Harmittaa miehen puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olin lasten kans reissussa yks vloppu. Ja miehellä oli silloin synttärit.
Päätti että hänpä nyt viettää miesten illan ku ei ole perhe kotona. Kutsu viis parasta/läheistä kaveria kylään.
Yksikään ei tullu.
Ja mikä sylettävintä ni kaks näitten miesten naista soitti minulle. Ja nauro et vähän meitä huvitti ku se pyysi iltaa istumaan...ei sitä kiinnostanu. Ja en mä olis päästänykkään. Minun olis pitäny olla koko ilta yksin lasten kans kotona...jne.
Kahdella oli ihan oikeakin syy.
Siinäpä sit ukko paisteli makkaraa yksin ja mussutti herkkuja ja mietti,et mitähän väärä nyt olin tehnyt?!

Meidän kaveripiirissä miehet ei saa pierastakkaan jos ei ole kysyny lupaa. Ei keskustelua vaan miesten pitää suorastaan anoa lupa joka asiaan.
Olen monesti oman ukon kans puhunu asiasta ja häntä ärsyttää kaikki muut naiset paitsi minä ;D Ei voi sietää sellasta tossuttelua. Me keskustellaan ja päästään molemmat kun on tarvetta.

Mitähän naurettavaa (tohon sävyyn "huvittavaa") siinä oli että miehes pyysi porukkaa istumaan iltaa :o
Mä oisin vartmana sanonu että sepä on hauskaa että huvittaa että tääl sr sit istuksi yksinään kun kerranki olis ollu tilaisuus istuu ukkoporukalla.

ihme porukkaa,pitäsiin tollasiin vähän hajurakoa

[QUOTE="vieras";26270557]Mitähän naurettavaa (tohon sävyyn "huvittavaa") siinä oli että miehes pyysi porukkaa istumaan iltaa :o
Mä oisin vartmana sanonu että sepä on hauskaa että huvittaa että tääl sr sit istuksi yksinään kun kerranki olis ollu tilaisuus istuu ukkoporukalla.

ihme porukkaa,pitäsiin tollasiin vähän hajurakoa[/QUOTE]

No kyllä mä sain suuni auki ja kysyin että mitä huvittavaa siinä on? Eipä nuo osannu sanoa. Eivät vaan halunneet päästää ukkojasa ja vetosivat että ne ei halunnu...tai jos ne ei halunnukkaan vaan heitäki huvitti.
Siinäpä olkoot.
Harmittaa eniten,että tolla mun ukolla on niin vähän vapaa-aikaa ja kavereitakin joiden kans on,et olis kerranki ollu mahdollista.

On sun miehelläsi outoa porukkaa kavereina (siis ne, joilla ei ollu ns. oikeaa syytä) ja vielä oudompia kavereiden vaimoja/vaimokkeita.

Vaikka niinhän se nykymaailmassa taitaa mennä, että kaikista menoista pitää sopia vuosi etukäteen, jotta onnistuu.

Kuulostaa ihan mun 25-vuotissynttäreiltä. Tarkoitus oli grillata, mahdollisesti saunoa ja juoda muutama siideri pienehköllä porukalla. Aloittaa piti illalla kello kuusi. Kello yhdeksän soi puhelin ja yksi kaveri ilmoitti, ettei pääse tulemaan. Muut sitten jättivät tulematta edes ilmoittamatta. Kyllä oli mukava fiilis. :|

Onpa törkeää... Ihmisistä on tullut todella omahyväisiä ja itsekkäitä. On mennyt jo ihan liian pitkälle. Mielelläni palaisin aikaan, jolloin naapuriin saattoi vain mennä, toiset ihmiset olivat tärkeitä, ja ihmiset elivät yhteisöissä.

[QUOTE="vieras";26270595]Onpa törkeää... Ihmisistä on tullut todella omahyväisiä ja itsekkäitä. On mennyt jo ihan liian pitkälle. Mielelläni palaisin aikaan, jolloin naapuriin saattoi vain mennä, toiset ihmiset olivat tärkeitä, ja ihmiset elivät yhteisöissä.[/QUOTE]

Näinpä. Ja olen ihan varma,että näillekki miehille olis tehnyt ihan tervettä olla välillä yks ilta pois kotoa ja jutella ukkojen kesken.
Miksi se on aina naisten oikeus päästä?

[QUOTE="vieras ap";26270564]No kyllä mä sain suuni auki ja kysyin että mitä huvittavaa siinä on? Eipä nuo osannu sanoa. Eivät vaan halunneet päästää ukkojasa ja vetosivat että ne ei halunnu...tai jos ne ei halunnukkaan vaan heitäki huvitti.
Siinäpä olkoot.
Harmittaa eniten,että tolla mun ukolla on niin vähän vapaa-aikaa ja kavereitakin joiden kans on,et olis kerranki ollu mahdollista.[/QUOTE]

Hyvä että sanoit..käsittämätöntä.

mun miehellä oli sama homma ku vietti varpajaisiaan : / mun kävi oikeesti sääliks ja suututti miehen puolesta, kun kaverit oli hälle viikkoja ennen sanonu, et ilmotat vaan heti kun sulle sopii, et kyl me ollaan mukana sit. noo.. mies ilmotteli, ja sit ku päivä tuli, ni yks ainut kaveri tuli paikalle : / edes sen oma veli ei tullu. kyllä mies olikin sit kiukkunen ja pettyny, ku oli varpajaisiaan kuitenki odottanu..

Kyllä se näin sinkkumiehenä on tullut hyvin karvaasti todettua, että varattujen kavereiden kanssa äijäporukalla tapahtuvat illanvietot on syytä ottaa puheeksi vähintään kuukautta aiemmin, jos meinaa säilyttää edes hitusen mahdollisuuksia tilaisuuden onnistumisesta.

Kyllä se näin sinkkumiehenä on tullut hyvin karvaasti todettua, että varattujen kavereiden kanssa äijäporukalla tapahtuvat illanvietot on syytä ottaa puheeksi vähintään kuukautta aiemmin, jos meinaa säilyttää edes hitusen mahdollisuuksia tilaisuuden onnistumisesta.

Kuulostaa kyllä ihan törkeältä. Minulla ei tulisi mieleenkään yrittää kertoa miehelleni - aikuiselle ihmisellä - minne saa mennä ja kenenkin kanssa ja mihin aikaan pitää olla kotona... Mikä tällaisia vaimoja riivaa?

Voi. Noin meilläkin taitais käydä. Mutta, mutta. ymmärsinkö oikein: sinä samana iltana olisi pitänyt tulla iltaa istumaan kun soitti? Monelleko teille tulisi kavereita noin lyhyellä varoitusajalla?

[QUOTE="vieras";26270689]Voi. Noin meilläkin taitais käydä. Mutta, mutta. ymmärsinkö oikein: sinä samana iltana olisi pitänyt tulla iltaa istumaan kun soitti? Monelleko teille tulisi kavereita noin lyhyellä varoitusajalla?[/QUOTE]

nooh oli puhunu asiasta jo edellisellä viikolla.

[QUOTE="vieras";26270678]Kuulostaa kyllä ihan törkeältä. Minulla ei tulisi mieleenkään yrittää kertoa miehelleni - aikuiselle ihmisellä - minne saa mennä ja kenenkin kanssa ja mihin aikaan pitää olla kotona... Mikä tällaisia vaimoja riivaa?[/QUOTE]

No mitä mun korviin on kantautunut, niin syyt ovat moninaisia. Osa ei päästä, kun ei itsekään pääse (koskaan). Osa on niin mustasukkaisia, etteivät päästä lähtemään, vaikka kyseessä siis 100% miesten illanvietto alusta loppuun. Lisäksi tilanteesta riippuvia syitä ja totta kai joukossa täysin ymmärrettäviäkin, kuten esimerkiksi jo aiemmin sovittuja tärkeitä menoja.

Mutta sekin minusta kyllä aika tiukkaa, että löytyy kaveripiiristä pariskuntia, jotka tekevät joka viikonloppu jotain yhdessä. Sitten vedotaan aina siihen, että on sovittuna jotain pariskuntana, eikä pääse siksi lähtemään miesten kanssa. Ja tasan tarkkaan on tiedossa, että mies haluaisi käydä välillä miesporukallakin, mutta ei vain viitsi asettua poikkiteloin naistaan vastaan. Että vaikka kuinka olisi sovittu vuodeksi eteenpäin ohjelmaa joka viikonlopulle, niin voisi minusta siitä huolimatta joustaa edes kerran. Eri asia, jos on oikeasti harvinaista herkkua, että päästään kerrankin pariskuntana jonnekin tai kyseessä muuten tärkeä tapahtuma/tilaisuus.

Mäkin ymmärrän tuon pointin, että nainen kieltää miestä menemästä jos mieskään ei päästä naista. Meillä meni jonkin aikaa molemmin puolin näin. Mies ei halunnut millään jäädä lasten kanssa, joten minäkään en kostoksi päästänyt. Sitten mies rupesi vaan käymään minulta kysymättä (onneksi!) ja kun oli aikansa käynyt niin itsekin osasin olla niin "itsekäs", että aloin vaan lähteä jos siltä tuntui. Toimii.

Yhteistyössä