"
sitten kävin hiljatain taas papassa ja papa oli jo 2, eli niin äkkiä muutui itsestään 3ssa kuukaudessa. Sitten toinen lääkäri pelotelee, että jos pahenee, niin vauvalle kypsytetään keuhkoja ja mua leikataan ja vauva otavat pois ja muut lääkärit siitä mieltä että se mulla on poistumassa, enkä tarvi hoitoa. Hitto
Ei se ollut pelottelua vaan lääkäri kertoi mitä pahimmassa tapauksessa voi tapahtua. Kaikki lääkärit tulee sanomaan saman jos vaadit että ne listaa ihan kaikkia mahdollisia komplikaatioita. Siis myös ne erittäin epätodennäköiset.

On normaalia että PAPA 3 itsestään muuttuu PAPA 2:ksi ja lopulta puhtaaksi.
 
Venakko Milanna
yks lääkri selitti että P16 värjäys tarkoita että just ei ole 16 eikä 18 virus tyyppiä, mutta joku muu on? ja eikö se myös kerto viruksesta miten ärhäkkä se on ja poistuuko tai ei?
 
"vieras"
yks lääkri selitti että P16 värjäys tarkoita että just ei ole 16 eikä 18 virus tyyppiä, mutta joku muu on? ja eikö se myös kerto viruksesta miten ärhäkkä se on ja poistuuko tai ei?
Minkä alan lääkäri tämä oli? P16 proteiini ei välttämättä esiinny edes korkean riskin HPV tartunnan yhteydessä.

On siis väärin sanoa että negatiivinen P16 värjäys suoraan tarkoittaisi että viruksen tyyppi ei ole HPV 16 tai 18.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25160714]Minkä alan lääkäri tämä oli? P16 proteiini ei välttämättä esiinny edes korkean riskin HPV tartunnan yhteydessä.

On siis väärin sanoa että negatiivinen P16 värjäys suoraan tarkoittaisi että viruksen tyyppi ei ole HPV 16 tai 18.[/QUOTE]

Hän on gynekologi ja asintuntija just tässä Hpv:sta:/

Mitä se värjäys sitten kaikkia tarkoita?
 

Yhteistyössä