Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

MiNalo Mä niiin rakastuin näihin testeihin,johtuisko tuloksesta vai.. ;) Mutta edelleen suosittelen kaikille :) Näkyy kyllä selvästi tuo toinen viiva! Ja mullahan antoi näihin paremmin/aikaisemmin viivaa kuin pc joten aivan hyvin voi olla ettei apteekintesti vielä näytä.
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Voiiii kun alkoi jännittämään!! Voisiko olla?!! :) Noh, nyt jäitä hattuun! Testitkin on loppu..uusia tulee vasta huomenna tai perjantaina. Voisinhan tuota kipaista pc-liuskoja kaupasta tänään jos jaksaa. Ja katsoin sitä Apteekin omaa nyt kuivuneena niin kyllä siinäkin haamu näkyy..ei vaan näkynyt vielä testiajalla! Mulla on niin varhaiset kp:t että mitä vaan voi tapahtua, mutta toivon kovasti viivan vahvistuvan! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: piuu
Kauanko gyne saa olla tai lääkäri ylipäätänsä lääkärinä jos SAMA gyne on ollut 50 vuotta sitten äidilläni?!? Soitin äitelle ja tilitin niin se sano että onhan se jo vanha kun se hoiti muakin 50 vuotta sitten, siis voi hyvää päivää!!!!
 
Naapurin tyttö :hug: Oon tosiaan täältä taustalta seurannu sun taivalta ja ihan järkyttävää luettavaa tuo sinun gyne-reissu.. melkeen kiinnostais, että miltä paikkakunnalta oot? Jos et halua paljastaa, niin kerro vaikka paikkakuntasi ensimmäinen kirjain? Ku itse oon menossa huomenna jollekki kiertävälle gynelle (aloitetaan lapsettomuus-tutkimukset), niin tuli vaan mieleen, että eihän vaa mitenkää päin vois olla sama.. Kuulemma sama kiertää lähikunnat ja siksikin tavattavissa vain tiettyinä päivinä.
 
Hei!

Lueskellut ketjua paljon mutta itse en ole vielä testaillut, varmaan vasta loppuviikosta kun päivät ovat nniin vähäiset vielä...

Mutta tulin kommentoimaan naapurin tytölletäytyy sanoa että gyne on kyllä ollut todella ammattitaidon tai sitten työhönsä kyllästynyt... Tottahan se on että joillakin raskaushormonia on elimistössä koko ajan mutta määrät ovat erittäin vähäisiä, ei todellakaan noin suuria kuin sinulla. Juuri itse kohdun ulkopuolisen raskauden kokeneena ja lääkärin kanssa jutellen niin negaksi katsotaan kun raskaushormooni veressä on 0-5.3...eli kyllä tuo sinun tulos veressäkin vielä positiivisen tuloksen antaa. Mutta pitäisihän tuota sinun tilannetta seurata että muuttuisi negaksi. Minulla alkoi vuodot kun hormoonia oli veressä päälle sata, viikko siitä oli 37.5 ja siitä huolimatta piti käydä verikokeessa viikko sitten ja tulos oli 4.4, eli mega. Lääkäri sanoi että niin kauan seurataan kun muuttuu negaksi. Ei minullakaan tosiaan mitään kohdussa näkynyt vaan kaksi viikkoa sitten kontrolli ultrassa oikealla puolella munanjohtimessa mutta oli tulossa itsekseen pois eli meni seurannalla ohi. Voisikohan sinullakin olla kyseessä ku? Onko ollut kipuja?

Ja tuohon painoon... Huoh, että siitä jaksavat aina valittaa ja huomauttaa. Onhan se toki totta että se joillakin voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista mutta ei tosiaan kaikilla. Itsekin olen ylipainoinen ja raskaaksi olen tullut...mä en varmaan uskaltaisi mennä kyseiselle gynelle, se varmaan väittäisi että olen täysin hedelmätön...

Ja sori kirjoitusvirheet, kirjoitan puhelimella ja en jaksa alkaa niitä korjaamaan :D
 
Sunflower11
Okei, eiku mietin vaan et saako jotain 70vuotiaat olla vielä töissä..

Miten raskaushormonia voi olla veressä, siis pissatestithän mittaa istukkahormonia ja sitähän ei oo ellei ole raskaana (tai tuulimuna).

LH voi nousta taas loppukierrossa ja se voi näyttää haamua (haaleeta tietääkseni) raskaustestiinkin, niinku oviksen aikana.
 
Hei!

Lueskellut ketjua paljon mutta itse en ole vielä testaillut, varmaan vasta loppuviikosta kun päivät ovat nniin vähäiset vielä...

Mutta tulin kommentoimaan naapurin tytölletäytyy sanoa että gyne on kyllä ollut todella ammattitaidon tai sitten työhönsä kyllästynyt... Tottahan se on että joillakin raskaushormonia on elimistössä koko ajan mutta määrät ovat erittäin vähäisiä, ei todellakaan noin suuria kuin sinulla. Juuri itse kohdun ulkopuolisen raskauden kokeneena ja lääkärin kanssa jutellen niin negaksi katsotaan kun raskaushormooni veressä on 0-5.3...eli kyllä tuo sinun tulos veressäkin vielä positiivisen tuloksen antaa. Mutta pitäisihän tuota sinun tilannetta seurata että muuttuisi negaksi. Minulla alkoi vuodot kun hormoonia oli veressä päälle sata, viikko siitä oli 37.5 ja siitä huolimatta piti käydä verikokeessa viikko sitten ja tulos oli 4.4, eli mega. Lääkäri sanoi että niin kauan seurataan kun muuttuu negaksi. Ei minullakaan tosiaan mitään kohdussa näkynyt vaan kaksi viikkoa sitten kontrolli ultrassa oikealla puolella munanjohtimessa mutta oli tulossa itsekseen pois eli meni seurannalla ohi. Voisikohan sinullakin olla kyseessä ku? Onko ollut kipuja?

Ja tuohon painoon... Huoh, että siitä jaksavat aina valittaa ja huomauttaa. Onhan se toki totta että se joillakin voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista mutta ei tosiaan kaikilla. Itsekin olen ylipainoinen ja raskaaksi olen tullut...mä en varmaan uskaltaisi mennä kyseiselle gynelle, se varmaan väittäisi että olen täysin hedelmätön...

Ja sori kirjoitusvirheet, kirjoitan puhelimella ja en jaksa alkaa niitä korjaamaan :D

No se siis katsoi samalla munajohtimet ja sano ettei siellä oo mitään ihmeellistä että on kaikki ok... mie oon vieläkin ulalla, aion testata rtestillä ensi viikolla ja jos yhä 25 herkkyyden testiin tulee ees haamukaan niin meen jonnekin muualle lääkäriin selvittämään tämän, olisinhan kuulemma ollut 7+1 viikolla jos raskaana olisin... että luulisi näkyvän jos olis ku. voiko ku olla muualla kuin munajohtimissa... oon aina käsittänyt että vain munajohtimissa oleva tarkoittaisi ku;ta..

ja miten olen voinut muka "kuvitella" ne oireet, oli melko voimakasta pahoinvointia, pissahätää, tissikipua yms raskausoireita... ei tajua...

mutta jo sanoin että oon erilainen kun muut, jos joku asia on jollain normaalia niin voitte olla varmoja että mulla se ei oo ja päinvastoin...

ai niin ja eka metu otettu. saas nähdä kuin ämmän käy, toivotaan että se auttaa painon putoamiseen sillä yleensä mun paino putoaa jonkun 10kg ja sit ei millään siitä enempää ja tää on ollut aina ongelmana.
 
Kohdun ulkoinen raskaus voi sijaita muuallakin kuin vain munanjohtimessa mutta ne tapaukset ovat harvinaisempia mutta siis mahdollisia.

Ja siis ei minullakaan silloin heti sairaalassa ollessani mitään ultrissa huomattu...tiistaina jouduin sairaalaan ja silloin alkoi tuhruvuotokin. Torstaina pääsin kotia ja vuoto jatkui. Pe ja la vuosin ihan vähän enemmän ja su eteenpäin tuhrua...viikko kotiin pääsystä perjantaina oli se kontrolli ultra ja silloin huomattiin se pallura oikeassa munanjohtimessa ja hcg 37.5. Viikko eteenpäin ja hcg 4.4, eli nega ja vuodot loppu.
 
Ja tuo että kyseenalaistaa sinun oireet, niin on erittäin ammattitaidotonta! Ei kai nyt kukaan huvikseen raskausoireita kuvittele. No okei, jos kovasti lasta toivoo niin voihan mieli tehdä tavallaan tepposen mutta oireet tavallaan oikeet mutta olivatkin merkki alkavista menkoista.

Mutta enpä ole vielä kertaakaan törmännyt ihmiseen joka olisi saanut raskaustestiin positiivisen tuloksen pelkällä ajatuksen voimalla ja vielä niin että me muutkin näimme sen!!! (sori ilmaisu) varmaan se lääkäri väittää pian että sulla oli viallinen raskaustesti, eläkkeelle tuommoinen kääkkä!!!!
 
Naapurintyttö: siis oliko tuo yksityinen? Kannattaa kyllä seurata testeillä että lähtee haalistumaan viivat. Mut harvinaisen kusipää tapaus. Jos näin kauniisti muotoilisi. Kyllähän nuo painoasiat on tärkeä ottaa raskautta suunniteltaessa ja myös synnytystä ajatellen vakavissaan, mutta asian voi esittää huomattavasti kauniimmin. Järkyttävä täti :O
 
Naapurintyttö: siis oliko tuo yksityinen? Kannattaa kyllä seurata testeillä että lähtee haalistumaan viivat. Mut harvinaisen kusipää tapaus. Jos näin kauniisti muotoilisi. Kyllähän nuo painoasiat on tärkeä ottaa raskautta suunniteltaessa ja myös synnytystä ajatellen vakavissaan, mutta asian voi esittää huomattavasti kauniimmin. Järkyttävä täti :O
Siis kävin julkisella puolella äitiysneuvolan kautta mutta on sama gyne myös yksityisellä. Ihanaa eikö totta? PRKL!
 
Naapurin tyttö, mulla on ollut kohdun ulkoinen ja se sijaitsi munasarjassa. Leikannut lääkäri sanoi silloin mulle että noin 1% kaikista kohdun ulkoisista se sijaitsee jossain muualla kuin munanjohtimessa.

Tsemppiä sulle tohon tilanteeseen!
 
Naapurin tyttö: Kurjaa, että olet saanut noin epäasiallista kohtelua. :/ Ehkä ko.gynellä oli ajatuksena antaa sinulle totaaliherätys, että painoa pitää todellakin saada putoamaan, koska äidin ylipaino on todella suuri riski raskaudelle, vauvalle, äidille itselleen... Täältä löytyy esim infoa, mitä kaikkea aiheuttaa:

Raskausajan ylipaino on riski sekä äidille että lapselle - Nutricia Muksu

En halua mitenkään loukata, mutta jos BMI:si on todellakin 44 (sairaalloinen lihavuus), riskit ovat TODELLA suuria.. Ja eikös meidän pitäisi ajatella niitä pikkuisten murujen <3 tulevaisuutta, ja hoitaa itsemme ensin kuntoon (kuka milläkin tavalla) ennen lasten hankkimista.... Jos oikeasti kuluttaa enemmän kuin syö, ei ole käytännössä mahdollista, etteikö paino lähtisi putoamaan. (Ellei ole jotakin lihavuutta aiheuttavaa sairautta, mutta ne ovat melkoisen harvinaisia).

Tsemppiä painonpudotukseen ja vauvaprojektiin :hug:

Ajatuksena tässä kirjoituksessani oli siis, että vaikka gyne ehkä ilmaisi asian tökerösti, hän puhui ihan täyttä asiaa.. (paitsi en ymmärrä sitä kohtaa, miten lihavuus ja hcg liittyy yhteen....?)
 
  • Tykkää
Reactions: *Barbie* ja kishuli
Naapurin tyttö todella karmeaa kommentointia ja arvostelua olet joutunut saamaan :hug:

Jokohan tänään uskaltautuisi tuon digitestin tekemään... :D Kovasti sormia siihen malliin syyhyttäisi. :whistle:

Sinänsä on sellainen pelottava olo, kun ei kuitenkaan vielä uskalla huokaista odotuksen ihanuudesta ts. että odotus jatkuisi hyvin. :| Aina kun käy vessassa niin pelkää verituhrua tulevaksi... Mutta jospa sitä jossakin vaiheessa rohkaistuisi uskomaan ja luottamaan tilanteeseen että on raskaana.

Miramei :hug:
 
Hei sanokaas nyt joku viisas, että miten kehon lämpötilasta pystyi päättelemään olisiko mahdollisesti raskautunut? Mä en löytänyt googlesta mitään selventävää vastausta.. Mulla koko ajan 37-37.1... Onko aina ovulaation jälkeen menkkojen alkuun? Vai mitenkä?
 
MiNalo Kyllä vain pc:ssäkin jotain näkyy! Sullahan oli vasta alle dpo10 jos en nyt äkkiä väärin muista joten ei hätiä mitiä! :)

Miramei :hug: Negasta :( Mulla oli kesällä kans joku ylipitkä kierto, 49pvää, sitte vaan täti tuli niinku mitään ei ois tapahtunu.. Muuten todella säännöllinen kierto aina ollut :) toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon ja yritykseen!
 

Yhteistyössä