Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

vierailija
Räsänen Päivi kun jakaa näitä taivaspaikkoja, siellä ei taida olla kuin Päivi itse ja ehkä hyvällä tuurilla omat lapsensa tai ehkä joku heistä pääsee.
Ei homoseksuaaleja tai muita Päivin mielestä epämääräisiä seksuaalisuuntautuneita, ei abortin tehneitä tai sitä ajatteleva, avoliitossa olevat synnilliset jne.

Onko Echon ja Päivin R:n taivas sama paikka vai kenties eri? Onko siellä jotain portaita? Onko alemman luokan uskovaiset ja sitten nämä TOSIuskovaiset jotka pääsee sinne ylätasanteelle Jumalan varpaita nuoleskelemaan? Onko Jumalalla varpaat? löytyykö kenties tulkintaa jostain?
 
vierailija
Siinä on tietyt säännöt ja lainalaisuudet, jotka pätee aina ja kaikkia. Ne on kaikkien luettavana Raamatussa.

Se taas että mitä on viimeisinä sekunteina jolleki tapahtunu, on usein vain Jumalan tiedossa. Mistäs me nyt tiedetään mitä kukakin kuoleva ajattelee viimesen minuutin aikana.
Se on vaan villi homma, että kuinka ne lait tulkitaan niin eri tavoin, vaikka ne on siellä kristallin kirkkaana jokaiselle.
Me ehkä voidaan arvailla, mitä ihminen ajattelee. Paljon vaikeampaa on arvailla, mitä Jumala ajattelee.
 
vierailija
Räsänen Päivi kun jakaa näitä taivaspaikkoja, siellä ei taida olla kuin Päivi itse ja ehkä hyvällä tuurilla omat lapsensa tai ehkä joku heistä pääsee.
Ei homoseksuaaleja tai muita Päivin mielestä epämääräisiä seksuaalisuuntautuneita, ei abortin tehneitä tai sitä ajatteleva, avoliitossa olevat synnilliset jne.
Se on se Päivin tulkinta asiasta.. Rakasta lähimmäistäsi, kuin, ... Mut älä ole homo.. Niin teidät tuomitaan, kuin... Mut älä homostele!!.. Näin Jeesus käveli vetten päällä.. Mut ei ollu homo!.. Kilvoittele uskossasi, ... Kunhan vaan et ole homo!
Kyllä jokainen löytää ydinsanomansa sieltä. Se on se juttu, et kuka bylsii ja ketä. Jotkut jopa sanoo, et rakastaminen on ok, jos itse aktia ei tapahdu. Ja sit näiden opetusten pohjalta toiset elää. On nää niin näitä.
 
Ei homot jää taivasosuutta vaille homoutensa tähden.
Jeesuksen pelastustyö kattaa kaikki sitä haluavat.
Homouden harjoittaja ei pääse Taivaaseen, sanoo Raamattu.

Et SÄ myöskään voi jaella taivaspaikkoja vaikka sun mieli tekis. Et sä ole Jumala, enkä mä.

Jokanen lukekoon Uudesta Testamentista ketkä pääsee ja ketkä ei, ja soveltakoot itseensä sitä.

Ei siinä tartte inistä "Räsänen/Echo jakelee taivaspaikkoja" - Uusi Testamentti on se, joka nää kertoo.

Jos jollekulle ei kelpaa, olkoon kelpaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Homouden harjoittaja ei pääse Taivaaseen, sanoo Raamattu.

Et SÄ myöskään voi jaella taivaspaikkoja vaikka sun mieli tekis.

Jokanen lukekoon Uudesta Testamentista ketkä pääsee ja ketkä ei, ja soveltakoot itseensä sitä.

Ei siinä tartte inistä "Räsänen/Echo jakelee taivaspaikkoja" - Uusi Testamentti on se, joka nää kertoo.

Jos jollekulle ei kelpaa, olkoon kelpaamatta.
Mihin kaikki muut kuin heterot menevät kuoleman jälkeen kuten homot raamatun mukaan?
Onko sulla mielipidettä mitä homojen pitäisi tehdä jotta pääsevät taivaaseen? Kenties tehdä parannus?
 
Enkä halua kirjoitella miljoonanteen kertaan "onko homous syntiä/miks oot homojen kimpussa".

Homous ei ole syntinö sen erikoisempi kuin muutkaan kuolettavat synnit, ja uskovan pitää varoa ettei sorru mihinkään muuhunkaan syntiin siitä listasta jatkuvalla syötöllä (ei-uskovan taasen pitäis ekana ottaa se Jeesus sydämeensä).

Mutta homous on yhteiskunnassa tapetilla, niin sen takia se on kuuma peruna. Ette te olisi 50 vuotta sitten homouden hyväksymistä kristityiltä ja Jumalalta vinkuneet, mutta aika on tämä mikä on.

Mä en tänään ehdi täällä kirjoitella paljoa, mutta ei se kuolettavien syntien lista ole mun eikä Räsäsen keksimä.

Jos joku haluaa ottaa vain mukavat kohdat Uudesta Testamentista, niin silloin tulee luoneeksi jonkun muun uskonnon kuin kristinusko.
 
Mihin kaikki muut kuin heterot menevät kuoleman jälkeen kuten homot raamatun mukaan?
Onko sulla mielipidettä mitä homojen pitäisi tehdä jotta pääsevät taivaaseen? Kenties tehdä parannus?
Tulla enste uskoon eli pyytää Jeesusta sydämeen, sit koko loppuelämä suunnata ajatukset ja rukoukset kohti heteroutta. (Enkä puhu eheytysleireistä)

Iso osa homoksi/lesboksi sanovia ovat bissejä koska ovat olleet heterosuhteessa, mutta umpihomolle tuo on tietysti vaativin tehtävä.

Nykyihmisen vaan pitäis ajatella käsite "avioliitto" uudelleen. Avioliitto ei ole ollut aina sitä, mitä siltä nykyisin vaaditaan, eikä tarvitse olla. Sieltä ei aina pelmahda se paras ja täydellisin ja kaunein/komein puoliso, eikä avioliitto ole huumaavan tunteen ja himon ilotulitusta.

Joillekin Jumala antaa semmoisen liiton, mutta ei nekään huonoja ihmisiä ole joilla on tavis-tylsempi liitto, ja se liitto voi olla jees.

Porukka ensin lataa avioliitolle ihan mahdottomia paineita, sit ollaan äimän käkenä kun se täydellisyys-hökötys ei kestä arkea. Ja sit erotaan.
(Enkä puhu avioliitosta pettäjän tai väkivaltaisen narskun kans)

Tulkaa out of the box, koska veikkaan että 90 % ihmiskunnasta on teitä ennen tyytyneet ihan erilaiseen avioliittoon, mihin te.

Mitä jos se riittävän hyvä liitto on "vain" lämmintä kumppanuutta, ystävyyttä, yhdessä työn tekoa ja lasten kasvattamista? Entisaikaan toi ois ollu jo hyvä liitto.
(Ja juu, mun avioliitto ei oo kuivakka)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Homouden harjoittaja ei pääse Taivaaseen, sanoo Raamattu.

Et SÄ myöskään voi jaella taivaspaikkoja vaikka sun mieli tekis. Et sä ole Jumala, enkä mä.

Jokanen lukekoon Uudesta Testamentista ketkä pääsee ja ketkä ei, ja soveltakoot itseensä sitä.

Ei siinä tartte inistä "Räsänen/Echo jakelee taivaspaikkoja" - Uusi Testamentti on se, joka nää kertoo.

Jos jollekulle ei kelpaa, olkoon kelpaamatta.
Sanooko? Ihan selvällä suomen kielellä? Ei toi ole niin yksinkertainen käännösjuttu, senhän jo tiesit, mutta tahdot uskoa jotain muuta.
 
Sanooko? Ihan selvällä suomen kielellä? Ei toi ole niin yksinkertainen käännösjuttu, senhän jo tiesit, mutta tahdot uskoa jotain muuta.
4-5 kertaan kielletty Raamatussa, eikö mikään teille riitä?
Kas kun ei ronkita muita kohtia. Sanoiko Jumala niin, että Jumala on rakkaus, tai että "nyt pysyvät usko, toivo, rakkaus". Tai "rakkaus on lempeä, körsivällinen jne."
Vai oisko ihan väärä käännös??

Porukka kun ei halua luopua synnistä, niin sit aletaan peukaloimaan Raamattua.
 
  • Tykkää
Reactions: Spartta
Viimeisen kerran: homoudelle ei anneta piiruakaan mahdollisuutta Raamatussa.

Siellä kehutaan viiniä (toki kohtuudessa), naiset ovat siellä myös seurakunnassa paikka paikoin äänessä, mutta homous - ei mitään myönnytystä tai lieventävää kohtaa.

Lakatkaa nyt yrittämästä, koska Jumalan (ei Echon) vastaus sateenkaarihommeleihin on ei, ei, ja ei.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Spartta
Nyt tartun tuohon - tän vois pistää yv:nä koska tää on uskovien "heiniä", mutta mun mielestä tää "vanha syntinen"-asia on tärkeää käydä läpi julkisestikin, koska tästä on 2 eri opetusta.
(Ja tiedoks palstalaisille että ei olla Sparttan kans isommin erimielisiä, saman tien kulkijoita ollaan)

Mä käsitän, että
-ei-uskova on armahtamaton syntinen
-uskova on armahdettu syntinen, jolla on 2 puolta: "vanha Aatami/vanha Echo" ja "uusi luomus"

Uskovalla vanha ja uusi ovat tukkanuottasilla, ja uskova itse päättää joka päivä, kumpaako seuraa, Jeesusta vai lihaa/entistä minää/maailmaa/saatanaa.

Ja jossen ihan läpiä päähäni puhu, niin jopa uskonsankari Paavali tuskailee, että hänessä 2 eri puolta taistelee keskenään (ja Paavali oli tossa vaiheessa ollu uskossa ainakin 5-10 vuotta joten ei mikään vasta-alkaja), mutta tietty ei saa elää lihan mukaan, ettei lihan himoa täytä. Mutta siltä taistelulta ei kukaan, paraskaan uskova välty.

Esim.Pietarikin, vaikka oli kuinka vahva uskova, lankesi ulkokultaisuuteen ympärileikkausasiassa, niin, että Paavali joutui sitä nuhtelemaan.



15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.[/SIZE]
Niin tarkoitin samaa. Ongelma siinä, että hokee kokoajan "olen VAIN vanha syntinen" on, että tuijottaa lihaansa ja hedelmä on sen mukaista. Liha on turmeltunut ja täytyy elää hengessä. Tuossa jae 25" palvelen mielellä Jumalan lakia" hyvin kertoo, että täytyy ajatella oikeita asioita, kuten "olen puhdas ja vanhurskas" silloin hedelmä on sen mukainen. Eli kuinka olet hengessä? Ajattele hengen asioita. Kuinka muutan ajatukseni? Lukemalla Raamattua. Kiitos, että jaoit tuon Raamatun kohdan. Oli hyvä muistutus ainakin itselleni.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Oioioioioioi. Opettaminen on syntiä.


Voi että teidän alottelijoiden kanssa. Ettekö mitään osaa?!

Voisitteko hieman sitä Raamattua lukea, jotta ette edes itse sinne helvettiin joutuisi. Voi turhuuksien turhuus ja seitsemän salamaa!!
Mitä sä selität? Ei opettaminen olen synti. Päinvastoin kehotetaan neuvomaan muita, että voisivat kasvaa uskontiellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tulla enste uskoon eli pyytää Jeesusta sydämeen, sit koko loppuelämä suunnata ajatukset ja rukoukset kohti heteroutta. (Enkä puhu eheytysleireistä)

Iso osa homoksi/lesboksi sanovia ovat bissejä koska ovat olleet heterosuhteessa, mutta umpihomolle tuo on tietysti vaativin tehtävä.

Nykyihmisen vaan pitäis ajatella käsite "avioliitto" uudelleen. Avioliitto ei ole ollut aina sitä, mitä siltä nykyisin vaaditaan, eikä tarvitse olla. Sieltä ei aina pelmahda se paras ja täydellisin ja kaunein/komein puoliso, eikä avioliitto ole huumaavan tunteen ja himon ilotulitusta.

Joillekin Jumala antaa semmoisen liiton, mutta ei nekään huonoja ihmisiä ole joilla on tavis-tylsempi liitto, ja se liitto voi olla jees.

Porukka ensin lataa avioliitolle ihan mahdottomia paineita, sit ollaan äimän käkenä kun se täydellisyys-hökötys ei kestä arkea. Ja sit erotaan.
(Enkä puhu avioliitosta pettäjän tai väkivaltaisen narskun kans)

Tulkaa out of the box, koska veikkaan että 90 % ihmiskunnasta on teitä ennen tyytyneet ihan erilaiseen avioliittoon, mihin te.

Mitä jos se riittävän hyvä liitto on "vain" lämmintä kumppanuutta, ystävyyttä, yhdessä työn tekoa ja lasten kasvattamista? Entisaikaan toi ois ollu jo hyvä liitto.
(Ja juu, mun avioliitto ei oo kuivakka)
mut miksi sitten uskova saa narskun puolisoksi vaikka rukoilis hyvää puolisoa?. entä mitä jos jumala sanoisi sinulle että mene damaskokseen ja perusta pyhien sisarien seurakunta ni muuttaisitko? ja millä tavalla tätä käskyä koettelisit?
 
vierailija
mut miksi sitten uskova saa narskun puolisoksi vaikka rukoilis hyvää puolisoa?. entä mitä jos jumala sanoisi sinulle että mene damaskokseen ja perusta pyhien sisarien seurakunta ni muuttaisitko? ja millä tavalla tätä käskyä koettelisit?
koska rukoilu on täysin turhaa ja hyödytöntä, ei vaikuta yhtään mitään mihinkään
pitäis ymmärtää se ja herätä harhoistaan tähän oikeaan elämään
 
Riippuu täysin siitä, kuinka Raamattua lukee.. Echon mukaan peruspakettiin kuuluu välttämätön, jota voi rukouksella kasvattaaja sparta sanoo, et on köyhä, vaiks sil on autot sun muut tavarat.

Mä en usko, et tavara on pointti koko uskon jutuissa, vaan toi leipä on sellanen asia, joka pitää meidät elämänsyrjässä kiinni, ennemmin siinä sanotaan, että luotetaan Jumalan huolenpitoon. Ennemmin kiitos siitä, mitä on, kuin anelu siitä, että saadaan lisää.
Jumala lupaa täyttää tarpeemme kun seuraamme Häntä. Jos on esim perhe ja 5 lasta niin tarpeisiin kuuluu nämä pesukone ja auto mitä täällä vitsaillaan. Tavara ei ole pointti, mutta yritä elää ilman tavaraa. Kiitollisuus on tärkeää.

Kyllä itse olen köyhä. En omista autoa, mutta olen saanut käyttööni auton. Aika paljon helpompi palvella Jumalaa autolla kuin kävellen.

Kannattaa lukea sitä Raamattua niin ei tarvitse omia mielipiteitä höpistä.

Joh.15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

1. Johannes 5:14‭-‬15 Tämä on se rohkea luottamus, joka meillä on häneen: jos me anomme jotakin hänen tahtonsa mukaan, hän kuulee meitä. Ja jos kerran tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä tahansa anommekin, tiedämme myös, että meillä on kaikki, mitä olemme häneltä anoneet.

Jaakob 4:2‭
Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole. Te tapatte ja kiihkoilette mutta ette voi saavuttaa. Te riitelette ja taistelette, mutta teillä ei ole, KOSKA ETTE ANO.

Matteus 7:7‭-‬11 ”Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Vai kuka teistä antaisi pojalleen kiven, kun hän pyytää leipää, tai käärmeen, kun hän pyytää kalaa? Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat.
 
vierailija
Ukrainan sota esimerkiksi on todiste ettei mitään jumalaa ole ja että rukoukset eivät auta

Varmasti 10:t elleivät 100:t miljoonat ovat rukoileet että sota loppuisi, mutta ihan turhaan
 
vierailija
Jumala lupaa täyttää tarpeemme kun seuraamme Häntä. Jos on esim perhe ja 5 lasta niin tarpeisiin kuuluu nämä pesukone ja auto mitä täällä vitsaillaan. Tavara ei ole pointti, mutta yritä elää ilman tavaraa. Kiitollisuus on tärkeää.

Kyllä itse olen köyhä. En omista autoa, mutta olen saanut käyttööni auton. Aika paljon helpompi palvella Jumalaa autolla kuin kävellen.

Kannattaa lukea sitä Raamattua niin ei tarvitse omia mielipiteitä höpistä.

Joh.15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

1. Johannes 5:14‭-‬15 Tämä on se rohkea luottamus, joka meillä on häneen: jos me anomme jotakin hänen tahtonsa mukaan, hän kuulee meitä. Ja jos kerran tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä tahansa anommekin, tiedämme myös, että meillä on kaikki, mitä olemme häneltä anoneet.

Jaakob 4:2‭
Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole. Te tapatte ja kiihkoilette mutta ette voi saavuttaa. Te riitelette ja taistelette, mutta teillä ei ole, KOSKA ETTE ANO.

Matteus 7:7‭-‬11 ”Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Vai kuka teistä antaisi pojalleen kiven, kun hän pyytää leipää, tai käärmeen, kun hän pyytää kalaa? Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat.
eli väitätkö että on jumalan tahdonmukaista anoa maallista materiaa? rikkauksia te anotte vaikka jeesus sanoi että rikkaan on vaikea päästä nuppineulan lävitse. anokaa lapsenmielisyyttä koska lasten on taivasten valtakunta. anokaa puhtautta sydämmiinne että rakkauden valkeus puhdistaa ja mieli kirkastuu ja herran palvelu nostaa henkenne korkeuksiin. kun henki on korkealla tulee vähällä toimeen.
 
vierailija
4-5 kertaan kielletty Raamatussa, eikö mikään teille riitä?
Kas kun ei ronkita muita kohtia. Sanoiko Jumala niin, että Jumala on rakkaus, tai että "nyt pysyvät usko, toivo, rakkaus". Tai "rakkaus on lempeä, körsivällinen jne."
Vai oisko ihan väärä käännös??

Porukka kun ei halua luopua synnistä, niin sit aletaan peukaloimaan Raamattua.
Kelle "meille"?
Ai niinkö, porukka ei halua luopua synnistä? Eiköhän tässä tapauksessa haluta nimenomaan tietää, että mitä se synti on. Sä et selvästi halua. Miksi?
 
vierailija
Jumala lupaa täyttää tarpeemme kun seuraamme Häntä. Jos on esim perhe ja 5 lasta niin tarpeisiin kuuluu nämä pesukone ja auto mitä täällä vitsaillaan. Tavara ei ole pointti, mutta yritä elää ilman tavaraa. Kiitollisuus on tärkeää.

Kyllä itse olen köyhä. En omista autoa, mutta olen saanut käyttööni auton. Aika paljon helpompi palvella Jumalaa autolla kuin kävellen.

Kannattaa lukea sitä Raamattua niin ei tarvitse omia mielipiteitä höpistä.

Joh.15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

1. Johannes 5:14‭-‬15 Tämä on se rohkea luottamus, joka meillä on häneen: jos me anomme jotakin hänen tahtonsa mukaan, hän kuulee meitä. Ja jos kerran tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä tahansa anommekin, tiedämme myös, että meillä on kaikki, mitä olemme häneltä anoneet.

Jaakob 4:2‭
Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole. Te tapatte ja kiihkoilette mutta ette voi saavuttaa. Te riitelette ja taistelette, mutta teillä ei ole, KOSKA ETTE ANO.

Matteus 7:7‭-‬11 ”Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Vai kuka teistä antaisi pojalleen kiven, kun hän pyytää leipää, tai käärmeen, kun hän pyytää kalaa? Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat.

Ei mene yksiin jutut. Yritä muistaa mitä kirjoitat.

Aiemmin kerroit, että tavaraa saat itsellesi ja muille rukoilemalla kovin. Eikä mistään ole puutettu kun Jumala tuo tavaraa yllättäen.
Nyt oletkin yhtäkkiä köyhä.
 

Yhteistyössä