Onko sun mielestä oikeus työttömillä hankkia 4 lasta tai enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Jos kyseessä perhe jossa vanhemmat työttömiä, kotona ja tuilla eletään.
Eikä mitään mahiksia työllistymiseen.

Sanokaa suoraan onko teistä väärin silloin hankkia 4 lasta tai enemmän, kun niitä ei itse elätetä.

Ja kysyn siksi kun itse olemme tällainen perhe ja kovasti tekisi neljättä mieli, kaverin perheessä sama tilanne mutta vielä enemmän lapsia....

Toisaalta tuleehan lapsista joskus veronmaksajia?

Ajatuksia!

Mun mielestä lapset pitäisi ensisijaisesti elättää omilla tuloilla, eikä työttömyyskorvauksella. Kelle tahansa perheelle voi tilapäisesti tulla tilanne että molemmat on työttömiä mutta että sitä pitää tilanteena jota ei voi ollenakan muuttaa niin en ymmärrä.

Eikö jompikumpi tai molemmat voisi opiskella uuden ammatin?

Vähän kuin kysyisit että onko työttömillä ylipäätään oikeus elää,
kun ei itse itseään elätä... :kieh:

Sitä paitsi suomenmaassa on aina edes jonkinmoinen mahdollisuus työllistyä,
ellei ole jotain estävää sairautta yms. En suostu uskomaan tilannetta ettei minkäänlaisia työllistymisen mahdollisuuksia ole..

Mielestäni lapsia on oikeus tehdä, jos niitä rakastaa ja niistä pitää hyvää huolta (on vastuullinen vanhempi) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mitään mahiksia työllistyä, kiva asenne sulla! Menepä kuule vaikka opiskelemaan sen lapsitehtailun sijaan.

Tervetuloa vaan paikkakunnalle missä työttömyysprosentti on maan korkeimpia, ei siinä opiskelut paljoa silloin auta.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön:

Sanokaa suoraan onko teistä väärin silloin hankkia 4 lasta tai enemmän, kun niitä ei itse elätetä.

Ja kysyn siksi kun itse olemme tällainen perhe ja kovasti tekisi neljättä mieli, kaverin perheessä sama tilanne mutta vielä enemmän lapsia....

Ajatuksia!

Lapsista tulee veronmaksajia? Hmm.. Saattaa tulla tai sitten ei, teidän huono esimerkkinne tuskin on kovin suotuisa. Ehkä tästä kehittyykin pyramidi-ilmiö, lapsistanne tulee myös työttömiä jotka sikiävät kuin hyttyset.

Miksi haluatte vielä lisää lapsia kun ette voi tarjota nykyisillekkään oikeen mitään? Eiköhän tämä tullut selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mitään mahiksia työllistyä, kiva asenne sulla! Menepä kuule vaikka opiskelemaan sen lapsitehtailun sijaan.

Tervetuloa vaan paikkakunnalle missä työttömyysprosentti on maan korkeimpia, ei siinä opiskelut paljoa silloin auta.

jos vaihtaa paikkakuntaa nii oisko sitte töitä?

No jos on ihan omasta tahdosta se tuilla eläminen, eli ei mielenkiintoo töissä olla nii ei tarvis hirveetä katrastakaan tehä.
Ja ite en ainakaa edes uskaltais tehä montaa lasta jos elämä olis senttien laskemista..

Ei se maan korkein työttömyysprosentti silti tarkoita, ettei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä...

Alkuperäinen kirjoittaja km:

Ois mutta ei tuntisi ketään ja suku jäisi?

Kenellä on oikeus tehdä lapsia? Suomessa kai jokaisella joka kykenee lisääntymään....

Mun mielestä silti olisi hyvä jos lapsia tehtäisiin vain niin paljon kuin mitä on varaa omilla tuloillaan elättämään.

Paikkakunnalla ei oletyöllistymis mahdollisuuksia? Sitten varmaan pitäisi harkita paikkakunnan vaihdosta tai etätyötä? Oman yrityksen perustamista...? Jotain..??

miksei? meneehän teidän tuloista suuri siivu kumminkin takasin valtiolle, nimittäin verojen muodossa. Meillä ainakin ruokakauppa nielasee ison osan tuloista ja auton polttoaineet kanssa, mistä suurin osa jopa on veroa, kait jotain 80%. Ja meneehän niistä kelan korvauksistakin ennakonpidätys ihan niinkuin palkastakin, jopa korkeammalla prosentilla.

Kun ajatellaan esim vaippapakettia, menee siitä ensin arvonlisäveroa 23%, ja sen lisäksi kauppias maksaa vielä voitosta veron myös sen vaippapaketin osalta 28%...

Eiköhän se niin ole että se raha pyörii sieltä valtiolta teille ja verovarat takaisin valtion kirstuun aika pitkälti.

Ja tuleehan lapsista uusia veronmaksajia ja kun ajatellaan niin voi joku yksinäinen alkoholisti vedättää sossusta enemmän rahaa kun yksi nelilapsinen perhe saa kelasta...

mä oon sitä mieltä, ettei kenenkään kuulu puuttua toisten lapsilukuun. Jokainen hankkii just tasan niin monta lasta kuin haluaa. Ja siihen ei toisilla oo nokan koputtamista!

Aina voi tutustua uusiin ihmisiin ja luoda uusia verkostoja. Ja ainahan voi käydä sukuloimassa.... ELämä on ikäviä valintoja.

Siellä sitä tutustuu ja esim töiden kautta tulee niitä kontakteja. Jos olis kolme lasta kotona ja neljäs haaveissa, niin me asuttais siellä missä on työtä. Niin toki tehdään jo nyt kahdenkin kanssa. Ja työssä voi kulkea myös naapurikunnissa asuinkuntaa vaihtamatta;)

no ette te varmaan ainoa sellainen perhe ois joka asuu kaukana suvusta. ja lisäksi ku olisitte töissä nii teil olis varaa kyl matkustaa sukulaisia tapaamaan. meilläki suku 400km päässä ja hyvin silti menee. ja kummallaki vakituinen työpaikka nyt.

Aha, no minä asun kuule etelä-pohjanmaalla ja työttömyysaste on aika korkea... minä pääsen töihin kyllä muuallekin kuin etelä-pohjanmaalle... auto kulkee sinne minne nokan laittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mä oon sitä mieltä, ettei kenenkään kuulu puuttua toisten lapsilukuun. Jokainen hankkii just tasan niin monta lasta kuin haluaa. Ja siihen ei toisilla oo nokan koputtamista!

Kyllä on jos kyseessä on yhteiskunnan tuilla loisijat , jotka ei edes halua yrittää tehdä tilanteeleen mitään.
Sä taidat kin olla yksi heistä.

ja älä ap välitä, jotkut kun on sellasia että RAHA menee kaiken edelle. Minusta rakastavaa perhettä ei voi rahalla korvata, ja on mahtava juttu että molemmat vanhemmat voi olla läsnä lapsuusaikana! Onnea kun ei rahalla saa... siksi on moni ns. "hyvän perheen" lapsi jossa vanhemmat hyvätuloisia uraihmisiä ajautunu huumehelvettiinkin koska lapsi tarvitsee enemmän sitä rakkautta ja vanhemman läsnäoloa kun rahaa ja tavaraa!

Alkuperäinen kirjoittaja työtön:

Ajatuksia!

Työttömyydelle ei mitään mahda jos ei töitä kerran saa. Ja jos on pieniä lapsia, silloinhan toinen vanhemmista on vanhemman-, tai hoitovapaalla, eikö?

Ymmärrän tilanteen jossa ei ole muuta mahdollisuutta kuin elää tuilla mutta tahallista asioiden järjestelyä niin että ottaa tuista kaiken irti, en ymmärrä.

Kaipa teillekkin vielä töitä löytyy... Lasten hankintaan en ota kantaa. Siihen liittyy muutkin asiat kuin se, että onko työtön vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hit..:
Sulla on toi asenne jo sellainen että pistää vihaksi. Ei todellakaan tarvitse tehdä yhtään elätettävää yhteiskunnalle lisää!!

Mulle sanottiin suoraan työkkäristä että en varmasti tule työllistymään, olen pitkä-aikaissairas ja kouluttamaton kuten miehenikin....

Ei pitäs varmaan kysyy, mutta kysyn kuitenkin. Miksi te haluatte lisää lapsia? Haluaako molemmat vai vaan sä? (Oletan ap:n olevan perheen äiti) Onko se helpotus, kun taas tulee yksi lapsi lisää ja tuet kolmeksi vuodeksi on taattu?

Lasten elättäminen maksaa. Ja mitä isommiksi lapset tulee, sitä enemmän se maksaa. Eli teidän tilanteessa miettisin kolmannenkin kerran.

Ja onko todella niin, ettei mitään mahdollisuutta työllistyä vai kuitenkin niin, ettei ole mitään halua työllistyä?

Yhteistyössä