Hei, tarvitsen vähän apua käännöksen kanssa (englanti), vastaus lääkäriltä. Saako tänne linkittää?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
ja tämä joka kirjoitti minulle, että mun mies on joku huorapukki... Niin pakko myös todetta, että seksiä meillä on ollut vast 6kk, kun mun solumuutokset oli todettu, että en voi sanoa että se on hänestä saatu, mutta kaikki mahdollista.

Vielä lisään, että mun siskolla oli vain yks mies ja siskon miehellä vain ainoa nainen eli mun sisko. Siskolla on tehty nyt kans kolposkopia, mutta ei vielä tietoa onko Hpv taustalla tai ei
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156025]Eikö hän ole se sama joka antoi rahaa ja kalliita lahjoja ja perintösormuksen ja vaikka mitä kun vielä olit tarjoilijana?[/QUOTE]

Kyllä hän antoi kalliit lahjat ja vaikka mitä ja vieläkin tekee näitä lahjoja. En ollut silloin jo tarjoilija kun tutustuimme vaan strippari ja tutustuimme ei strippibaarissa vaan puhelimessa. Mä olen joskus kertonut täällä sen, eli miten tutustuimme
 
"vieras"
Kontrollia tarvitsen. En hoitoa kuulema tarvitse, pelkästään koepala oli otettu joo
Tämä voi hyvin pitää paikkaansa, PAPA 3 voi parantua ja solumuutus poistua itsestään (vaikka virus on ja pysyy elimistössä).

Jos vielä epäilet voit käydä useammalla gynekologilla näyttämässä kohdunkaulaa ja koetuloksia mutta se on turhaa koska et ehdi saada syöpää ennen seuraavaa kontrollia.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156049]Tämä voi hyvin pitää paikkaansa, PAPA 3 voi parantua ja solumuutus poistua itsestään (vaikka virus on ja pysyy elimistössä).

Jos vielä epäilet voit käydä useammalla gynekologilla näyttämässä kohdunkaulaa ja koetuloksia mutta se on turhaa koska et ehdi saada syöpää ennen seuraavaa kontrollia.[/QUOTE]

Onko totta että syöpä saaminen on epätodennäköistä ja ainoastaan Hpv ei voi siitä aiheuttaa?

Jos virus jää elimistössä, niin voiko se aktivoitua vai onko kyseinen virus sama kuin vesirokko, eli ei voi aktivoitua toista kerta?
 
"vieras"
ja tämä joka kirjoitti minulle, että mun mies on joku huorapukki... Niin pakko myös todetta, että seksiä meillä on ollut vast 6kk, kun mun solumuutokset oli todettu, että en voi sanoa että se on hänestä saatu, mutta kaikki mahdollista.

Vielä lisään, että mun siskolla oli vain yks mies ja siskon miehellä vain ainoa nainen eli mun sisko. Siskolla on tehty nyt kans kolposkopia, mutta ei vielä tietoa onko Hpv taustalla tai ei
En lainkaan viitannut siihen että miehesi olis huoripukki, on vain melko epävallista että 44v. miehellä on ollut vain 3 partneria, etenkin kun on eronnut.
 
Ei miehelle tehdään niitä. Mä halusin jopa lapsia tutkia, mutta lapsilla se poistu ja on varaton ja epätodenäköistä, eikä kukaan tekee lapsille näitä tutkimuksia vaikka maksaa tuplasti, koska sitten kuulema pitää alkaa tutkimaan koko Suomi.
Sukupuolitautien testit ja hoito: HPV ja kondylooma | Lääkärikeskus

"Jos nainen epäilee kondyloomaa, on hänen järkevää hakeutua gynekologille tutkittavaksi. Miehen tutkimuksessa parhaat asiantuntijat ovat urologit ja ihotautilääkärit." Tässä kyseessä HPV:n aiheuttama kondylooma.

Missä miehet voivat testauttaa papakokeella, onko HPV-virus (kondylooma) aiheuttanut solumuutoksia peräsuolessa, mikä myöhemmin voi johtaa perä-/paksusuolensyöpään?
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Onko totta että syöpä saaminen on epätodennäköistä ja ainoastaan Hpv ei voi siitä aiheuttaa?

Jos virus jää elimistössä, niin voiko se aktivoitua vai onko kyseinen virus sama kuin vesirokko, eli ei voi aktivoitua toista kerta?
Syövän saaminen on hyvin epätodennäköistä. Varsinkin jos käyt kaikissa kontrolleissa niin riski on melko olematon.

HPV on yleisin syy sekä peräaukon että kohdunkaulan syövälle, mutta lisäksi tarvitaan huonoa tuuria ja seurannan laiminlyöntiä.

Virus jää elimistöön ja voi aktivoitua uudelleen ilman uutta tartuntaa samaan tapaan kuin herpes.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156088]En lainkaan viitannut siihen että miehesi olis huoripukki, on vain melko epävallista että 44v. miehellä on ollut vain 3 partneria, etenkin kun on eronnut.[/QUOTE]

Mitä epätavallista on, jos yhden kans hän on elänyt 16vuotta ja toisen kanssa 2 vuotta, sekä on yksihuoltaja isä jo 8vuotta vähän yli. Pyörittää itse firman joka vaati 24/7 työtä, sekä mies kun on vielä sellainen työnarkomaani. Ei hänet edes kiinnosta irtosuhteet, mutta ei yksin elää halua myös, eikä myöskään voi elää ihan kenenkaan kanssa vaan
 
"vieras"
"Jos nainen epäilee kondyloomaa, on hänen järkevää hakeutua gynekologille tutkittavaksi. Miehen tutkimuksessa parhaat asiantuntijat ovat urologit ja ihotautilääkärit." Tässä kyseessä HPV:n aiheuttama kondylooma.
Kondyloomaa aiheuttaa eri HPV-tyypit kuin ne jotka aiheuttaa solumuutoksia kohdunkaulassa. Eli vaikka miehillä olisi kondylooma niin se ei olisi syy Milannan PAPA 3 tulokseen.
 
"Sarita"
Mitä epätavallista on, jos yhden kans hän on elänyt 16vuotta ja toisen kanssa 2 vuotta, sekä on yksihuoltaja isä jo 8vuotta vähän yli. Pyörittää itse firman joka vaati 24/7 työtä, sekä mies kun on vielä sellainen työnarkomaani. Ei hänet edes kiinnosta irtosuhteet, mutta ei yksin elää halua myös, eikä myöskään voi elää ihan kenenkaan kanssa vaan
Uskotko todella, että miehesi on ne 8 yksinhuoltajavuotta viettänyt selibaatissa??????
Huhheijaa :D
 
Anteeksi
.. mutta tulee niin kurja olo noista jutuistasi.

Oletko Milanna lukenut Sofie Oksasen Puhdistuken? Ehkä tajuat, että jollakin tapaa olet kaiken sen uhri, mitä maassasi on taphtunut. Jos vastaat tähän, rekkaudun ja voin laittaa yv:tä. Asumme samalla seudulla. Jutellaan. H.
 
"vieras"
.. mutta tulee niin kurja olo noista jutuistasi.

Oletko Milanna lukenut Sofie Oksasen Puhdistuken? Ehkä tajuat, että jollakin tapaa olet kaiken sen uhri, mitä maassasi on taphtunut. Jos vastaat tähän, rekkaudun ja voin laittaa yv:tä. Asumme samalla seudulla. Jutellaan. H.
Mulle tuli myös Venakko mieleen kun luin Oksasen Puhdistuksen vuosi sitten. Siinä olisi Venakolle oikeasti miettimisen aihetta jos lukisi ko. kirjan. Kyllä koko kansankunnan historiakin osaltaan vaikuttaa siihen millaisia meistä tulee.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156104]Syövän saaminen on hyvin epätodennäköistä. Varsinkin jos käyt kaikissa kontrolleissa niin riski on melko olematon.

HPV on yleisin syy sekä peräaukon että kohdunkaulan syövälle, mutta lisäksi tarvitaan huonoa tuuria ja seurannan laiminlyöntiä.

Virus jää elimistöön ja voi aktivoitua uudelleen ilman uutta tartuntaa samaan tapaan kuin herpes.[/QUOTE]

Mä kerron mitä itse sain lääkäriltä tietä, pää sekaisin oikeasti menee tiedosta, kun en tiedä mihin uskoa

Eli monet lääkärit kellä olin, usko että itse virus poistu kokonaan elimistöstä, se ei jää ikuisesti, kaikist eniteen menee 5-6vuotta, elimistö itse tappa loppujen lopuksi virusta

Sitten monet ovat siitä mieltä ettei poistu ikinä ja on kuin herpes ja voi aktivoitua milloin tahansa

Sitten taas monet ovat siitä mieltä että virus ei ole kuin herpes vaan enemmän kuin vesirokko, joka jää elimistössä, mutta ei voi aktivoitua monta kerta, kerran vaan. Koska tulen immuniksi, kun elimistö voittaa kysesitä virusta.

Mitä oikeasti on totta? En ymmärrä miksi noin ristiriitainen tieto, jonkun viruksen takia? Oikeasti voin maksaa vaikka monta tonnia, jos saan oikea tietoa ja hyvää lääkäriä, myös joka tutki mua jatkuvasti ja onko vielä virus tai ei ole tai jotain edes tutki mitä tarvi. Vaikka tiedän kuinka yleinen se on, tiedän että melkein jokainen meistä on hpv kantaaja ja jopa me voidaan sen suun ja silmijen kautta saada joka päivää, silti mua ahdistaa tämä ristiriitainen tieto, että tarviiko pelätä ko virusta vai oikeasti ajatella vaan niin että se tulee ja menee
 
"vieras"
Mä kerron mitä itse sain lääkäriltä tietä, pää sekaisin oikeasti menee tiedosta, kun en tiedä mihin uskoa

Eli monet lääkärit kellä olin, usko että itse virus poistu kokonaan elimistöstä, se ei jää ikuisesti, kaikist eniteen menee 5-6vuotta, elimistö itse tappa loppujen lopuksi virusta

Sitten monet ovat siitä mieltä ettei poistu ikinä ja on kuin herpes ja voi aktivoitua milloin tahansa

Sitten taas monet ovat siitä mieltä että virus ei ole kuin herpes vaan enemmän kuin vesirokko, joka jää elimistössä, mutta ei voi aktivoitua monta kerta, kerran vaan. Koska tulen immuniksi, kun elimistö voittaa kysesitä virusta.

Mitä oikeasti on totta? En ymmärrä miksi noin ristiriitainen tieto, jonkun viruksen takia? Oikeasti voin maksaa vaikka monta tonnia, jos saan oikea tietoa ja hyvää lääkäriä, myös joka tutki mua jatkuvasti ja onko vielä virus tai ei ole tai jotain edes tutki mitä tarvi. Vaikka tiedän kuinka yleinen se on, tiedän että melkein jokainen meistä on hpv kantaaja ja jopa me voidaan sen suun ja silmijen kautta saada joka päivää, silti mua ahdistaa tämä ristiriitainen tieto, että tarviiko pelätä ko virusta vai oikeasti ajatella vaan niin että se tulee ja menee
Onko sillä oikeasti väliä kun kuitenkin joudut ne kontrollit käymään ja niiden perusteella jatkot?
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Sarita";25156125]Uskotko todella, että miehesi on ne 8 yksinhuoltajavuotta viettänyt selibaatissa??????
Huhheijaa :D[/QUOTE]

Ei mutta vaimon jälkeen 2,5v hänellä ei ollut ketään, yks nainen kenen kans vaan kävi kahvilassa ja se jäi, sekä toisen naisen jälkeen taas ei ollut yli pari vuotta ketään. Mä tiedän se on totta ja hänen lapset ovat todistajat. Mutta ei todista edes tarvitse, koska ei hänellä ole syytä valehdella, oli 1 nainen tai 100
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156151]Onko sillä oikeasti väliä kun kuitenkin joudut ne kontrollit käymään ja niiden perusteella jatkot?[/QUOTE]

On, mä haluan oikea tietoa, ettei mun tarvi siitä miettiä sen enempää ja pelätä jotain
 
Anteeksi
[QUOTE="vieras";25156143]Mulle tuli myös Venakko mieleen kun luin Oksasen Puhdistuksen vuosi sitten. Siinä olisi Venakolle oikeasti miettimisen aihetta jos lukisi ko. kirjan. Kyllä koko kansankunnan historiakin osaltaan vaikuttaa siihen millaisia meistä tulee.[/QUOTE]

Sepä se. Oikeastaan Sofien tekstissä tuli vastaan ylipäänsä ihan uusia asioita nimenomaan lähihistoriastamme. Mielestäni Viro on nostanut erittäin hyvin päätään kansana, yhteisönä kaiken sen alistuksen jälkeen. Nopeassa ajassa maasta on kasvanut hieno kansa, ja on oikein, että kansalaiset ovat ylpeitä itestään. Se ikävä maine prostituoituina ja ryöväreinä/huumekauppiaina ja muuten vain keplotteloina pitäisi vain pyyhkiä pois.
 
"vieras"
Mitä oikeasti on totta? En ymmärrä miksi noin ristiriitainen tieto, jonkun viruksen takia? Oikeasti voin maksaa vaikka monta tonnia, jos saan oikea tietoa ja hyvää lääkäriä, myös joka tutki mua jatkuvasti ja onko vielä virus tai ei ole tai jotain edes tutki mitä tarvi.
Varmaa tietoa ei ole koska ei ole keinoa taikka resursseja kliinisesti tutkia kaikki HPV virukset ja niiden alalajit. Hoitosuositukset perustuu pitkälti tilastolliseen tietoon.
 
Venakko Milanna
Mä en vaan ymmärrä yhtä asia, miks täällä pitää naura henkilölle jotka ette tunne? Onko joku tutkinut kuinka monta naista teijän miehellä oli ennen teitä? Tuntu kun täällä syylistetään mun miestä ja ilman oikeita syytä hakutaan huorapukiksi. Luulen vaan että tässä tapauksessa tunnen vain ja ainoastaan minä oma miestä. Hän ei ole sellainen ihminen joka valehtelee, hän on liian kiltti tekemään siitä. Tiedän ja huomasin sen itsekin, mitä hänelle on tärkeä. Tärkeä on lapset ja työt, tottakai nainenkin kenen kanssa hän elää ja hän vaan halua sellaista naista rinnalle kelle voi luota ja elää lopun elämän asti, siks myös hän on ensimäistä kerta naimisiissa, kun meillä vaan toiminut alusta asti. Oli sellaisia naisia hänellä, kenen kanssa hän vain jutteli, mutta he yritivät saada hänet itselle, mutta jos hän ei tykkää niin ei tykkää, jutella voi, mutta ei enempää, hän on vaikea myös mitä koske kumpaanin valitsemisesta. Siks 2 naista on minulle vieläkin jostain syystä katkerat ja toivovat vaikka mitä kakka, vaikka en mä ole tehnyt heille mitään, jos mies ei tykänyt heistä, ei ole mun ongelma
 
[QUOTE="vieras";25156119]Kondyloomaa aiheuttaa eri HPV-tyypit kuin ne jotka aiheuttaa solumuutoksia kohdunkaulassa. Eli vaikka miehillä olisi kondylooma niin se ei olisi syy Milannan PAPA 3 tulokseen.[/QUOTE]

Kliinisessä käytössä on kaksi ehkäisevää HPV-rokotetta. Molempien teho kohdistuu papilloomavirustyyppejä 16 ja 18 vastaan, ja toisessa on lisäksi mukana kondylooman aiheuttajatyypit 6 ja 11. Rokotusten päätavoite on ehkäistä kohdunkaulan, emättimen ja ulkosynnyttimien syövän esiasteiden kehittyminen (Paavonen ja Lehtinen 2006).

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - ARKISTO
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25156166]Varmaa tietoa ei ole koska ei ole keinoa taikka resursseja kliinisesti tutkia kaikki HPV virukset ja niiden alalajit. Hoitosuositukset perustuu pitkälti tilastolliseen tietoon.[/QUOTE]

Resurseja ei ole, mutta jos itse maksaa, maksaa mitä maksaa tutkimukset? Eikö näinkään onnistu?
 

Yhteistyössä