[QUOTE="vieras";24572643]Minä en ole koskaan aikuisiällä omistanut toppahousuja taikka toppakenkiä. Olen edelleen hengissä.
Farkuilla mennään, jos ryykäsee -30, sujautan alle pitkikset, muutoin mennään ilman.
Useimmat ihmiset vaatettaa lapsensa kuin he olisivat napajäätikölle menossa ja sitten mukula kitisee ja vikisee, kun hikipuro noruu pitkin selkäpiitä. Näitä ylivaatettajia näkee muuten PALJON useammin kuin alivaatettajia. Mammoilla on joku luontainen tarve tumpata lapsensa päälle pikkupakkasellakin vielä se "varakerros".
Nämä on niitä samoja, jotka neuvovat, että pieni vauva tarvitsee ulkona ollessaan saman verran vaatetta kuin aikuinenkin + sen yhden VARAkerroksen!
PST. Se on samanlainen ihminen se taapero, pikkuisen pienemmässä koossa vaan. Ihan maalaisjärjellä voi ajatella sen pukemisen kanssa, että pue se lapsi niinkuin pukeutuisit itse, jos päättäisit nukkua päiväunet ulkona rattaissa. Ei se lapsi mitään "plus yksi lisävaatekerta" - extroja tarvitse!![/QUOTE]
Ei tarvikkaan - mutta voi pukea olosuhteisiin sopivasti.
Oletko kokeillut istua vaikkapa niillä farkuilla hiekkalaatikossa, kun yöllä on satanut? Tai istahtanut märälle penkille?? Entä pyörinyt kosteassa ruohossa t-paidalla?
Jos itse harrastaisin noita aktiviteettaja - ja oikeastaan harrastan, koska perheemme liikkuu paljon metsässä, puen päälleni mieluummin ohuen takin ja housut jotka pitää kosteutta (jos ja kun metsässä on märkää). Näin teen lapsellenikin, ei sinne alle tartte eskimovarusteita laittaa, riitää ohkainen paita ja housut.
Kyse on siitä, mikä on tietyissä olosuhteissa, miellyttävä päällä. Ei aina siitä mikä lämpötila on.