Haluisin oikoa väärinkäsityksiä joita teillä on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullero

Vieras
yli 200 kiloisista ihmisistä. Kysykää, niin mä vastaan asiallisiin kysymyksiin. Monella kun tuntuu olevan väärinkäsityksiä ja voin vastata omasta puolestani.

Kuinka nopeasti olet lihonut tuohon kokoon, ja eikö tullut mieleen 100 kilon kohdalla, että oho pitää tehdä jotain tän asian kanssa?

Minä olen aina ollut sitä mieltä, että jotain vikaa on päässä on antaa itsensä paisua paisumistaa, eikä tee asialle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja semmoista se:
Oletko mies vai nainen?

Kuinka pitkä olet?

Oletko aina ollut lihava?

Ovatko muut perheenjäsenet lapsuudenperheestä tai nykyperheestä lihavia?

Nainen, 183cm, olen ollut lihava ihan melkeinpä vauvasta asti. No äiti on nykyisin ylipainoinen, nuorempana oli normaalikokoinen. Sisko ja veli, niillä paino heittelee. Välillä pulskassa kunnossa ja sitten taas normaaleja. Mieheni on normaalikokoinen, lapsia ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
No, kerro omasta kokemuksesta millaisia väärinkäsityksiä meillä sitten on?

Niitä on niin paljon, esim juuri nuo kalorimäärät yms. Itse en esim vedä pelkkiä sipsejä ja roskaruokaa päivästä toiseen, ihan normaaliruokaa syön ja kyllä myös karkkejakin.

Että noin painava ei joko pysty tai halua laihduttaa. Tai että noin painavaksi on tullut jojolaihduttamisen takia. Ja että noissa kiloissa piilee monia terveysriskejä. Ja että elinikäsi on lyhentynyt tuon ylipainon takia.

Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Mikä on peruskulutuksesi tuolla painolla ja monta kaloria syöt keskimäärin päivässä tällä hetkellä?

No kaloreita on vaikea sanoa, ravitsemusterapeutti oli sitä mieltä että syön toisinaan liian vähän ja elimistö on säästöliekillä. Antoi ohjeita 3500 kaloriin päivässä ja en usko että paljoa enempää syön päivän aikana. Köyhinä päiviä, joita usein, syön vähemmän ja sen takia elimistö menee säästöliekille ja en laihdu.

Tuleeko sinulle pakonomaista syömistä, jolloin et voi vain lopettaa vaikka itseäsi jo ällöttää? Salailetko syömisiäsi läheisiltäsi? Oksennatko joskus syömisen jälkeen? Itse teen noin vaikka varsinaista paino-ongelmaa ei ole :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
No, kerro omasta kokemuksesta millaisia väärinkäsityksiä meillä sitten on?

Niitä on niin paljon, esim juuri nuo kalorimäärät yms. Itse en esim vedä pelkkiä sipsejä ja roskaruokaa päivästä toiseen, ihan normaaliruokaa syön ja kyllä myös karkkejakin.

Joo, näin vähän arvelinkin. Ja hyvä, että oiot näitä käsityksiä :) Vaikka jossain vaiheessa voidaankin olettaa että kilot tulevat syömällä niin eihän se meinaa että a. syö KOKO AJAN b. syö VAIN roskaruokaa jne jne

Montako kaloria syöt keskimäärin päivässä? Oletko koskaan vaivautunut laskemaan?

Onko se laiskuudesta, osaamattomuudesta vai siitä kiinni että vain viihdyt tuollaisena?

Missä vaiheessa lihoessasi tulit siihen tulokseen, että antaa mennä vaan, turha laihdutella?

En koskaan ajatellut noin että antaa mennä vaan. Elin elämääni ja vaikka se oli hankalaa ja kokeilin usein lahdutuskuureja niin aina ne kaatui syystä tai toisesta niin loppujen lopuksi en miettinyt painoani. Tai no mietin, mutta koitin elää elämääni niinkuin olin tottunut elämään ja sen takia paino ei sitten pudonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Mikä on peruskulutuksesi tuolla painolla ja monta kaloria syöt keskimäärin päivässä tällä hetkellä?

No kaloreita on vaikea sanoa, ravitsemusterapeutti oli sitä mieltä että syön toisinaan liian vähän ja elimistö on säästöliekillä. Antoi ohjeita 3500 kaloriin päivässä ja en usko että paljoa enempää syön päivän aikana. Köyhinä päiviä, joita usein, syön vähemmän ja sen takia elimistö menee säästöliekille ja en laihdu.
Kuinka paljon sulla on noita "köyhiä päiviä"? Kun eihän se säästöliekki toki heti mene päälle, saa pitempäänkin syösä niukanlaisesti kaloreita päivässä. Ja itsekin ole siis ylipainoinen. :)

Syöt varmaan joka päivä karkkia sipsejä limua pitzaa hampurilaisia, oletko tietoinen jos vahdat ne vaaleat makroonit tummiksi ja vaalean leivän tummaksi ja jätät karkit päivässä pois voit huomaamatta laihtua monta kiloakin.
Ja lisää joka ateriaan viher salaattia, jos et osaa itse tehdä osta kaupan tiskiltä suoraan.
Ja tee mielummin ruoka uunissa kuin pannulla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka nopeasti olet lihonut tuohon kokoon, ja eikö tullut mieleen 100 kilon kohdalla, että oho pitää tehdä jotain tän asian kanssa?

Minä olen aina ollut sitä mieltä, että jotain vikaa on päässä on antaa itsensä paisua paisumistaa, eikä tee asialle mitään.

Ehkä asiaa ei vain ajattele, elää elämäänsä kunnes jossain vaiheessa kunnolla ja täysillä havahtuu siihen kuinka suureksi sitä on kasvanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että noin painava ei joko pysty tai halua laihduttaa. Tai että noin painavaksi on tullut jojolaihduttamisen takia. Ja että noissa kiloissa piilee monia terveysriskejä. Ja että elinikäsi on lyhentynyt tuon ylipainon takia.

Täysin totta, toisaalta ei halua ja toisaalta ei pysty. Elämäntapamuutos on aika vaikea aloittaa ja pitää yllä. Kaikki nämä on totta, elinikä lyhenee kyllä huomattavasti.

Yhteistyössä