Harmittaako sinua jos et saa enää iltakuuden jälkeen ostettua kaljaa kaupasta?

  • Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti
"tinkeli"
Mä en juo olutta ollenkaan, mut jos jotain tarvii rajoittaa niin ennemmin toisesta päästä vuorokautta. En meinaan keksi mihin kukaan tarvii alkoholia heti aamusta tai aamupäivällä. Jos on itselleen krapulan hommannut, niin se on voivoi.
 
Mä mietin jos noin jatku niin kuka käy töissä jos nykyään aamulla pitää dokata ;D varma monille työssä käyville ilta alkoholisteille se on aika rankkaa. Omasta mielestä niin typerä että ei sellaista voi aiheuttaa mitä muuta kun ihmiset vaan tuo alkoholia jostain muualta tai ostavat kotiin paljon enemmän kun ennen mitä tietysti aiheuttaa runsasta juomista
 
näinnää
No eipä harmita. Mutta myyjille pitää hankkia kunnon väkevät suihkeet jota voi suihkuttaa niiden urpojen silmille, jotka sitä kaljaa sitten tulevat tivaamaan ostaa. Kuukauden kirvely silmissä voisi parantaa muistia.
 
Täällä ollaan
[QUOTE="tinkeli";29658362]Mä en juo olutta ollenkaan, mut jos jotain tarvii rajoittaa niin ennemmin toisesta päästä vuorokautta. En meinaan keksi mihin kukaan tarvii alkoholia heti aamusta tai aamupäivällä. Jos on itselleen krapulan hommannut, niin se on voivoi.[/QUOTE]

Kyllä kaupasta voi haluta ostaa kaljaa aamulla ilman krapulaakin. Minä esimerkiksi käyn usein kaupassa juurikin aamulla. Silloin siellä ei ole kauheasti muita asiakkaita ja varsinkin viikonloppu ostoksen käyn hoitamassa perjantai aamuna, ettei tarvitse enää töiden jälkeen lähteä ryysimään. Kyllä taas viime perjantainakin tuli hölmö olo kaupan kassalla kun myyjä sanoi, että ei voi myydä minulle neljää olutta, jotka olin hihnalle laittanut. En ollut tajunnut, että kello on vasta 8.45. Eli jouduin ryysäämään töiden jälkeen uudelleen kauppaan, että sain saunaoluet ostettua. Nämä rajoitukset tuntuvat haittaavan eniten meitä kunnon kansalaisia.
 
"lokki"
Me käydään usein kaupassa vasta myöhään illalla, ja kävisin vielä yhdeksän jälkeenkin jos voisi. Kuudelta harvoin ollaan keretty kauppaan. Oluita mies ostaa useinmiten alkosta, mutta kyllä tuosta smarketistakin joskus. En voi ymmärtää miksi tätä pitäisi rajoittaa, päin vastoin haluaisin ostaa ruokaviinit kaupasta myös ja myös illalla. Luuleeko kaikki että ihmiset elää aina sitä peruslapsiperherytmiä, aikaisin töihin ja viideltä jo kotona? Naurettavaa!
 
"Jenis"
Huoh, johan on taas idioottimainen ehdotus. Miksei samalla kielletä kaiken alkoholin myyminen kaupoissa kokonaan? Kieltolakikin toimi niin pirun hyvin silloin aikoinaan...

Ja mähän en siis edes juo olutta, että sikäli ei osunut omaan jalkaan. Tämmöset rajoitukset on vaan niin Pohjois-Koreaa että alkaa nyppiä.
 
vierass
[QUOTE="kkk";29658376]Montaako eri "kaljaa" olet maistanut ja mitä merkkejä?

Veikkaan että 99% palstalaisista luulee että lager on totuus oluesta.[/QUOTE]

Itse asiassa aika montaakin. Eräällä kurssilla aikoinaan kävimme aika monessa paikassa maistelemassa kaljaa ja hyvin monenlaisia vielä. Tanskassa naureskelimme, että kaljatehtaalla oli meistä juuri ne, jotka emme juoneet kaljaa ja siellä oli maistiaisina kaikenlaista laidasta laitaan. Oli pintahiiva ja pohjahiiva menetelmillä tehtyjä, tummaa ja vaaleaa. Tukholmassa valikoima oli hieman rajoitetumpi ja kävimme yhdellä kotimaisellakin kaljatehtaalla tutustumassa, jossa oli lopuksi maistiaiset kabinetissa heidän omista tuotteistaan ja taisipa olla joiden heidän ulkomaisten yhteistyökumppaneittensa tuotteista. En ole mistään pitänyt. Sinällään, en pidä kahvistakaan.

Viinatehtaalla eivät kumma kyllä tarjonneet maistiaisia, mutta siellä oli hienoimmat ruokatarjoilut.
 
Typerä säännös. Käyn yleensä kaupassa joko aamulla 08 aikaan, jolloin alkoholia ei vielä myydä, tai illalla 20 aikaan. Ostan alkoholia vain harvakseltaan, niin kyllä harmittaisi vielä erikseen järjestäytyä kauppaan sen takia. Lisäksi tuo lisäisi varmasti kauppojen ruuhkaisuutta 16-18 välillä.
 
Viimeksi muokattu:
"qwerty"
Ne jotka tarvitsee olutta vaikka juhliin, osaa ostaa oluensa ajoissa.
Kaupassa olen ollut 13-vuotta töissä, ja esim arki iltaisin siinä 20.00 jälkeen suurinosa ostajista on jo siinä kunnossa ettei voi edes myydä!!
 
tyylit
Itse asiassa aika montaakin. Eräällä kurssilla aikoinaan kävimme aika monessa paikassa maistelemassa kaljaa ja hyvin monenlaisia vielä. Tanskassa naureskelimme, että kaljatehtaalla oli meistä juuri ne, jotka emme juoneet kaljaa ja siellä oli maistiaisina kaikenlaista laidasta laitaan. Oli pintahiiva ja pohjahiiva menetelmillä tehtyjä, tummaa ja vaaleaa. Tukholmassa valikoima oli hieman rajoitetumpi ja kävimme yhdellä kotimaisellakin kaljatehtaalla tutustumassa, jossa oli lopuksi maistiaiset kabinetissa heidän omista tuotteistaan ja taisipa olla joiden heidän ulkomaisten yhteistyökumppaneittensa tuotteista. En ole mistään pitänyt. Sinällään, en pidä kahvistakaan.

Viinatehtaalla eivät kumma kyllä tarjonneet maistiaisia, mutta siellä oli hienoimmat ruokatarjoilut.
Totuus on se että ihmiset juo mauttomia ja huonoja oluita ja siksi ne yleistää että olut on pahaa kun eivät ole maistaneet tyylinsä parhaita.
Itsekin luulin näin mutta kun aloin laajemmin tutustumaan eri oluttyyleihin niin olen löytänyt monta todella hyvää olutta.
Lageroluet on todellakin pahaa, siitä olen samaa mieltä.
 
baarissa töissä
Totuus on se että ihmiset juo mauttomia ja huonoja oluita ja siksi ne yleistää että olut on pahaa kun eivät ole maistaneet tyylinsä parhaita.
Itsekin luulin näin mutta kun aloin laajemmin tutustumaan eri oluttyyleihin niin olen löytänyt monta todella hyvää olutta.
Lageroluet on todellakin pahaa, siitä olen samaa mieltä.
mutta hirveän monessa tapauksessa ihminen ei vaan oikeasti pidä oluesta. vaikka niitä on monenlaisia, vähän yleistäen oluissa on se tietty makutyyli joka ei ymmärrettävästi ole kaikkien mieleen, ihan niinkuin kaikki eivät pidä suklaastakaan, tai makeasta yleisesti. yleensä ihminen, joka ei vain yksinkertaisesti pidä oluesta, tietää asian kyllä vaikka ei kaikkia maailman erikoisoluita olisi maistanutkaan.

itse en pidä oluista, lagereita inhoan kaikkein eniten. tiettyjä vehnäoluita, stoutteja ja joitain lambiceja voin yhden huvikseni baarissa juoda jos oikein tekee mieli jotain vaihtelua, mutta en nyt sanoisi noistakaan oikein pitäväni.
 
"ministeri"
M32
Karvaat maut vaativat aina opettelemista: tumma suklaa, tanniininen punaviini, voimakkaasti humaloitu olot... Kukaan ei luontaisesti pidä karvaasta mausta, koska luonnossa monet myrkylliset asiat maistuvat karvaalta.
 

Yhteistyössä