Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

Kyl toi Raamattu on ihan julkinen teos, uskon asiat julkisesti kerrottava ilman mitään omaa suhmurointia keskenänne. Voi herran usä, että teillä on omat heinät, jota ette muille jaa.
Ei noin!!
Vai monennella asteella näit juttuja sitten paljastelet muille?
En ole vapaamuurari, joten avoimesti vaan kaikki. :)

Tarkoitan sitä, että mä en ainakaan ei-uskovana olisi tajunnut vaikkapa Roomalaiskirjeestä höykäsen pöläystä, mut uskoontulon jälkeen se teksti alkoi elää.
Niin että palstatilan käyttäminen sellaiseen, ei-uskovien keskellä ei välttämättä ole järkevää.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Sanooko rukous, että rukoillaan jokapäiväinen leipämme? Kuuluuko siihen auto ja pesukone?
Riippuu täysin siitä, kuinka Raamattua lukee.. Echon mukaan peruspakettiin kuuluu välttämätön, jota voi rukouksella kasvattaaja sparta sanoo, et on köyhä, vaiks sil on autot sun muut tavarat.

Mä en usko, et tavara on pointti koko uskon jutuissa, vaan toi leipä on sellanen asia, joka pitää meidät elämänsyrjässä kiinni, ennemmin siinä sanotaan, että luotetaan Jumalan huolenpitoon. Ennemmin kiitos siitä, mitä on, kuin anelu siitä, että saadaan lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Algoma
Riippuu täysin siitä, kuinka Raamattua lukee.. Echon mukaan peruspakettiin kuuluu välttämätön, jota voi rukouksella kasvattaaja sparta sanoo, et on köyhä, vaiks sil on autot sun muut tavarat.

Mä en usko, et tavara on pointti koko uskon jutuissa, vaan toi leipä on sellanen asia, joka pitää meidät elämänsyrjässä kiinni, ennemmin siinä sanotaan, että luotetaan Jumalan huolenpitoon. Ennemmin kiitos siitä, mitä on, kuin anelu siitä, että saadaan lisää.
Joo!!
 
vierailija
Sanooko rukous, että rukoillaan jokapäiväinen leipämme? Kuuluuko siihen auto ja pesukone?

se on miten kukin haluaa tulkita raamattua ja tarpeitaan haluaa rukoilla eli jollekin riittää leipä, toiselle pitää olla omakotitalo+ materiaalia.
Riittääkö keskituloinen taso vai voiko rukoilla hurskaampana uskovaisena enemmän rahaa vievää tasoa?
Vai voisiko materiasta luopua ja voisiko rukoilla vain henkisiä tarpeita; terveyttä ja vähemmän kateutta, enemmän hyvyyttä.

Uskonto tuntuu olevan ihan sellaista miten sen haluaa tulkita.
 
Oioioioioioi. Opettaminen on syntiä.


Voi että teidän alottelijoiden kanssa.
Riippuu täysin siitä, kuinka Raamattua lukee.. Echon mukaan peruspakettiin kuuluu välttämätön, jota voi rukouksella kasvattaaja sparta sanoo, et on köyhä, vaiks sil on autot sun muut tavarat.

Mä en usko, et tavara on pointti koko uskon jutuissa, vaan toi leipä on sellanen asia, joka pitää meidät elämänsyrjässä kiinni, ennemmin siinä sanotaan, että luotetaan Jumalan huolenpitoon. Ennemmin kiitos siitä, mitä on, kuin anelu siitä, että saadaan lisää.
Nii...jos mä nyt Jeesusta siteeraan, niin "etsikää ENSIN Jumalan valtakuntaa, niin tämä kaikki (muu höskä) teille annetaan."

Jumala haluaa ettei uskovat tuskailis koko ajan "mistä rahaa, ruokaa" ja stressais. Ja ettei sydän ois maallisissa koko ajan.

Vaan pitää keskittyä iloisesti Jeesukseen, ja Jeesus hoitaa kyllä rahahommat.

Se vaikutus ei tuu ihan heti "juu mä eilen kiittelin Jumalaa ja seuriksella intoilin uskonasioista, ja KAPPAS mun tilille oli samaan aikaan kilahtanu kymppitonni", vaan viiveellä.

Vaan käytännössä oon huomannu, että jos viikkojen ajan etsin Jumalan valtakuntaa=rukoilen muita asioita, oon lähellä Jumalaa ja lahjoitan rohkeesti muille, niin sen jälkeen tulee tilille vaikka joltain rahalahja tai mies porskuttaa firman jutuissa (saa tuotteesta vaikka huikean hinnan), ja ne tulee aina yllätyksenä.

Mutta se asenne siihen saatuun lahjaan/rahaan tulee myös edelleen olla vähän semmoinen rennon välinpitämätön "jahas, kiva, kiitti Jumala, mutta mä jatkan nyt muiden asioiden rukoilua."

Jumala haluaa AINA suunnata ihmisen huomion pois rahasta, jos ei puhuta arjessa välttämättömästä huomioimisesta. Raha on jees, mutta sitä ei saa liikaa ajatella.
 
se on miten kukin haluaa tulkita raamattua ja tarpeitaan haluaa rukoilla eli jollekin riittää leipä, toiselle pitää olla omakotitalo+ materiaalia.
Riittääkö keskituloinen taso vai voiko rukoilla hurskaampana uskovaisena enemmän rahaa vievää tasoa?
Vai voisiko materiasta luopua ja voisiko rukoilla vain henkisiä tarpeita; terveyttä ja vähemmän kateutta, enemmän hyvyyttä.

Uskonto tuntuu olevan ihan sellaista miten sen haluaa tulkita.
Raamattu antaa ohjeita kuinka- ja mitä rukoilla.
On raamatun vastaista mun rukoilla, että naapurin aviossa oleva rouva antaisi mulle seksiä.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti ja Echo
vierailija
Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Miten toimii, jos ottaa vähän Suomen kartasta, Viron kartasta ja Ruotsin kartasta sitten liimaa ne yhteen. Löydätkö enää perille? Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä vain Hänen kautta pääset taivaaseen ja on yhteys Jumalaan.

Jos vähän vaihdetaan ajatusta toiseksi eli:

Minä olen itse oman elämäni tie ja totuus, joiden kautta rakennan taivaan valaistumisen rauhan jo eläessäni.

En tarvitse siihen Jeesusta, en Jumalaa eikä tarvitse edes kuolla ennen taivaaseen pääsemistä. Ja olen itse vastuussa omasta elämästäni enkä sysää sitä muille tai tarinahahmoille tulevaisuuteen kuoleman jälkeen.
 
Jos vähän vaihdetaan ajatusta toiseksi eli:

Minä olen itse oman elämäni tie ja totuus, joiden kautta rakennan taivaan valaistumisen rauhan jo eläessäni.

En tarvitse siihen Jeesusta, en Jumalaa eikä tarvitse edes kuolla ennen taivaaseen pääsemistä. Ja olen itse vastuussa omasta elämästäni enkä sysää sitä muille tai tarinahahmoille tulevaisuuteen kuoleman jälkeen.
Ollaanhan mekin uskovat vastuussa omasta elämästämme.

Jos en haluis maksaa sähkölaskua ja sähköt menis, ois se ihan mun oma vika.

Ja taivaisista fiboista et voi sanoa mitään, jos et oo kokenu :)
 
vierailija
En ole vapaamuurari, joten avoimesti vaan kaikki.

Tarkoitan sitä, että mä en ainakaan ei-uskovana olisi tajunnut vaikkapa Roomalaiskirjeestä höykäsen pöläystä, mut uskoontulon jälkeen se teksti alkoi elää.
Niin että palstatilan käyttäminen sellaiseen, ei-uskovien keskellä ei välttämättä ole järkevää.
Sparta ny kertoi olevansa julistamassa ja säkin aina varoittelemassa kaikesta, joten eiks tollanen ole aika pientä.. Vai onks sulla jotkin uskoontulon askeleet käytössä. Et asioita paljastetaan sitä mukaa, kuin asioita tajuaa?
 
Sparta ny kertoi olevansa julistamassa ja säkin aina varoittelemassa kaikesta, joten eiks tollanen ole aika pientä.. Vai onks sulla jotkin uskoontulon askeleet käytössä. Et asioita paljastetaan sitä mukaa, kuin asioita tajuaa?
Ei oo mistään askeleista kyse, kaikki löytyy Raamatusta, vaan siitä että kannattaako jokaista nippeliasiaa käsitellä täällä.

Emmäkää lukis 2 autonasentajan jorinaa auton vaihdelaatikosta (vaikka ne ei salaisuuksia olekaan), mut semmosia perusjuttuja autosta jaksaisin lukea.
 
vierailija
Jos vähän vaihdetaan ajatusta toiseksi eli:

Minä olen itse oman elämäni tie ja totuus, joiden kautta rakennan taivaan valaistumisen rauhan jo eläessäni.

En tarvitse siihen Jeesusta, en Jumalaa eikä tarvitse edes kuolla ennen taivaaseen pääsemistä. Ja olen itse vastuussa omasta elämästäni enkä sysää sitä muille tai tarinahahmoille tulevaisuuteen kuoleman jälkeen.
Ei toi silleen väärin ole. Aika moni uskova tekee tuota, kun he siteeraavat Raamattua juuri niin, kuin itse sitä lukevat. Eli niinkuin sama asia.
Kristinuskon näkökannasta, kun Jumalaa selitetään pidemmälle, sinun loppusijoituspaikka tulee olemaan sen mukaan, kuinka elät omien arvojesi vertaisesti.
Voisi kysyä, olisiko sinulle taivas sellainen paikka, jossa tuhannet tai miljoonat uskovat veisaavat ylistystä Jumalalle (jota mahdollisesti pidät vieläpä epäoikeudenmukaisena niiden ristiretkien yms. takia) josta et ole ikinä välittänyt. Olisiko helvetti paikka, jossa olisit erossa tästä Jumalasta?

No Sparta uskoo siihen helvettiin, joka kehitettiin keskiajalla, jossa on kidutusta, mutta siitä paikasta on tosi vähän tietoa Raamatussa. Keskiajan taide oli aika raakaa, kun ihmiset siellä söivät itsensä ja oksensivat syödäkseen taas itsensä. Olen pohtinut, että kuika kauan tällainen kidutus tuntuu kidutukselta, ennenkuin siihen tottuu. Ja kuinka paljon Paholaisen tulee tuottaa uusia kiksejä. Osaisiko muuten @Spartta vastata..
 
vierailija
Ei oo mistään askeleista kyse, kaikki löytyy Raamatusta, vaan siitä että kannattaako jokaista nippeliasiaa käsitellä täällä.

Emmäkää lukis 2 autonasentajan jorinaa auton vaihdelaatikosta (vaikka ne ei salaisuuksia olekaan), mut semmosia perusjuttuja autosta jaksaisin lukea.
Tuskin kannattaa huolestua, jos otsikko on tuollainen.. Mä mielelläni kyl seuraisin avoimesti näitä teidän juttuja. Oon meinaan kohta lähes vakuuttunut, et teidät pitäisi pistää jollekin manaajalle... Et kohta rakennatte tännekin jonkin tommosen paholaispesän..
 
vierailija
Sut on partasuu tehnyt, mut siinä olet oikeassa että saatana on sulla takuulla läsnä. Mut se ei kovin "eliittikumppani" ole.
Nyt on uskon asiat vähän sekaisin.
Eikö Helvettiin menty vasta kuoleman jälkeen? Miten se voi olla nyt jo maan päällä? Eikö tässä nyt odotella sitä kuolemaa ja pääseekö grilliin vain niitä villiin vapauteen ylös neitsyeiden luokse? Vai onko tämä se Raamatun tulkintakysymys?

Teilläpäin on myös ilmeisesti biologian opetukset hieman vaiheessa tai äidilläsi on naapurin partasuu käynyt vierailulla. Vai oletko ollut ns ihmeraskaus näiden KERTA ihmeiden joukossa.
 

Yhteistyössä