Haavevauvat todeksi 2011-2012

Ekaksi pahottelut tämmösestä salamyhkäsyydestä :ashamed:
Alussa taisin selittää tätä mut vähän kertausta...
Mun on pitäny kirjotella toisella nimimerkillä johtuen parista uteliaasta jotka käy täällä mun kirjotuksia kyttäämässä :kieh:

Josko nyt sitten uskaltaisin taas kirjotella omalla nimimerkillä täällä ku ultrassaki on käyty, veriseulan tuloksetkin saatu ja uskallan luottaa että pikkusella on masussa kaikki hyvin =)

*Muoks* Niin siis Salainen toive nimellä aikasemmin kirjottelin...

Joten Ruutinen muutatko mun kohalle listaan nimen :wave:

Ultrassakin on porukkaa käyny ja saanu siellä hyviä uutisia :)
jasminille onnea myös tulevasta pikku pojasta :)

Jessillä ihana masu :)

Pitäs ottaa kuvaa mahasta ja laittaa teille tänne... :D
On tää semmonen jo et en tiiä miten tätä salassa piettää... :confused:

Talvicci ja Torsti rv.13+1 :heart:

Viimeksi muokattu:
talvicci kiits :D laitahan vaan masukuvaa :) mulla oli sama ku sulla et nikin vaihdoin ku kuumeilijoihin tuli koska miehen ex ties mun vanhan ja koskaa ei voi olla varma etteikö se edelleen luuhais täällä mun tekstejä lukemassa joten uudella nikillä meen edelleen vaikka raskaus ei mikää salaisuus oo ollu enää aikoihin. en vaa haluu et se täältä lukee mun juttuja, ei kuulu sille pätkän vertaa :kieh:

Jessi tässä ekoja keskenmenon jälkeisiä menkkoja odotan loppuvaksi! Mieli on jo ihan hyvä, vaikka keskiviikkona paruinkin vielä ihan hillittömästi, elikkä yleisesti ottaen hyvin menee, mutta huonojakin hetkiä vielä on ja tulee jatkossakin olemaan. Pian päästään taas jännäilemään :D Tietysti tarkoitus olisi liittyä seuraanne mahdollisimman pian! :xmas: Saa nähdä koska sit toteutuu :whistle:

Ansis: :hug: Kyllä se siitä pian! :) Oliko ihanaa ku ne ekat menkat tuli? Mä muistan, että en oo ikinä elämässäni ollu niin iloinen menkoista ku silloin :D Ku sitten pääsi taas yrittämään! :) Tsemppiä sinne! :hug:

Jessi: IIIIhana masu! :heart: Saako tulla silittään? :D :D Koska mäkin saan tollasen? Näköjään noin 10 viikkoa vielä pitäis jaksaa odottaa :D

Mulla on karmee kurkkukipu :( Au au au! Ja haluaisin karmeesti niitä uusia mansikka Strepsilsejä, himoitsen niitä aina ku se mainos tulee :p Mut ei niitä ilmeisesti saa syödä, höh.

Ja voi ruoja, että voi olla alapää kipeä seksin jälkeen. :headwall: Kai se sit johtuu raskaudesta, et on paikat niin kamalan herkkinä? Hyvä yhdistelmä: karmee panetus ja sit tollaset kivut :kieh: :headwall: Musta tulee kohta raivohullu!!!! :headwall: :kieh: :D :D :D :LOL:

Miehellä on huomenna vapaata, jee :) Ehkä vois taas kirppiksiä kierrellä :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 15+3

ansis hieno homma et pääsette taas alottaa yrityksen! oikeen pikaista plussaa toivon että pääset takas tänne mein seuraan. tsemppiä ja hengessä mukana! :hug:

tömpsis tervetuloa vaan :LOL: mullahan tää pompsahti yhtäkkiä, eka ei ollu oikeen mitään. kakkosesta sit taas tuli maha heti näkyviin mut tasasesti kasvo. ekasta alko näkyy ehkä joskus 17-18 vkolla jos oikeen muistan et eiköhän se sultaki kohta esiin kunnolla pompsahda =)

ens vko ois töitä, illalla soitettiin. vähän veemäisiä nää myöhäset ilmotukset mut minkäs teet, tuuraajan kohtalo :rolleyes:

jessi ja pikkuj 27+2

niin ja tömpsis mä otin pahimpaan kipuun kerran tai pari strepsilsiä, se periaatteessa on sallittu mut jos pärjää ilman ni hyvä. mynthoneilla yrittäny pärjätä.
mullaki alapää paljo herkempi nyt ja tosi turvoksissa, epämiellyttävä tunne toi turvotus :$

Jessi: äh, toivottavasti ei tuu turvotusta vielä tän kivun lisäks. lotrattiin kyllä liukkarilla kunnolla, että siitä ei pitäis olla kiinni :( Mut kai mä sit vaan oon niin herkkänä nyt :D Muutenkin iho on joka paikasta tosi kipee, esim. kyynärpäät tuntuu halkeevan jos vähän johonkin nojaa.
Mä en muuten varmaan oo koskaan kokeillu kenenkään isoo vauvamahaa tai tuntenu potkuja käteeni, eli pitäis varmaan tulla silitteleen sun mahaa (tai jonku kaverin joka asuis vähä lähempänä :LOL:) ennenku oma maha alkaa möyrimään :D Sit ku se alkaa potkimaan niin en varmaan mitään muuta teekään kun pidä kättä mahalla :D :D

Neuvola ois keskiviikkona, siellä on joku "miehet mukaan"-juttu, mitäköhän se meinaa... mulla on mies aina ollu mukana muutenkin :)

Eipä ole tullut muutamaan päivään kirjoiteltua. Nyt on perhe saatu toipumaan oksennustaudista ja matot laitettu taas takaisin lattialle ;). Taas on arkeen palattu ja puistoonkin pääsin tänään pitkästä aikaan jurisemaan muiden kotiäippien kanssa. Ihanaa!

Ruutinen: Huomasin, että kirjoittelit ettei vatsasi tule oikein toimeen noiden viljojen kanssa. Itselläni on sama vaiva. Keliakia on tutkittu verikokeilla eikä niissä ainakaan ollut poikkeavaa. Minä jätin vehnän ja rukiin pois ruokavaliosta kokonaan ehkä kuukausi pari ennen kuin tulin raskaaksi. Olen nyt muutamaan otteeseen raskausaikana repsahtanut ja seuraukset ovat olleet sen verran kamalat (turvotus ja ilmavaivat) ettei ole paljon seuraavana päivänä huvittanut noita syödä. Nyt vaivat ovat taas palanneet ja jouduin tekemään raskaan päätöksen viime viikolla ja jätin kauran pois. Nyt eilen ja tänään olo on ollut paljon parempi. Minä en siis pysty edes näin raskausaikana noita syömään vaivat tulevat niin voimakkaina. Gluteiinittomilla tuotteilla mennään aika pitkästi.

Irmeli ja Eila 8+2

:wave:

Kiitos kaikille onnitteluista!

Minäkään en ole ehtinyt palstailemaan, viime viikko kului kauheen nopeasti loppuun ja viikonvaihde oltiin kyläilemässä mun äidillä. Ihmeesti se virkistää kun pääsi pariksi yöksi pois näistä kotiympyröistä! Jospa nyt jaksaisi pari viikkoa, sitten ois laivaristeilyä edessä =)

Hölyhuispake Oli kans käyny ultrassa ja saanut hyviä uutisia, onnea! :heart:

Toivottavasti teidän pahoinvoinnit hellittäisi pikkuhiljaa kellä on, tulee sitten uusia kolotuksia tilalle :whistle:

Irmeli Kiva kuulla että teillä on parannuttu ja päästy ihmisten ilmoille!

Jessi Kiva massu! Mä en edelleenkään ole yhtäkään mahakuvaa ottanut, taitaa olla kamerakin jossain pölyttymässä akku lopussa, huoh. Jospa tästä ryhdistäytyisi..

Ansikselle Isot tsempitykset!!! Plussaa kehiin :heart:

Tömpsis Kai ne vaan yrittää siellä neuvolassa tsempata kun miehet on kuulemma niin laiskoja sallistumaan neuvolakäynteinhin, varsinkin jos on ennestään lapsia. Vaikka kyllä mä ymmärrän että silloin voi olla hankalampi saada hoitajaakaanaan eikä kaikki koe niitä käyntejä niin tarpeellisiksi että miehen pitäs olla mukana vaikka lapset saisikin ottaa kans mukaan.
Mä vakuutin aluksi että mies kyllä tulee joka kerta mukaan kun pääsee..no, ei se ole kuin kerran ollut vaikka ois päässytkin :ashamed: Kai mä jotenkin tykkään kun saan kaiken huomion pelkästään itelleni :D
Vois itsekkin lähtee tällä viikolla kirpparikierrokselle! :)

Jeps, mukavaa viikon alkua!

Jasmin ja aarre rv 21+1

neuvolakäynneistä meil ei oo ikinä mies ollu niissä mukana, en ois ees huolinu eikä ois kyllä töitten takia ees päässy. en koe miestä siellä tarpeelliseks koska äidin ja vauvan vointiahan siellä seurataan ja niistä jutellaan. vois tulla ulkopuolinen olo ja itekki mieluummin puhun ihan rauhassa sen th:n kanssa kaikista vaivoista, ei ukko haluu niitä kuitenkaan kuulla :D

nyt vaan omaa napaa:
soittelin tänään äitipolille tosta ylimääräsestä ultrasta minkä joissain paikoissa saa vajiksen takia. täällä suhtauduttu tosi yliolkasesti koko sairauteen vaikka kyseessä kuitenki vakava sairaus vaikka lääkkeillä onki hoidettavissa. mulla arvot heitelly ja rytmäreitä ollu tosi paljon. tsh laahannu melkeen liikatoiminnan puolella eli alle 0,5 vaikka sen pitäs olla alaraja ja nyt oli pompannu sit 1,26:teen. ite en oo ollu ollenkaan tyytyväinen noihin arvoihin mut lääkäri ei oo pahemmin kantaa ottanu. äitipolilta sano et pyydä lähete neuvolasta ni lääkäri ainaki vastaa siihen vaikkei aikaa saiskaan. toivon kyllä et pääsisin siihen ultraanki ihan vaan oman mielenrauhan takia. huomenna terkka tekee lähetteen kuhan lääkäri on eka kattonu mun arvot. tuskin mitään tekee, kommentoi vaan et ihan hyvät :headwall:
sokerit mulla oli loistavat, kaikki arvot reippaasti alle ylärajan joten sen puoleen ei huolta, mässäys voi jatkua :D olin ihan satavarma et jään kiinni mut ilmeisesti mulla on hyvä sokerinsieto nykyään :) sokerit kyllä ollu hyvät verikokeissa ku niitä joskus katottu.

nyt hakee poikia tarhasta ja sit jumpalle. töitäki ois tää vko, loppuvko yhtä rähinää et vähä jännittää miten jaksan.

jessi ja pikkuj 27+3

heipsan:wave:mä voisin tulla korkkamaan joulukuisten pinon,sitä ei vielä oltukkaan edes tehty..:) plussasin tänään,tosin himmeästi,mutta oireet kertoo vahvasti jo että raskaana ollaan.

Eli EevaN........3........LA 3.12.2011

Olin aiemmin tuolla kirjoittelemassa muutamassa ryhmässä nimim. Eevaliisa Nwogu

synnytys sairaala tulee varmaankin olemaan kättäri,mutta sekin selviää aikanaan..:)

EevaN Oi, ONNEA, ja tervetuloa mukaan!! :flower: :heart:

Jessi Siis mistä toi "vajis"-sana tulee, ei aukee :ashamed:

Muoks. Jessi onnittelut myös hyvistä sokereista, eikun lisää sokeria sitten vaan :D

Viimeksi muokattu:
eevalle onnittelut plussasta ja tervetuloa odottajiin! :flower: ajatella et joulukuistenki pino jo tulee :O

jasmin se on lyhennys ja slangisana vajaatoiminnasta :) ja juu, sokeria vaan lisää :D onneks mulla menee kausissa toi makeen syöminen, yleensä ei kyllä hirveesti maistu mut tuoremehut maistuu ja ne ne on oikee hiilaripommi :rolleyes:

EevaN
Onnea ja tervetuloa mukaan :wave:
Hurja tosiaan et on jo joulukuisiaki! :)

Niin ja tosiaan toivottavasti saadaan Ansis:kin pian tänne takasin :wave:

No niin nyt sain aikaseks laittaa kuvia koneelle...
Tuo kuva on otettu sunnuntaina, jollon oli rv.13+2 :)

Talvicci ja Torsti rv.13+4 :heart:

Viimeksi muokattu:
eeva: Onnea odotukseen! tervetuloa mukaan :flower:

Mäh, mulla on aivan kamala flunssa! Jouduin peruuttamaan huomisen neuvolankin sen takia, ja samalla keskustelin tädin kanssa mun alapäävaivoista. En saanu labraan lähetettä, kun se oli sitä mieltä, että ihan normaalia raskauden aikasta limakalvoherkkyyttä, saan nyt lotrata öljyllä koko ajan, jos alkais helpottaan. varmuuden vuoksi sain kuitenkin lekurille ajan maanantaiksi, mutta mitä se lekuri mitään näkee, labraan mä haluan ennenku alan mitään lääkkeitä tonne tunkemaan :headwall: (siis joo näkeehän ne yleensä asioita, mulla on vaan palanu käämi ton syksysen hoitorumban takia, kun lääkkeitä tungettiin ilmeisesti ihan turhaan kuukausitolkulla alapäähän :headwall: ) Mutta särkylääkettä oon joutunu aika paljon ottamaan ton kivun takia :(

Mä oon saanu sen käsityksen, että toi "miehet mukaan" juttu paneutuis myös isien terveyteen, mitataan verenpaine ainakin tai jotain. No ehkä se selviää maanantaina. :)

Raskaana ollessa tällänen karmee yskäflunssa on aika "unelma": joka kerta ku yskii niin oksu meinaa lentää ja kivat noi virtsankarkailutkin siinä samassa... :headwall: hehe.

Pysykää te terveinä! :)
tömpsis ja super 15+5

Tömpsis Niin tajusiko se neukkutäti että sulla on ollu toi alapäävaiva jo kauan ennen raskauttakin? Kun joo onhan alapään herkkyys normaalia raskausaikana mut ei ehkä ihan tossa mittakaavassa mitä sulla :headwall:
Niin joo, neuvoloihin on nyt tullut sellanen että pyritään paneutumaan ja kartoittamaan koko perheen terveydellinen tilanne niin fyysinen kuin psyykkinenkin jotta saadaan selkeämpi kuva perheen hyvinvoinnista ja ajoissa apua jos ilmenee ongelmia :)
Niitä terveystarkastuksia ja keskusteluja koko perheen kanssa tulee muistaakseni jotain kolmisen kappaletta lapsen ollessa masussa ja sit syntyessään ja oisko 6kk ikäisenä...en muista, jostain nopeesti luin tästä uudesta käytännöstä mikä velvoitetaan joka kunnalta, tosi meillä ei ole mittailtu verenpaineita kuin ainoastaan multa tai mitään muutakaan :D

Muoks, vähän karkasi viesti..

Talvicci Onpa tosi kaunis maha=)

Omaa napaa sen verran että muksu meni eilen yökylään ja meidän piti miehen kans ruveta tapetin irrotushommiin hänen huoneestaan jotta saadaan uusi tapetti jossain vaiheessa laitettua. Tähän meidän uuteen kotiin ois tapetinvaihto tarvetta vähän joka huoneelle mutta siis yksi huone kerrallaan ja kun pojalle on ollut jo pitkään tilattuna uudet tapetit niin ajateltiin alottaa siiitä! No helpommin sanottu ku tehty, rautakaupan myyjä suositteli ihan perusliisteriä irrotukseen tapetinpoistoaineen sijaan joten liisteriä siis otettiin. Mies tuolla eilisillan levitti liisteriä, rapsutteli ja kiroili, ei liikkunu tapetti senttiäkään seinältä, muutamia pieniä palasia lähti nurkista :whistle:
Eli tänään pitää vielä nyt aamusta hakea ja koittaa vielä sitä poistoainetta et lähtiskö sillä ja jos ei niin miettiä uusi suunnitelma :headwall:
Nyt on kivannäköstä kun pojan huone on ihan ylösalaisin.. nooh, ehkä se tästä!

Ihana ilma, oli kiva juoda aamukaffet rauhassa, pyykkikone hurisee ja jospa sitä jotain muutakin ehtis näpertää ennen kuin poika palaa hoidosta=)

Mukavaa päivää!

Jasmin ja aarre rv 21+3

Viimeksi muokattu:
Jasmin: en mä tiedä tajusiko se sitä ihan kunnolla. Koitin sanoa, että sen takia haluan labraan, että kun on ollut paljon ongelmia... mutta kyllä tää kipu on taas erilaista kuin mitä oli syksyllä (ja olihan mulla peräti pari kuukautta välissä ilman mitään alapäävaivoja... :whistle:). Arvaappa, paljonko alko pelottaa synnytyksen jälkeinen aika, miten tälläsella alapäällä ikinä toipuu siitä hommasta? :'( :'( :'(

Talvicci: kyllä ne kai ottaa tosissaan, eivät vaan osaa auttaa... vähän kyllä huolettaa että mitä neukkulääkäri sanoo, kun se ei tiedä mun pitkää sairaushistoriaa tässä asiassa tarkalleen... mutta oon kyllä tota vulvodyniaa itekin tutkinut, mutta siinä on sellasiakin puolia, että ei sovi muhun ollenkaan. Ja kerran gyne teki ton vanupuikkotestinkin, eli ei pitäis olla siitä kyse. Ja toivottavasti ei ookaan! Nyt ois vielä toivoa, että nää vaivat vaan menis ohi, eikä ois kroonisia....

muoks: ja raskauden aikana on varmaan ihan turha toivoa saavansa apua tai parannusta tai ees jotain lisätutkimuksia, eiköhän ne kaikki laiteta raskauden piikkiin...

Viimeksi muokattu:
heips!

hierojalla käyty ja ihanasti rentoutti :) työt onki nyt käyny aika paljo selän päälle : /
mä kävin eilen siellä neukussa, vähän turha käynti ku viime vkolla oli se lääkärineuvola mut ei muistettu vaihtaa sitä. no saimpahan kuunnella sydänäänet (145-155 välillä 135-145) ja kuulla lääkärin kommentit kilppariarvoihin. oli just sitä mitä aattelinki eli ei tehä mitään ja seuraava kontrolli vasta synnytyksen jälkeen. no ei tod! varmaan en suostu niin kauan oottamaan ku kerta arvot heitelly ja nyt noinki paljo noussu. jos tällee nousee ni kohta se on siellä kolmessa taas onneks pääsen kontrolleihin, sano lääkäri mitä sano. toivottavasti pääsen sinne äitipolille, neuvolasysteemi on ihan perseestä tässä asiassa :kieh:

talvicci nätti masu :)

tömpsis niin tiiän ton yskimisen ja aivastamisen seuraukset :kieh: yrittäny noita lantionpohjanlihaksia treenailla mut tuppaa unohtumaan ja siltiki lirahtelee vaikka treenaiski :rolleyes: nyt varsinki ku vauva pyörittää päätä tonne rakon seutuville :x
toivottavsti joku diagnoosi noille vaivoille löytys ja oikee hoito, todella epämiellyttävän kuulosta : /

jasmin en oo kuullukkaan tollasesta systeemistä neuvolassa, tai ainakaan mein neukussa ei sellasesta oo kuultu. tai sitä ei ainakaan toteuteta. tai sit me uudelleensynnyttäjät on karsittu joukosta pois :D ei silti, ei meillä isäntä pääsiskään eikä kyl haluis ees tulla :whistle:
mä oon irrottanu tapetit menestyksekkäästi sillä poistoaineella ja kerroksiaki oli 3 parhaimmillaan et ihan tehokasta oli. jotenki toi liisteri tuntuu kauheen sotkuselta ja tehottomalta mitä se ilmeisesti myös oli. toivotaan et poistoaine tehoo niinku sen pitäs. hauskaa tapetin poistoa! ;)

jessi ja pikkuj 27+5

Yhteistyössä