Harmeja hormonikierukasta

Niin loistava keksintö, mutta jälleen todettava ettei käy tämäkään hormonaalinen ehkäisy. Kierukka ollut 8 kk ja tihutusta edelleen, kestää kerrallaan 2 vkoa, muita vaivoja ei ole. Kertokaa onko jollain ollut samoin, mutta vuoto olisi vielä ajan myötä vähentynyt tai ainakin päivät! Vuoto siis itsessään vähäistä. Ei sovi pillerit, ei hormonikierukka, ei kumit. Rasittavaa.
 
mulla ollu myös yli 8 kk hormonikierukka ja siitä lähtien vuodot ollu parin viikon pituisia ja välit ollu tiputtelua koko ajan.Joskus koko kuukausi menee ettei yhtää vuodottomia päiviä.Mielialat vaihtelee koko ajan.Pakko käydä otattaa pois.En jaksa enää katella tätä.
 
valiteettvasti huonoja kokemuksia täälläkin. Mulla ollut nyt 11kk ja vielä tulee vuotoja. Alkaa ihan yhtäkkiä, kestää toisinaan vaan pari päivää toisinaan pidempääkin. Ärsyttää eniten kun ei ikinä tiedä koska alkaa ja kaunko kestää. En tiä mäkään mitä tilalle, mutta aion kyllä tänkin vekottimen ottaa pois. Oon kokeillu myös kuparikierukkaa mut jostain syystä sen kanssa oli sama juttu. Pilleritkään ei sovi..
 
mulla on ollu mirena nyt 1,5vuotta.Aluksi meinasin menettää hermoni tiputteluiden takia,mutta nytten menkkoja ei ole ollut ainakaan vuoteen.Olen ollut todella tyytyväinen.Eikä mitään muutakaan oireilua.Otatan kyllä huomenna pois vauvahaaveiden takia =)
 
Mulla laitettiin reilu viikko sitten ja sen päivän vuosi verta mutta johtui siitä laitosta.Mitään tiputtelua ei ole ollut,toisena päivänä oli vähän supistuskipuja mutta sen jälkeen ei mitään!!

Ihanaa kun ehkäisy on kunnossa!!

Lääkärin mukaan tä voi ehkästä vaikka 7 vuottakin.5 vuotta lupaa lääketehdas mutta voi 6 vuottakin toimia moitteettomasti.Sitä ei kyllä tiiä koska hormoni kierukasta loppuu täysin,eli vähän arpapeliä sitten...
 
Minulla on ollut hormonikierukka jo kaksivuotta. Harkitsen poistoa. Nyt ollut kolmeviikkoa "menkkakipuja" melkein jokapäivä. Muuten ollut hyvä mutta nuita kipuiluja on tasaiseen tahtiin. Menkat ei ole jääny pois vaikka oili voinut olettaa koska niukat kuukautiset jo ennestäänkin.En ole vain tuntetut omakseni :|
 
minulla on ollut hormoonikierukka ja vuotoa on ollut. jouduin poistattamaan kierukan kun se oli laskeutunut alaspäin tuli kamalia supistuksia selkä oli tosi kipeä, eikä voinut kunnolla istua. nyt on syänyt pilleriä yli vuoden. valko vuotoa silti vuotaa, lääkäri sanoin et se on normaalia kun on synnyttänyt lapsia.
 

Yhteistyössä