Moikka. Haluaisin kertoo teille mun tarinan. Olen 25v ja avoliitossa.
Lääkärit ovat aina muistaneet sano että pitäisi alkaa harkitsemaan lasten tekoa kun heidän mielestä ei ole mahdollisuutta tulla puolusti raskaaksi. Ovat tehneet diagnooseiksi pco:n ja endometrioosin (vain oireiden perusteella). Kaikesta huolimatta olen aina käyttänyt ehkäisyä ettei satu vahinkoa. Ja kuvitellutkin jo elämän ilman omaa biologista lasta.
Tammikuun loppupuolella heräsin hirveään vatsa kipuun ja menin sairaalaan. Kokeita ja otettiin ja kun nuori naislääkäri tuli kertomaan tulokset hän onnitteli olen raskaana, mutta luultavammin se on kohdun ulkopuolella. Niinkuin olikin. Olin 5 päivää sairaalassa sisällä kun halusivat seurata ja jos joutuu leikkaamaan. Lopulta päädyttiin metotreksaatti hoitoon sain yhden piikin ja pääsin kotiin. Kuukaudessa hCG laski alle 3.
Varmaa ehkäisyä piti käyttää vähintään yksi kuukaus.
Seuraavat kuukautiset tuli miten sattui kiertoväli oli mitä oli 32-47. Ehkäisy jäi laatikon pohjalle.
Kuitenkin huomasin nyt itsessä muutoksia. Aivastuttaa, tomaattia tekee kovasti mieli ja hissin on kipeät joten äkkiä tekee testiä.
pergchec testi
Nyt toivotaan että oikeassa paikassa ja pysyy matkassa mukana.
Halusin tämän kertoa siksi että ihmeitäkin kenties sitten tapahtuu vaikka lääketiede on sitä mieltä että ei onnistu luomina.