hääpettymys ja nyt ei oo enää mitään innostusta :(

  • Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti
aiti
Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
Voittahan mennä kirkossakin naimisiin parin todistajan kanssa, ihan kuin maistraatissakin. Mitä, jos pitäisitte juhlat ravintolassa ja jokainen maksaisi lahjan sijaan oman ruokansa ja juomansa. Kutsuisitte vain ne lähimmät, joille asian voi hienovaraisesti kutsussa esittää. Jos jollekkin ei passaa, ei ole pakko osallistua.
Tarkennan ideaani vielä. Voisitte kutsua vieraat vihkiäisiin kirkkoon. Ja sit kirjoittaa kutsuun: "Menemme häiden vihkimisen jälkeen syömään *piip*-ravintolaan. Olette tervetulleita syömään kanssamme, olemattoman budjetin vuoksi toivomme, että häälahjan sijaan täyttäisitte oman mahanne. =)
Tämä olisi mielestäni todella hyvä ajatus. Näin saisitte hääjuhlan, jonka haluatte. :D
 


Entä jos vihkiminen olisikin jossain puistossa tai rannalla tms? Sinne voisi tehdä kunniakujaa, riisinheittoa jne. Silloin puku olisi ihan "paikallaan". Vihkijän saaminen ulos maistraatista taitaa kyllä maksaa jotain sekin? [/quote]

Peesi! Vihkiminen puistossa, onnittelumaljat, pari leikkiä/puhetta ja picnic-tyyppinen ruokailu (teet itse lihapullia ja salaatteja ja leipiä) Eikä maksa paljoa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Entä jos vihkiminen olisikin jossain puistossa tai rannalla tms? Sinne voisi tehdä kunniakujaa, riisinheittoa jne. Silloin puku olisi ihan "paikallaan". Vihkijän saaminen ulos maistraatista taitaa kyllä maksaa jotain sekin?
Peesi! Vihkiminen puistossa, onnittelumaljat, pari leikkiä/puhetta ja picnic-tyyppinen ruokailu (teet itse lihapullia ja salaatteja ja leipiä) Eikä maksa paljoa!![/quote]

huhtikuussa on vielä turhan vilakkaa picnikille.. muutoin kyllä olisi ollut hyvä :)

kahvit kotona on se mitä pidetään ja nyt vaan alan järjestelemään niitä, josko innostus löytyis itten tässä matkan varrella..

kiitos kaikille kaikista ehdotuksista ja kannustuksesta/lohduttelusta :) :hug:
 
Meillä oli perheille järjestetyn hienon vihkimisen/ravintolaillan lisäksi kotona viikon päästä juhlat kavereille ja serkuille. Meidän kaksioomme olimme kutsuneet noin 40 henkeä. Kutsuttiin osa klo 16 ja osa klo 19, mutta ei siis ollut mitään velvoitettta ensimmäisten lähteä pois paikalta tietenkään, mutta tiesimme, että osa kuitenkin lähtee, joten mahduimme ihan mukavasti. Seisovasta pöydästä sai kakkua ja sitten oli juustotarjotinta ja suolaisia piirakoita jne. Mulla oli sellainen kiva valkoinen kotelomekko päällä. Kannettavalta tietokoneelta pyöri kuvia niistä viikkoa aiemmin olleista virallisista häistä. Mukava fiilis jäi molemmista juhlista! Kiitoskortit lähetimme molempien juhlien vieraille ja kaikille muillekin, jotka muistivat meitä ja kuvaksi laitoimme saman virallisen hääkuvan niiden parempien vaatteiden kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi säästettiin jo pari vuotta aiemmin rahaa häitä varten :)
Meillä ei tuo 500 euroa riittäisi edes juomiin...
meillä ei oikein tuota aikaa oo ollu säästellä :D
siis suurta summaa.. ja kun olen jo kertaalleen naimisiin mennyt ja silloin hääpäivä sovittiin 1,5v päähän juurikin siksie ttä ehditään säästää jne. ja mua rassas se ajatus että molemmat halsu naimsiiin ja sitä sitten kuitenkin vitkuteltiin rahan takia...
ja nyt en sitä halua toistaa, eli kun me molemmat halutaan naimisiiin ja lapsia niin turha sitä on vitkuttaa niiden juhlien takia..
 
=)
Mie en kyl nyt oikein ymmärrä sua... Toisaalta sanot että juhlat ei merkkaa mitään ja toisaalta sanot että ei oo mitään innostusta enää ja olet tosi pettyny... Faktahan on että jokainen tekee hääpäivänsä niin kuin ite haluaa.. Jotkut säästää siihen rahaa ja toiset tekee sen pienemmin... Kyllä mä sun tapauksessa säästäisin tai hoitaisin ne rahat ettei tarvi olla pettyny jo valmisteluvaiheessa...
 
merimies
Alkuperäinen kirjoittaja aiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
Voittahan mennä kirkossakin naimisiin parin todistajan kanssa, ihan kuin maistraatissakin. Mitä, jos pitäisitte juhlat ravintolassa ja jokainen maksaisi lahjan sijaan oman ruokansa ja juomansa. Kutsuisitte vain ne lähimmät, joille asian voi hienovaraisesti kutsussa esittää. Jos jollekkin ei passaa, ei ole pakko osallistua.
Tarkennan ideaani vielä. Voisitte kutsua vieraat vihkiäisiin kirkkoon. Ja sit kirjoittaa kutsuun: "Menemme häiden vihkimisen jälkeen syömään *piip*-ravintolaan. Olette tervetulleita syömään kanssamme, olemattoman budjetin vuoksi toivomme, että häälahjan sijaan täyttäisitte oman mahanne. =)
Tämä olisi mielestäni todella hyvä ajatus. Näin saisitte hääjuhlan, jonka haluatte. :D
Minunkin mielestäni tämä on tosi hyvä idea!
Ravintolassa voi tarjota vieraille sahampanja -lasillisen, mutta muut syömingit ja juomingit maksavat itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Mie en kyl nyt oikein ymmärrä sua... Toisaalta sanot että juhlat ei merkkaa mitään ja toisaalta sanot että ei oo mitään innostusta enää ja olet tosi pettyny... Faktahan on että jokainen tekee hääpäivänsä niin kuin ite haluaa.. Jotkut säästää siihen rahaa ja toiset tekee sen pienemmin... Kyllä mä sun tapauksessa säästäisin tai hoitaisin ne rahat ettei tarvi olla pettyny jo valmisteluvaiheessa...
no siis tärkeintä on se naimisiin meno, ja ihan alunperin olinkin sitä mieltäe ttä maistraatti riittäis pelkästään mutta kuitenkin haluttiin nyt järjestää juhlat, ja innostuin siis niiden juhlien järjestämisestä ja kun se ei nyt sitten toteudukkaan niin olen pettynyt.. ei se ole vakavaa mutta mä nyt satun kuulumaan niihin ihmisiin jotka innostuttuaan jostain ei oikein siedä pettymystä asiassa.. :ashamed:

siis älytöntähän tää sinänsä on kun kuitenkin alunperin mulle olis riittänyt pelkkä maistraatissa käynti.. mutta kun ehdin jo innostua niin nyt sitten en voi näille fiiliksille mitään.. :headwall:
 
ja siis nyt näin 3pvä sen asian toteamisen jälkeen (sisi että oliskin vain pelkkä kahvitus) niin ei ole enää niin apea mieli asiasta.. että eiköhän ensviikkoon mennessä ole ihan hyvä fiilis tulevista häistä..
 
=)
Ymmärrettäväähän se pettymys on kun on jo mielessään nähny kaiken valmiina ;) Mitäs jos oikeesti ottaisit johonki kivaan lounaskahvilaan tai perusravintolaan (ei mikään luksus siis) ja kysyt mitä maksais 20 hengen ruokailut. Mä veikkaan että sä saat kyllä hyvän tarjouksen ja siinä sulla on paikka mihi mahtuu kaikki ja ruoat eikä tarvi ees ite siivota :D Oliko tuo 500 euroa siis käytettävissä ruokaan ja kestitsemiseen? Sillä kyllä 20 henkeä jossain tollasessa paikassa ruokkii =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jos ylipäätään menisin naimisiin niin haluaisin kunnon juhlat. Puku ja joku pitopaikka kunnon tarjoiluineen. Jos menee naimiisiin ihan juridisiin syihin vedoten niin käväisisin maistraatissa ja unohtasin juhlan kokonaan.
Siis luuleeko porukka noin ihan yleisestikin, että naimisiinmeno on parille sellainen "välttämätön paha", jos ei ole kunnon juhlia??? TÄH? Minusta osoittaa, hyvä ettei suurempaakin halua omistautua toiselle, jos siitä ei tehdä sen kummempaa prameilua. Kyllä naimisiinmenossa on pääasia se yhteinen tulevaisuus, juhli sitä suuresti tai ei. Tulevaisuutta juuri pitäisi ajatella 80 vuoden päähän, eikä niin kamalan hirveesti vain sitä yhtä päivää, jolloin vihitään ja jonka jälkeen alkaa se arki... Siitä yhteisestä elämästä se ilo revitään :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jos ylipäätään menisin naimisiin niin haluaisin kunnon juhlat. Puku ja joku pitopaikka kunnon tarjoiluineen. Jos menee naimiisiin ihan juridisiin syihin vedoten niin käväisisin maistraatissa ja unohtasin juhlan kokonaan.
Siis luuleeko porukka noin ihan yleisestikin, että naimisiinmeno on parille sellainen "välttämätön paha", jos ei ole kunnon juhlia??? TÄH? Minusta osoittaa, hyvä ettei suurempaakin halua omistautua toiselle, jos siitä ei tehdä sen kummempaa prameilua. Kyllä naimisiinmenossa on pääasia se yhteinen tulevaisuus, juhli sitä suuresti tai ei. Tulevaisuutta juuri pitäisi ajatella 80 vuoden päähän, eikä niin kamalan hirveesti vain sitä yhtä päivää, jolloin vihitään ja jonka jälkeen alkaa se arki... Siitä yhteisestä elämästä se ilo revitään :)
Ai niin ihan unohdin! Jos budjetti on pieni, satsaisin haluamaani sormukseen nekin rahat! Sitä katsellaan ikuisesti!
 
nainen
Onnea häihisi, millaiset ikinä niistä päätätkin järjestää.
Täytyy rehellisesti sanoa, etten ymmärrä, miten joku voi järjestää häät 500e:lla 20 vieraalle ja vielä yrittäen etsiä mieluista tunnelmallista hovisalia/kellaria ja vielä pääkaupunkiseudulta.

Mä kustansin synttäreitteni kunniaksi 3 ystävääni ja mieheni ihan perusravintolaan keskustaan. Ei alkupaloja, vain pääruoka, 2 pulloa viiniä ja jälkkäriksi kahvit. 300e.

Miten 20 henkilä edes voi ruokkia 500:lla eurolla aiheuttaa mulle jo ymmärtämisen ongelmia. Saati sitten, muten vuokrata tunnelmallinen sali tuolla summalla.

Mielestäni sun on aika laskea jalat maahan ja ymmärtää, ettei tuolla summalla saa kuin kahvit ja hääkakun tarjottavaksi kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Onnea häihisi, millaiset ikinä niistä päätätkin järjestää.
Täytyy rehellisesti sanoa, etten ymmärrä, miten joku voi järjestää häät 500e:lla 20 vieraalle ja vielä yrittäen etsiä mieluista tunnelmallista hovisalia/kellaria ja vielä pääkaupunkiseudulta.

Mä kustansin synttäreitteni kunniaksi 3 ystävääni ja mieheni ihan perusravintolaan keskustaan. Ei alkupaloja, vain pääruoka, 2 pulloa viiniä ja jälkkäriksi kahvit. 300e.

Miten 20 henkilä edes voi ruokkia 500:lla eurolla aiheuttaa mulle jo ymmärtämisen ongelmia. Saati sitten, muten vuokrata tunnelmallinen sali tuolla summalla.

Mielestäni sun on aika laskea jalat maahan ja ymmärtää, ettei tuolla summalla saa kuin kahvit ja hääkakun tarjottavaksi kotona.
siis se alkuperäinen budjetti oli isompi :) toi 500? on se mitä on jäljellä ja juuri siitä syystä se kivisali/holvikellari on pois suljettu juttu.. ja tilalle tuli se kahvitus.. illallinen kotona 20 hengelle olisi kyllä järjestynyt tuolal summalla.. mutta nyt siis tulee kahvitus sukulaisille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkajake:
Jos jättäis JOKO häät TAI matkan tekemättä, niin sais kummastakin sopivan?
no siis matkaa ei ole mitään järkeä jättää tekemättä kun se on meille maksettu... ja häät taasen, mitä suotta pitää niitä vasta matkan jälkeen kun ei meillä silloin ole yhtään sen enempää rahaa (tai ainakaan en luota siihen ) joten nyt tehdään näin ja on jo ihan hyvä fiilis tästä :)
 

Yhteistyössä