Kyllä mulla oli ihan hätä-hätäsektio käsittääkseni, hirmuinen kiire ainakin tuli, tosiaan annettiin 6 minuuttia aikaa saada vauva ulos siitä kun sektiopäätös tehtiin.Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:hätäsektio tehdään aina PYSTYVIILLOSTA! muuten kyseessä on kiireellinen tms päivystyssektio. jos on oikeasti hätä, ymmärtää varmaan jokainen ettei silloin mietitä miltä näyttää ristiviilto bikineissä. vaikka ois edellinen leikattu vaakaviillosta.
älkää pliis sekoittako näitä kahta asiaa. joskus kiireellinenkin sektio tehdään yleisanestesiassa jos siihen nähdään tarve. silti sektio ei ole hätäsektio, jos on aikaa puuduttaa ja leikellä vaakaan!
puudutus kestää niin kauan, että se ei kyllä hätäsektio ole. Kiireellinen voi kyllä olla.Alkuperäinen kirjoittaja Adea:Anoppi on sairaanhoitaja, ja leikkurissa töissä. sanoi että tilanteen mukaan mennään, jos suinkin voidaan hätäsektio tehdään vaakaviillolla ja puudutuksessa. Itselle tehtiin tällainen hätäsektio 2004.
No ei kyllä ihan näinkään mene, itsellä hätäsektio ihan papereidenkin mukaan, ja erittäin paha hengenvaara vauvalla.Alkuperäinen kirjoittaja nanonano:Hätäsektiossa tehdään aina pystyviilto, kiireellisessä ja suunnitellussa vaaka. Ihmiset vaan kutsuu omia kiirreellisiä sektioitaan hätäsektioksi. Kiireellinen sektio tehdään jos vauvan vointi huononee (esim sydänäänten lasku ja hidas palautuminen) kun taas hätäsektio silloin kun esim vauvan sydänäänet romahtaa ja eivät palaa enää normaalille tasolle tai lähellekkään. Eli hätäsektiossa oikeasti on vauvalla todellinen hengenvaara ja kiireellisessä sektiossa taas vauva ei voi hyvin.
Älä pliis yleistä!! Hätäsektioitakin tehdään joskus vaakaviillosta. =) Kuten mulla.Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:hätäsektio tehdään aina PYSTYVIILLOSTA! muuten kyseessä on kiireellinen tms päivystyssektio. jos on oikeasti hätä, ymmärtää varmaan jokainen ettei silloin mietitä miltä näyttää ristiviilto bikineissä. vaikka ois edellinen leikattu vaakaviillosta.
älkää pliis sekoittako näitä kahta asiaa. joskus kiireellinenkin sektio tehdään yleisanestesiassa jos siihen nähdään tarve. silti sektio ei ole hätäsektio, jos on aikaa puuduttaa ja leikellä vaakaan!
Hei! Mun korvaan särähti tekstistä vaan se että jos tehdään hätäsectio, niin silloin on hengenvaara.. Me nähtiin oma tyttö 9h syntymän jälkeen koska lääkärit tekivät töitä hänen kanssaan koko sen ajan heti kun nostettiin kohdusta. Neiti oli hengenvaarassa syntyessään vaikka sectio oli kiireellinen eikä hätäsectio. Kaikki onneksi kääntyi hyvin. Olin tuota aiempaa vastausta kirjoittaessani vielä niin herkillä asian suhteen että kommentoin tuollalailla, koska loukkaannuinAlkuperäinen kirjoittaja kattikati:valmennuksessa meille selitettiin sektiotyypit juuri noin, miten nanonano on tiivistänyt. Mutta elämähän on juuri siitä ainutlaatuista, ettei se mene aina niinkuin on kirjoitettu...
Näin myös minulla :wave: Ja ilman nukutusta tehtiin hätäsektio, jotkut kuulema nukutettukin.Alkuperäinen kirjoittaja mammu84:mulla hätäsektio takana ja selvisin erittäin siistillä vaakaviillolla =)