Montaako eri "kaljaa" olet maistanut ja mitä merkkejä?Ei yhtään, minua ei haittaisi vaikka ei saisi ollenkaan. Kalja on pahaa.
Kipakat IPA:t, amerikkalaiset amber alet ja täyteläiset portterit ovat suosikkejani. Ja belgit toki.Montaako eri olut-tyyliä olette maistaneet, mitä muita kuin lageria?
Totuus on se että ihmiset juo mauttomia ja huonoja oluita ja siksi ne yleistää että olut on pahaa kun eivät ole maistaneet tyylinsä parhaita.Itse asiassa aika montaakin. Eräällä kurssilla aikoinaan kävimme aika monessa paikassa maistelemassa kaljaa ja hyvin monenlaisia vielä. Tanskassa naureskelimme, että kaljatehtaalla oli meistä juuri ne, jotka emme juoneet kaljaa ja siellä oli maistiaisina kaikenlaista laidasta laitaan. Oli pintahiiva ja pohjahiiva menetelmillä tehtyjä, tummaa ja vaaleaa. Tukholmassa valikoima oli hieman rajoitetumpi ja kävimme yhdellä kotimaisellakin kaljatehtaalla tutustumassa, jossa oli lopuksi maistiaiset kabinetissa heidän omista tuotteistaan ja taisipa olla joiden heidän ulkomaisten yhteistyökumppaneittensa tuotteista. En ole mistään pitänyt. Sinällään, en pidä kahvistakaan.
Viinatehtaalla eivät kumma kyllä tarjonneet maistiaisia, mutta siellä oli hienoimmat ruokatarjoilut.
mutta hirveän monessa tapauksessa ihminen ei vaan oikeasti pidä oluesta. vaikka niitä on monenlaisia, vähän yleistäen oluissa on se tietty makutyyli joka ei ymmärrettävästi ole kaikkien mieleen, ihan niinkuin kaikki eivät pidä suklaastakaan, tai makeasta yleisesti. yleensä ihminen, joka ei vain yksinkertaisesti pidä oluesta, tietää asian kyllä vaikka ei kaikkia maailman erikoisoluita olisi maistanutkaan.Totuus on se että ihmiset juo mauttomia ja huonoja oluita ja siksi ne yleistää että olut on pahaa kun eivät ole maistaneet tyylinsä parhaita.
Itsekin luulin näin mutta kun aloin laajemmin tutustumaan eri oluttyyleihin niin olen löytänyt monta todella hyvää olutta.
Lageroluet on todellakin pahaa, siitä olen samaa mieltä.
erottava välittömästi jos aikaa on tälläseen paskaan kun sosiaaliset ongelmat ja mielnterveys onglemat lisääntyy. niin tää pelle käyttäää aikansa kalja juttuihin. voi vittu mitä puuhastelua. ja siis mua ei haittaa mihin aikaan kaljaa saa mut se että käytetään aikaa tälläsen liirum larumiin on täyttä paskaa
Mitäpä niitä erikseen opettelemaanKarvaat maut vaativat aina opettelemista: tumma suklaa, tanniininen punaviini, voimakkaasti humaloitu olot... Kukaan ei luontaisesti pidä karvaasta mausta, koska luonnossa monet myrkylliset asiat maistuvat karvaalta.