vierass
Juon harvoin ja silloinkin vähän, joten käytännössä tuolla ei olisi pahemmin merkitystä elämääni. Mulla ei kuitenkaan ole tapana suunnitella päivää tai jopa montaa päivää etukäteen, milloin sen harvan olueni haluaisin. Tuo siis aiheuttaisi sen, että en voisikaan töiden jälkeen kaupassa käydessäni todeta, että jospa tänään joisinkin oluen tai illan/viikonlopun ruokia miettiessäni todeta kaupassa, että tuon ostamieni pihvien kanssa voisi sopia juomaksi olut. Ei suuri ongelma, mutta lievästi ärsyttävää. Käytännössä varmaan tekisin niin, että ostaessani ostaisin useamman kerralla kaappiin, jotta ei tarvitse välittää siitä milloin olutta myydään.
Tämä saattaisi aiheuttaa myös sen, että joskus laivalla käydessäni viitsisin minäkin liittyä oluen rahtaajiin ulkomailta. Tähän saakka en olen noin pienien määrien vuoksi viitsinyt vaivautua, mutta jos kuitenkin alkaisin varastoimaan niitä kotona ja pitäisi ennakoida oluen juomisensa, niin samalla vaivalla ostaisin kerran vuodessa ne vähät reissusta. Ja kun alkaisin kantamaan, varmaan samalla tulisi tuotua muutkin alkoholit. Eli jättäisin minäkin maksamatta nykyisetkin vähät alkoholiverot Suomeen.
Tämä saattaisi aiheuttaa myös sen, että joskus laivalla käydessäni viitsisin minäkin liittyä oluen rahtaajiin ulkomailta. Tähän saakka en olen noin pienien määrien vuoksi viitsinyt vaivautua, mutta jos kuitenkin alkaisin varastoimaan niitä kotona ja pitäisi ennakoida oluen juomisensa, niin samalla vaivalla ostaisin kerran vuodessa ne vähät reissusta. Ja kun alkaisin kantamaan, varmaan samalla tulisi tuotua muutkin alkoholit. Eli jättäisin minäkin maksamatta nykyisetkin vähät alkoholiverot Suomeen.