Haavevauvat todeksi 2011-2012

Jessi Juu mä luin jostain että nyt otetaan käyttöön tällanen uusi koko perheen terveystarkastus-neuvolakäynnit kun on niin paljon pahoinvointia suomalaisperheissä joten ei riitä että lapsia neuvolassa seurataan. En tiedä onko meidän neuvolassa tätä otettu vielä käyttöön, ei ainakaan mitään puhetta oo ollut. Mutta tulee kaikkiin neuvoloihin ja siinä ei kuule kysellä sun miehen aikatauluja, ne vetää siellä ihan varmaan omat johtopäätöksensä jos jättää tulematta lääkärintarkastukseen ja haastatteluun, kohta sossutäti koputtelee teidän ovella kun neuvolantäti on sitä mieltä että teidän perhe voi huonosti :headwall: :D
No juu siis, en muista miten tää systeemi meni tarkalleen mut vähän "pakkosyynäämiseltä" kuulosti noin luettuna koko perheen terkkatarkastukset neuvolassa!

Tapetin irrotus Tökkii myös poistoaineella :kieh: Noin 5h tänään tehtiin hommia ja yksi seinä on nyt saatu tapeteista puhtaaksi :headwall:
Poistoainepurkin kyljessä lukee niin ihanan helpon nopean simppeli ohje: Suihkuta aine ja vedä vuota irti seinästä. No me ollaan suihkuteltu hullun lailla mutta mitään ei todellakaan ole vedelty irti vaan skrapalla raaputettu väkipakolla parin sentin suikaleina :headwall:
Ja se poistoaine on tosi kirtkerän hajuista, pistää väkisinkin yskimään vaikka kuinka tuulettaa, mulla oli huivi sidottuna naaman eteen että pysty tekee töitä.
Voevoe tätä elämän hankaluutta!

Tömpsis No koita ajatella se niin että viimeistään siinä synnytyksessä sun alapää räjähtää niin atomeiksi ettei siitä suunta ole enää kuin ylöspäin! :D Mä luulen että oikeestikkin jos vaan tuut synnyttämään alakautta niin oireet voikin hävitä samaan tahtiin synnytyksestä toipumisen kanssa, on se niin poikkeuksellinen kokemus.

Nyt pakko mennä nukkuu, öitä!

Jasmin: kiitos tsemppauksesta! :D :D

alapäätilapäivitys :LOL: : suihkutan tota Ceridalia monta kertaa päivässä ja on ne kivut helpottanu. Huomaan, että kipu on vaan yhessä kohtaa lähellä virtsa-aukon suuta, eli eipä liene kyseessä emätintulehdus ainakaan, jes :D

nyt ku katon tota Talvicin masukuvaa niin tulipa vaan mieleen, että eikös mullakin pitäis olla jo tollanen masu? mä oon pitäny tätä jättipalloa vaan läskinä ja turvotuksena... :O ja viikkoja nyt 16.

ei muuten tunnu siltä, että viikkoja ois 16. mä nään itteni yhä siellä suuren km riskin alueella :( ja "vastahan mä plussasin" ja "miten niin muka nyt ois jo joulukuulaisiakin?!" tai "eihän km nyt ois mitenkään "näin myöhäsillä viikoilla"..." :ashamed: En vaan usko taas raskauteen, kun ultrasta on niiiiin pitkä aika ja pelot saa vallan. :(

Ehkä mun pitää ottaa masukuva kans. Kyllä mies ainakin sanoo, että mulla on iso maha. :D Mut ku mä pullistelen sitä niin paljon :D :D

Syyskuulaisissa puhuttiin streptokokista. Onko teillä tietoa, että missä testeissä se näkyy? Oiskos se näkynyt papassa tai emätintulehdusta tutkittaessa? Vai pitääkö se tutkia erikseen?

Mun PITI siivota ja vaikka mitä, mutta taidan vaan potea tätä flunssaa sängyssä... ;)

tömpsis ja super 16+0

jasmin onneks mein kohalle ei enää kerkee tota neuvolakyttäystä tulla ku tää on viiminen lapsi :D hommaa hengityssuojain itelles, ne poistoaineet on aika myrkkyjä. tiukassa tuntuu tapetit olevan :confused:

tömpsis masukuvaa kehiin vaan :cool: hyvä jos oireet öljyämällä helpottaa, se ceridal on muutenki hyvää, pitäs auttaa välilihaan ettei välttämättä tarvi episiotomiaa jos öljyilee ja venyttelee sitä. streptokokista, ni se katotaan pissasta ja yllensä aika harvinainen eikä erikseen seulota ellei oo aiemmin ollu. mä vähän siitä hysterisoin ku se on vaarallinen vauvalle jos synnytyksessä tulehdus päällä. helmikuisissa sillon -08 yks vauva siihen kuoli :'( ja kesäkuisissa on ollu niitä läheltä piti-tilanteita ton takia. harvinainen kuitenki et ei kannata ruveta stressaamaan.

kannatti marista ja narista siitä kilpparista ja soitella äitipolille, lähetteen laitto terkka tiistaina ja tänään oli lääkäriaika postissa :) en tiiä ultraako, jos ultraa ni polttelis kysyy se sukupuoli :whistle:

jessi ja pikkuj 27+6

Vai että neuvolaan pitäisi se mieskin raahata. Meillä ei mies kyllä neuvolaan ole tulossa. On noita lapsia nimittäin sen verran runsaasti että jätän kyllä mieluusti tuon miehen kotiin lasten kera ja lähden ihan itsekseni sinne neuvolaan. En muista olisiko mies ollut ehkä kerran esikoista odotellessa neuvolassa. Kun nuo neuvola-ajat ovat päiväsaikaan niin kyllähän tuo järkkääminen on aika hankalaa. Meillä mies sentään voi tehdä aikas vapaasti etätöitä kotosalta mikä mahdollistaa sen että voin jättää lapsen kotiin hänen hoiviinsa päiväsaikaan. Yleensä yritän kuitenkin saada ajat kuopuksen päikkäriaikaan ja mahdollisesti keskimmäisen kerhoaikaan että tuo mies oikeasti saisi jotain töitä täällä kotona tehdyksikin.

Irmeli ja Eila 8+5

EevaN mulla on samaa vikaa täällä, kauhee turvonnut pötsi iltapäivästä..työkaverit katselee jo vähän sillain ihmeissään mun mahaani :ashamed::LOL:

Ja kuulostaa kyllä melkoisen pöljälle idealle et neuvolassa aletaan isiäkin vielä tutkia.
Ei meidän isäntä ainakaan ole varmasti tulossa, muutenkin mä olen hyvin pitkälti huolehtinut neuvolakäynneistä lasten kohdalla. Taidettiin me joskus käydä koko porukalla kun oli kaikilla kolmella samaan aikaan käynti. Muuten mä olen käyny ja ihan mielelläänkin mä ne hoidan!
Mulla olis nyt ensimmäinen neuvolassa käynti ensiviikon tiistaina =) sit saakin jo alkaa varailemaan np-ultra aikaa.

Omaa napaa, mulla on taas ollut samankaltaisia vatsakipuja mitä silloin ihan ekoilla viikoilla : / vaikka vuotoa ei ole tullut ni kyllä se silti laittaa miettimään et mistä johtuu. Vihloo ja repii välillä niin et meinaa kävely tehdä tiukkaa :O ole siinä sit töissäkin normaalisti!
Mä olen lisäks alkanu pohtimaan et olinko sittenkin liian hätäinen kertoessani suvulle jo uutiset, et jos kuitenkin sattuu jotain..vaikka kertoisin mä sit jokatapauksessa äidille, siskolle ja anopille senkin..
No ei auta kuin odotella et viikot lisääntyy ja pääsee neuvolaan kuunteleen syndänäänet ja ultraan kurkkimaan.
Ihanaa kun on viikonloppu, aijotaan vaan olla ja köllötää ;)

Hölyhuispake ja pallero 9+2

:wave:

Mäkin ryhdistäydyin ja otin eilen illalla ekan masukuvan tältä raskaudelta, oli jo aikakin =)
Mutta en todellakaan laita sitä palstalle, ei niin edustava kuva kun pärstäkin näkyy, omiin kansioihin jää ihmeteltäväksi :D

Hölyhuispake Voi kurjuus sun mahakipuja, jospa ne on vaan ihan normi kannakkeiden löystymiskipuja sun muita? Niin ne tuntuu myös levossa kun et liiku? Mulla kipeytyy maha vaan liikkuessa.

Niin noista koko perheen neuvoloista vielä että ne koko porukan tutkimiset oli siis sellasia satunnaisia seurantoja että oisko yhden kerran ennen lapsen syntymää ja kaksi kertaa lapsen kasvaessa haastateltu ja tutkittu koko perheen jaksamista ja terveyden tilaa... vaikee sanoa kun ei tarkemmin tiedä, pitäs kysyä ohimennen terkalta huomenna kun on taas neuvola.

Viikonloppu on mennyt taas nopeaan tahtiin. Eilen oli ihanan aurinkoinen pikkupakkanen joten aamupäivä ulkoiltiin ja tampattiin mattoja pihalla, iltapäivällä lähdettiin Hopploppiin ja siellä vierähti loppupäivä. Minä istuskelin ja luin lähinnä kirjaa kun mies huhki ja juoksi pojan perässä pitkin leikkialuetta , aivan hiki päässä molemmat :D Muutaman kerran sai mies levähtää ja minä kävin pojan kans leikkimässä, pikkasen vei voimat jo 5min ryömiminen ja kapuaminen niissä telineissä |O Mutta mukava päivä kaiken kaikkiaan.

EevaN Wau, melkoinen turvotus, olitko nyt ihan varma noista sun viikoista, ettet ois jo pidemmällä! :D

Jessi Juu oli mulla pojan paita suun edessä etten haistanut sitä pistävää tököttiä! En ole kyllä enää seiniin koskenut, jostain syystä ei inspiroi yhtään! :kieh:
Mies rapsutteli eilen niitä aamupäivän yksinään ja nyt oisi kaksi seinää miltei puhtaina. Sovittiin että homma jää siihen ja loput seinät levytetään ja tapetoidaan sit uusiks, mieluummin maksetaan vähän niistä levyistä kun kiroillaan siellä vielä muutama viikko! Muuten kyllä mutta tapetoitavia huoneita on pelkästään yläkerrassa vielä useita joten pojan huone ei ole ainoa murhe.

Tömpsis Rupea nyt säkin räpsii niitä masukuvia, niitä on niin kiva katella jälkeenpäinkin ja niistä huomaa kivasti miten maha kasvaa vaikka itellä joskus oiskin tunne että ei se kasva. Mulla oli esikosta loppuun asti olo että pieni maha mutta valokuvia kun katon niin voi jessus , miten olen pysynyt pystyssä kaatumatta kokoajan eteenpäin! :D
Tsemppiä ahkeraan alapäärasvailuun!

Mukavia viikonlopun jatkoja!

Jasmin ja aarre rv 22 poksis!

Sunnuntaita kaikille :wave:

Täällä aika oireetonta,nälkä on usein ja ja helposti hengästyttää. Masun nippailuja on hiukan. Ja tietenkin masu on turvonnut.
Täällä on moni jo niin isoilla viikoilla että saapi kai kysyä miten teillä oli alussa oireita? miltä viikoilta oireet vahvistuivat...? itsellä nyt 4+2 ja ois matkaa pitkältä turvallisille viikoille.
Tänään käytiin muksujen kanssa kaupoilla ja ja samalla kun katsoin muksuille vaatteita niin katsottiin yhdessä vauvojen vaatteita...löysin sieltä sellaiset sukat joissa lukee born 2011, aion antaa nää sukat miehelle kun tulee matkalta, on kotimaassaan käymässä ja tulee ensi perjantaina. Eilen sille juttelin että raskautumisen mahdollisuus on nyt olemassa ja testitkin kertoisi siitäei se oikein ymmärtänyt kai...:) ei ainakaan kommentoinu hirveästi. Tiedän että sillä kova vauvakuumemutta varmaan sen on vaikea tajuta sitä kun ei ole läsnä täällä.
Miehen otan neuvolaan mukaan ja muutenkin aion pitää sen aktiivisena tässä odotuksessaettä saisi mahdollisimman paljon tietoa ja ymm raskaudesta ja mun olotilasta.
Mun aiemmat raskaudet olen ollut yksin,lasten isä ei ole ollut ollenkaan kiinnostunut odotuksesta ja mistään siiihen liittyvästä.

Huomenta! Olipas kiva viikonloppu, vaikka flunssa aluksi vaivasikin. Mutta sekin alkaa jo menemään ohi. :) Eilen tunsin varmaan ekan kerran potkun, ilman, että pidin kättä mahalla :O Siis yhtäkkiä vaan tuntui sellanen pöks :heart: Ja kun pidin kättäkin mahalla niin tuntui vaikka mitä möngerrystä :heart: :heart: :heart:

Tänään neuvolaan, ehkä jätän neuvolalääkärin käyttämättä, ei ainakaan alapää vaivaa niin paljoa, että pitäis sitä mennä vilauttamaan :D

EevaN: Läntisellä uudellamaalla. Mulla tais oireet alkaa viikolla 6, jos oikein muistan. Välillä oli ihan oireettomiakin päiviä ja kauheesti ne oireet vaihteli koko ajan.

Nähdään taas!
tömpsis ja super 16+4

EevaN Pirkanmaalla asustellaan :wave:

Mites Tömpsis neuvolassa? Ihana kun rupeat tuntee potkut ihan kunnolla :heart:

Mullakin oli tänään neuvola, eilisestä asti ollut pissatulehdusoireita ja olihan siellä jotain. Sain vermeet jotta voin viedä huomisen aamupissan labraan että saa täsmäantibiootit.
Viikonloppuna hajos myös yksi hammas suusta syödessä, sitä kävin päivystyksessä korjauttaan ja keskiviikkona parempi paikkaus.
Muuten kaikki ok.

Jasmin ja aarre rv 22+1

mors!

täällä ei kummempia, töissä oon nyt ollu ja eilen illalla oli poikien tarhalla mun jumppaohjaajan vetämä zumba jossa kävin vatkaamassa. normitunneilla en oo käyny mut nyt toi ohjaaja sano et tuu vaa, tää on paljo kevyempi versio ja hyvin mä jaksoinki veivata :) olihan se tietty aikamoinen rupeama tän mahan kanssa :D torstaina ois se äitipoliaika, onneks jo heti aamusta.

eeva huimat turvotukset kyllä :O :D me ollaan kaakkoissuomesta. olikos sulla mones lapsi tulossa? minkäs maalainen sun mies on?

tömpsis ihanaa kun potkut alkaa kunnolla tuntua :heart:

irmeli ei sais meilläkään isäntää neuvolaan mukaan millään ilveellä :LOL:

kai se ois aamupalalle mentävä, yhekstoista töihin hetkeks. hauskaa päivää kaikille! :wave:

jessi ja pikkuj 28+4

huaaah! Kateellisena käyn täällä kurkkimassa teidän meininkiä! Ihania vatsakuvia ja EevaN sä oot ihanan valtava :D

Mä rupeen odottelee isäntää töistä kotiin joskos saatas suurempi mahdollisuus tänne puolelle siirtymiseen :D <3

Ikävä teitä! Onneks tuolla haaveilu puolella on vielä tuttuja - ei tartte yksin siellä olla. Vaikka ihanahan se olisi tehdä joukkopako tänne :)

Ambrosia: pian mukaan vaan tänne! Oon sua kaipaillut :) :heart:

Neuvolassa piti siis olla se isä mukaan päivä, mutta eipä tuo paljon huomiota saanut. En tiedä oliko täti unohtanu koko jutun vai riittikö sille tiedoksi, että miehellä on työterveyshuolto. Sintti meni doppleria karkuun kovin :D Syke oli 145-150 väliltä. Paino oli mulla noussut yli kuukauden aikana 100g :O eli sinne se mun maha on kait sit kadonnut! :O Täti oikein kyseli, että oonko syönyt. :D No, ei tarttiskaan tulla kiloja lisää, mutta ei sekään oo ilmeisesti Sintille hyväks, että ottaa mun varastoista itelleen kaiken, koska sitten tulee sinne kertyneet myrkyt jne kanssa. Eli koitanpa syödä terveellisesti ja vähän enemmän :) Muistuttakaa mua siitä proteiinista! :D
Verenpaine oli ok, yläpaine oli laskenut ja alapaine noussut, outoa. Hemoglobiinia ei otettu. Saatiin jo ajat valmennuksiin, jotain hammashoitoa ja psykologiaa ja fysioterapiaa siis tiedossa kohta. Eli kaikki ihan kivasti :)

Jasmin: hyvä, että saat tropit. :)

Meillä on lauantaina sukujuhlat. Mua jännittää ja ärsyttää nähdä tiettyjä sukulaisia, kun on iso maha, enkä oo niille kertonut. En haluais niiden kanssa asiasta ees puhua... No, ehkä välttelen kaikkia ärsyttäviä, kuten omaa siskooni... :p :headwall: Tai yritän näyttää vaan lihavalta :D

tömpsis ja superSintti :heart: 16+5 (JO!!!!!!! :O)

uh,se on vasta tiiistai,kyl viikot menee hitaasti...4+4 tänään..:)
Töissä alkaa olemaan hankalaa tän väsymyksen ja ketutuksen kanssa,ei jaksaisi mitään,ei yhtään mitään. Olen töissä päivähoitajana ja on viimeaikoina ollut työntekijä pulaa niin ei oo kovin rentoa. ja yhtään ei auta nuo eskariikäiset tinttailija/viisastelijay jotka päin naamaa valehtelee ja väittää puutaheinää...murrr. otan luulot pois jokaiselta.

Jessi meillä olisi kolmas tulossa,vanhemmat muksut siis 05 ja 06 syntyneet. meillä monikulttuurinen perhe,mies nigeriasta kotoisin.

ambrosia toivotaan sun siirtyvän tälle puolelle pian,mahdollisimman pian. olisi se teille suotavaa..:hug:

tömpsis miun arvaus,jos saa arvata vauvan sukupuolta niin poika...;)

EevaN: saa arvata! :D Milläs perusteella arvelet noin? Me toivotaan kauheesti poikaa, jos saa jotain sukupuolta toivoa... :ashamed: Mutta eiköhän me tytönkin kanssa opittais pärjäämään :D :D :D Mulla on kyllä välillä ihan tyttöolo, mutta en oikein tiedä miksi. Rakenneultrassa se varmaan selviää, kun kerta sairaalaan on tullut 4d-ultra, joten jos meidän kameraujo Sintti haluaa vilauttaa niin eiköhän se nähdä seinällä olevasta telkkarista... :p

noiden sydänäänien perusteella arvelen,hauska tietää osuiko oikeaan...olen tutkimusta tstä asiasta tehnyt ja ja melkein poikkeuksetta näin on ollut..että sydänäänet olleet alle 150 pojan kanssa ja yli 150 tytön kanssa..:) millos teillä on seuraava ultra??

tömpsis jos syöt normaalisti ja paino tippuu ni se on ok, monilla ylipainosilla näin käy. laihdutus on sitte eriasia, sillon ne myrkyt siirtyy myös vauvaan.

eeva meillä opn molemmilla pojilla ollu aika pitkälle sydänäänet yli 150 ja sitte laskenu ja molemmat poikia. et en noilla vkoilla vielä tekis johtopäätöksiä. alkuunhan ne sykkeet on aina korkeemmat :) ja riippuu siitäki et onko vauva hereillä ja aktiivinen vai nukkuuko. mahan päältä tunnustelu esim aktivoittaa vauvaa. ja noista on oikeesti tehty tutkimusta, siis vanhoista uskomuksista ja sydänäänet oli ainoo mikä ees vähän viittas sukupuoleen mut ero oli niin pieni et sen mukaan ei voi vielä päätelmiä tehdä. tosin arvailu on kivaa ja itekki sitä harrastan :D

tein kääretortun ku pojalla ja miehellä nimpparit ni voi vee mikä tekele! ei menny niinku strömsössä, ei... :mad:

Jessi: ku mä en syö normaalisti... vaan paljon paremmin :D :D eli terveellisemmin ja enemmän :) Eli ei pitäis olla haittaa varmaankaan :)

EevaN: huhtikuun lopussa vasta. Onneks aika menee aika nopeesti :)

voi että miten pännii, kiukuttaa ja huolestuttaa meidän rahatilanne :( :'( ei kivaa :( koitan unohtaa asian ennenku mies tulee kotiin, en haluis aina olla valittamassa sille asiasta, kun ei sekään voi rahaksi muuttua :( plaaaaaaaaaah! sori tää tilitys.

Iltaa vielä ennen nukkumaan painumista! :wave:

EevaN Mun piti vielä noista oireista sanoa että mulla oli jo ennen plussaamista väsymystä mikä sitten vaivas alkuviikotkin ja vaivaa satunnaisesti mutta varmasti edelleen =) Myös rintoja aristi pitkään ja turposivat sit rv 12 mennessä kaksi kokoa :O Pahoinvointia ei suuremmin tullut missään vaiheessa onneksi, vain jos unohti syödä säännöllisesti niin etoi.

Jessi Ootko kuullut että jos perheessä on ennestään useampi poika niin on todennäköisempää että seuraavakin lapsi on poika? Mä luin tän knoppitiedon uudesta raskaus ja odotuskirjasesta jonka sain neuvolasta maanantain käynnillä mukaan. Vähän masensi sinänsä että jos siis kolmatta vielä kaavailtas niin ois odotettavissa enemmän että poikavalta kasvais kuin että sais prinsessajuttuja hankkia :confused:

Me tehtiin muuten kääretortut samoihin aikoihin, tein itse edellisenä päivänä kuin sä :)
Tuli tosi hyvää vaikka en voi kehua omankaan kääryleeni ulkonäöllä sen suuremmin :D

Ambrosia Kyllä sut tänne niin mielellään otettaisiinkin, tule tule jo! :heart: :wave:

Tömpsis älä suotta stressaa painosta, sitä alkaa varmasti viimeistään puolen välin jälkeen kertymään ihan mukavasti ja jos on liikapainoa niin mitä vähempi, sen parempi, vauva ottaa kyllä ravintonsa vaikket merkittäviä kilomääriä kasvattaisikaan.
Tsemppiä sukujuhliin, ne on kyllä aina yhtä rattoisia pippaloita munkin mielestä, kyllä suku on pahin :D

(.) Hajonnut hammas sai pysyvän paikkauksen tänään, toivottavasti ei tartteis mennä taas vähään aikaan. Mulla on maailman lahoimmat hampaat ja maailman suurin hammaslääkärikammo, ei hyvä yhdistelmä :headwall:
Pissatulehduksesta tulee labratulokset huomenna ja sitten siis antibioottikuuri tai not.
Nyt on terkalta vaan neuvo juoda runsaasti vettä ja se kyllä helpottaa kirvelyä, ei oikeestaan tänään ole juuri edes vaivannut.

Mies puurtaa iltavuoroa mutta kerrankin meidän aika on pojan kans kulunut ihan mukavasti.
On niin ihanat aurinkoilmat ollut että on voinut ulkoilla pitemmän kaavan mukaan =)
Alaselkä tuppaa olemaan kipeä näin illasta, onneksi levolla korjaantuu!

Mukavaa viikonjatkoa taasen!

Jasmin ja aarre 22+3

Heippa pitkästä aikaa :wave:

EevaN tervetuloa! :flower: siun maha näyttää samalta kun miun :D en ois ihan varma nuista viikoista ;)

tömpsis tsemppiä juhliin, suku on kyllä oikeesti pahin :D mie tuun hulluks tuommosissa juhlissa. Huh, onneks on pieni suku :D

Täällä ollaan jo tehty ihan liikaa hankintoja viikkoihin nähden :ashamed: Oon aina haaveillut Stoken pinnasängystä ja hoitopöystä, mut kun ne maksaa uutena yhteensä n.1200e... No sattupa vahingossa netissä vastaan yhdellä lapsella käytetyt huippukuntoset, pakkohan ne oli käydä ostamassa pois. Kyllä ne on niin ihanat :heart: Sitten sama myyjä onnistui vielä kaupittelemaan 3v vanhat Teutonia spirit yhdistelmävaunut meille, niidenkin hinta uutena n. 1200e ja aivan priima kunnossa, en voinut kuin ostaa nekin :LOL: mihin meillä kohta mahtuu nää kaikki tavarat.

Moni on kysyny, että mitäs sitten teette jos tulee keskenmeno... Sapettaa koko kysymys, mitä se haittaa, jos tavarat on valmiina? Tuleehan se lapsi sieltä joskus, jos sitä autuutta ei meille juuri nyt annetakkaan :)

Ihanaa, vapaapäivä ja aurinko paistaa :heart:

Niiskuneiti ja 10+6 (huomenna poksuuu :D)

Sydänäänistä
Esikoisesta (poika) sydänäänet oli alussa yhtä kertaa lukuunottamatta 150-165krt/min muistaakseni rv.29 asti. Sen jälkeen 125-140krt/min. Tässä raskaudessa en ole vielä neuvolassa sydänääniä kuullu niin en osaa nyt lukemia sanoa. Meillä neuvolassa teilasivat nuo tyttö ja poika-sykkeet :D

niiskuneiti
Mitä kaikkee te saitte noihin vaunuihin mukaan ku hintaa ollu uutena noin paljon :O
Jos nuo on samat vaunut mitkä kaverilla niin sillä makso vuoden 2010 malliset kovalla kopalla jotain 900e... :confused:
On kyllä hyvä jos löytyy mieleiset vaunut käytettynä, niissä nimittäin voi säästää paljon :)

Mä epäilen et tunsinkohan mä tänään ekaa kertaa ku pikkunen potkas :D
Kuuntelin dopplerilla, kauhee tohina oli toisella päällä ku kuulu pulinaa ja polsketta. Sitten yhtäkkiä tumps! :D Pitää laittaa itekki köllöttämään ku poikaki nukahti ja koittaa kuulostella oliko ne liikkeitä vai eksyneitä pieruja :D

Talvicci ja Torsti rv.14+6 :heart:

talvicci saatiin siihen ihan kaikki mahdolliset lisävarusteet: sadesuoja, hyttyssuoja, rengassuojat, aurinkolippa, untuvapussi... Yhteensä oli maksanut 1183e 3v sitten :) en tiiä mikä tekee hintaeron, ainakin esim. tuo untuvapussi maksanu yli 100e. Ja noissa ei mitään käytön jälkiä.
Voi ihanaa, jospa se oli jo potku :D

Heipppa! :)

Jasmin: en mä stressaa painosta, ainakaan siitä jos se ei nouse :D :D :D Pitää vaan muistaa syödä monipuolisesti.

Niiskuneiti
: no niinpä juuri, tulee se lapsi tavalla tai toisella joskus niitä tavaroita käyttämään. :) Näin mekin se aateltiin kun tässä raskaudessa ollaan ostettu aika ajoissa tavaroita. Monet keskenmenon kokeneet sanoo, että niiden tavaroiden katsominen sitten oli kamalaa, mutta mä henk.koht. kesällä koin enemmänkin, että voi kunpa olis jotain mihin sitä suruansa voisi kohdistaa... :( Ja toisaalta mä myös järkeilin tän asian niin, että jos kesällä on hellekelit ja mulla on iso maha ja liikkuminen ihan tuskaa, niin parempi pikkuhiljaa kerätä tavarat etukäteen kuin sitten hirveellä kiireellä ja huonovointisena alkaa ravaamaan kaupoissa :p :D

Mulla on monta viikkoa ollut outo olo siitä, miten kovin innostunut mies on tästä raskaudesta... mutta eipä oo enää. Tuntuu siltä, että se vaan tuhahtaa joka kerta kun puhun Sintistä tai jostain siihen liittyvästä :( Ehkä sen alkuinnostus on laantunut vaan, varmaan se innostuu vielä monta kertaa... toivottavasti. Mutta kun mä haluan koko ajan puhua siitä ja suunnitella juttuja :D Raukka on varmaan kyllästyny... : /

tömpsis ja super 17+0 (JO????!)

tömpsis en usko että mulle tekis pahaa noiden tavaroiden kattominen edes, jos tulis keskenmeno. Oon niin hyvin jo valmiiks siihen asennoitunut, että se voi tulla. Tottakai iloitsen tästä raskaudesta, mutta en todellakaan täysillä. Pidän sen toisenkin vaihtoehdon tuolla pään sopukoissa, ainakin vielä pari viikkoa, että päästään varmoille viikoille ja np-ultra on takana :) tuo kesä on kans totta, kierteleppä sit vaunukauppoja ym. kun on muutenkin tukala olla helteellä.. saati sitten lähde autolla hakemaan toisesta kaupungista, niinkun me nyt tehtiin :D
Tosiaan, siun mies on varmaan jo menettänyt sen alkuhuuman. Ja ihan ymmärrettäväähän se on, vielä kuitenkin on aika pitkä aika teillä lapsen syntymään. Oon varma että kyllä se taas innostuu lähempänä LA:ta! :heart:

Niiskuneiti ja 10+6

Yhteistyössä