HAH! Huvittaa, kun näiden lastenvaateblogistien lapset painelevat pihalla nyt jo VÄLIKAUSIVAATTEISSA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pystyin ainakin viime talvena. ulkoillessa toppahousut. daa vaan itsellesi.

Niin pystyn minäkin, ei tee lainkaan heikkoa. Mulla vielä vähemmillä pakkasilla (-20-25) yleensä farkut jalassa, ei sukkiksia tai kalsareita alla.
Jokainen nyt pukee päällensä/lasten päälle mitä tahtoo koska tahtoo, kunhan on sopivasti.
Ei kai sillä nyt niin väliä mitä ne vaatteet ovat.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
pystyin ainakin viime talvena. ulkoillessa toppahousut. daa vaan itsellesi.
No jos sinä tarkenet ja lapsesi tarkenee - niin meinaako se että koko maailma on samanlainen.

Voi kristus teitä jotka ette ole edes sitä elämässä oppinut että ihmisiä on erilaisia. On se joidenkin maailma pieni, yltää metrin päähän omasta navasta, ja kaikki mitä sen ulkopuolella on, on outoa.

t- paidalla painelin äsken ulkona koiran kanssa. Mittarissa + 16 ja tihkuttaa vettä. Ei ole vielä palellut :D

viime talvena en kyllä laittanut edes sukkahousuja tai välikalsareita edes housujen alle. Ei ollut tarvetta.

lapset toki laittavat, mutta meillä välikausiasut otetaan käyttöön kun on viileää.

No PEESI!

Sitten nämä tumppaajamammat ihmettelevät, miksi Sisko-Reinokki on alvariinsa flunssassa, kun ensin puetaan se lapsi kuin eskimo ja se hikoaa kuin pieni sika, kun joku tuulenviuka pääsee kauluksesta sisään, se mukula on välittömästi flunssassa.
Minulla on yksi tälläinen ylivaatettaja lähipiirissä ja oikein naurattaa, kun sisältä autoon mentäessä on lapselle puettava Ruskovillaa ja Reimateccia :D.

t- paidalla painelin äsken ulkona koiran kanssa. Mittarissa + 16 ja tihkuttaa vettä. Ei ole vielä palellut :D

viime talvena en kyllä laittanut edes sukkahousuja tai välikalsareita edes housujen alle. Ei ollut tarvetta.

lapset toki laittavat, mutta meillä välikausiasut otetaan käyttöön kun on viileää.

Tässä oli kyse nyt lasten pukemisesta, ja mua jäi edelleen askarruttamaan, mitä mun pitäisi esim. tuolle mun 1,5-vuotiaalle pukea päälle, kun mittari näyttää +14 ja tihuuttaa vettä. :) Miksi se vk-haalari on nounou? Pojan haalari ei ole edes mikään paksu, ei ole toppauksia tai mitään. Alle vaan body/paita ja housut/sukkahousut, niin ei todellakaan tule kuuma, eikä myöskään kastu leikkiessään hiekkalaatikolla, istuessaan märässä kiikussa jne.

Tässä oli kyse nyt lasten pukemisesta, ja mua jäi edelleen askarruttamaan, mitä mun pitäisi esim. tuolle mun 1,5-vuotiaalle pukea päälle, kun mittari näyttää +14 ja tihuuttaa vettä. :) Miksi se vk-haalari on nounou? Pojan haalari ei ole edes mikään paksu, ei ole toppauksia tai mitään. Alle vaan body/paita ja housut/sukkahousut, niin ei todellakaan tule kuuma, eikä myöskään kastu leikkiessään hiekkalaatikolla, istuessaan märässä kiikussa jne.

Kato kun ei vaan saa. Se ei vaan sovi, vaikka juurikin ton maan kosteuden vuoksi olis oiva ratkaisu. Mittari näyttää taas kerran väärää lukemaa...

ai sä pystyt kulkeen -30 pakkasessa pelkissä housuissa. Haistahan kakka, uskoo ken uskoo. tai jos pystyt niin ei se johdu siitä et syksyt kulet vähissä vaatteissa. DAA. hyvää mallia näytät lapsille.

Minä en ole koskaan aikuisiällä omistanut toppahousuja taikka toppakenkiä. Olen edelleen hengissä.
Farkuilla mennään, jos ryykäsee -30, sujautan alle pitkikset, muutoin mennään ilman.

Useimmat ihmiset vaatettaa lapsensa kuin he olisivat napajäätikölle menossa ja sitten mukula kitisee ja vikisee, kun hikipuro noruu pitkin selkäpiitä. Näitä ylivaatettajia näkee muuten PALJON useammin kuin alivaatettajia. Mammoilla on joku luontainen tarve tumpata lapsensa päälle pikkupakkasellakin vielä se "varakerros".
Nämä on niitä samoja, jotka neuvovat, että pieni vauva tarvitsee ulkona ollessaan saman verran vaatetta kuin aikuinenkin + sen yhden VARAkerroksen! :D

PST. Se on samanlainen ihminen se taapero, pikkuisen pienemmässä koossa vaan. Ihan maalaisjärjellä voi ajatella sen pukemisen kanssa, että pue se lapsi niinkuin pukeutuisit itse, jos päättäisit nukkua päiväunet ulkona rattaissa. Ei se lapsi mitään "plus yksi lisävaatekerta" - extroja tarvitse!!

[QUOTE="vieras";24572589]No PEESI!

Sitten nämä tumppaajamammat ihmettelevät, miksi Sisko-Reinokki on alvariinsa flunssassa, kun ensin puetaan se lapsi kuin eskimo ja se hikoaa kuin pieni sika, kun joku tuulenviuka pääsee kauluksesta sisään, se mukula on välittömästi flunssassa.
Minulla on yksi tälläinen ylivaatettaja lähipiirissä ja oikein naurattaa, kun sisältä autoon mentäessä on lapselle puettava Ruskovillaa ja Reimateccia :D.[/QUOTE]

Samoin, ne kesätamineissa leikkivät kastuvat tuolla ulkona, ruohossa, hiekassa ... Sitten ne märät vaatteet päällä juosta viipotetaan tuulessa. Ja taas ihmetellään miks ollaan kipeinä ja nokka vuotaa.

[QUOTE="vieras";24572643]Minä en ole koskaan aikuisiällä omistanut toppahousuja taikka toppakenkiä. Olen edelleen hengissä.
Farkuilla mennään, jos ryykäsee -30, sujautan alle pitkikset, muutoin mennään ilman.

Useimmat ihmiset vaatettaa lapsensa kuin he olisivat napajäätikölle menossa ja sitten mukula kitisee ja vikisee, kun hikipuro noruu pitkin selkäpiitä. Näitä ylivaatettajia näkee muuten PALJON useammin kuin alivaatettajia. Mammoilla on joku luontainen tarve tumpata lapsensa päälle pikkupakkasellakin vielä se "varakerros".
Nämä on niitä samoja, jotka neuvovat, että pieni vauva tarvitsee ulkona ollessaan saman verran vaatetta kuin aikuinenkin + sen yhden VARAkerroksen! :D

PST. Se on samanlainen ihminen se taapero, pikkuisen pienemmässä koossa vaan. Ihan maalaisjärjellä voi ajatella sen pukemisen kanssa, että pue se lapsi niinkuin pukeutuisit itse, jos päättäisit nukkua päiväunet ulkona rattaissa. Ei se lapsi mitään "plus yksi lisävaatekerta" - extroja tarvitse!![/QUOTE]

Ei tarvikkaan - mutta voi pukea olosuhteisiin sopivasti.

Oletko kokeillut istua vaikkapa niillä farkuilla hiekkalaatikossa, kun yöllä on satanut? Tai istahtanut märälle penkille?? Entä pyörinyt kosteassa ruohossa t-paidalla?

Jos itse harrastaisin noita aktiviteettaja - ja oikeastaan harrastan, koska perheemme liikkuu paljon metsässä, puen päälleni mieluummin ohuen takin ja housut jotka pitää kosteutta (jos ja kun metsässä on märkää). Näin teen lapsellenikin, ei sinne alle tartte eskimovarusteita laittaa, riitää ohkainen paita ja housut.

Kyse on siitä, mikä on tietyissä olosuhteissa, miellyttävä päällä. Ei aina siitä mikä lämpötila on.

• Tykkää
Reactions: Empuuu
[QUOTE="vieras";24572589]No PEESI!

Minulla on yksi tälläinen ylivaatettaja lähipiirissä ja oikein naurattaa, kun sisältä autoon mentäessä on lapselle puettava Ruskovillaa ja Reimateccia :D.[/QUOTE]
Ai jos haalarin (vuoreton välikausihaalari joka suojaa tuulelta ja kosteudelta, ei omaa mitään sen kummempia lämmittäviä ominaisuuksia) alla on housut ja t-paita niin se on ylipukemista??
Kaikki ei katsos tunge sinne haalarin alle villaa ja fleeseä jumalatonta kerrosta. Jotkut myös tykkäävät ettei muksut pyöri läpimärissä vaatteissa pihalla ollessaan ja vilustu sen takia.

On täällä taas tonttuja liikeellä - luulevat että välikausipuvut on kylmän takia lasten päällä,

Onneks osa tajuaa että ne on oiva vaate kun leikitään kosteissa olosuhteissa. Ja taatusti vilpoisempi yhdistelmä kuin se college-asu/farkut/verkkarit ja kurikset.

• Tykkää
Reactions: Empuuu
Big Bang Theory, mitä sinäkään itket muiden asioista. Nyt on kuitenkin jo syksy ja maa märkänä ja viileää. En tiedä sitten että missäpäin Suomea on tällä hetkellä +20-30, kertokaa toki mullekkin. Täälä ei enää hellettä ole , yhtenä päivänä tässä oli +18astetta, enkä silloin nähnyt kenelläkään vk-pukua.

Itä-Suomessa on ollut varsin kuuma päivä,ja lapset tarkenee kyllä trikoissa/lyhythihaisissa ulkona. Näin tänään,toissapäivänä piti olla ne haalarit päällä....

On se noille kaupungin kasvateille.
Joo, kaupungissa jumalauta pitää kulkea selkä paljaana, pelkät päälyshousut (parempi vielä jos on minihame ja ohuet sukkapöksyt) jalassa, takki auki eikä pipoa voida laittaa päähän kun menee tukka huonosti. ihan sama oliko lämmintä -30 ja tuuliko miten kovasti tahansa :snotty:

Henkilökohtaisesti tykkään laittaa kunnon toppavarusteet pakkasella kun menen pojottamaan lasten kanssa jäämäen reunalle tai puistoon. Syksyllä (ja kesällä!) tykkään laittaa päälleni välikausitakin (eli takin joka pitää tuulta ja sadettakin jonkin verran) jos kelit on sellaset että se takki on ihan paikallaan.

En ole edes lastenvaateblogisti, ja kyllä on välikausivaatteita jo lasten päällä ollut. Sadesäällä on kiva kiskoa niskaan ne vedenpitävät ja hengittävät asut, sen sijaan että kastuisi collegeissa/farkuissa, tai hikoilisi jossain kurakamppeissa.

Aurinkoisella säällä riittää sitten ihan vaan farkut tms kankaiset housut, ja trikoopaita/huppari, tai t-paita.

Joo, kaupungissa jumalauta pitää kulkea selkä paljaana, pelkät päälyshousut (parempi vielä jos on minihame ja ohuet sukkapöksyt) jalassa, takki auki eikä pipoa voida laittaa päähän kun menee tukka huonosti. ihan sama oliko lämmintä -30 ja tuuliko miten kovasti tahansa :snotty:

Henkilökohtaisesti tykkään laittaa kunnon toppavarusteet pakkasella kun menen pojottamaan lasten kanssa jäämäen reunalle tai puistoon. Syksyllä (ja kesällä!) tykkään laittaa päälleni välikausitakin (eli takin joka pitää tuulta ja sadettakin jonkin verran) jos kelit on sellaset että se takki on ihan paikallaan.

Mä haluaisin nähdä vaikkapa pilkillä tollasen "en tartte toppia" tyypin, tai että yleensäkin oleilee ulkona pidempään 30 asteen pakkasella =)

En ole edes lastenvaateblogisti, ja kyllä on välikausivaatteita jo lasten päällä ollut. Sadesäällä on kiva kiskoa niskaan ne vedenpitävät ja hengittävät asut, sen sijaan että kastuisi collegeissa/farkuissa, tai hikoilisi jossain kurakamppeissa.

Aurinkoisella säällä riittää sitten ihan vaan farkut tms kankaiset housut, ja trikoopaita/huppari, tai t-paita.

Näinhän se pitäis mennä.

Mutta ehkä joillekin on liian hankala ymmärtää eri päivien keli vaihtelut, annamme heidän pukea lapsensa kalenterin ja lämpömittarin osviitan mukaan.

Yhteistyössä