Itse olen kuullut, että suunnitellussa ja kiireellisessä sektiossa tehdään vaakaviilto, bikinirajaan, itselleni tehtiin sellainen suunnitellussa sektiossa. Hätäsektiossa tehdään pystyviilto, joka on vaikeampi paranemaan ja kuulemma kipeämpi. Olen kuullut, että jos on paljon ylipainoa voidaan tehdä pystyviilto.Alkuperäinen kirjoittaja Poni06:Lääkärien mukaan pystyviilto paranee nopeammin ja rasittaa kroppaa vähemmän. Hätäsektio tehdään käsittääkseni aina pystyviiltoon ,kun näin on sutjakkaampi avata. Normi sektio tehdään vaakaviiltoon juuri kosmeettisista syistä.
Ei ole kokemusta kuin pystyviillosta, mutta en mä ymmärtääkseni ollut erityisen kipeä. Seuraavana päivänä sektiosta kävelin suihkuun ja vessaan ja sitä seuraavana en enää tarvinnut minkään valtakunnan kipulääkkeitä. Viikon päästä ei enää tuntunut missään, näkyi vain. Mulla ei tosin ole vertailukohtaa, etten tiedä palauduinko nopeasti vai hitaasti.Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Hätäsektiossa tehdään pystyviilto, joka on vaikeampi paranemaan ja kuulemma kipeämpi. Olen kuullut, että jos on paljon ylipainoa voidaan tehdä pystyviilto.Alkuperäinen kirjoittaja Poni06:Lääkärien mukaan pystyviilto paranee nopeammin ja rasittaa kroppaa vähemmän. Hätäsektio tehdään käsittääkseni aina pystyviiltoon ,kun näin on sutjakkaampi avata. Normi sektio tehdään vaakaviiltoon juuri kosmeettisista syistä.
Samaan aikaan osatolla oli hätäsektiossa olleita äitejä ja heillä oli pystyviilto ja olivat tosi kipeitä.
mulle tehty kiireellinen sectio taysissa,ja vauvalla oli kyllä hengenvaara. en menisi sanomaan noin kun jokainen tarina yksilöllinen.Alkuperäinen kirjoittaja nanonano:Hätäsektiossa tehdään aina pystyviilto, kiireellisessä ja suunnitellussa vaaka. Ihmiset vaan kutsuu omia kiirreellisiä sektioitaan hätäsektioksi. Kiireellinen sektio tehdään jos vauvan vointi huononee (esim sydänäänten lasku ja hidas palautuminen) kun taas hätäsektio silloin kun esim vauvan sydänäänet romahtaa ja eivät palaa enää normaalille tasolle tai lähellekkään. Eli hätäsektiossa oikeasti on vauvalla todellinen hengenvaara ja kiireellisessä sektiossa taas vauva ei voi hyvin.