Tuttavapariskunta inttää olevansa pieniin päin, mutta rouva on ihan selkeesti jo viimeisimmillään raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei kuulu, mutta näkyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää vaikuttaa musta jotenkin surulliselta tää ketju. Ei siis siksi, että joku kieltäisi oman raskautensa, näinhän voi tapahtua. Vaan siksi, että ap on asiasta noin kiinnostunut.

Musta kuulostaa omituiselta, että pariskunta olisi yhtäaikaa denial-tilassa. Yksinodottavalta sen vois vaikka uskoakin, mutta että molemmat... Uskon vahvasti, että joko kyseessä ei ole raskaus tai jos kyseessä on raskaus, pariskunnalla on omat syynsä olla puhumatta asiasta. Ja se heille pitää mielestäni suoda.

Jos taas on kyse siitä, että molemmat ovat niin sekaisin, että eivät tajua lapsen olevan tulossa, olisin kyllä huolissani sekä noista vanhemmista että jo olemassaolevasta lapsesta, pienin murhe lienee tuossa lääkkeiden käyttö raskauden aikana...

[QUOTE="vieras";29147179]hmm, mä olen kohta nukkunut puolTOISTAvuotta pikkupätkissä, enkä ole noin kajahtanut kuin ap...[/QUOTE]

Sullekin tekis terää mennä muualle avautumaan ongelmistasi! :)

Voihan olla, että tuttavat ovat huomanneet ap:n sairaalloisen kiinnostuksen asiaa kohtaan ja tekevät nyt tälle kiusaa ihan tahallaan, esim. nähdäkseen malttaako tämä olla tonkimatta asiaa.

[QUOTE="vieras";29147199]Voihan olla, että tuttavat ovat huomanneet ap:n sairaalloisen kiinnostuksen asiaa kohtaan ja tekevät nyt tälle kiusaa ihan tahallaan, esim. nähdäkseen malttaako tämä olla tonkimatta asiaa.[/QUOTE]

Sairaalloinen kiinnostus? Voi jumankeuta tämä on niin tätä nykyaikaa. Ihmisten pitäisi pitää huolta vain omista asioistaan, vaikka toiset voivat selkeästi huonosti ja tarvitsisivat apua. Heitä ei missään nimessä saa auttaa, koska se on sairaalloista. Voi helvetti, vedetään sitten silmälaput päähän ja kuljetaan vaan eteenpäin, välittämättä muista.

Siis mikä tämä pointti aloittajalla? Pitäisikö sinun jotenkin päästä osalliseksi heidän perhe-elämästään ja lapsen saamisesta? Tuntuu tosi oudolta.
Kysytkö ehkä neuvoja miten voisit pakottaa pariskunnan todistamaan oma tilansta? Pakottaa naisen raskaustestiin tai jotain vastaavaa? Lähestymiskielto sinulle pitäisi määrätä!

Sullekin tekis terää mennä muualle avautumaan ongelmistasi! :)

hei, mä en ole nyt se joka epäilee että viimeisillään raskaana oleva pariskunta on "denial-tilassa".

Taidat itse olla moisessa tilassa, kun et usko että siihen mahaan löytyy varmaan joku ihan järjellinen selitys (esim. lääkitys, lihoaminen, todellinen raskaus - jota vaan ei haluta sulle jakaa...... ) ;) Kuuleppa, onhan sitä ihmiset raskaana esim. niin, että tiedetään vauvan kuolevan heti syntymän jälkeen. Kiinnostaisko sua selittää asia jokaiselle tunkukuonolle? Tuskin.

Sairaalloinen kiinnostus? Voi jumankeuta tämä on niin tätä nykyaikaa. Ihmisten pitäisi pitää huolta vain omista asioistaan, vaikka toiset voivat selkeästi huonosti ja tarvitsisivat apua. Heitä ei missään nimessä saa auttaa, koska se on sairaalloista. Voi helvetti, vedetään sitten silmälaput päähän ja kuljetaan vaan eteenpäin, välittämättä muista.

Ap - tänne asti näkyy vääränlainen tapasi olla "huolestunut" mahdollisesta vauvasta. Jo näinkin pystyn sanomaan että itse ainakaan en edes haluaisi "apuasi". Mene nukkumaan. Sillä teet suurimman palveluksen kaikille. Pidä ensin huoli omista asioistasi, sitten vasta pystyt auttaa toisia.

Ps. Täällä ei "vaan" puolen vuoden valvomisella hirveesti sympatiapisteitä heru.

Joku voisi nyt kertoa mulle että miksi tämä ketju nyt kääntyy siihen että aloittajaa aletaan mollata, kiusata, hyökätään porukalla päälle?

Tässä ketjussa näkyy täysin selkeä draamankaari, joka kertoo palstan sairaasta nykypuolesta!

Ketju on jo kösitelty aihe selvitetty ja sitten se alkaa.... Haaskalinnut, nälkäiset pahanoloiset hyökkäävät ja loppu on peruspalstahistoriaa.

Nyt kannattaisi jokaisen ketjuun loppupuolella osallistuneen ottaa peili käteensä ja katsoa sinne, lukea ällöttävä oma kirjoituksensa ja pohtia minuutti miksi kokee tarpeelliseksi kirjoittaa tuollaista nettiin!

Joku voisi nyt kertoa mulle että miksi tämä ketju nyt kääntyy siihen että aloittajaa aletaan mollata, kiusata, hyökätään porukalla päälle?

Tässä ketjussa näkyy täysin selkeä draamankaari, joka kertoo palstan sairaasta nykypuolesta!

Ketju on jo kösitelty aihe selvitetty ja sitten se alkaa.... Haaskalinnut, nälkäiset pahanoloiset hyökkäävät ja loppu on peruspalstahistoriaa.

Nyt kannattaisi jokaisen ketjuun loppupuolella osallistuneen ottaa peili käteensä ja katsoa sinne, lukea ällöttävä oma kirjoituksensa ja pohtia minuutti miksi kokee tarpeelliseksi kirjoittaa tuollaista nettiin!

Lässynlää.

Koska aloittaja itse mollaa, kiusaa ja ilmeisesti jopa melkein hyökkää jonkun, tai joittenkin olemassa olevien ihmisten päälle ihan oikeassa elämässä.

[QUOTE="vieras";29147275]hei, mä en ole nyt se joka epäilee että viimeisillään raskaana oleva pariskunta on "denial-tilassa".

Taidat itse olla moisessa tilassa, kun et usko että siihen mahaan löytyy varmaan joku ihan järjellinen selitys (esim. lääkitys, lihoaminen, todellinen raskaus - jota vaan ei haluta sulle jakaa...... ) ;) Kuuleppa, onhan sitä ihmiset raskaana esim. niin, että tiedetään vauvan kuolevan heti syntymän jälkeen. Kiinnostaisko sua selittää asia jokaiselle tunkukuonolle? Tuskin.[/QUOTE]

No hei, hanki itsellesi apua! Sinun paha olosi paistaa sieltä tekstin takaa.
Onneksi tähän unettomuuteen on lääkkeensä. :p Ja varmaan helpompi ratkoa, kun henkinen paha olo, mitä itse kannat. :)

[QUOTE="Vieras";29147308]Koska aloittaja itse mollaa, kiusaa ja ilmeisesti jopa melkein hyökkää jonkun, tai joittenkin olemassa olevien ihmisten päälle ihan oikeassa elämässä.[/QUOTE]

Se on kuules vääntynyt siellä sinun omassa pikku päässäsi sellaiseksi. Itse paisuttelet vaan koko ajan lisää tätä tarinaa.

No eipä kenellekään tullut mieleen vaihtoehto että nainen on raskaana ja lapsella on jokin pahasti vialla? tietävät ettei lapsi elä synnytyksen jälkeen... en mäkään siinä kauheasti haluaisi levitellä raskausuutista ja kuulla onnitteluja...

No hei, hanki itsellesi apua! Sinun paha olosi paistaa sieltä tekstin takaa.
Onneksi tähän unettomuuteen on lääkkeensä. :p Ja varmaan helpompi ratkoa, kun henkinen paha olo, mitä itse kannat. :)

Hmm, jos mulla on tekstieni perusteella paha olo, niin kyllä on sitten oltava sullakin ;) eipä sun tekstit kovin ystävällisiä ole nekään. Tässä on nyt annettu monta selitystä jo, esim. lääkitys, yksilöllinen lihoaminen, vauvan vakava tila, yksinkertaisesti ei vaan haluta kertoa raskaudesta... jne. Joten ehkä olisi parempi antaa tuttavien olla ihan rauhassa, eikä levitellä moista p*skaa pisin nettiä ja kenties lähipiiriä.

[QUOTE="vieras";29147322]No eipä kenellekään tullut mieleen vaihtoehto että nainen on raskaana ja lapsella on jokin pahasti vialla? tietävät ettei lapsi elä synnytyksen jälkeen... en mäkään siinä kauheasti haluaisi levitellä raskausuutista ja kuulla onnitteluja...[/QUOTE]

kyllä sekin tuolla jo sanottiin. Mutta eipä ap:ta vastaus kiinnostanut... näyttää olevan enempi kiinnostunut tästä nokittelusta.

[QUOTE="vieras";29147322]No eipä kenellekään tullut mieleen vaihtoehto että nainen on raskaana ja lapsella on jokin pahasti vialla? tietävät ettei lapsi elä synnytyksen jälkeen... en mäkään siinä kauheasti haluaisi levitellä raskausuutista ja kuulla onnitteluja...[/QUOTE]

Kaikille muille paitsi ap:lle joka ei jätä asiaa sikseen ennen kuin on nähnyt.. ( no joo jätänpä sanomatta...)

Niin, kuten sanoin, heillä ei tällä hetkellä ole hyvin asiat, niin he voivat olla tavallaan kuin tiedottomassa tilassa, miten sen nyt selittäisi. Englanniksi sitä kutsutaan denial-termillä.
Eivät vaan tajua, että toinen on paksuna ja tukevasti. :(
Enkä tosiaan itse avannut suutani ja kysynyt, just sen vuoksi, että siinä voi olla pieni erehtymisen mahdollisuus. En halunnut nolata ketään.

No voi vit.. Mitäpä jos toisella on vaan sitä mahaa???

[QUOTE="vieras";29147346]Hmm, jos mulla on tekstieni perusteella paha olo, niin kyllä on sitten oltava sullakin ;) eipä sun tekstit kovin ystävällisiä ole nekään. Tässä on nyt annettu monta selitystä jo, esim. lääkitys, yksilöllinen lihoaminen, vauvan vakava tila, yksinkertaisesti ei vaan haluta kertoa raskaudesta... jne. Joten ehkä olisi parempi antaa tuttavien olla ihan rauhassa, eikä levitellä moista p*skaa pisin nettiä ja kenties lähipiiriä.[/QUOTE]

Mulla vaivaa järjetön väsymys, mikä sekin, on tullut aika monessa kohdassa tätä viestiketjua ilmi, mutta olet näköjään onnistunut viimeiseen asti välttelemään sitä tietoa.
Tiedätkö mitä väsymys aiheuttaa? Vaikka mitä oireita.

Mutta se ei poista sitä faktaa, että tällä tuttavapariskunnalla saattaa olla lapsi tulossa, josta he eivät siis itsekään tiedä.

Ja mä uskon vakaasti, että jos kyse on siitä, että vauvalla olisikin siellä vatsassa joku hätä, tämä miespuolinen henkilö olisi siitä kyllä kysyttäessä avautunut. Sen verran tätä pariskuntaa kuitenkin tunnen.

Mutta siihen uskon, että he voivat olla pihalla muulla tavoin käytännön asioista.

Mulla vaivaa järjetön väsymys, mikä sekin, on tullut aika monessa kohdassa tätä viestiketjua ilmi, mutta olet näköjään onnistunut viimeiseen asti välttelemään sitä tietoa.
Tiedätkö mitä väsymys aiheuttaa? Vaikka mitä oireita.

Mutta se ei poista sitä faktaa, että tällä tuttavapariskunnalla saattaa olla lapsi tulossa, josta he eivät siis itsekään tiedä.

Ja mä uskon vakaasti, että jos kyse on siitä, että vauvalla olisikin siellä vatsassa joku hätä, tämä miespuolinen henkilö olisi siitä kyllä kysyttäessä avautunut. Sen verran tätä pariskuntaa kuitenkin tunnen.

Mutta siihen uskon, että he voivat olla pihalla muulla tavoin käytännön asioista.

Aha, no sä uskot sitten niin :) eikai sille muut mitään sitten voi. Mä en ainakaan lähde moista kauhistelemaan ja rääppimään, koska en usko moiseen pätkääkään.

Mutta kun ihan oikeesti asia ei kuulu SINULLE, eikä meille muillekaan joille tulit asian levittää. He ovat vain tuttavia. Et tunne edes nii hyvin että kokisit voivasi itse jutella rouvan kanssa asiasta.. Arvostaisit itekin varmaa tosi paljon jos puolitutut kävisivät rypemässä raskauttasi, sairaita lapsiasi, sairauksiasi, päihteiden käyttöäsi, lihoomistasi täällä palstalla.
Vaikka sinulla huoli olisikin, nii miksi tulla tänne toisten asioita levittelee?? Sitä tässä nyt ihmetellään.

Vai

Sinä vaikutat ihmiseltä, jolta en ikinä, missään tilanteessa tulisi pyytämään mitään apua, saati että ylipäänsä edes kertoisin avuntarpeestani sinulle.

Voidaanko keskustella vaan siitä miten häntä niin kovasti väsyttää ja miten hän oireilee. Ei tämä ketju lopu ennen kuin joku huolestuneena kysyy miksi sinua ap niin kovasti väsyttää. Johon ap haistattaa pitkät pitämään jokainen huoli omista asioistaan *vinkvinkk*, mutta kertoo sivulauseessa kuitenkin dramaattisen tarinansa. Voimme sitten kaikki olla ymmärtäväisiä ap:n väsymykselle ja pitää häntä hyvänä ihmisenä kun noin väsyneenä silti jaksaa huolehtia muista.

Yhteistyössä