Haavevauvat todeksi 2011-2012

Tömpsis Kiitti muuten ceridal-vinkistä, täytyy koittaa auttaisko tuo tähän ihme tulehdustunteeseen! =)
Mä kävin pelkopolilla jutteleen esikoista odottaessa, kipu ei pelottanut, mutta mahdolliset komplikaatiot jne, oli niin paljon kysyttävää ja sellasta mikä askarrutti että oli hienoa kun joku osas vastata suorilta eikä tullut mitään kolmannen käden kauhutarinoita =)
Siitä käynnistä jäi tsi hyvä mieli vaikka nyt pitää varmaan mennä taas ja nyt pelottaa myös ne kivut yhdestä synnytyksestä traumatisoituneena :headwall:

Talvicilla Ihana masu :heart:


Huoh, mä olen täällä väsännyt vaalikoneita kun en edelleenkään tiedä ketä äänestän.. Ihan ihme ehdokkaita ne mulle laukoo :D Pitänee huomenna jatkaa jos ees parista tulis sama ehdokas, nyt on aika sekalainen seurakunta tarjolla.


Mitä mieltä ootte uuden äippäpakkauksen sisällöstä?
Vaikka en tykkää että leimataan joku väri pelkästään poikien tai tyttöjen väriksi niin silti tuli vähän "poikamainen" olo noista vaatteista. Vaaleansinistä, vihreää, harmaata, ruskeaa, laivoja jne. Mutta siis tykkäsin kyllä, silti mietityttää kun heti osaa sanoa mitä kaikkea ei tule kuiteskaan käytettyä eli mitkä jäi esikoiseltakin kaapin perälle, eli siis oisko järkevämpi ottaa rahana vaikka surkean pieni se raha on verrattuna laatikkoon.. tai jotain..

Ambrosia Kiitos vinkkailusta ja täällä sua edelleen odotellaan! :wave: Laitan paljon plussatikkuja tulemaan ajatuksissa haavepinoon :heart:


Nyt äkkiä nukkuun , öitä!
 
Kiitos jasmin-

Kaikkeni teen, nyt on otettu foolihapon lisäksi uudet aseet käyttöön ; vehnäalkioöljy ja greippimehu :D Pitää varmaan alkaa seksin jälkeen seisomaan puolituntia päällää jne ;)

Toivottavasti saan luvan kanssa hipsiä tälle puolelle asap!
 
Ambrosia: mä muuten huomasin syksyllä sellasen asian, että ne kierrot missä join greippimehua joka päivä lyheni ihan "normaalien ihmisten mittoihin" :D mutta plussasin sitten seuraavassa kierrossa, missä en juonut mehua, ja joka oli mulle normaalin pitkä. Eli tsemppiä sulle ja onnea ovulaatiohommiin! :D

Jasmin: mä en tykkää tosta pakkauksesta, kun niin kovin ihastuin viime vuoden pakkauksen retroihin väreihin. Mutta eipä niitäkään vaatteita siinä montaa ollut, jotka oli ilosen värisiä, eli ei suurta eroa. Tosi masentavat noi harmaat ja hailukat värit tänä vuonna. Mutta me sitten ostetaan muualta ilosia värejä varmaan :)

Mulla on mieli tosi maassa. En oikein tiedä miksi, väsyttää koko ajan ja sen takia sitten pänniikin. :( Eilen koitin pirteänä mennä ulos vähän hommailemaan, jaksoin olla tunnin ulkona, ja sitten olin koko loppuillan ihan poikki puhki väsynyt ja surkea :( Miehen tulo kotiin vähän piristi, tänään se on sitten pelaamassa ja saunaillassa, eli olen taas yksin täällä. äh. No onneksi ensi viikolla on pääsiäinen ja silläkin vapaata :)

Nähdään!
tömpsis ja super 19+2 (ensi viikolla puoliväli?!!?!??!?! apua! :D)
 
jaa, jospa mäki vähä ilmottelisin itestäni. mitään ihmeempiä ei kuulu, neuvolassa eilen oli kaik ok, hemppaki noussu ollen 130 eli tosi hyvä. painoo nyt on ihan liikaa mut minkäs teet. sykkeet huiteli 130-150 suunnilleen, kattelin pitemmän aikaa niitä. vaukki ei hermostunu kopeloinnista niinku viimeks :D ainoo mikä vituloittaa ja mistä purkauduin ni on tää vajiksen hoitamattomuus, samanlaista paskaporukkaa äitipolillaki, stana! :kieh: mulla t4v laskenu liian alas mut ei niitten mielestä, viitearvot ihan metikössä, perke! no eipä tässä enää paljon oo jälellä et raskauden puolesta aika vähän enää mitää voitas tehä. on mulla sentäs se kontrollikäynti sillon vkolla 36, saa nähä millanen jötkäle on tuloillaan :rolleyes: tosin mä en kyllä luota noihin niitten painoarvioihinkaan, ne kun saattaa kilollaki heittää. esikosta kyllä täsmäs aika hyvin ku vkolla 35 ultrattiin.
töitä olis enää vajaa kk ja sit alkais äloma =) mä niin ootan et pääsen tohon terdelle makoilee ja ottaa arskaa :cool:

sori omanapanen teksti mut en oo oikee kärryillä enkä muista mitä piti kommentoida vaikka muitten jutut luinki.

ultrassa käyneille onnea siitä et kaik ok ja onnea tuleviin ultriin.

tömpsis mähän se joo siitä karvankasvusta gallusin :D jännä et mulla on kainalokarvat tummunu ja kasvaa nopeemmin mut säärissä ei ihmeempää eroa entiseen :confused: no kerrohan sit sukupuoliveikkaus :whistle:

ihana ilma ollu tänään ja pitäis tovin jatkuakki nättinä, ihanaa, kesä tulee =)

jessi ja pikkuj 31+1
 
Krääh! Täällä jyväskylässä tuli äsken vähän lunta!!!! MITÄ HELKKARIA!!??! Nyt piti tulla kesä :) hihhih. Tänne kuuluu aikamoista väsymystä ja heikkoa kuntoa liikuntamielessä. Neukkatäti sanoi väsymyksestäni (hemppa kun on epätavallisenkin korkea) että se voi johtua ihan siitä, että touhuan kaikki aikani esikoisen kanssa enkä lepää enää samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa. se on kyllä varmaan totta. Eli väsymyksen kautta huonoa oloa, siitä väsymystä ja tadaa! oravanpyörä on valmis. No, kyllä tämänkin jaksaa - on tämä odottaminen silti niin onnellista aikaa. Liikkeitä olen jo alkanut kaipailemaan, mutta vielä en ole tuntenut mitään. Muistaakseni ekalla raskaudella tunsin vkolla 17-18 eli kyllähän tuohon on vielä aikaakin. Istukan sanottiin olevan ihan kohdun suulla (huolestuin) mutta minulle kerrottiin, että se nousee koko ajan raskauden aikana eli välttämättä ei ole mitään hätää... Tässä raskaudessa minulla ei ole edelleenkään ollut verisiä vuotoja, mikä on ollut hieno juttu.
Tähän loppukaneetiksi todettakoon, että kyllä ekassa raskaudessa kannattaa joka päivä kuunnella sitä omaa oloa ja tunnustella miltä milloinkin tuntuu sekä kropassa että mielessä. Tässä toisessa raskaudessa minulla on ainakin niin kiireiset työkuviot, että en yhtä intensiivisesti ole "seurannut" oloani kuin ekassa. Musta se raskauden olojen tunnusteleminen ja itsensä kuunteleminen/hemmotteleminen oli jotenkin suloisen pehmoista aikaa - odotellen ja valmistuen vain pienen syntymään. *halailee muistojaan*
Kaunista viikkoa kaikille!


Tunteillen,
Emeriini
 
Huomenta!

Poika lähti anopille yökylään. (jepjep,miehellä iltavuoroviikko ja anoppi välttämättä halusi ottaa =) )
Olen ajatellut tänään pestä ikkunoita, peräti tuon yhden ison olkkarin ikkunan olenkin jo saanut pestyksi. Mutta nää ikkunat on tosi hankalalia avattavia, kaikennäkösillä ruuvikiristyksillä kiinni ja ikkunalautakin piti irrottaa joten homma on niin työläs että katotaan saanko taas vain yhden pestyä ja sit on selkä romuna ja voimat loppu :headwall:

Myöskin ajattelin juhlistaa omaa aikaa kaivamalla pyörän varastosta ja polkasemalla sillä keskustaan vähän shoppailemaan, ilma on ainakin lupaavan aurinkoinen :cool:

Nyt aamusta vaivannut vaan sellanen ihme puukonpisto tonne oikeaan kankkuun :(
Yhtäkiä, noustessa ylös tai kesken kävelyn tuntuu että joku iskee puukolla persuksiin, sattuu ihan sikana hetken, hyvä ettei lähde jalat alta :O Katsotaan jos rauhottuis, ei paljon uskalla lähtee pyöräilee jos vaiva jatkuu ettei putoa pyörän selästä!

Jessi Onpa kurjaa ja outoa jos ja kun eivät ota tota sun vajista tosissaan ja sun huoltas. Se on kyllä harmmillisen usein niin ettei mihinkään puututa eikä mitään tarkempaa hoitoa saa jos ei itse oo skarppina kynsin ja hampain vaatimassa. :| Onhan se hyvä että potilas on selvillä sairauksistaan mutta lääkärinä lääkärin paikalla on vähän paha olla mut jos ei ole niin jos jotain sattuu niin terveydenhuoltojengi kohauttelee vaan olkiaan ja sanoo että tää tällainen on kyllä todella harvinaista, paska säkä jne jne..

Tömpsis Mulla on ruvennut vasta nyt oleen enemmän parempi kuin pahempi mieli asiasta kuin asiasta. Jossain vaiheessa ehdin jo miettiin että olenko oikeasti masentunut vai pelkästään raivohullu kun joka päivä jossain vaiheessa ne fiilikset iski ja olin ihan maassa tai sit tosi vihainen. Ei niille tunteille oikein voi mitään,ne on vaan elettävä läpi, koko ajan kuitenkin päästään eteenpäin. Ja väsymys ja muut krempat kuuluu asiaan vaikka niitä on jatkuvalla syötöllä vaikea sulattaakin. Nyt on tällanen tilanne ja kohta toisenlainen, lohduttaudu sillä että asiat voi muuttua vaikka jo huomenna ja ootkin pirteä kuin peipponen :)

Emeriini Lumisade..hyi saamari, rupeisin varmaan itkeen jos moisen ilmiön näkisin vielä yhdenkin kerran..kopkop!
Muuten sen ekan odotuksen tunteet tavoitan juuri tällaisina päivinä kun olen koko päivän yksin kotona. Saa ajatukset virrata vapaasti ja pelkästään uudessa tulokkaassa ja itsessä. Se on kyllä ihanaa. Mutta nää päivät voikin sitten laskea yhden käden sormilla kun tällaseen on mahdollisuus :)

Mutta nyt koiralle murkinaa ja lenkitys josko sitten pääsis ikkunoitten kimppuun!

Mukavaa päivää mammat!

Jasmin ja aarre 25+2
 
Päivää!

Jasmin: onnea ikkunanpesuun :D Joo, tänään on taas iloisempi mieli, ainakin toistaiseksi :D Aika kovin ne vaihtelee, ja oonhan mä raskauden aikana ollut paljon iloisempi kuin vuosiin. :)

Hah, keskusteltiin miehen kanssa sopivista ikäeroista meidän lapsille..... ja sen keskustelun lopuksi piti sitten todeta, että ens vuonna tähän aikaan pitäis taas olla raskaana :LOL: :LOL: Onhan se ihana leikkiä tolla ajatuksella, mutta toivottavasti raskauden loppuaika, synnytys ja vauva-aika menee oikeasti niin hyvin, että tähän hommaan pystyy ryhtymään uudestaankin :) Ja pakkohan se on, kun me halutaan monta lasta ja ikää on jo niin paljon, ettei voi vuosikausia vaan "lepäillä laakereillaan" :D :D

Tuon unelmoinnin vastapainoksi sitten yöllä yhtäkkiä tajusin, että "apua meille tulee oikea vauva! apua apua apua paniiiiiiikki!!!!!!!!!!!!!" :D :D että silleen täällä :D

Voikaa paksusti! :)
tömpsis ja super 19+5
 
En mä saanut kuin sen yhden ikkunan pestyä :wave:

Päivä kului kaupungilla, löysin ihanat kengät, kevättakin joka mahtuu jopa kiinnikin asti vielä ainakin jonkun aikaa ja muuta pientä kivaa =)
Ihana joskus keskittyä vaan itteensä ja ostaa itelleen jotain välillä kun yleensä tulee vaan lapselle hankittua tai sit kodin tavaraa..

Ja pyörä kulki hyvin :cool:
 
Heipä hei pitkästä aikaa...

Jasmin: Tuosta puukoniskusta kankkuun. Täällä on vastaavasta kokemusta ja paljon, kolmen raskauden ajalta (ei siis vielä tässä neljännessä). Olen ymmärtänyt että kyseessä olisi iskias-hermon ärtyminen. Ilmeisesti kasvava kohtu ja varmaan painopisteen muuttuminen voi saada sen ärtymään. Ensimmäisessä raskaudessa oli minulla pahimmillaan varmaan juuri noilla viikoilla kuin sinulla on nyt. Muistan tuon erityisen hyvin koska menimme naimisiin esikkoa odottaessa viikolla 26 ja silloin oli kyllä aika vaikeata tuon nk. persehermon kanssa (oma nimitykseni kyseiselle oireyhtymälle). Hyvänä puolena voisin kertoa, että minulla ainakin helpotti loppuraskaudessa. Muissa raskauksissa myös ilmeni jossakin vaiheessa, jopa ihan alkuraskaudessa, mutta missään ei kyllä vaivannut koko raskautta läpeensä. Ensimmäinen raskaus saattoi jopa olla kaikkein vaikein. Minulla jämähti kaikkein pahiten jos menin vaikka hetkeksi maate sohvalle. En tahtonut enää millään päästä sieltä ylös. Kerran myös jumahdin niin pahasti vessanpyntylle että jouduin huutamaan miehen apuun auttamaan minut sieltä ylös :LOL:. Kyllä nyt naurattaa kun muistelen noita episodeja silloin ehkä hieman vähemmän.

Nyt kuitenkin nykypäivään ja tähän raskauteen. Olin tänään np-ultrassa, vihdosta viimein. Kaikki oli juuri kuten pitikin. Pikkuinen oli kasvanut juuri sopivasti ja vastasi täysin annettua laskettua aikaansa. Kädet ja jalat löytyi ja pääkin näytti siltä miltä piti, sydän pumputti 160krt/min. Niskaturvotusta oli 1.07 mm ja seulan riskirajat eivät onneksi paukkuneet joten hyvillä mielillä mennään eteenpäin.

Tänään on lisäksi ollut ensimmäinen päivä pitkään pitkään aikaan kun olo on ollut koko päivän hyvä. Pahoinvoinnin aallot ovat olleet viime aikoina aika voimakkaita vaikka pönttöä en ole halaillutkaan. Lisäksi päässä on vähän heittänyt, jonkinlaista huimausta kaiketi. Verenpaineet olleet mittausteni mukaan ihan ok, mutta pulssi varsinkin lauantaiaamuna kun olo oli karsea huiteli lähellä 100. En siis todellakaan ollut tehnyt mitään ennen mittausta, muuta kuin istunut takapuolellani ja valittanut huonoa oloani miehelle. No normalisoitui onneksi tuo olotila tuosta. Ehkä tämä tästä alkaa sujumaan ja olotila pikkuhiljaa paranemaan.

Irmeli ja Eila 12+3
 
Huomenta!

Nyt on nukuttu pitkään ja hyvin ja kohta tenava hakemaan kotiin, sinne meni vapaapäivä =)
Ilma on sateinen ja harmaa, yöllä vissiin satanutkin. No, ei aina voi paistaa aurinko!

Irmeli Mulla kävikin mielessä että oisko iskiasvaivaa tää kipu. Toivottavasti menis kaikessa hiljaisuudessa ohi eikä ainakaan pahemmaksi menis. Aamupäivä oli eilen melko ärsyttävä kun lopulta liikkui jo tosi epäröiden kun ei tiennyt että milloin taas särähtää kankussa! Mutta se meni sitten onneksi ohi.
Hieno juttu että np-ultrassa on kaikki ollut hyvin ja sulla alkaa etominenkin hellittää! (jos yhteen hyvään päivään on uskominen, toivotaan että on!)

Saiskohan tänäänkin yhden ikkunan pestyä? :saint:

Jasmin ja aarre 25+3
 
Heippa taas!

Onnea Irmelille ultrakuulumisista! :flower:

Mullakin on oikea lonkka ihan jumissa. Varsinkin kun on tehnyt pihahommia tai siivoillut niin kyllä sen jälkeen kostautuu.

Selvisin hengissä!!!!!! :D :D Jeeee! Mutta tottakai jotain huolestumisen aihetta sain taas itselleni luotua, eli: Te olette varmaan kanssa moni ollut sokerirasituksessa? Muistatteko sen pikatestin ja sitten lopullisten tulosten lukuja? Pikatesti siis otettiin paastoverestä, että kuulemma tietää saako mulle juottaa sitä litkua. Mun tulos oli 5,1 vaikka olin odottanut paljon alhaisempaa, ja nyt huolestuttaa, että onko mulla sokerit koholla :confused: Jos muistaisitte teidän tuloksia niin oisin kiitollinen, saan kuulla tuomion vasta tiistaina... eli paljonko se pikatesti on teillä eronnut sitten lopullisesta arvosta?

Nyt mä otan torkut. En sitten yöllä nukkunut juuri ollenkaan, pirun testit stressas niin kovin, ja nälkä ja jano häiritsi. Mutta nyt juon ainakin sata litraa vettä ja nautin loppupäivän :) :) :)

Iloista pääsiäistä ihanat naiset! :heart:

tömpsis ja puolivälin super 20+0 :heart:
 
Moikka kaikille ja onnittelut ultrauutisista :)

Mullakin on uutisia. Tänään käytin rakenneultrassa ja kaikki oli mainiosti massussa. Painoarvio 362gr ja selkeä poikalupaus :heart: Oma fiilis osui kuin osuikin oikeaan :)

Ikävä kyllä minut passitettiin samoin tein sairaslomalle tiukkojen, pitkien supistuksien takia :/ Lääkärille en vielä päässyt kun on niin huono lekuritilanne täällä tällä hetkellä (kiire) mut aluksi TH kirjoitti kolme päivää. Katsotaan sitten että toivottavasti pääsen lääkäriin tällä viikolla.

Ruutinen ja LEO :heart: 20+3
 
Onnittelut ultrakuulumisista :flower:

Ruutiselle nyt lepo vain :) Toivottavasti helpottais...


(.) Omaan napaan ei kummempia. Maha senku kasvaa. Nyt on alkanu tulemaan jotain harkkareitten tapasia ku maha vetää joskus kovaks ja tuntuu inhottavalta...
Neljäs neuvola oli tänään ja siellä kaikki hyvin :)
Painoa tullu ekalta käynniltä 3kg, tuntuu jotenki paljolta?
Hb oli 139, noussu vaan. Nyt tässä raskaudessa ollu matalammat arvot. Rautalisää tarvin esikoista oottaessa vasta rv.29+
Verenpaineet 113/69, p.90. Esikoinen oli mukana neuvolassa :D Ekalla käynnillä oli korkeemmat ku mitä normaalisti mulla ja nyt hiljalleen palautunu samoihin lukemiin.
:heart:-äänet 130-140krt/min
Pikkunen alko potkimaan ja möykkäämään oikein urakalla ku sydänääniä kuunneltiin :heart:

Talvicci ja Torsti rv.18+4 :heart:
 
Heissan ihanaiset!

Kävin tässä pikaisesti vain lukaisemassa mitä tänne oikein kuuluu! En ole vielä tulossa (valitettavasti) seuraanne, mutta yritystä on =)

Onnea kaikille tuleville äityleille ja aurinkoista kevättä :cool:
 
tömpsis multa ei ees otettu mitään pikatestiä :confused: siis sitä paastoverensokeria. suoraan vaan rasitukseen. näin tais olla myös esikon aikaan. tää tulee vähän myöhässä mut eipä tästä mitään apua ollukkaa :D mitkäs sun arvot oli?

en kerkee nyt enempiä kirjotella, tuun jossain vaiheessa kommentoimaan ja kertomaan neuvolakuulumisia. nyt pitää lähtee viemään pyykit narulle ja sit pienemmän pojan pissanäyte labraan ku on ruvennu pissa lirahtelemaan housuun : /

jessi ja pikkuj 32+5
 
ruutinen ONNEA prinssilupauksesta! :flower: Ja hieno juttu että kaikki oli muutenkin kunnossa masuasukilla!

Eipä tässä ole paljon viime päivinä koneella tullut istuskeltua kun ulkona on niin mahtavat kelit! No vappupäivänä sitten taas ehtii sisäjuttuja kun on lupailtu räntäsateita :D

Esikoisen synttärit on huomenna, lauantaina juhlitaan. En aio itse leipoa mitään, pojan kummitäti leipoo kakun ja pullat kuten edellisenäkin vuonna, se tehköön joka parhaiten taitaa- ja jaksaa! :D
Tänään haettiin vappupallot mulle ja muksulle :)

Tömpsis Hyvä kun selvisit sokerikoettelemuksesta :) Minä en tosiaan ees siihen joutunut joten en ois voinut itsekkään olla avuksi. Mikäs oli tuomio?

Ansis Ihanaa kevättä sullekkin ja plussatuulia ettei tartteisi enää kauan odotella! Tänne mahtuu ja ootellaan!

Talvicci Mulla oli noilla viikoilla tullut kans 3 vai 4kg ja tuntu kans paljolta (ei pitäisi vertailla mut esikosta oli tullut vajaa 1kg siihen), nyt on kertynyt rv 26+4 jo 8kg :ashamed: Ja meno se vaan villiintyy painonnousun osalta :headwall:

Grillauskausi avattiin muutama viikko takaperin ja nytkin on grilli kuumenemassa :p
Että eipä toisaalta tarvii sitä painonnousua ihmetellä sen enempää!

Mukavaa vapputunnelmaa!

Jasmin ja aarre 26+4
 
Heippa taas!

Oon ollu migreenin takia poissa palstoilta, lähes joka päivä tullut :( Onneks se menee levolla ohi eikä päänsärky ole mitään tappavan kovaa.

Onnea Jasminin pojalle! :flower:

Ja Jessille iiiik! :D Niin se aika menee! :D vastahan mäkin plussasin? :D :D

Voi että miten pännii! Se pikatesti menikin ihan ok, eli labrassa oli laskenut se arvo, mutta 1h arvo on yli rajan, eli 10,5 :headwall: en tykkää yhtäääääään!!!!!!!! :kieh: Katotaan nyt sitten mitä kotimittaukset tekee... ja mimmosta noottia saan ruokavaliosta. ÄH!

Mun kaikki poikaolot ja enteet tais olla sitten vääriä. Mun maha kasvaa vain eteenpäin, ja sykkeetkin ois pojalle sopinut jne jne. Mutta niin se kätilö veikkas, että tyttö tulis. Mulla on kauheita ongelmia tän asian kanssa, antakaa anteeksi, että kehtaankin ajatella mitään tämmöstä, mutta kun mä olin jo niiiiiin tottunut ja innostunut siitä poika-ajatuksesta. :ashamed: Mä yritän keksiä miten tästä innostuisin, mutta onneksi tässä on vielä aikaa. Kauheen huono omatunto, että kehtaan ajatella jotain tollasia, mutta en maha sille mitään :ashamed:

Muuten rakenneultrassa kaikki hyvin! :heart: Suloinen veijari se on! :) Ja haukottelikin komeasti! :) Liikkeitä tuntuu jo usein, aika hauskoja :) Harmi, kun ei tällä kertaa tullut kauheen onnistuneita 4d-kuvia, ei oikein tahtonut meidän ujostelija poseerata :D

Iloista vappua! :)
tömpsis ja super 21+1
 
hzz
heips. jokohan uskaltaisin tänne...olo on kyllä edelleen niin sekava etten tiedä uskosko todeksi koko plussaa :D mutta 5+2 olis nyt kun yk9 tärppäsi näemmä :) kolmas lapsi ja taysiin olisin menossa joulukuun lopulla...28.12 laskurin mukaan mutta saa nähdä muuttuuko se johonkin kunhan joskus jaksaisin neuvolaan varata ajan.
 
hzz tervetuloa ja onnea plussasta! :flower:

tömpsis harmi et sokereissa häikkää, toivotaan et ruokavaliolla pysyy kurissa. veemäistä vaan se syömisten kyttäys. no onneks tää ei oo hirveen pitkä aika. tosta sukupuolesta ni onhan teillä vielä aikaa tehä se poikaki :) mä niin välillä toivon et noi sähköjänikset ois tyttöjä :rolleyes: vaikka ihaniahan ne on :heart: välillä vaan hermo menee siihen huutoon ja riekkumiseen :kieh: ja aattele, nyt pääset shoppaamaan kaikkee ihanaa pinkkiä ja hörhelöä :D mulla ne mahdollisuudet saattaa olla menetetty :snotty: kauheeta ajatella näin mut kyllähän se kolmas poika lievä pettymys olisi. näistähän ei sais ees ääneen puhua koska moni olis onnellinen jos ees raskautuis ja tälläset puheet sitte tuntuu pahalta niistä mut minkäs ajatuksilleen tekee.

neuvolassa meni ok, pissassa oli sokerit yhellä plussalla mut se kuulemma normaalia eikä tarvi hätäillä. sokerirasitus oli kuitenki ok. hb:tä ei ees mitattu ku oli viimeks 130. paineet ok, sf 30,5. pojista on vetäny yläkäyrillä mut tää onki roikkunu koko ajan alhaalla ni ei sf-mitta ees pahemmin nouse. sykkeet oli sellasta 130-150 ja turvotukset ++. on meinaan aivan järkyt jalat ja nyt tullu sormiinki jonku verran. toivottavasti ei hirveen kuumaa kerkee tässä ennen heinäkuuta tulla koska sit en tiiä miten nää räjähtää :rolleyes:

kävin vkl imatralla ja onistuin nappaamaan itelleni sakot :headwall: eikä ees ollu mikään pieni ylinopeus, kele! no nyt sit ootellaan et minkälaiset rapsut tulee :rolleyes: luultavasti menee päiväsakoille :mad: ja siis ihan vahinko oli toiylinopeus, en tajunnu et tuli taajamaalue ku en oo koskaan siellä ajanu, kiire mulla ei tosiaan ollu ja ihan rajotusten mukaan sitä ennen ajellu. no turha rypistää ku on paskat jo housussa.

tänään mentäs anopille vetää munkkeja ja simaa :p oon himoinnu simaa jo kuukausia ja nyt sitä saa :D hauskaa vappua!

jessi ja pikkuj 33+2
 

Yhteistyössä