Haluatko kuulua "mammapiireihin"? Ei se mitään, kuulut silti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekava tarina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekava tarina

Vieras
Nyt kyllä vähän ärsyttää jo. Olen sellainen, joka tulee melkein kaikkien kanssa toimeen. En ole suupaltti, mutta osaan kuitenkin keskustella. Olen huumorintajuinen, normaalin näköinen, tavallinen nainen joka hoitaa kahta lastaan kotona. Meikkaan välillä vähän, pukeudun oman tyylini mukaan leikkipuistoonkin, käytän hillittyjä koruja.

Ja mitä sainkaan kuulla? Että olen mammapiiriläinen ja ärsyttävä siksi! Ja tämän sanonut toinen äiti minusta, ihminen, joka on tavannut minut tasan YHDEN kerran.

Siis tämä nainen tuli kerran leikkipuistoon lastensa kanssa, itse raskaana. Juttelin juuri toisen äidin kanssa (joka on hyvä ystäväni) matkustelusta lasten kanssa, lentojen hinnoista ja kreikkalaisesta ruoasta. Kovinkin kovia aiheita mammapiireissä? No kuitenkin, tämän naisen lapsi tuli luokseni ja juttelin hänelle. Ajattelin, että juttelen äidillekin sanan jos toisenkin samalla. Nainen ei sanonut mitään, hymyili vain. Vähän myöhemmin juttelin uudestaan, sanoin että olen nähnyt hänen lapsensa isänsä kanssa usein puistossa ja että oma lapseni tykkää leikkiä heidän kanssaan. Nainen sanoi jotain sellaista, että "joo, mä en viitsi näissä mammapiireissä liikkua, ei ole mun juttu, että (mies) on lasten kanssa täällä yleensä, mua ei kiinnosta".

Olin että jaa, vai niin ja jatkoin tarinaa ystäväni kanssa.

Ja nyt sain samaiselta ystävältä kuulla mitä tämä nainen minusta puhuu, enemmänkin kuin kerran on sanonut jotain. Sekava kirjoitus mutta mietin, että miksi hän minut leimaa ja minusta puhuu selän takana, kun emme edes tunne enkä todellakaan ole mikään pullantuoksuinen äiti?

[QUOTE="vieras";28625418]Eihän se tarkoittanut että sä olisit mammapiiriläinen, vaan että hän ei tykkää istua hiekkalaatikon reunalla ja ystävystyä siellä.[/QUOTE]

Minä taas sain sen käsityksen, että se tätykkä oli ap:n kaverille sanonut, että ap on mammapiiriläinen ja siksi ärsyttävä..?

Tunsi piston sydämmessään, kun ei ulkoile lastensa kanssa ja siitä loukkaantuneena puhuu paskaa kaverillesi? Pikkumainen ihminen siis. Eipä kannata tuollaisen kommentista ottaa itteensä.

En tajunnut nyt kyllä oikein mitään. Eli se ystäväsi ei ole tällainen paheksuttu "mammapiiriläinen", vai? Oletko jutellut sitten hänen miehensä kanssa? Ja mistä juttelitte ensin tuon kohtaamisenne aikana? Voisiko olla kyse kuitenkin siitä, että hänen mielestään olet ärsyttävä jonkin muun asian perusteella ja tuo mammapiiriläisyys on vain sellainen asia, joka sattuu liittymään sinuun. Tuli tuosta tekstistäsi mieleen sellainen, että jos hän kommentillaan tarkoitti juuri tuota, mitä ensimmäinen vierasvastaajakin tässä ketjussa sanoi ja koki sitten jotenkin tylyksi sen käytöksesi sen jälkeen.

Mutta joo, yhden tapaamisen perusteella on aika tyhmää ketään sanoa ärsyttäväksi.

Yhteistyössä