Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

aletheija onnea toi on jo plus!! Toivottavasti pysyy matkassa.
Voimia ja jaksamista teille joilla ei ole vielä tullut plussaa. Rankkaa odottaa ja odottaa kk toiseen.
Km usein kokeneenna ymmärrän pelon tunteen. Myös koen pelkoa jos loppuun pääsee meneekö kaikki synnytyksessä hyvin vai revitäänkö unelmat palasiksi siinä. Raskaus on täynnä pelkoja mutta myös niitä ihania asioita. Ekan kohdalla ei ymmärtänyt pelätä mitään, nyt vanhempana (ja enemmän riskejä mennä kaikki vikaan) pelkää enemmän. Paljon jaksamista ihan kaikille! Yritän siirtyä enempi odotuspuolelle mut käyn lukemassa ja kommentoimassa välillä täällä.
 
Tuli tosi pahamieli teidän puolesta, ketkä ei plussaa ole saanut.. :unsure: Mä roikun täällä siksi, että reilu kuukausi sitten sain plussan ja tuulimuna raskaus oli kyseessä ja viikolla kuusi vuoti pois ja olin tosi surullinen. Valitettavasti olen itse sitä mieltä, että olisin melkein ollut saamatta yhtään viivaa testiin jos kyseessä on tuulimuna raskaus.. ei se viiva aina onnea tuo. Lähinnä surua huolta ja pelkoa.. onnellinen olen toki tällä hetkellä, mutta menettämisen pelko on tosi suuri. Tsemppiä kaikille :love:
 
Aletheia plussahan tuo <3 toivottavasti vain vahvistuu vielä entisestään!

Tuo kateus on kyllä niin tuttua. Yritystä kohta kolme vuotta (luomuna reilu vuosi, laparoskopiassa johtimet veke jonka jälkeen pari vuotta ilman mitään haaveita ja nyt reilu vuosi IVF hoidoissa) joten koko tunteiden skaala on käyty läpi tätä esikoista yrittäessä.. Toivo on kyllä mahtava mutta julma kumppani näissä hommissa, se vie eteenpäin vitutuksesta ja ajoittaisesta kateudesta huolimatta. Tsemppiä kaikille asian kanssa painijoille!

Itse jotenkin kuitenkin olen löytänyt itsestäni aitoa iloa tätä ketjua lukiessa kun joku plussaa, se antas toivoa itselle myös. Samoin kun oman "koti ketjun" plussaukset myös.
 
  • Tykkää
Reactions: Cristal3 ja Theran
Pupelaattori kiitos <3 Menkat alkoi yöllä dpo14. Noh mutta kyllähän mä hetken ajan taisin olla raskaana :ROFLMAO: Ehkä ensi kierrossa sitten vähän pidempään ;) Toivottavasti sä plussaisit pian!

aletheia onnea!<3 :rolleyes:



Tuosta kateusasiasta: Ymmärrän todella hyvin, että pitkä yritys saattaa saada oman mielen katkeraksi ja kateelliseksi varsinkin jos huomaa ihmisten raskautuvan ympärillä helposti ja itsellä kestää vuosia saada edes mitään tikkuun näkymään. Olemme itse lapsettomuushoidoissa, joten pettymyksiä on tässä hoitojen aikana ja sitä ennen tullut, ei vaan voi ymmärtää miksi sen pitää olla toisille niin helppoa ja toisille niin ihmeen vaikeaa! Miten se edes voi olla mahdollista..? (n)

Mutta en itse voi sanoa, että olisin koskaan kokenut kateutta plussasta. Jotenkin ajattelen enemmänkin niin, että kun ihmiset plussaa ympärillä niin kyllä minäkin varmasti pian tulen raskaaksi. Antaa myös toivoa, kun tietää joidenkin yrittäneen kauan ja sitten saavan plussan ja terveen lapsen pitkän odotuksen jälkeen!

Niin ja ainoa, minkä takia saattaa tulla negatiivisia tunteita kun joku plussaa on se, että ihanat tutut ihmiset lähtee täältä kuumeilupuolelta pois :sneaky:!
 
Huh huh kun olikin paljon taas tullut tekstiä kun ei ole selvinnyt tänne muutamaan päivään lueskelemaan :)

Theran Mulle tuli mieleen et entäs jos hommaat doblerin sit myöhemmin ni voit kuunnella niitä sydänääniä kotosallakin?

Omaa napaa Kävin eilen ultrassa ja siellähän se ontelo näkyi.
Vähän vaan säikäytti lääkärin kommentti että "pieni" ontelo.
Kysyin sitten että pitäiskö se sitten olla muka isompi, niin sanoi että no kyllä se vois jo vähän isompi olla.
Noh, sitten kun se kysyi koskas ne menkat pitikään alkaa ja kun kerroin ni sitten sanoi että no ei se sitten vielä tarvii isompi olla.
Otettiin HCG hormooni verikoe ja hyvältähän tuo arvo näyttää...oli melkein 600 ja mikä mulla on tuo taulukko niin ihan pitäi olla ok.
Nimittäin 2vk oviksesta maksimi oli jotain vajaa 500 ja mullahan tulee to tai pe se 3vk ja menee senkin sisälle hyvin.
Ens viikolla keskiviikkon uudet verikokeet ja torstaina uusi ultra taas.
Nyt alkoi myös klexanen piikitys ja diabetekseen menee tabletit ja pitkät ja lyhyet insuliinit aloitettiin myös siihen päälle.
Kilppari lääkkeen annosta nostettiin myös.
Niin ja ettei tässä mitään hätähousuja oltais niin käytiin sunnuntaina hakemassa Brio happy vaunut :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy ja Mandala
Muutaman päivän itsesäälissä kieriskelyn jälkeen tulen taas näyttämään yhtä testiä. Hanskat tiskiin heitin viime sunnuntaina, mutta tänä aamuna olen näkevinäni viivanpaikan tai haamun taas... Aika outoa, kun viime perjantaina sain ensimmäisen, eikä mitään vahvistumista ole tapahtunut, mutta toisaalta ei ole hävinnytkään. Dpo 13
 
Miksi mä en näe tuota kuvaa?

Mä olen cristal sun kanssa samaa mieltä.. Ei se huoli mihinkään katoa sen toisen viivan myötä. Enkä mä olis halunnut yhtään viivaa vaan siksi että joudun luopumaan niistä. :(

Mutta olen seurannut siskon 10v kamppailua lapsettomuuden kanssa niin ymmärrän senkin kuinka se syö ihmistä.

Sweeny juu! Ehdottomasti hankintalistalla heti kun syke löytyy ultrassa. :) olen jo selaillut minkälaista ostais mut vielä en uskalla ostaa ennen kuin varmuudella syke löytyy. Olis sit kiva kun vauvakamoja pyöris nurkissa ja mitään vauvaa ei olekaan.. :(
Toivotaan että tämä napero pysyis sinullakin. :)

Vaikka sitä kuvaa en näe niin luotan useisiin silmiin ja onnea aletheia plussasta! <3
 
SPHE: mä en valitettavasti näe viivaa :/ Mut kuten oon jo todennu, mun lasit on sumeet ja en varmaan näkis vaikka muut näkis metrin päästä.. :D
 
Sphe mä kun avasin tuon kuvan niin päätä kääntämällä sivulle tuli sellanen toisen viivan varjo näkyviin. Väriä ei kuvasta mun silmiin välittynyt. Mutta vahvistumisia toivottelen sinnekin!

Sweeny toivotaan että kaikki menee hyvin!

Ja tosiaan itse huomasin ekaa kertaa aiemmin plussanneena, että ne kaikki tunteet mitä siinä tuli käytyä ei todellakaan ole AH IHANAA ja onnea täynnä. Fiilikset oli vain "tää testi on viallinen", ja sitten alkoi tekemään itselleen sellaisia etappeja, että "ehkä sitten tämän jälkeen pystyn vähän relaamaan", mutta kun niitä tuli sitten vaikka kuin monia.
Eka se oli "kun digin tekee", sitten "kun viiva vahvistuu päivä päivältä" sitten "kun verikoe vahvistaa" sitten "kun toinen verikoe vahvistaa" jne jne jos raskaus olisi jatkunut niin varmaan niitä etappeja olisi tullut koko ajan vain lisää, koska eihän raskaus jatku onnellisesti kuin elokuvissa ja muilla ihmisillä!
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Anteeksi nyt vain mutta mikä ihmeen lykkäys meininki on tänne palstalle tullut. (n)
Aiemmin napistiin testeistä ja millonka kukin testin tekee, saisi tehdä ja mitä sen pitäisi näyttää.
se asia on jo käsitelty. ettei siitä sen enempää.

nyt napistaan siitä miksi plussannut kirjoittelee "väärällä" puolella.
tai on tehnyt sitä molemmilla puolilla.:eek: mutta valitettavasti ei näytä plussanneet olevan tervetulleita sinnekkään kun ovat sielläkin väärässä paikassa. (loppupään LAn omaavat eivät varmaan tunne ketjua omakseen kun toiset on turinoinut jo viikkoja.siksi menevät uuteen ketjuun. Vaikka LA on väärässä kuussa.)
SIIS MITÄ VI****!!! :eek::eek::cautious::rolleyes:
Mitä väliä oikeasti sillä on
jos täällä kirjoittelevat ja tsemppaavat.

Tuskin vuosia toivoneet ja yrittäneet heti plussauksen jälkeen hihkuen ja muiden tunteiden kanssa siirtyy samantien odotus puolelle oletan?
Ensiksi plussaa ihastellaan. ihmetellään.
Tunteet Ailahtelevat pelosta ja onnesta sekä epätoivoista.
pikkuhiljaa rupeaa asennoitumaan raskauteen ja hivutetaan jalkaa toiselle puolelle PELKO mukana.
Näin toimivat myös menetyksen kohdanneet.
ajatellen ettei tämäkään voi mennä loppuun asti kun ei aiemminkaa. yrittäen pitää samalla positiivisuutta ja onnea päällimmäisenä. mutta kaikkien onnellisten ajatuksien alta pelko nostaa päätään.
(tämä ei ole yleistys että kaikki kokisivat asia näin)
ei se ultrauskaan alussa varmuutta siitä että elävää lasta tulee maailmaan.
se kun on vaan onnesta kiinni ja kropasta.

ymmärrän minä tuon kateuden niin tutuksi on tullut yli 6 vuoden ajalta.
Toiset vaan valitettavasti raskautuu nopeammin, toiset valitettavasti kokee menetyksen uudelleen ja uudelleen. ja toiset valitettavasti eivät raskauduta koskaan.
ja se kirpaisee.
Me olemme sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsivä pariskunta.
Joidenkin mielestä me emme saa kokea surua tai mitään muutakaan tunnetta kun meillä on jo yksi lapsi, yksi koettu raskaus.
Kun toisilla ei ole yhtään.
Valitettavasti en asiaa koe näin ettenkö saisi surra, tuntea kateellisuutta tai muutakaan.
Tiedän tarkalleen mitä lapsettomat kärsivät tunteistaan vaikka minulla on se yksi ei se niitä tunteita muuta miksikään.

Nykyään olen sinut asian kanssa jollain tavalla välillä se sattuu kovasti kun kuulet jonkin lähellä olevan raskaudesta.
ja menneen kkm takia tuntuu hirveältä kun samassa pihassa on 5 naista raskaana LA
suht samoihin aikoihin kun itsellä olisi ollut.
Siksi mä en enään omalta kannalta usko onneen että tässä vielä lisääntyisin.
Meiltä kun se onni vaan aina viedään pois.

Se on se pelko raskaudesta. se on se pelko kaksin jäämisestä se on se pelko siitä etteikö lisää lapsia saisi.
se on se pelko joka ihmiset saa käyttäytymään varauksellisesti.

Jokainen voisi miettiä asiaa miltä heistä tuntuisi jos kauan kaivattua otettaisiin pois.
miten ajatusmaailma muuttuu sen jälkeen jos vaikka uudelleen raskaudut.
tai se miltä oikeasti lapsettomuudesta kokevat elämä on.
jyystämistä kuukaudesta toiseen jopa vuosien ajan ilman minkäänlaista viivanpaikkaa/haamua/plussaa.

te ootte aikuisia naisia mutta välillä teidän ajatusmaailma elää nähtävästi omaa elämää että pitää päätellä aivopieruja tai ottaa joku silmätikuksi.
meni itsetutkistelu olisi varmaan jokaisella paikallaan?

Älkää kaikkea kirjoituksia ottako
tosissaan.
 
Sphe mä kun avasin tuon kuvan niin päätä kääntämällä sivulle tuli sellanen toisen viivan varjo näkyviin. Väriä ei kuvasta mun silmiin välittynyt. Mutta vahvistumisia toivottelen sinnekin!

Sweeny toivotaan että kaikki menee hyvin!

Ja tosiaan itse huomasin ekaa kertaa aiemmin plussanneena, että ne kaikki tunteet mitä siinä tuli käytyä ei todellakaan ole AH IHANAA ja onnea täynnä. Fiilikset oli vain "tää testi on viallinen", ja sitten alkoi tekemään itselleen sellaisia etappeja, että "ehkä sitten tämän jälkeen pystyn vähän relaamaan", mutta kun niitä tuli sitten vaikka kuin monia.
Eka se oli "kun digin tekee", sitten "kun viiva vahvistuu päivä päivältä" sitten "kun verikoe vahvistaa" sitten "kun toinen verikoe vahvistaa" jne jne jos raskaus olisi jatkunut niin varmaan niitä etappeja olisi tullut koko ajan vain lisää, koska eihän raskaus jatku onnellisesti kuin elokuvissa ja muilla ihmisillä!
Se on sitä itsensä suojelua.. :( vaikka niin ihanaa olis vaan olla ja nauttia mutta minusta sekin on jo hyvin että edes pieniä hetkiä kerrallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Neiti Näpsän Äiti kirjoitti täyttä asiaa. Minäkin ihmettelin tätä kummallista "toisella puolella olet jo kirjoitellut" - kommenttia, just että mitähän ihmettä se kellekään kuuluu, eikä mitenkään yllätyksellistä ole kun kaikki ketjut ovat avoimia. Voisi usein ihmiset keskittyä enemmän omiin asioihin.

Tässä ketjussa kuitenkin muuten yleensä on hieno ja kannustava fiilis. Sen takia 'tuli jäätyä' tänne uuden kierron alettua :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Cristal3 ja Theran
Nnä en todellakaan valittanut siitä että Theran täällä kirjoittaa :) Vai lukiko jossain niin? Musta on kiva lukea Theranin ja teidän kaikkien muidenkin kirjoituksia täällä taustalla! Kysyin vaan miksi hän on täällä teille sanonut monesti että "en uskalla vielä mennä odottajiin" kun monta viestiä jo siellä ennen sitäkin laittanut. Mielenkiinnosta kysyin mistä moinen ristiriita ja vastauksenkin sain jo. :) Poistun taas takavasemmalle -->
Tsemppejä kaikille edelleen! :love:
 
Hui ko tuli aamulla ihan yllärivieras varottamatta ja mulla oli vasta uitettu testi syynissä :D Ehin saaha kaikki piiloon, mutten ehtiny kuvvaamaan testiä tuoreeltaan. En kyllä nähäny siinä silloin dippauksen jäläkeen mittään. Nyt pari tuntia myöhemmin näyttää että jotaki viivanpaikkaa on lykänny. Äh kyllä tuo nega on. Ovistesti tummailee. Mulla vissin hyppii nuo LH:t nyt aivan ihimeesti ja haamuilee sitte nuissa r-testeissäki.
 

Yhteistyössä