J
"joopajoo"
Vieras
joo ihan kiva idea alkaa lakkoilla, mutta.... se vaatisi siis sitä että monta eri ammattiliittoa liittyisi yhteen. Vaikka meillä onkin sama työpaikka, toimenkuva eroaa sen verran, etten lastentarhanopettajana koe esim. Superin tai Tehyn olevan mun ammattiliitto, vaikka moni niihin kuulukin. Aika moni lastentarhanopettaja on jo tehnyt ratkaisunsa, eivät lähde päiväkotiin töihin. Pätevistä lastentarhanopettajista on huutava pula. Itse olen myös ratkaisuni tehnyt, työsuhde loppuu kesällä ja sen jälkeen lopetan nämä hommat ja haen opiskelemaan. Ei pelkästään se, että palkka on vitsi, työ raskasta ja hektistä, mutta sitä en jaksa, että työtä ei arvosteta yhtään. Mä olen oikeasti todella hyvä työssäni, olen lisäkouluttautunut, suunnittelen ja toteutan oikeasti hyvää varhaiskasvatusta... palkassa se ei näy, osa vanhemmista katselee nenäänsä pitkin, osa vaatii ties mitä palvelua. Monikaan ei ymmärrä, että päiväkodissa tehtävä työ on yksi tärkeimmistä tässä yhteiskunnassa. Miettikää oikeasti montako tuntia lapsenne ovat päivähoidossa hereilläoloajastaan. Me kasvatamme lapset, kun vanhemmat eivät sitä tee.