Haavevauvat todeksi 2011-2012

hassu juttu ku täällä niin monet alkuvkoilla ja kertoo et vaikee peitellä enää raskautta ja joutuu käyttää mammahousuja ja musta ei ilmeisesti vieläkään huomaa vaatteet päällä et ootan, siis sisävaatteet. tänäänki kosmetologi kysy vasta ku oli mainittu mun raskaus ni myöhemmin et siis ootko sä raskaana?? omasta mielestä näytän kyllä raskaana olevalta, jos oisin tällänen normisti ni :$ nyt jumppaan :wave:
 
Jessi Tää mahan turvotus on mullekin ihan uutta, aikasemmissa raskauksissa mulla on alkanu vatsa kasvaan rv 12 ja kuopuksesta näkyi jotain vasta rv 17 paikkeilla. Mut nyt mulla on hassusti koko vatsa ihan turvoksissa, ei se viel kyl mikään raskausmaha ole..mut sellanen ällö pömppis ;) ilmaa siel kyl vaan taitaa olla :LOL:
 
Jessi Juu mieluummin sidon kiinni ja tiukasti kuin että otan riskin ja räpäytän silmiäni jonka aikana poika on jostain syystä päättänyt ottaa ja lähteä ja juosta rekan alle :headwall:
Pulkkakyydistä on pari kertaa tällä tavoin lähtenyt ja kävellessäänkin unohtaa helposti autotien ja jalkakäytävän eron. Joten keskustaan en pojan kans lähde ilman sitomismahdollisuutta:D
Noi kasvukivut on aivan kauheita. Itse podin pienenä noita jalkakipuja usein mutta mun siskolla oli vielä kaameammat tuskat. Muistan yhä miten hänkin itkeskeli ja huusi suoraa huutoa usein niiden aikana :(
Hei multa löytyy heti kolme noista sun mainitsemista kirjoista omasta hyllystä!
Mutta mä oon tosiaan sellanen hamsteri että jos tulee kiinnostava kirja vastaan niin se on pakko saada omaksi =) Ja kirppareilta löytyy kans silloin tällöin edullisesti ulkoasultaan lähes uudenveroisia kirja-aarteita ja ne lähtee matkaan aina!
Kuten sanoin, luen joka sorttia. Kirppareilta kerään Dean Koontzin kauhu/jännityskirjoja, saman tyylinen kerronta kuin Stephen Kingillä eli kaiken paniikin keskeltä nousee kiehtovaa mustaa huumoria, satiiria ja hahmojen välistä kolkkoa komiikkaa, jesjes! =)
Toi yösyöttö on kiinnostanut kans heti kun siitä luin arvostelun, saankin sen lainaksi heti kun ystävä on sen lukenut loppuun.
Pitää käydä teidän pinossa!



Tömpsis Se Punavuoren peikko kauppa on ihana! Tykkään tosi paljon ruotsalais- ja tanskalaisvalmistajien unisex-vaatteista, kuolaan niitä usein netissä ja aina kun poika kasvaa kokoa isommaksi niin tulee tilattua muutama uusi ihanuus vaikka maksavat tosiaan ihan kivasti. Småfolk-merkiltä ilmestyy jatkuvasti syötävän ihania unisexpaitoja ja esim Moonkids-merkin froteehousut-ja haalarit on niin kivoja retromalleja!
Onneksi näilläkin on alennusmyyntinsä :) Vaikka hintaa jää kyllä silloinkin.

Niiskuneidillä onkin huomenna ultravuoro, onnea matkaan! :flower:

Salainen toive oli saanut hyvät uutiset np-ultrasta, hieno juttu!

Maha Turposi mullakin jo aika alussa. Esikoisesta ei sellasta turvotusta ollut, ihan järkyttävää kun rv 7 en saanut toppahousujen nappia kiinni :O Mutta se helpotti onneksi jossain vaiheessa joten ei tarvinnut henkseleihin sentään turvautua ja menee kiinni edelleen vaikka tiukkaa tekee :)
Kauhukseni huomasin että kevättakki ei kauan mulle mahdu vaikka toppatakin kans ei ole mitään ongelmia :O Ja kiva kun sitä kevättakkia ei ole vielä tarvinnut edes kuin kerran käyttää kylmien ilmojen takia. Huomaa että toppatakki on ostettu silloin kun odotin poikaa ja kevättakki taas 17kg laihempana:D

Nyt nukkumaan, muksu lähtee huomenna anopille hoitoon kun keskiviikkona rakenneultra on niin aamusta eikä sinne huolita lapsia mukaan. Mies on yövuorossa joten sille tarpeeksi paha herätä sinne ultraan kuin että pitäs vielä poika kuskaa ennen sitä hoitoon.
Ja muutenkin, kivahan se on taas hetki olla ja möllöttää ja nukkua ja maata ilman että koko ajan täytyy olla juoksemassa jonkun perässä pitkin pihaa :) Tekee kipeälle ja rasittuneelle selälle hyvää pieni tauko!

Mukavaa viikon jatkoa!

Jasmin ja siiri rv 20+2
 
huomenia!

eilinen jumppa meni hyvin vaikka tuntuu et jotku siellä vähän jo kattoo et miten toi jaksaa tollasen pötsin kanssa täällä hillua mut käyn niin kauan ku hyvältä tuntuu. toivon lopputulokseksi helppoa ja nopeeta synnytystä :p
tääl ois muuten kiva keli mut tuulee aika kovaa ja tekee ilmasta kylmän, hrr... pikku lenkillä kävin ja ihan hyvä oli kyllä kävellä, liikkeessä ei rupee palelemaan. ainoo vaa et vaukki majailee niin alhaalla et polkee tai tökkii rakkoa sillee et ei kovin kivalta tunnu :x

turvotuksesta ni mulla oli kakkosesta järkyt turvotukset ja mahaa oli selkeesti jo ihan alkuvkoilla ja kaikki luuliki et mä oon paljo pitemmällä :whistle: kesä ku viel oli ni näkyki helposti tiukoista vaatteista. olin sillon kyllä paljo hoikempiki et senki takii varmaa pullahti helpommin näkyviin. nyt ei oo ollu mitää turvotuksia mut voinki alussa niin pahoin et ei ollu nestettä mitä kerääntyä :rolleyes: ja myös vuodenaika vaikuttaa.

jasmin mä oon lukenu liki kaikki kingit ja jotain koontzin kirjoja. kingit on mun mielestä parempia mut koontzitki ihan luettavia :) nyt oon vaa jättäny kauhukirjat sekä leffat, en tykkää enää vaikka nuorempana olin ihan friikki ja tuli kaik maholliset kauhuleffat kyylättyä.
onnea huomiseen ultraan!

kohta kaverille kylään koiruutta rapsuttelemaan :)

jessi ja pikkuj 26+4
 
Jessi Juu King on ehdottomasti parempi mut kun oli kaikki mahdollinen käsiin saatu siltä niin moneen kertaan luettu niin piti etsiä jotain muuta. Koontz tarjosi tyydyttävimmän lukukokemuksen, kaikki kauhu/jännitys ei uppoa muhun tosiaan niinkuin nuorempana vielä upposi mikä vaan kauhu. Nyt mä noita koontzeja luen silloin kun mies on kotona, muuten rupee pelottaa liikaa :D

Meilläkin ulkona ihana aurinko ja tuulikin siedettävä, käytiin pojan kans koira lenkittää ja nyt painutaan päiväunille!
 
Jasmin ja jessi kiitos tsempityksestä! Ultra on vasta klo 17, arvatkaa jännittääkö :whistle: Tiiän, että pahin jännitys iskee kun istun autoon ja lähen hakemaan miestä töistä, kun sitten se on jo tosi lähellä. Tuun huomenna sitten kertomaan uutiset! Toivottavasti positiiviset sellaset :)

Jasminille kanssa onnea huomiseen rakenneultraan, tuuhhan sitten kertomaan kuulumiset! :heart:

Maha on mullakin kauheen turvoksissa, ihan tosissaan pitää peitellä, ettei kukaan sukulainen huomaa. Oonkin sen takia vältellyt meidän porukoiden luona käyntiä, ne muuten huomaa heti :D Eikä tartte vielä huomata, vielä pitäs salailla se 4vkoa.

Kävin eilen siellä lääkärissä hakemassa sairaslomalle jatkoa. Sanoin, että en enää monta päivää haluaisi kotona olla, että jos kokeiltaisiin, alkaisiko tämä jo helpottua muutamassa päivässä. Mutta ei, lääkäri sitten kirjoitti vielä tämän koko viikon :headwall: Tuun kohta kuulkaa mökkihöperöks! Mutta eipähän tälle mitään voi, ei tässä tilassa voi olla töissäkään.

Niiskuneiti ja ? 8+4
 
Täällä ilmoittautuu yksi lisää huomiseen ultrauslistaan. Minulla olisi heti tuossa aamutuimaan varhaisultra. Onneksi en joudu odottamaan tuonne klo 17 kuten niiskuneiti, päivästä voisi tulla pitkä. Kyllä vähän jännittää, eikä tuota miestäkään saa mukaan kun jonkun täytyy noista lapsosista pitää huolta täällä kotona.

Täällä kuopus on taas kipeänä. Yllätti meidät iloisesti :x oksentamalla sänkyymme edellisyönä. Nyt on vatsa sitten toista päivää aivan löysällä ja kuumekin tuossa eilen illalla pyrki vähän nousemaan. Tämä on nyt kolmas-neljäs viikko kun meillä sairastetaan. Epäilen, että tämä on sama tauti kun noilla kahdella vanhemmalla oli viime ja edellisviikoilla. Toivottavasti, etteivät nyt sairastuisi uudelleen. Ulkona paistaa aurinko, me kökötämme kotosalla.

Irmeli ja Eila 7+2
 
heippa taas :)

Onnea kaikille ultraan! :)

Mulla on ollu maha ja nivunen tosi kipeenä eilen ja tänään, melkeen pelottaakin, mutta kai se on vaan liitoskipuja... mut kamalia kipuviiltoja tulee pitkin mahaa, au au.

Kamala mitä huomasin! tai mies siitä eka sano... mun napa on ihan eri mallinen ku normaalisti! :D :D Se ei oo niin syvä ja on leventyny vaikka kuinka, mä nään sinne pohjallekin jo kun vähän mahaa vääntelen, hurjaa! :D :LOL: Mulla on kyllä niin iso maha, eikä vauva oo lähellekään noin iso...

Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 14+5
 
irmeli Voi kurjuus, vai ykätauti taas : / Voimia ja pikaista paranemista lapselle, toivottavasti jäis nyt häneen tuo pöpö ja tulis terve kevät! :hug:
Sisällä pakkomöllöttäminen aurinkoilmoilla on ihan hanurista :headwall:
Tsemppiä sullekkin ultraan! Mullakin aika 9.30, tosiaan melkonen kärvistelypäivä Niiskuneidillä kun vasta viideltä aika! No, kasvattaa hermoja- ehkä! =)

Niiskuneiti No parempi että oot sit varmasti paremmassa kunnossa kun palaat sorvin ääreen, eikä tarvii parin päivän päästä käydä taas saikkua hakeen. (en halua manata, mut parempi on parantua kunnolla, kyllä ne lääkärit tietää! =))
 
Tsemppiä ultran ootteluun :)

Mahasta...
Esikoisesta mahaa turvotti iltasin ihan sikana mut muuten maha pullahti näkyviin joskus 13.viikolla...
Nyt maha on ollu koko ajan isompi mut ei jotenki turvoksissa kauheemmin. Jotain viikon verran maha on nyt ollu samanlainen ku esikoisesta joskus 14.viikolla...
Omat farkut mulla ei mene jalkaan enää ku puristaa mahaa. Nyt käytössä yhet tosi joustavat sammarit joita käytin esikoista lähemmäs 17.viikolle asti. Mammahousut pitäs kaivaa kaapista esille :)


Salainen toive ja Torsti rv.12+4 :heart:
 
jasmin totta, jospa tää lepo nyt veis tään olon mennessään ja maanantaina taas olisin työkuntonen =) Mites siun ultra??

Ultrassa käytiin siis eilen. Siellä oli pieni mökö jolla sykki sydän vimmatusti :heart: Pienet käsien ja jalkojen alutkin näkyi. Nää tulevat vanhemmat oli kyllä ihan myytyjä - siellä masussa on oikeesti elämää! :heart:
Käytiin sitten kertomassa myös meidän vanhemille. Ootettiin vähän toisenlaista vastaanottoa, mutta tosi ilosiahan nuo oli. Kyllä tippu kivi sydämeltä kun ei tarvii enää salailla.

Niiskuneiti ja ihanuus 8+5
 
Onnea Niiskuneiti hyvistä ultrakuulumisista.

Täällä myös nähty ultrakuvassa pieni papunen jolla syke rinnassa :heart:. Näin sen sykkeen saman tien kun pisti ultran paikoilleen. Vastasi täydellisesti päiviään. Neuvolatädin kanssa yhteisymmärryksessa päädyimme kuitenkin laskettuun aikaan 29.9. , olin itse sen laskenut päivän vikaan.

Muuten meillä ei mene mitenkään erityisen hyvin. Kuopus on ihan järkyttävällä vesiripulilla. Vaihtoin hänelle valehtelematta 12-15 vaipat eilen illalla neljän ja kahdeksan välillä. Yö meni kuitenkin neljään asti ihan hyvin kunnes kaveri heräsi kakkailemaan. Keskimmäinen myös oksensi yöllä ja nyt odottelen koska hän alkaa juosta vessassa. Mies oli ihan koomassa illalla ja valitti mahaansa. Enää minä ja esikko sinnittelemme terveinä. Olin ihan varma että saan jonkun hirvittävän pahanolonkohtauksen aamulla kun pitäisi lähteä sinne ultraan. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt ja pääsin siellä lääkärissä käymään.

Irmeli ja Eila 7+4
 
Niiskuneiti: Jep 29.10. siis laskettu aika. Tulin sitä juuri tänne korjaamaan kun sain ahaa-elämyksen pienessä päässäni ja tajusin että olen nyt kirjoittanut suunnilleen kaikkialle väärän kuukauden. Luulen että tuo lapsus johtuu siitä että minulla oli tuolloin kun sain sen varhaisen km:n edellisessä kierrossa tuo laskettu aika juuri tuo 29.9. Taisi tulla jostain alitajunnasta. Mutta ei kyllä tämän nyt on syytä pysytellä masussa tuonne lokakuun lopulle ;).

Irmeli ja Eila 7+4
 
:wave:

Ultrajännitykset takana päin, siellä vei sormiaan suuhun kaikin puolin terveen näköinen POIKA! :heart:
Eli tyttöolot ja haaveet lensi samantien romukoppaan, ultralääkäri antoi meidän mukaan oikein lähikuvan ilmiselvästä pippelistä :D Oli tosi leppoisa ja mukava lääkäri, selitti tarkkaan ja selkeästi koko ajan mitä näkyy ja missä. Ei esikoisesta saatu mitään kuvia eikä kukaan muukaan täällä ole saanut joten positiivinen yllätys oli kun kolme kuvaa kainalossa lähdettiin kotiin :heart:
Yllätykseksemme päästään vielä rv 28 kieppeillä ylimääräiseen ultraan jossa tarkistetaan vauvan koko, kuulemma sen takia että mulla on vuosia sitten sairastetun veritulpan takia raskauksien aikana verenohennuslääkepiikit käytössä joten ei ole pahaksi nähdä miten vauva kasvaa. Myös pääsen tästäkin raskaudesta synnytystapa-arvioon, yleensä on päässyt vaan ensisynnyttäjät. En huomannut kysyä että siis vaikuttaako se verenohennuslääke enemmän niin päin että vauvasta on tulossa mahdollisesti iso?!? Esikoinenkin oli lähes nelikiloinen mutta hänen odotusaikana ei ollut mitään puhetta tuosta kontrollikäynnistä vaikka silloinkin oli sama lääke käytössä?

Irmeli Voi kamala miten kurja loppuyö teillä on ollut :| Voimia tosi paljon!
Mä kävin lenkittää koiran ultran jälkeen ja ystäväni sattui menemään autolla ohi, vilkutti vaan nopeasti ja huusi ikkunasta että heillä alkoi lapset tänään oksentaa :x Voi hitto, just yhdelle toiselle kaverille huokasin että tosi hyvä kun ei ole kuullut että tässä ihan lähipiirissä kukaan ois ollut oksutaudissa niin jää meiltäkin väliin tältä vuodelta hyvällä onnella se vitsaus. No saa nyt nähdä sitten!! Naamakirjasta kun saa koko ajan lukea tuttujen lapsiperheiden tilapäivityksiä ykätaudin kourissa mutta kaikki tähän mennessä asuneet toisissa kaupungeissa.

Niiskuneiti ja Irmeli Paljon onnea ultrassa näkyneistä matkustajista! :heart:
Kyllä se huojentaa se tieto että siellä tosiaan on elämää!

Mitäs ruutinen? Mitä kuuluu, kuinka voit?

Ajattelin ehdottaa miehelle tapettikaupoilla pyörähtämistä ennenkuin poika haetaan hoidosta, nyt kun tietää että vaaleanpunaiset tehostemaalit voi jättää kauppaan niin voi ruveta kunnolla suunnittelemaan tuota vauvan huonetta :)

Mukavaa keskiviikkopäivän jatkoa!

Jasmin ja aarre rv 20+3
 
Jasmin: Onnittelut tuosta komeasta poikaköllijästä. Täällä noita poikia on köllinyt aikoinaan jo kolme masussa. Saa nyt nähdä onko tämä neljäskin poika. Minusta tuossa ultrakuvassa näytti kyllä aika karpaasilta. Tosin kuvan laatu oli vähän heikko ;). Saa nyt nähdä.
 
lääkärineuvolassa kaikki ok, painoa tulee tappavan tasasesti ja ikävästi se kolminumeroinen luku lähestyy... :x
sf-mitta oli 26
rr 131/79
hb 118
sykkeet 140-150
tarjonta rt

rautaa pitäs syödä enempi mut ku ei muista :headwall:

kohdunsuu oli kiinni, pehmeä ja 2cm pitkä. kaikki oli just niinku pitääki eli samalla tavalla jatkuu elo :)

irmeli ja niisku-neiti onnea ultranäkymistä! :flower: nyt voi ainaki hetkeks huokasta ku näky et elämää on :)
irmelin perheelle paranemisia! todella inhan kuulonen tauti :| teilläkin siis edelliset poikia? mulla noi 2 ja jotenki poikaolo tästä vahvistuu päivä päivältä, ehkä ku maha ja sykkeet samankaltaset ku kakkosella vaikka eihän se mitään kerro. no parempi varautua siihen poikaan :cool:

jasmin onnea poikalupauksesta! mulla oli kans kakkosesta vahva tyttöolo ja kun siihen kerkes 9kk tuudittautua ni voit kuvitella mikä shokki oli ku syntyki poika :D nyt ei oo sit varsinaisesti mitään tunnetta et kumpi ois, vaikka poikaolo onki vahvempi. joissain paikoissa saa vajislaiset yhen ylimääräsen ultran missä seurataan vauvan kokoa koska vajis saattaa aiheuttaa kehítyshäiriöitä, oisko tossa sun jutussa sama? meilläpäin ei tietty tota ultraa oo ja ku siitä tänään lekurilta kysyin ni ei kuulemma rutiinisti seurata jos arvot on ok. niin väärin et muualla sit saa :headwall:

jessi ja pikkuj 26+5
 
Irmeli sitä rupesin miettimään, että nyt ei oikein täsmää nuo siun viikot ja LA :LOL:

Jasmin onnea ihanista uutisista! :heart: Voi kun menis aika nopeesti, ja sais itekkin tietää kuka siellä masussa köllii ja pääsis värejä valitsee huoneeseen :D

Täällä voidaan tasaisen huonosti :x tuntuu ettei tää olotila ainakaan oo paranemaan päin. Lisäksi oon saanut vielä uuden "kaverin", nimittäin närästyksen. En oo ikinä siitä kärsiny, mutta eilen alko tohon pallean alapuolelle puristamaan ja polttelemaan, ei kai se mitään muuta voi olla.
Enkä olis uskonu että nyt jo alkaa nukkumisasennon etsiminen - ei pysty enää nukkumaan mahallaan, voi kenkku! Oon koko elämäni nukkunu mahallaan, enkä oikein nukahda muuhun asentoon. Mutta nyt on pakko, semmonen inhottava painon tunne tulee jos menee mahalleen ja maha on vähän arkakin. Menis nyt aika nopeesti, tuntuu että se vaan matelee |O

Voikaa paksusti! :heart:

Niiskuneiti ja ihanuus 8+6 (huomenna poksuu! :D)
 
onnea Jasmin pippelikuvista! :D :heart: :heart: Mä joudun vielä yli kuukauden odottamaan tota ultraa... :(

Mies halusi eilenkin kuunnella mahaa, kun toissailtana oli niin tuskan takana löytää syke. Mutta kyllähän se eilen sitten löytyi nopeammin. Onkohan se normaalia, että joka kerta syke on lähes sama? Jokaisella mittauksella, myös lekurissa, se on ollut noin 145... Pitäiskös sen vaihdella?

Niiskuneiti: onneksi se närästyskin menee ohi! Mä pelkäsin, että se jatkuu ja jatkuu vaan, mutta vähän yli viikon jälkeen se menikin pois. :) Se on karmea vaiva! Mulla autto vähän Gaviscone (tms) kun Renniestä ei oo mitään apua. Ja yhen kerran otin Pepcidiä, kun olin saanu siihen kätilöltä luvan.

Paksuin terkuin,
tömpsis ja super 15+0
 
niiskuneiti onko sulla niitä pahoinvointirannekkeita? ne on jollain auttanu ja mulla olis tuolla joutavat. mä nukun vieläkin mahallaan :D

tömpsis yleensä alkuvkoilla syke on korkeempi ja tasaantuu sitte mut ei siinä mitään vaihteluita tarvi olla. mulla oli alkuun sellaset 150-160 ja nyt on tasaantunu sellasen 140-150 hujakoille.

ottaa päähän toi ukko :headwall: napottaa vaan koneella ja tänään hermostu ku ei saanu poikia heti suihkuun ni ei sitte suostunu tekee enää mitään, meni vaan taas sinne koneelle nyhräämään ja mä hoidin kaikki iltahommat. oon tänää siivonnukki ja kuurannu vessan ja kävelly pauttiarallaa 10kg et jaloissa ja selässä tuntuu mut eipä toi mölli sitä tajuu tai ees aattele :kieh:
huomenna ois se sokerirasituski, en jaksais : /

jessi ja pikkuj 26+6
 
Niiskuneiti ja Irmeli: Onnea kauheasti ultrakuulumisista. Siis se on kyllä käsittämättömän hienoa nähdä ihana lapsonen siellä :) Mitenkä ne on äidit selvinneet entisaikaan kun ei ole ollut mitään tollasia laitteita :D Meidän mutsi tais kertoo et mun odotuksessa sen neuvolan täti oli kuunnellut jollain torvella sydänääniä :D Ja mä täytän ens kuussa 30 :O (voikohan tuo olla totta.. sekoitankohan johonkin mummin tarinoihin)

Jasmin: Ihkua, päivitän poikatiedon tuonne pinoon! Onnea kovasti! Mä toivon poikaa. Vaikka ei oikeesti sais sanoo et toivoo jompaa kumpaa mut toivompahan silti :D Jos beibi on tyttö niin ihan varmana saa yhtä paljon rakkautta kuin poikakin :) (kiva kun huutelit mua)

Olen joka päivä käynyt kyllä lukemassa teidän kuulumisia mutta ei vaan ole jaksanut näpyttelemään alkaa :D Tai siis itseasiassa tuossa pari päivää sitten kirjoitin aikamoisen romaanin ja sit loppui läppäristä akku ja lopun varmaan arvaattekin :) Kiukutti niin paljon eten todellakaan alkanut uudelleen kirjoittamaan :D

Itse kävin tänään neuvolassa mitauttamassa hempan ja verenpaineen kun on päätä särkenyt jo mellkein pari viikkoa ihan joka päivä! Ja tietty panadoli ei auta niin olen saanut luvan syödä buranaa. Hb oli kuitenkin ihan hyvä, 131 ja verenpainekin priimaa. Tarkasti en uista mutta alapaine oli jotain 67 tjtn. Oli puhetta et josko vaikka näöntarkastukseen vääntäytyisin kun onhan sinne ollut tarkoitus mennä jo 6 vuotta :LOL: minäkö saamaton?

Tosiaan aamulla kun kävin neuvolassa niin tänään ei olekaan sitten päätä särkenyt. Kummallinen aikutus nuilla. Kuunneltiin myös sydänäänet kun siellä kerta olin ja en ole reiluun viikkoon niitä saanut kotona dopplerilla kuulumaan. En tiedä miksi, mutta vauvan liikkeet kuuluu ihan selvästi kuulokkeisiin mutta sydänääniä ei.. Mut äänet löytyivät ihan helposti sitten neuvolan laitteella.

Vatsa on kasvanut kivasti (laitoin kuviakin tuossa yksi päivä masukuvaketjuun) vaikka suurin osa taitaa olla ihan tätä mun turvottelua. Mun vatsa on tosi herkkä kaikelle viljalle vaikkei sitä keliakiaa varsinaisesti olekaan. Myös äiti ja äidinäiti painiskelevat saman ongelman kanssa. Silloin kun karppasin ennen plussausta, tätä turvotusta (ja ilmavaivoja) ei ollut mut nyt.. hohhoijaa.

Ja tosiaan kasvava kohtu näkyy nyt söpösti myös selällään maatessa vaikka ennen siihen vatsan kohdalle tui vain kuoppa. Nyt olen huomannut että maha on hieman oikeanpuoleinen :D tykkää varmaan sillä puolella köllötellä :)

Jospa tässä nyt jaksaisi vähän useamminkin kirjoitella ;)

Ryuutinen ja Morri 14+5
 
tömpsis miulla auttaa rennie, ainakin vähän. Mitään nestemäisiä litkuja en pysty juomaan, suoraan lentää ulos :D

jessi ei oo rannekkeita, en jotenkin usko niihin :$ ja töissä en pysty edes käyttämään. Ohhoh, miten pystyt nukkumaan? :D ei mulla vaan onnistu...

ruutinen sano muuta. Voihan se olla, että tää meidän sukupolvi on vähän ylihuolehtivaa. Hyvin sitä on ennenkin pärjätty, siihen vaan nyt on totuttu, että hirveesti seurataan :)

Kiva kuulla aina teidän kuulumisia :heart: vaikka kaikkea ei jaksa laiskuuttaan kommentoida, niin kiva tietää missä kaikki on menossa.

Niiskuneiti ja 9+0 (POKS!) :kiss:
 
Heissan =)

Ihania ultrakuulumisia täällä monella :heart:
Jasmin: Oi että, pieni poika sulla sitten siellä potkuttelee..
Mullakin olis se ultra huomenna..hui..jänskättää :confused:

Pahasta olosta, mä just ehdin ajattelemaan et nyt alkaa helpottaan yökkäily niin eikös tänään taas oo voitu pahoin :x Varsinkin kun tulin töistä kotiin, enkä heti alkanu ruoanlaittoon vaan touhuilin muuta..sit tuli karsee nälkä ja lopulta äityi niin kamalaksi et kävin oksentamassa pari kertaa..
Ja täällä Niiskuneiti myös kärsitään närästyksestä.
Sekä sellasesta mahanturvotuksesta et alkaa oikeasti ahistaa, meil olis yksi meno viikonloppuna ja mä en todellakaan tiedä et mitä laittaisin päälleni :O

Ilmoittauduin sitten vihdoin neuvolaankin :)
Laskettu aika oliskin sitten 27.10 :heart: eikä 28. kuten itse olin laskenut!
 
Ultrassa käyty ja yhden palleron sydän siellä sykki :heart: olin niin helpottunu et melkein itku pääs siinä..sit siel oli joku varjostuma, josta lääkäri veikkaili et oisko ollu kaks alkujaan mut toinen pudonnu kyydistä heti alkumetreillä. Saako näin sanoa, mut ehkä parempikin näin?? No ehkä ei saa, mut niin mä vaan tunnen nyt et hyvä juttu on et siellä yksi vaan on!!

Pikaiset terveiset siis vaan kun vähän kiirusta tässä ;)
Hölyhuispake ja pallero 8+2
 
heips!

eilen oli sitte se sokerirasitus, oliki tätsy samaan aikaan rasituksessa ni meni pari tuntia rattosasti höpistessä :D tiistaina ois sitte neuvola missä sais kuulla tulokset. nyt mässään ku se saattaa sit loppua :whistle:
täällä vaukki on taas vaihtanu asentoa ja potkut tuntuu taas tosi voimakkaana. jännä miten se kääntyilee vaikka ilmeisesti rt on ollu jo pitkään. no onhan sillä vielä tilaa. ois kiva tietää minkä kokonen se nyt on. jotain reilun kilonhan ne näillä vkoilla on mut ois kiva tietää tarkemmin. ultraahan mulla ei enää oo ellen saa kilpparin takia sellasta itelleni vonguttua tai jos sokereissa on jotain.

hölyhuispake onnea hyvistä ultrakuulumisista! meille kaksoset ois ollu katastrofi joten oisin ollu tyytyväinen tollasesta tapahtumasta vaikka se ehkä moraalisesti onki väärä ajattelutapa.

ruutinen kiva kuulla sunki kuulumisia :)

niisku-neiti mä voin niin pahoin sillon et olin valmis kokeilemaan kaikkea. lääkkeitäki sain mut niitä en ottanu ku kerran.

jessi ja pikkuj 27+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä