hääpettymys ja nyt ei oo enää mitään innostusta :(

  • Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
En lukenut ketjua loppuun asti, mutta saahan kahvitarjoilustakin juhlavan. Saatko apua leipomiseen vai teetkö itse kaiken tai ostatteko valmiina. Itse jos olisin järkkäämässä vastaavia juhlia niin tekisin ainakin pullakranssin, tiikerikakun, täytekakun (hääkakkutelineitä saa vuokrattuakin jos haluaa kerroksellisen / on varaa telineen hommaamiseen ), lusikkaleipiä ja suolaiseksi tekisin voileipäkakun tai jotain suolaista piirakkaa sekä sulhaspiirakoita (ostaisin raakapakasteena, kun en niitä osaa tehdä ) + munavoi.
saa siitä, se on nyt just tällähetkellä motivaatiosta kiinni :ashamed:
itse osaan tehdä kaiken muun paitsi pullat (se on parempi jättää äiteelle jotta niistä tulee kuohkeita :D)

musta 2 kerroksinen hääkakku on ainut must juttu (se oli alunperinkin vaikka nyt mietin onko mitään järkeä tehdä sitä kun ei mikään muukaan mennyt niinkuin piti :ashamed: ) ja siihen pitäis ne kuorrutteet tilata..
ruokaisa salaatti vois olla kiva, leipää ja yrttilevitettä..
täytynee potkia innostusta itseeni :ashamed:
Tottakai voit tehdä sen 2 kerroksisen täytekakun. salaattia itsekin ajattelin, mutta unohdin laittaa sen ehdotukseeni. Varmasti saatte ihan kivat hääjuhlat, kunhan ensin pääset/pääsette alkuun. Tsemppiä häiden järjestelyyn :hug: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
En lukenut ketjua loppuun asti, mutta saahan kahvitarjoilustakin juhlavan. Saatko apua leipomiseen vai teetkö itse kaiken tai ostatteko valmiina. Itse jos olisin järkkäämässä vastaavia juhlia niin tekisin ainakin pullakranssin, tiikerikakun, täytekakun (hääkakkutelineitä saa vuokrattuakin jos haluaa kerroksellisen / on varaa telineen hommaamiseen ), lusikkaleipiä ja suolaiseksi tekisin voileipäkakun tai jotain suolaista piirakkaa sekä sulhaspiirakoita (ostaisin raakapakasteena, kun en niitä osaa tehdä ) + munavoi.
saa siitä, se on nyt just tällähetkellä motivaatiosta kiinni :ashamed:
itse osaan tehdä kaiken muun paitsi pullat (se on parempi jättää äiteelle jotta niistä tulee kuohkeita :D)

musta 2 kerroksinen hääkakku on ainut must juttu (se oli alunperinkin vaikka nyt mietin onko mitään järkeä tehdä sitä kun ei mikään muukaan mennyt niinkuin piti :ashamed: ) ja siihen pitäis ne kuorrutteet tilata..
ruokaisa salaatti vois olla kiva, leipää ja yrttilevitettä..
täytynee potkia innostusta itseeni :ashamed:
Tottakai voit tehdä sen 2 kerroksisen täytekakun. salaattia itsekin ajattelin, mutta unohdin laittaa sen ehdotukseeni. Varmasti saatte ihan kivat hääjuhlat, kunhan ensin pääset/pääsette alkuun. Tsemppiä häiden järjestelyyn :hug: :)
kiitos :)
 
vieras suunnittelee
Löytyisikö jotain edullista tilaa, joka olisi tyylillisesti riittävän oikean tyyppinen? Muistanko oikein, että olet Helsingin suunnalta? Olisiko joku rakennuksen kellari hyvä? Jostain vanhemmasta koulustatai muusta keskustasta voisi löytyä oikean henkinen kellari, joka on esim. ruokalana, jota voisi käyttää. Ei luulisi tulevan hirveän kalliiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonko teillä olisi budjetissa varaa? Jos mietitään kimpassa miten pystyisitte toteuttamaan jotain oikean suuntaista.
tällä hetkellä realistinen budjetti olis 500? mutta aikaa on enää 1kk :heart:
eli saanhan mä tolla rahalla hienot kahvitukset aikaan kyllä :D :D
 
vieras suunnittelee
Toi budjetti on kieltämättä aika rajoittava. Se vaatisi jo todella halvan tilan häille. Jo pelkästään 50 hengen tarjoiluihin menee aika paljon rahaa. Ehkä siis on kuitenkin kivempi järjestää häät vain 20 hengelle, niin ei tarvitse ihan joka paikasta säästää niin kamalasti. Harmi tilanne, mutta saatte silti varmasti ihan tunnelmalliset häät. Pienelle porukalle se on helpompaa. Tai jos vielä mietin, jos kahvituksen siirtäisi pois kotoa ja on vain lyhyet kahvitushäät, se ei välttämättä tulisi kamalan kalliiksi. Ja 20:lle et tarvitsisi edes isoa tilaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras suunnittelee:
Löytyisikö jotain edullista tilaa, joka olisi tyylillisesti riittävän oikean tyyppinen? Muistanko oikein, että olet Helsingin suunnalta? Olisiko joku rakennuksen kellari hyvä? Jostain vanhemmasta koulustatai muusta keskustasta voisi löytyä oikean henkinen kellari, joka on esim. ruokalana, jota voisi käyttää. Ei luulisi tulevan hirveän kalliiksi.
mä koitin etsiä.. kaikki tilat mitkä olsi ollut sopivia maksoi sitten ihan liikaa.. n.40-49? per nenä.. osa oli aivan liian isoja (sinne olsi amhtunut 100-250 ihmistä) ja tilavuokrat oli jo itsessään liian kalliita..
ruutikellari olisi ollut sopivan hintainen, juuri oikean näköinen mutta olisi aiheuttanut perheriidan kun pakon edestä olisi 3 ihmistä pitänyt jättää kutsumatta..
mutta ehkä ne hienot juhlat kaikkine herkkuineen voi tosissaan järjestää myöhemmin.. vaikka miehen 30v juhlina :saint: :LOL:

nyt siis pitäis vaan saada innostus tähän vaatimattomampaan juhlaan..
 
bree
Meillä oli aikoinaan isot häät, olihan ne kivat mutta varsin kallis yksi päivä se ihmisen elämässä on.
jos nyt menisin naimisiin, kutsuisin kirkkoon kaikki läheiseni jotka haluaisin meitä juhlistamaan, ja seremonian jälkeen tarjoaisin vieraille maljat kirkon pihalla.
siitäpä sitten ajeltaisiin suoraan lentokentälle ja lähdettäisiin häämatkalle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras suunnittelee:
Toi budjetti on kieltämättä aika rajoittava. Se vaatisi jo todella halvan tilan häille. Jo pelkästään 50 hengen tarjoiluihin menee aika paljon rahaa. Ehkä siis on kuitenkin kivempi järjestää häät vain 20 hengelle, niin ei tarvitse ihan joka paikasta säästää niin kamalasti. Harmi tilanne, mutta saatte silti varmasti ihan tunnelmalliset häät. Pienelle porukalle se on helpompaa. Tai jos vielä mietin, jos kahvituksen siirtäisi pois kotoa ja on vain lyhyet kahvitushäät, se ei välttämättä tulisi kamalan kalliiksi. Ja 20:lle et tarvitsisi edes isoa tilaa.
se on kyllä totta että varmaan kahvituksen sais suht edullisesti, mutta jos pidämme kotona niin voidaan vuokrata se shaketti ja saadaan ainakin helkkarin hienot hääkuvat :LOL:
ehkä tämä tästä vielä iloks muuttuu :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mutta jos ostitte jo puvunkin, niin on se aika tuhlausta, jos ette häitä pidä!
niin on, mutta mä tuntisin itseni idiootiksi jos menisin maistraattiin se päällä aamulla jas itten kotona olisin siinä kahvikutsujen ajan.. eli en näe mitään järkeä siinä et laittasiin sen päälleni.. ja vituttaa kun siitä kuitenkin olen jo maksanut ja sen niin kovasti päälleni halusin
Oon kyl ihan samaa mieltä. Ei ole oikea pukeutuminen tuontyyppiseen juhlaan.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mutta jos ostitte jo puvunkin, niin on se aika tuhlausta, jos ette häitä pidä!
niin on, mutta mä tuntisin itseni idiootiksi jos menisin maistraattiin se päällä aamulla jas itten kotona olisin siinä kahvikutsujen ajan.. eli en näe mitään järkeä siinä et laittasiin sen päälleni.. ja vituttaa kun siitä kuitenkin olen jo maksanut ja sen niin kovasti päälleni halusin
Oon kyl ihan samaa mieltä. Ei ole oikea pukeutuminen tuontyyppiseen juhlaan.
Entä jos vihkiminen olisikin jossain puistossa tai rannalla tms? Sinne voisi tehdä kunniakujaa, riisinheittoa jne. Silloin puku olisi ihan "paikallaan". Vihkijän saaminen ulos maistraatista taitaa kyllä maksaa jotain sekin?
 
bree
no miksi ette menisi kirkossa naimisiin?
se on kuitenkin se pääjuttu siinä ja tunnelmmallista :)
päälle sitten kahvit kotosalla. Ruokaisia salaatteja ja pikkusuolaisia teet edullisesti itsekin ennen kakkua tarjottaviksi.

Ei kannata nyt kaikkea peruuttaa kuitenkaan, vaikka budjetti kovasti supistuikin.
Kyse on kuitenkin hääpäivästäsi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mutta jos ostitte jo puvunkin, niin on se aika tuhlausta, jos ette häitä pidä!
niin on, mutta mä tuntisin itseni idiootiksi jos menisin maistraattiin se päällä aamulla jas itten kotona olisin siinä kahvikutsujen ajan.. eli en näe mitään järkeä siinä et laittasiin sen päälleni.. ja vituttaa kun siitä kuitenkin olen jo maksanut ja sen niin kovasti päälleni halusin
Oon kyl ihan samaa mieltä. Ei ole oikea pukeutuminen tuontyyppiseen juhlaan.
Entä jos vihkiminen olisikin jossain puistossa tai rannalla tms? Sinne voisi tehdä kunniakujaa, riisinheittoa jne. Silloin puku olisi ihan "paikallaan". Vihkijän saaminen ulos maistraatista taitaa kyllä maksaa jotain sekin?
taitaa maksaa 200? + matkakulut virastoajan ulkopuolella..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mutta jos ostitte jo puvunkin, niin on se aika tuhlausta, jos ette häitä pidä!
niin on, mutta mä tuntisin itseni idiootiksi jos menisin maistraattiin se päällä aamulla jas itten kotona olisin siinä kahvikutsujen ajan.. eli en näe mitään järkeä siinä et laittasiin sen päälleni.. ja vituttaa kun siitä kuitenkin olen jo maksanut ja sen niin kovasti päälleni halusin
Oon kyl ihan samaa mieltä. Ei ole oikea pukeutuminen tuontyyppiseen juhlaan.
Entä jos vihkiminen olisikin jossain puistossa tai rannalla tms? Sinne voisi tehdä kunniakujaa, riisinheittoa jne. Silloin puku olisi ihan "paikallaan". Vihkijän saaminen ulos maistraatista taitaa kyllä maksaa jotain sekin?
Tää ois tosi hyvä idea. Sitten kaunis hääpuku ois paikallaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras suunnittelee:
Löytyisikö jotain edullista tilaa, joka olisi tyylillisesti riittävän oikean tyyppinen? Muistanko oikein, että olet Helsingin suunnalta? Olisiko joku rakennuksen kellari hyvä? Jostain vanhemmasta koulustatai muusta keskustasta voisi löytyä oikean henkinen kellari, joka on esim. ruokalana, jota voisi käyttää. Ei luulisi tulevan hirveän kalliiksi.
mä koitin etsiä.. kaikki tilat mitkä olsi ollut sopivia maksoi sitten ihan liikaa.. n.40-49? per nenä.. osa oli aivan liian isoja (sinne olsi amhtunut 100-250 ihmistä) ja tilavuokrat oli jo itsessään liian kalliita..
ruutikellari olisi ollut sopivan hintainen, juuri oikean näköinen mutta olisi aiheuttanut perheriidan kun pakon edestä olisi 3 ihmistä pitänyt jättää kutsumatta..
mutta ehkä ne hienot juhlat kaikkine herkkuineen voi tosissaan järjestää myöhemmin.. vaikka miehen 30v juhlina :saint: :LOL:

nyt siis pitäis vaan saada innostus tähän vaatimattomampaan juhlaan..
Miten SUN valitsema hääpaikka voi saada perheriidan aikaan, miksi ihmeessä olisi pitänyt jättää kutsumatta joitain??
 
Bb
Pyytäkää jostain kivasta ravintolasta tarjous häälounaalle, varaatte siis ison pöydän jonka ääreen kaikki mahtuvat.
jokin pienempi paikka tekee ruoat suht edullisestkin, kunhan ette sisäfileita vaadi ;)
 
IhanaValo
Miulle tuli kans mieleen, että mitä jos pitäisittekin häänne ulkosalla, esim.kynttilöitä koristeena? Tosin tuolien vuokraaminen maksaa, ellei porukka halua seistä vihkitoimituksen ajan?

Vihkiminen ulkona ja sitten kahvit tms. sisätiloissa, vaikka teillä sitten?


Muoks.Tai sitten pidätte nyt ne pienet kahvittelut maistraatin jälkeen, meette matkallenne ja sitten alatte säästää nihin unelmahäihinne,jotka voitte pitää vaikka ekana hääpäivänä tms.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras suunnittelee:
Löytyisikö jotain edullista tilaa, joka olisi tyylillisesti riittävän oikean tyyppinen? Muistanko oikein, että olet Helsingin suunnalta? Olisiko joku rakennuksen kellari hyvä? Jostain vanhemmasta koulustatai muusta keskustasta voisi löytyä oikean henkinen kellari, joka on esim. ruokalana, jota voisi käyttää. Ei luulisi tulevan hirveän kalliiksi.
mä koitin etsiä.. kaikki tilat mitkä olsi ollut sopivia maksoi sitten ihan liikaa.. n.40-49? per nenä.. osa oli aivan liian isoja (sinne olsi amhtunut 100-250 ihmistä) ja tilavuokrat oli jo itsessään liian kalliita..
ruutikellari olisi ollut sopivan hintainen, juuri oikean näköinen mutta olisi aiheuttanut perheriidan kun pakon edestä olisi 3 ihmistä pitänyt jättää kutsumatta..
mutta ehkä ne hienot juhlat kaikkine herkkuineen voi tosissaan järjestää myöhemmin.. vaikka miehen 30v juhlina :saint: :LOL:

nyt siis pitäis vaan saada innostus tähän vaatimattomampaan juhlaan..
Miten SUN valitsema hääpaikka voi saada perheriidan aikaan, miksi ihmeessä olisi pitänyt jättää kutsumatta joitain??
koska paikka on sellainen ettei sovi liikuntarajoitteisille.. ja kun siskopuoleni on pyörätuolissa, mummoni ei olisi päässyt kyseiseen paikkaan ja vaarini ei myöskään olisi jaksanut kävellä sinne lautalta.. lisäksi henkilö jonka oli tarkoitus meidät vihkiä niin on vaarini puoliso :snotty: eli perheriita siitä olis syntynyt...
 
pessimisti
en kyllä lähtisi viidellä sadalla edes yrittämään mitään häiden järkkäilyä, anteeksi suorapuheisuuteni. Minulle häät olivat once in the lifetime tilaisuus ja siihen panostettiin joka tavalla. Ei se teidän budjetti tainnut alunperinkään olla iso mutta tuolla rahalla saa tosiaankin ne kahvikekkerit kotiin, sitäkö sitten haluat? Nautitko koko hommasta jos päällimmäisenä mielessä on koko ajan raha, eikä rahaa ole yhtään ylimääräistä, pikemmin vähemmän kuin tarpeeksi. Jos sinulla on auttavia käsiä, suhteita joita hyödyntää tilan vuokrassa, joku ottamassa kuvia lähes ilmaiseksi sekä halpa parturi/meikkaaja jotain saat kyllä raavittua kasaan, aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia ja varmasti kyyneleitä ja hikeä, olisiko kuitenkin rahan säästäminen vaihtoehto ja häiden siirto parempaan ja rahakkaampaan tilanteeseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Miulle tuli kans mieleen, että mitä jos pitäisittekin häänne ulkosalla, esim.kynttilöitä koristeena? Tosin tuolien vuokraaminen maksaa, ellei porukka halua seistä vihkitoimituksen ajan?

Vihkiminen ulkona ja sitten kahvit tms. sisätiloissa, vaikka teillä sitten?
tää vois toimia :) tosin oon jo varannut maistraatin.. huhtikuussa on kyl viel aika kylmä olla ulkona...
yritin siis kyllä kesäkuulle etsiä jotakin pihaa missä olsi voinut pitää ulkohäät, mutta kukaan tutuistamme/sukulaisistamme ei sellasiat pihaa omista :snotty:
äiteen kotipiha olis muutoin sopinut, olis ollut vanhoja omenapuita jne. mutta kun se tontin puoliaks on myyty ja siihen aletaan rakentaa toukokuussa taloa.. eli se meni sitten siinä
 
Alkuperäinen kirjoittaja pessimisti:
en kyllä lähtisi viidellä sadalla edes yrittämään mitään häiden järkkäilyä, anteeksi suorapuheisuuteni. Minulle häät olivat once in the lifetime tilaisuus ja siihen panostettiin joka tavalla. Ei se teidän budjetti tainnut alunperinkään olla iso mutta tuolla rahalla saa tosiaankin ne kahvikekkerit kotiin, sitäkö sitten haluat? Nautitko koko hommasta jos päällimmäisenä mielessä on koko ajan raha, eikä rahaa ole yhtään ylimääräistä, pikemmin vähemmän kuin tarpeeksi. Jos sinulla on auttavia käsiä, suhteita joita hyödyntää tilan vuokrassa, joku ottamassa kuvia lähes ilmaiseksi sekä halpa parturi/meikkaaja jotain saat kyllä raavittua kasaan, aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia ja varmasti kyyneleitä ja hikeä, olisiko kuitenkin rahan säästäminen vaihtoehto ja häiden siirto parempaan ja rahakkaampaan tilanteeseen?
no siis siksipä juuri se kahvitilaisuus on nyt se likipitäen ainut vaihtari..

mä teen itse meikin ja ehkä laitan hiuksetkin tai sitten kaaso :D
kuvaaja on kaason mies että noista ei kuluaj tule.. mutta en mä tosissaan lähde yrittämään sillä 500? niitä alkuperäisen suunnitelman mukaisia häitä.. koska se olis jo liki mahdoton tehtävä
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Miulle tuli kans mieleen, että mitä jos pitäisittekin häänne ulkosalla, esim.kynttilöitä koristeena? Tosin tuolien vuokraaminen maksaa, ellei porukka halua seistä vihkitoimituksen ajan?

Vihkiminen ulkona ja sitten kahvit tms. sisätiloissa, vaikka teillä sitten?
tää vois toimia :) tosin oon jo varannut maistraatin.. huhtikuussa on kyl viel aika kylmä olla ulkona...
yritin siis kyllä kesäkuulle etsiä jotakin pihaa missä olsi voinut pitää ulkohäät, mutta kukaan tutuistamme/sukulaisistamme ei sellasiat pihaa omista :snotty:
äiteen kotipiha olis muutoin sopinut, olis ollut vanhoja omenapuita jne. mutta kun se tontin puoliaks on myyty ja siihen aletaan rakentaa toukokuussa taloa.. eli se meni sitten siinä
Kyllä se onnistuu huhtikuussa kun vieraat osaa varautua ja pukeutua sen mukaan. Ja ei siinä tuoleja tarvita, ellei sitten niille isovanhemmille joku kanna pari kokoontaittuvaa puutarhatuolia varmuuden vuoksi. Munkin mielestä ulkovihkimisestä tulisi sitä jotain speciaalia ja sitten kahvit kotona olisi ihan luonteva jatko juhlille.
 
pessimisti
intiimin ja tunnelmallisen tilaisuuden saa kyllä kotiinkin ja voihan sielläkin olla se puku päällä, olen kyllä ollut todella pienissä häissä (20 henkeä) jossa morsian vihittiin kirkossa ja jatkot oli ihan kotona ja silti hääpuku sekä sulhasen puku oli vimpan päälle. Olisi varmaan parempi mieli kun saat olla se prinsessa joka meistä lähes jokainen sinä päivänä haluaisi olla, onnea silti uuteen liittoon ja eiköhän ne asiat aina lutviudu tavalla tai toisella..... :)
 
Hei!
Voittahan mennä kirkossakin naimisiin parin todistajan kanssa, ihan kuin maistraatissakin. Mitä, jos pitäisitte juhlat ravintolassa ja jokainen maksaisi lahjan sijaan oman ruokansa ja juomansa. Kutsuisitte vain ne lähimmät, joille asian voi hienovaraisesti kutsussa esittää. Jos jollekkin ei passaa, ei ole pakko osallistua.
 
hmmmmm
Höpsis mitään ulkona tuohon aikaan. Kaikki on vielä niin kuollutta ja märkää. Vieraat palelee ja mitäs jos sataa -vettä, räntää? Liikuntarajoitteisille tulee taatusti kylmä.
 

Yhteistyössä