Ei saakkaan järkyttyä, koska sehän olikin ihan yleistä ja normaalia

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Kopioin tämän oman vastaukseni tästä ketjusta kun sopii mainiosti mielestäni tähänkin :http://kaksplus.fi/keskustelu/t1007210

Eli kirjoitin näin:

Pakko lisätä tähän että mielestäni on kyllä eriasia jos esim. 15vuotias tyttö ja 18vuotias poika seurustelevat kuin se että parikymppinen jätkä kyttää 12-13vee pikkupimuja. Itse aloin seurustelemaan 15vuotiaana 18vee pojan kanssa joka takuulla oli kiltti ja kunnollinen ja vanhempanikin tulivat hänen kanssaan toimeen. Suhdetta kesti 5 1/2 vuotta.

Joo ja mä kopioin kans oman vastaukseni sieltä:
Samaa mieltä!
Mä en ymmärrä, miten tässä alkaa nää ketjut aina vääntyä siihen, että kunhan on alaikäinen, on samaonko 12 vai viikon vaille 18
Kyllä se isä meilläkin otti puhelimen mukaansa välillä, etten sais ylläpidetyä moista moraalitonta suhdetta, mä olin siis muutamaa viikkoa vaille 16, mies..öh, siis mä en jaksa laskea, se on syntyny 8/68, mä 7/74 ja toukokuussa -90 lyöttäydyttiin yhtiin. Tiedän että oli laitonta, mutta en mä tät meidän yhteiseloa mitenkään kadu, sitä kiirettä neitsyyden menettämiseen kyllä ja se oli just sitä, että pakko tehdä kun tiesi, että vanhemmat ei hyväksyis. Ja se oli tapahtunu jo ennen kun vanhemmat tiesi asiasta

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka moni 12-13 -vuotiaana aikuiselle miehelle neitsyytensä menettäneistä on tunnustanut nykyiselle miehelleen? Entäs kun omat lapset saisivat tietää, että äiti on kuudennella luokalla antanu p*llua naapurin ukille.... Tällä palstalla ei ole millään mitään rajaa.

Säkö kerrot lapsillesi kaikki seksikokemukset? Mä olen sitä mieltä että jos mies tollaisen takia haluaisi mut jättää niin anti men vaan :wave: Kyseessä on raiskaus, lapsen hyväksikäyttö ja jos mies vaimoaan siitä syyllistäisi niin ei mun mielestä ole sen arvoinen.

Riippuu jääkö siihen yhteen kertaan - eiköhän tuo useimmilla jatku seksielämä suht tauotta ainoastaan miehet vaihtuu. Ja missä vaiheessa se raiskaus/hyväksikäyttö sitten vaihtuu omaksi tahdoksi? Minun miehistä tuskin yksikään olisi hyväksynyt, että tuossa iässä olisin aloittanut seksielämän. Raiskaus/hyväksikäyttö on asia erikseen, mutta eivät minun mieheni siksi olisi tuota mieltäneet, jos olisi toistunut useaan kertaan ilman vastaanlaittamista. Ja oman äidin kohdalla ajatuskin hirvittää - että onnea vaan niille äideille, jotka aloittivat seksielämän 12-vuotiaana..

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:
Alkuperäinen kirjoittaja pupu tupuna:
minä 15 vuotiaana seurustelin 27 vuotiaan kanssa 4 vuotta....

..ja ajatteleppa tätä toisinpäin. jos nyt olisit 27v (en huomannut katsoa onko profiilissa ikääsi, mutta olettaen), katselisitko 15v teinipoikia sillä silmällä?
tai jos kaverisi "seurustelisi" 14v teinipojan kanssa?
eikös tuntuisikin aika sairaalta?

eikö kenenkään muun mielestä ole täysin sairasta, että täysikäinen mies on kiinnostunut lapsista? millainen mies pitää olla, että tahtoo nussia lapsia? ei sillä ole mitään merkitystä millainen paakkelikerros on naamalla tai beekupin tissit, LAPSI ON SILTI LAPSI! eikä kukaan 12v ole henkisesti siihen kypsä, ei kukaan.

Edelleen muo ihmetyttää, että 12 ja 15 vuotias niputetaan tämösessä yhteydessä, kun mun mielestä toi 14 ja 15 väli oikeiastaan on semmonen aika ratkaiseva lapsen ja nuoren raja. Toki 15 vuotiaskin on hyvin nuori, mutta ihan eri kun 12 ja pojat on ihan lapsia viellä 2-kymppisenä, ei ne tajua, että tytöt esittää kypsempää mitä ne on, kun ite ne ei esitä mitään, vaan on ihan niin lapsellisia miltä näyttää.
20 vuotias poika on todella viellä ihan lapsi, sille kun ei voi mitään, että pojilla on pippeli ja tytöt sai aivot. (Tunnetehan te tän jutun kun jumala sanoi että 2 juttua olis viellä, ensin olis tämmönen pippeli ja Aatami huusi heti että mulle, mulle ja sai pippelin. Sitten Aatami juoksi ympäriinsä antoi tuulen heilutella ulokettaan ja nautti tuulen vireestä, pissi kuvioita ja sillee, kyllä te nyttiedätte mitä pojat pippelin kanssa tekee...Eeva ja jumala katteli aikansa ja loputa Eeva kysyi "isä, mitä mulle j'äi" jumala vastasi että "aivot, Eeva aivot")

LisaMarie, et ole tosissasi!! Väitätkö, että parikymppinen mies on edesvastuuton lapsenraiskaukseen, koska on ITSEKKIN LAPSI VIELÄ??

Olen tutustunut mieheeni, kun molemmat oltiin parikymppisiä ja olisi todellista kumppanini aliarvioimista sanoa, että hän oli silloin pelkkä lapsi, suorastaan loukkaavaa.

Ehkä sun miehes on ollut lapsi parikymppisenä, mutta hänellä on täytynyt olla jokin älyllinen kehityshäiriö, sillä kyllä mun käsityksen mukaan kaksikymppinen on ihan aikuinen ja vastuussa aikuisena teoistaan. Pirautappa vaikka poliisilaitokselle ja kysy, miten siellä suhtaudutaan parikymppisten miesten rikoksiin, onko siellä sukupuoli lieventävä asianhaara, etenkin seksuaalirikoksissa... huhhhuh, mitä puhetta sulta.

Alkuperäinen kirjoittaja TÄTÄ :
tässä on vaan se MUTTA nyky nuoriso näyttää ikäistään vanhemmalta niin meneppä sitte arvoiomaan se ikä siltä!ei kaikki tarkoituksella nuoria hae,niitä vahinkoja sattuu myös naisille missä mies on ollutkin aivan eri ikäinen kuin on olettanut.
Vai meinaatteko että kysytte paperit ainakun meette nussutteleen?

Itse asiassa multa on kysytty (yli 20 vuotiaana :D ) henkkareita nähtäväksi ennen lähempää tuttavuutta. Jokainen vastuullinen mies kysyy niitä jos nainen vaikuttaa nuorelta, juuri sen takia, että nykyään tytöt näyttävät ikäistään vanhemmalta. Miksi ihmeessä ottaa riski syyllistyä lapsiin sekaantumiseen jos sen voi helposti välttää?

Laissa ei ole harmaata aluetta tässä asiassa. Siellä on selvästi määrätty ikärajaksi 16 vuotta. Ymmärrän jos jotkut täällä olevat teiniäidit (ei pahalla) pitävät itseään kypsinä jo sitä nuorempana, mutta lähempänä 30 vuotta olevilta en sitä ajattelua hyväksy |O .

Sen voin kertoa, ettei sillä ikäerolla enää ole lukiossa-> väliä (jos molemmat ovat siis jo suorittaneet ainakin peruskoulun), ainakaan yleensä. Onhan se toki epänormaalia jos ikäero on yli kymmenen vuotta, mutta mielestäni yleensä kuitenkin hyväksyttävää. 16-> vuotiailla siis. Kyllä siinä vaiheessa on jo tuntenut toisen kauemmin, ennen kuin alkaa seurustelemaan kyseisen henkilön kanssa vakavammin. Poikkeuksia toki löytyy.

Mutta itse aiheesta sen verran, ettei niihin lukuihin ole aina katsomista. Tuo sakkoliha laki on myös niin naurettava. Joillain harvoilla 16-vuotiailla pojilla (meidän koulussa tietääkseni yksi) ei välttämättä ole edes äänenmurros vielä loppunut. Sitten taas löytyy niitä 14-vuotiaita, jotka näyttävät jo parikymppisiltä. Niitäkin tosin harvassa. Mutta teineillä se kehityshaitari on kuitenkin niin laaja, ettei siihen ikään ole aina katsomista.
Itse en kuitenkaan hyväksy 12-vuotiaan ja täysi-ikäisen suhdetta, sillä en ole nähnyt yhtäkään suomalaista n. 12-vuotiasta, joka näyttäisi edes 15-vuotiaalta. Eli ainakin meilläpäin 12-vuotiaat ovat tosiaan vielä 12-vuotiaita lapsia, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ei nuoria, ei teinejä, vaan lapsia.
Toisaalta vielä siihen kun joku väitti 12-vuotiaan tyttärensä leikkivänsä barbeilla :D Ei se ihan näinkään taida olla. Itse muistelisin lopettaneeni ensimmäisillä luokilla autoilla sun muilla action-maneilla leikittelyt ja olin ollut aika normaali, ehkä jopa vähän hidaskehityksinen lapsi/nuori. Mutta se on taas yksilöstä kiinni. Tuntuu silti naurettavalta, että 12-vuotias leikkisi barbeilla ;)

Yhteenvetona siis en hyväksy ala-astelaisen seurustelua täysi-ikäisen kanssa, mutta ei ne numerot kerro kaikkea, vaan se yksilöllinen kehitys jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minä 15 vuotiaana seurustelin 27 vuotiaan kanssa 4 vuotta....

:/ Todella, todella vastuutonta vanhemmilta hyväksyä tämä! Ja 4v. Minä en ymmärrä kuka 27v haluaa olla lapsen kanssa!

no niinpä,en antaisi oman tyttäreni seurustella noin paljon vanhemman miehen kanssa,mutta en lähtis vanhempiani haukkumaan tästä ihan oma asiani oli

15v. ei ole "omia asioita" kyllä tasan tarkkaan ne hänen asiat on myös vanhempien asioita. Ainakin meillä on ollut ja tulee olemaan niin kauan kun jalat on meidän pöydän alla ja tuossa iässä ne tasan tarkkaan on meidän pöydän alla.
Oletko tosissasi? :D
Olet siis 15-vuotiaana avoimesti puhunut vanhempiesi kanssa koulusta, kavereista, tyttö-/poikaystävistä, masturboinnista, alkoholista, nikotiinituotteista (tupakka, nuuska etc.) tai muista päihteistä ja seksistä vanhempiesi kanssa? Tavallaanhan se on ihan hyvä puhua normaaleista asioista, vaikka itse en ainakaan siinä iässä halunnut vanhempieni tietävän omia asioitani. Itse pidin, ainakin silloin, enemmänkin sairaana jos puhuisit perjantai- ja lauantai-iltojen yöllisistä reissuista, pahoista teoistasi tahi itsetyydytyksestä vanhemmillesi.

Luuletko, että 15v nuoresi kertoisi sinulle em. asioista?
Kyllä 7-vuotiaallakin on omia asioitaan, mitä ei välttämättä halua vanhempien tietävän. Ihan jokaisella on. Sinullakin varmaan on omia asioitasi, mitä et halua vanhempiesi tietävän (tätä tosin et kieltänytkään, pointti nyt oli vaan, että kaikilla on omia asioitansa) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Snapsikäsi Edward:
Otsaketta muutettu, koska seksi 12vuotiaana tuntuu olevan ihan normaalia, varsinkin vanhemman miehen kanssa, eikä sitä saa taivastella. |O

Olen silti erimieltä, vaikka se tekisikin minusta tynnyrissä kasvaneen jeesustelijan.Sairasta se on.

Juttelin ystäväni kanssa pedofiileistä, ja hän sanoi menettäneensä neitsyytensä 12 vuotiaana 21v miehelle :o |O
Sanoi että ei sitä sillon osannut ajatella, että se olisi väärin, kun oli vain hienoa, kun oli vanhempi "poikaystävä" joka kuskasi ja osti viinaa, ja kaikki muutkin kerta olivat neitsyytensä menettäneet.

Herranjumala, 12 vuotias!?!? hyi ***tu minkälainen sika se mieskin, mitä tuommoset oikein päässänsä miettii??
Ei löydy edes sanoja

Missä sen tytön vanhemmat on ollut??? Viinaa ja seksiä 12-vuotiaana??

Mä kanssa leikin vielä barbeilla 12-vuotiaana. Tiukat kotiintuloajat aikaisin, ekan kerran pääsin nuorisodiscoon alkuillaksi 14-vuotiaana (äiti tuli aikaisin hakemaan). Olin sitten 16-vuotias kun menetin samanikäiselle pojalle neitsyyden. Äiti tiesi seurustelumme, meidän vanhemmat tapasi ja sovittiin että saatiin olla kotonamme toistemme kanssa, myös yötä. Äidin kanssa puhuttiin seksijutut läpi ja sain pillerit. Pojan kanssa seurusteltiin puolitoista vuotta ja se oli söpöä ja ihanaa. Tunsin hänen kanssaan olevani enemmän kuin valmis seksiin.

Jos mä siis olen tynnyrissä kasvanut, niin hyvä niin. Omatkin lapseni tulevat kasvamaan tynnyrissä ja toivon mukaan niin tulevat KAIKKI lapset ja teinit tässä maailmassa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Markus:
Sen voin kertoa, ettei sillä ikäerolla enää ole lukiossa-> väliä (jos molemmat ovat siis jo suorittaneet ainakin peruskoulun), ainakaan yleensä. Onhan se toki epänormaalia jos ikäero on yli kymmenen vuotta, mutta mielestäni yleensä kuitenkin hyväksyttävää. 16-> vuotiailla siis. Kyllä siinä vaiheessa on jo tuntenut toisen kauemmin, ennen kuin alkaa seurustelemaan kyseisen henkilön kanssa vakavammin. Poikkeuksia toki löytyy.

Mutta itse aiheesta sen verran, ettei niihin lukuihin ole aina katsomista. Tuo sakkoliha laki on myös niin naurettava. Joillain harvoilla 16-vuotiailla pojilla (meidän koulussa tietääkseni yksi) ei välttämättä ole edes äänenmurros vielä loppunut. Sitten taas löytyy niitä 14-vuotiaita, jotka näyttävät jo parikymppisiltä. Niitäkin tosin harvassa. Mutta teineillä se kehityshaitari on kuitenkin niin laaja, ettei siihen ikään ole aina katsomista.
Itse en kuitenkaan hyväksy 12-vuotiaan ja täysi-ikäisen suhdetta, sillä en ole nähnyt yhtäkään suomalaista n. 12-vuotiasta, joka näyttäisi edes 15-vuotiaalta. Eli ainakin meilläpäin 12-vuotiaat ovat tosiaan vielä 12-vuotiaita lapsia, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ei nuoria, ei teinejä, vaan lapsia.
Toisaalta vielä siihen kun joku väitti 12-vuotiaan tyttärensä leikkivänsä barbeilla :D Ei se ihan näinkään taida olla. Itse muistelisin lopettaneeni ensimmäisillä luokilla autoilla sun muilla action-maneilla leikittelyt ja olin ollut aika normaali, ehkä jopa vähän hidaskehityksinen lapsi/nuori. Mutta se on taas yksilöstä kiinni. Tuntuu silti naurettavalta, että 12-vuotias leikkisi barbeilla ;)

Yhteenvetona siis en hyväksy ala-astelaisen seurustelua täysi-ikäisen kanssa, mutta ei ne numerot kerro kaikkea, vaan se yksilöllinen kehitys jne.

Olkoon naurettavaa tai ei, mulla oli vaatekomeroni kokoinen barbinkoti huoneessani 12-vuotiaana. Enkä ollut edes ainoa!

Otsaketta muutettu, koska seksi 12vuotiaana tuntuu olevan ihan normaalia, varsinkin vanhemman miehen kanssa, eikä sitä saa taivastella. |O

Olen silti erimieltä, vaikka se tekisikin minusta tynnyrissä kasvaneen jeesustelijan.Sairasta se on.

Juttelin ystäväni kanssa pedofiileistä, ja hän sanoi menettäneensä neitsyytensä 12 vuotiaana 21v miehelle :o |O
Sanoi että ei sitä sillon osannut ajatella, että se olisi väärin, kun oli vain hienoa, kun oli vanhempi "poikaystävä" joka kuskasi ja osti viinaa, ja kaikki muutkin kerta olivat neitsyytensä menettäneet.

Herranjumala, 12 vuotias!?!? hyi ***tu minkälainen sika se mieskin, mitä tuommoset oikein päässänsä miettii??
Ei löydy edes sanoja

Mä kanssa leikin vielä barbeilla 12-vuotiaana. Tiukat kotiintuloajat aikaisin, ekan kerran pääsin nuorisodiscoon alkuillaksi 14-vuotiaana (äiti tuli aikaisin hakemaan). Olin sitten 16-vuotias kun menetin samanikäiselle pojalle neitsyyden. Äiti tiesi seurustelumme, meidän vanhemmat tapasi ja sovittiin että saatiin olla kotonamme toistemme kanssa, myös yötä. Äidin kanssa puhuttiin seksijutut läpi ja sain pillerit. Pojan kanssa seurusteltiin puolitoista vuotta ja se oli söpöä ja ihanaa. Tunsin hänen kanssaan olevani enemmän kuin valmis seksiin.

Jos mä siis olen tynnyrissä kasvanut, niin hyvä niin. Omatkin lapseni tulevat kasvamaan tynnyrissä ja toivon mukaan niin tulevat KAIKKI lapset ja teinit tässä maailmassa!!!
Taitaapi tuo "KAIKKI lapset ja teinit" rajoittua teidän sukuunne ;)

Joo ei kerro ulkoinen kehitys valmiudesta seksiin millään tavalla.

Musta olisi tärkeetä että vanhemmat ja kaikki muut tahot rummuttaisivat parisuhteen puolesta ja sen että seksi kuuluu parisuhteeseen! Mua järkytti tuolla yllä se, kysymys että kysyykö muka kaikki ikää ennen kuin menee jonkun kanssa nusuttelemaan? No siis kuka vaan terveen itsetunnon omaava ihminen ja itseään arvostava sellainen tietää seksikumppanistaan nyt edes sen verran, että iän tietää edes suunnilleen!! Ideaalistihan se ihminen olisi hyvinkin tuttu, parhaimmillaan oma tyttö/poikakaveri.

12-vuotias tai edes 14-vuotias ei KOSKAAN näytä niin vanhalta että 20-vuotias voisi erehtyä. Jos hetkellisesti näyttäisikin niin vähintään keskustelujen osalta pitää osata päätellä että kyseessä on lapsi!!! Tämä on nyt jokaisen aikuisen vähimmäisvaatimus, 20-vuotiaankin!

Ei löydy edes sanoja

Tiedätkö Markus että se olisi kyllä tosi surullista jos niin olisi....

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Täytyy sanoa, että kyllä täälläkin korvessa noita oli. Pojat on oikeasti vielä 2-kymppisinä niin lapsellisia, että ei ne tajua, ettei ne 6-7 luokkalaiset tytöt ole vielä mitenkään aikuisia, eikä kunnolla edes teinejä, vaikka kovin ovat tykö tulemassa. Ne ei tajua tekevänsä väärin, jos tyttö on suostuvainen ja näyttää aikuiselta, eli on rinnat ja karvoitus.

Riippuskohan ihan siittä miehestä? Oma ukko on 23 ja ei todellakaan vehtais teini-ikäisten kanssa. Toki tollasia on, mutta ei kaikki.

Joo ei kerro ulkoinen kehitys valmiudesta seksiin millään tavalla.

Musta olisi tärkeetä että vanhemmat ja kaikki muut tahot rummuttaisivat parisuhteen puolesta ja sen että seksi kuuluu parisuhteeseen! Mua järkytti tuolla yllä se, kysymys että kysyykö muka kaikki ikää ennen kuin menee jonkun kanssa nusuttelemaan? No siis kuka vaan terveen itsetunnon omaava ihminen ja itseään arvostava sellainen tietää seksikumppanistaan nyt edes sen verran, että iän tietää edes suunnilleen!! Ideaalistihan se ihminen olisi hyvinkin tuttu, parhaimmillaan oma tyttö/poikakaveri.

12-vuotias tai edes 14-vuotias ei KOSKAAN näytä niin vanhalta että 20-vuotias voisi erehtyä. Jos hetkellisesti näyttäisikin niin vähintään keskustelujen osalta pitää osata päätellä että kyseessä on lapsi!!! Tämä on nyt jokaisen aikuisen vähimmäisvaatimus, 20-vuotiaankin!

Niin just, samaa mieltä. muutenkin ihmetyttää tyypit, jotka haluaa käyttää lapsen naiviutta hyväkseen. vai eikö ihmisiä oikeesti sen vertaa kiinnosta, että ne ensin juttelis edes sen toisen kanssa ja edes vähän tutustuisi.

Miten vaarallista ylipäänsä on vieraan ihmisen kanssa lähteä harrastamaan seksiä, sehän voi olla vaikka miten hullu.

Oletteko te, jotka olette "neitsyytenne menettäneet" alaikäisenä vanhemmalle miehelle ajatelleet tulleenne hyväksikäytetyiksi ja pedofilian kohteeksi vai onko se vain todellakin ollut neitsyyden menetys?
En ymmärrä mistä voi tuollaisia miehiä syntyä. On todella sairasta käyttää hyväkseen lasta tuollatavoin. Lähipiirissäni tuollaisia tapauksia on ollut ja aika surullista, että sitä tuntuu melkoisen paljon tapahtuvankin. Monesti kuulen kuinka näitä pedofiileja puolustellaan sillä, että lapsi on itse ollut suostuvainen tai ikäistään kypsempi. Sairasta tuollainen...

No hyi hyi miestä, olin 15 ja mies 18 kun alettiin seurustelemaan ja kyllä harrastettiin seksiäkin (Menetettiin kumpikin neitsyytemme toisillemme), pitäskö mun nyt nostaa syyte tuota rakasta aviomiestäni vastaan?

Ajatelkaa mä oon naimisissa pedofiilin kanssa :o

Ei löydy edes sanoja

Mietin tässä että mikä HYÖTY on siinä että lapsi kasvaisi tynnyrin ulkopuolella, ilman vanhempien suojaa? Oppiiko sellainen lapsi jonkun mielestä paremmin pitämään puoliaan? Vai onko tärkeetä että mahdollisimman nuorena lapselle jo heitetään maailman kylmät realiteetit naamalle ja jätetään suurempi mahdollisuus siihen, että joku ääliö 21-vuotias käy viemässä lapselta neitsyyden kun hän ei osaa vielä puolustautua eikä edes ymmärrä mitä seksi on?

Mikä voisi olla puolustus sille, että lapsia ja nuoria ei suojeltaisi?

On aivan yhtä tyhjän kanssa väittää että olisi tärkeää esim *nähdä miten maailma pyörii* tai *pitää puolensa*! Mä osaan pitää erittäin hyvin puoleni ja mulla on vahva oitsetunto kun taas moni, jonka nuoruudessa on itsetunto murskattu kuksimalla vanhempien piokien kanssa vaikka missä pusikossa, jatkaa samantyyppistä seksielämää helposti myöhemminkin. Ei olla koskaan esim. opittu sitä, ettei seksillä saa rakkautta tai sitä, että itseään vaan rikkoo, jos päättömästi muille jakelee baareissa..

Niin että mikä hyöty oikeasti voi olla lapselle siitä ettei häntä suojeltaisi liian varhaiselta aikuistumiselta?

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Oletteko te, jotka olette "neitsyytenne menettäneet" alaikäisenä vanhemmalle miehelle ajatelleet tulleenne hyväksikäytetyiksi ja pedofilian kohteeksi vai onko se vain todellakin ollut neitsyyden menetys?
En ymmärrä mistä voi tuollaisia miehiä syntyä. On todella sairasta käyttää hyväkseen lasta tuollatavoin. Lähipiirissäni tuollaisia tapauksia on ollut ja aika surullista, että sitä tuntuu melkoisen paljon tapahtuvankin. Monesti kuulen kuinka näitä pedofiileja puolustellaan sillä, että lapsi on itse ollut suostuvainen tai ikäistään kypsempi. Sairasta tuollainen...

No hyi hyi miestä, olin 15 ja mies 18 kun alettiin seurustelemaan ja kyllä harrastettiin seksiäkin (Menetettiin kumpikin neitsyytemme toisillemme), pitäskö mun nyt nostaa syyte tuota rakasta aviomiestäni vastaan?

Ajatelkaa mä oon naimisissa pedofiilin kanssa :o

Hei, te olitte suhteessa ja ikäeroa vähän. Ei kukaan tuollaisiin juttuihin huomiota kiinnitä, älä nyt vaahtoa.. Kuten sanottu 12- ja 21-vuotias, jotka eivät seurustele, on aivan eri yhdistelmä kun 15- ja 18-vuotiaat, jotka seurustelee!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Meiläisten kulmilla vielä 12 vuotiaat leikkivät barbeilla kotona.... Tää on varmaan jossakin pääkaupunkiseudulla.

ei pääkaupunkiseutua lähelläkään, ja pienehkössä kaupungissa

Olen myös huomannut että pienillä paikkakunnilla ja pienissä kylissä tällaista tuntuu tapahtuvan paljon :/

Ei löydy edes sanoja

Tiedätkö Markus että se olisi kyllä tosi surullista jos niin olisi....
Tiedänhän minä sen, ja kylmä totuus on, että näin se asia vaan menee. Like it or not.

Meinaan, harvassa ovat ne teinit, jotka kasvavat nuoruutensa tynnyrissä. Niitäkin käy ainakin osaksi sääli, ei pääse nauttimaan nuoruuden ilosta ja hauskanpidosta.
Niitäkin toki on, jotka kasvavat tynnyrissä, mutta eivät hekään vapaaehtoisesti.

Loppujen lopuksi en kyllä osaa sanoa, onko se niin surullista. Minusta se on surullista, jos ennen täysi-ikäisyyttä ei olisi ikinä koskenut alkoholiin, tai tehnyt mitään "laitonta" tai kapinoinut esmes vanhempia vastaan. Ihailen kyllä heitä, tosiaan, mutta samalla säälin. Eivätkä ne vanhemmatkaan olleet nuoruudessaan mitään puhtaita pulmusia. Kyllä se vaan on puhdasta faktaa, että joka sukupolvessa suurin osa nuorista tulee tekemään laittomuuksia ja nauttimaan alkoholia ennen täysi-ikäisyyttä. Näin se on mennyt ja näin se tulee menemäänkin.

Yhteistyössä