hääpettymys ja nyt ei oo enää mitään innostusta :(

  • Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
olisin minäkin pettynyt.
Onko miehesi ehdottomasti illalista vastaan, vai onko hänelle "ihan sama"?
no kyllä se illallinen kävis, kunhan se ruokailu olis tarpeeksi ajoissa jotta ihmiset ei jäis meille notkumaan.. :eek:
joten en mie ala sellasia sitten järjestämään kun mä taasen haluaisin että ihan kaikessa rauhassa siinä syötäis ja juotais vaikak viiniä jne. sellanen kunnollinen illallinen että vois vähän koristella ja järjestellä ja ihmiset viihtyis...
 
-
Pyytäkää lahjaksi rahaa (vaikka verukkeella, että käytätte ne häämatkaan) ja pitäkää ne illalliset. Eihän 20 hengen illallinen maksa kun jonkun tonnin-puolitoista. Varmasti saatte useamman satasen lahjaksi ja tonnin uskaltaisin kyllä lainata ellette nyt sossuasiakkaita ole vaan jotain tuloja on.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ugly:
Ymmärrän että harmittaa, minäkään en saanut unelmieni kartanohäitä ja majoitusta 20:lle vieraalle. Sain vähän vähemmän mutta silti aivan ihanan juhlan!
:) mä tiedän että varmasti se kahvituskin olisi kiva ja mukava juttu, jos nyt vaan innostuisin siitä..
nyt on vielä vähän ongelmia sen asian suhteen, ja se taasen on huono juttu kun pitäis varmaan pikapikaan alkaa suunnitetlemaan ja tilailemaan esim kakun kuorrutteita jne.
 
ei tajuu
minulle ei mene jakeluun, miten joku voi haluta jotain jäykkiä kestityksiä ja pönöttäviä sukulaisia ja sit ite pelleillä jossain mekossa? Siis aivan järjetöntä. Ymmärrän miestäsi.
Minusta naimisiinmeno on kahden ihmisen sitoumus, jonka voi hoitaa ilman ruokia tai kahveja vaikka maistraatissa virka-aikaan ja silti on ihanaa sitoutua loppuelämäkseen.
 
ugly
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly:
Ymmärrän että harmittaa, minäkään en saanut unelmieni kartanohäitä ja majoitusta 20:lle vieraalle. Sain vähän vähemmän mutta silti aivan ihanan juhlan!
:) mä tiedän että varmasti se kahvituskin olisi kiva ja mukava juttu, jos nyt vaan innostuisin siitä..
nyt on vielä vähän ongelmia sen asian suhteen, ja se taasen on huono juttu kun pitäis varmaan pikapikaan alkaa suunnitetlemaan ja tilailemaan esim kakun kuorrutteita jne.
Onko sulla mustaa nikkiä? Tarvitko suunnitteluapua, voin auttaa? Tai ainakin yrittää?
 
ugly
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
minulle ei mene jakeluun, miten joku voi haluta jotain jäykkiä kestityksiä ja pönöttäviä sukulaisia ja sit ite pelleillä jossain mekossa? Siis aivan järjetöntä. Ymmärrän miestäsi.
Minusta naimisiinmeno on kahden ihmisen sitoumus, jonka voi hoitaa ilman ruokia tai kahveja vaikka maistraatissa virka-aikaan ja silti on ihanaa sitoutua loppuelämäkseen.
Ja toiset taas haluaa juhlistaa sitä kaikkien kanssa ja olla kaunis yhden päivän =)
 
ehdotus
Jos teillä on pienet häät ja kaikki tuttuja niin kehtaisitteko pyytää lahjaksi rahaa? Meillä oli pienet häät ja kerrottiin ihmisille että harkittiin nyyttäreiden pitämistä että jokainen toisi jotain pientä syötävää jaettavaksi, mutta kun siinä on niin iso säätäminen tai jännitys että mitä kukakin tuo niin toivottiin lahjaksi rahaa jolla katettiin kustannukset. Kaikki meidän läheiset ymmärsi tilanteen ja saatiin hyvät juhlat järkättyä.
 
Multa voi kysellä myös meidän pikkuhäistä yksityisviestillä, jos kiinnostaa. Häät olivat Helsingin keskustassa, 15 henkeä söi hienon illallisen 800 eurolla ja siihen sisältyi siis erittäin hieno tila.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja Mystiq:
Eli siis matka/häät.

Jos rahaa ei riitä kaikkeen niin ei riitä. Ei voi sekä syödä kakkua, että syödä toista kakkua ;)
siis toi matka on ollut tiedossa jo aiemmin, se on varattu ja maksettu ja alunperin oli tarkoitus mennä matkan jälkeen naimisiin, niin että ollaan varattu tietty summa häihin ja lomarahoista sitten matkaan käyttörahaa.. nyt kun hääbudjettiin tuli reilu vaje niin se häiden järjestömienn tyssäs siihen.. koska ei ole kivaa lähteä mataklle miettien että mitään ei voi ostaa eikä tehdä kun kaikki mahdolliset rahat pitää säästää häihin.. joten mä olin jo sopeutunut ajatukseen että järjestetään 20 hengen illallinen kotona, siinä ei olisi ollut ongelmaa rahallisesti, mutta nyt mies on sitä mieltä että kahvi riittää..

joten on vaikea sopeutua ajatukseen että sen punaisen ferrarin tilalle saakin 80-luvun ruosteisen fiatin :D noin niin kuin karkeana esimerkkinä :D
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonko teillä oli hääbudjetti jos ne rahat kerran hetkessä meni? :/
pieni se oli alunperinkin.. ja siis eihän ne kaikki rahat mennyt, mutats en evrran että sillä sumamlal mikä olisi mahdollisuus sijoittaa ei sellasiia häitä saa kun haluamme.. me ollaan lähdössä viikon lomamatkalle joten mieluummin sitten siellä tehdään mitä halutaan kuin pihistellään jotta saatasiiin häihin se puuttuva summa.. (ja siis matka on maksettu ja meilel ilmainen että ei kannata perua sitä) siksi myös aiaksitettiin noita häitä, mieluummin ennen matkaa ja matka on vähän niinkuin häämatka sitten :)

täytyy miettiä sitä puku asiaa vielä.. se vaan tarkottais sit'ä et miehelle pitäis vuokrata shaketti ja tuntuis todelal tyhmältä maksaa sitä 130? siitä kotona kahvittelua varten.. vaikak hääkuvista tulisi silloin kyllä mieleiset..
Mä tein aikoinaan hääpuvun ja mies osti puvun vain kuvaa varten. Minkäänlaisia juhlia meillä ei ollut.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
minulle ei mene jakeluun, miten joku voi haluta jotain jäykkiä kestityksiä ja pönöttäviä sukulaisia ja sit ite pelleillä jossain mekossa? Siis aivan järjetöntä. Ymmärrän miestäsi.
Minusta naimisiinmeno on kahden ihmisen sitoumus, jonka voi hoitaa ilman ruokia tai kahveja vaikka maistraatissa virka-aikaan ja silti on ihanaa sitoutua loppuelämäkseen.
siis olishan mieskin ne juhlat halunnut mutta koska se alkuperäinen suunnitelam meni mönkään niin mies on sitä mieltä että mennään nyt maistraatissa naimisiin, pidetään kahvikutsut ja joskus myöhemmin isot juhlat...
ja nimenomaan siitä syystä häitä ei ruvettu siirtämään kun se tärkein asia siinä on se naimsiiinmeno, ei ne juhlat..
ja alunperinkin mulle olis riittänyt pelkkä maistraatti kahdestaan.. mutta kun nyt kerran ehdin innostua suuremmista juhlista, sellaisista jotka meille olis mieluisat, meidän tyyliset jne. ja ehdin suunnitella ja puvunkin ostaa niin on vaikea sopeutua taas siihen pelkkään maistraattiin menoon..
 
vieras
kuule ap, olen itse ollu parissa maistraatti häissä ja molemmissa morsian oli tälläytynyt ihan viimosen päälle eikä siinä minun mielestäni mitään outoa ollut. :) eipähän mene ainakaan hieno puku hukkaan. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
tuli useita isompia laskuja, sakot.. ei löytynyt sellaista tilaa mikä olisi ollut kohtuu hintainen ja siitä syystä sitten todettiin että ei ole järkevää lähteä niitä järjestämään..
Ei kai laskut nyt sentään yllättäen tule? Sakot? Minkä kokoiset sakot voivat vaikuttaa häihin?!
Ei kai raha noin tiukalla voi olla, jos hääpuvunkin olet ostanut?

 
hipsu
Älä suostu, asia on sinulle selvästikin tosi tärkeä ja sinulla on oikeus tuntea niin. Nyt vain teet kaikkesi niin, että saat toiveesi toteutettua. Miehen ympäripuhuminen onnistuu kyllä, perustele, että häät on naiselle iso juttu jne. Sitten järjestät sitkeästi rahat.

Onko teillä asuntolainaa: ota lyhennysvapaata. Lainaa sisaruksilta tai vanhemmilta. Perutta lehtitilaukset. Myy kirpparilla. Ja edelleen: pyydä lahjaksi rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ugly:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly:
Ymmärrän että harmittaa, minäkään en saanut unelmieni kartanohäitä ja majoitusta 20:lle vieraalle. Sain vähän vähemmän mutta silti aivan ihanan juhlan!
:) mä tiedän että varmasti se kahvituskin olisi kiva ja mukava juttu, jos nyt vaan innostuisin siitä..
nyt on vielä vähän ongelmia sen asian suhteen, ja se taasen on huono juttu kun pitäis varmaan pikapikaan alkaa suunnitetlemaan ja tilailemaan esim kakun kuorrutteita jne.
Onko sulla mustaa nikkiä? Tarvitko suunnitteluapua, voin auttaa? Tai ainakin yrittää?
onhan mulla :D oon vaan laiska kirjautumaan joten usein kirjoittelen harmaana sitten :snotty:
se mitä oltais haluutu oli: kivisali, kynttilä valaistus musta ja turkoosi väreinä.. sellasta goottityyliä vähäsen.. ja se on nyt suunnitelmana kuollut ja kuopattu.. eli sitä en saa vaikak kuinka haluisin..

illallinen on tod.näk. kuollut ja kuopattu kun miehellä asenne on nyt vähän tuollainen :snotty:

eli kahvikutsut kotona olis se mitä pitäis järjestää...
ja jos nyt oikein etsin hyviä puolia niin:

-voidaan kutsua koko suku ja ystäviä kun kyseessä on kahvitus, eli ei tarvitse olla pöydässä istumapaikkaa.. (sukulaiset ei siis loukkaannu)

-helpompi järjestää...

-saan loistavan tekosyyn maalata vihdoin olohuoneen valkoisen seinän harmaaksi (ollut suunnitelmissa pitkään mutta ei oo saanut aikaseks)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
tuli useita isompia laskuja, sakot.. ei löytynyt sellaista tilaa mikä olisi ollut kohtuu hintainen ja siitä syystä sitten todettiin että ei ole järkevää lähteä niitä järjestämään..
Ei kai laskut nyt sentään yllättäen tule? Sakot? Minkä kokoiset sakot voivat vaikuttaa häihin?!
Ei kai raha noin tiukalla voi olla, jos hääpuvunkin olet ostanut?
kyllä nää tuli, tai siis niiden suuruus.. ja sakot kun on riippuvaiset tuloista..
siis budjetti oli alunperinkin pieni, johtuen siitä että häiden piti olla 3kk päästä ja vieraita olisi ollut n 50
sisi saisinhan mä nostettua vaikka luottoa ja luottokortit voi vinguttaa tappiin jne. mutta se ei ole taloudellisesti järkevää..
 
kyselijä
Ihan vaan mielenkiinnosta: mitkä laskut voivat yllättää suuruudellaan ja minkä kokoiset sakot? Tuo vaan kuullosttaa niin uskomattomalta, että häät voivat mennä kumoon tuollaiset takia.
 
En lukenut ketjua loppuun asti, mutta saahan kahvitarjoilustakin juhlavan. Saatko apua leipomiseen vai teetkö itse kaiken tai ostatteko valmiina. Itse jos olisin järkkäämässä vastaavia juhlia niin tekisin ainakin pullakranssin, tiikerikakun, täytekakun (hääkakkutelineitä saa vuokrattuakin jos haluaa kerroksellisen / on varaa telineen hommaamiseen ), lusikkaleipiä ja suolaiseksi tekisin voileipäkakun tai jotain suolaista piirakkaa sekä sulhaspiirakoita (ostaisin raakapakasteena, kun en niitä osaa tehdä ) + munavoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Älä suostu, asia on sinulle selvästikin tosi tärkeä ja sinulla on oikeus tuntea niin. Nyt vain teet kaikkesi niin, että saat toiveesi toteutettua. Miehen ympäripuhuminen onnistuu kyllä, perustele, että häät on naiselle iso juttu jne. Sitten järjestät sitkeästi rahat.

Onko teillä asuntolainaa: ota lyhennysvapaata. Lainaa sisaruksilta tai vanhemmilta. Perutta lehtitilaukset. Myy kirpparilla. Ja edelleen: pyydä lahjaksi rahaa.
lyhennys vapaa ei onnistu, sitä on jo ollut kun asunto oli myynnissä.. mulla on jo yhdet häät ollut joten perusteluna se ei taida käydä :D

mä koitan nyt olla järkevä ja sopeutua tähän tilanteeseen, tärkeintä mulle on kuitenkin se naimisiin meno, olen kuitenkin pettynyt ja sitä tässä koitan työstää..

tiedäne ttä voidaan järjestää juhlat myöhemmin, voidaan tehdä niistä vaikka kuinka hienot, tykkään järjestää juhlia ja aina keksii syynkin juhlia :D
en halua aiheuttaa riitaa mun ja miehen välille, enkä pahoittaa sen mieltä olemalla tyytymätön tilanteeseen.. siksi siis puran tänne tätä kun en viitsi miehlle asiasta valittaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
En lukenut ketjua loppuun asti, mutta saahan kahvitarjoilustakin juhlavan. Saatko apua leipomiseen vai teetkö itse kaiken tai ostatteko valmiina. Itse jos olisin järkkäämässä vastaavia juhlia niin tekisin ainakin pullakranssin, tiikerikakun, täytekakun (hääkakkutelineitä saa vuokrattuakin jos haluaa kerroksellisen / on varaa telineen hommaamiseen ), lusikkaleipiä ja suolaiseksi tekisin voileipäkakun tai jotain suolaista piirakkaa sekä sulhaspiirakoita (ostaisin raakapakasteena, kun en niitä osaa tehdä ) + munavoi.
saa siitä, se on nyt just tällähetkellä motivaatiosta kiinni :ashamed:
itse osaan tehdä kaiken muun paitsi pullat (se on parempi jättää äiteelle jotta niistä tulee kuohkeita :D)

musta 2 kerroksinen hääkakku on ainut must juttu (se oli alunperinkin vaikka nyt mietin onko mitään järkeä tehdä sitä kun ei mikään muukaan mennyt niinkuin piti :ashamed: ) ja siihen pitäis ne kuorrutteet tilata..
ruokaisa salaatti vois olla kiva, leipää ja yrttilevitettä..
täytynee potkia innostusta itseeni :ashamed:
 
=)
Säästämiskohde mikä mulle iski tuossa silmään on se että miksi miehelle on vuokrattava saketti? Nykyään kun on aika yleistä että miehellä on siisti musta puku päällä ja sen kanssa ehkä liivi ja solmuke. Pääsiskö sillä halvemmalla? Tuolla rahalla jo ostaa mustan puvun mille on käyttöä sitten myöhemminkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä:
Ihan vaan mielenkiinnosta: mitkä laskut voivat yllättää suuruudellaan ja minkä kokoiset sakot? Tuo vaan kuullosttaa niin uskomattomalta, että häät voivat mennä kumoon tuollaiset takia.
esim sähkölaskun tasoituslasku.. (kun laskutuksen piti perustua todelliseen kulutukseen...) sakkojen suuruus tulee tietoon vasta sitten kun poliisi setä sen lähettää (nopeusvalvonta tolppa räppäs kuvan) ja varma on että sakot tulee...
saman kuun aikana pärähti ajoneuvovero,vakuutusmaksu, päivähoidon tasoitus lasku (perivät ylimääräisiä päiviä ja lasku huomattavasti suurempi kuin oli oletettu) muutama muu iso lasku sekä muistutus miehen mätkyistä.. eli vaikka osa oli odotettavissa olevia laskuja niin ne on paljon suurempia kuin piti, lisäksi mun auton korjaus maksaa nyt enemmän kuin alunperin piti.. ja kun budjetti ei ole ollut suuri alunperinkään niin se vaje näkyy heti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Säästämiskohde mikä mulle iski tuossa silmään on se että miksi miehelle on vuokrattava saketti? Nykyään kun on aika yleistä että miehellä on siisti musta puku päällä ja sen kanssa ehkä liivi ja solmuke. Pääsiskö sillä halvemmalla? Tuolla rahalla jo ostaa mustan puvun mille on käyttöä sitten myöhemminkin.
eihän sitä tarvitse vuokrata, mutta sitten edes niistä kuvista ei tule sitä mitä piti :ashamed:
mieheltä löytyy kyllä mustat housut,musta kauluspaita ja musta solmio joten voi se ne laittaa, se vaan ei ole sama vaikutelma kuin shaketissa olis ollu.. noin niinkuin ulkomuodollisesti ajatellen...
 

Yhteistyössä