Haavevauvat todeksi 2011-2012

jessi tosiaan, se ruokalappu on aika karmaseva, toivottavasti uudessa pakkauksessa ois nätimpi :D kuhan sinne asti päästään, pitää itekki vintata ne kestovaipat jollekkin, en ainakaan näin ensimmäisen kanssa jaksa ruveta niitä pyykkäämään. Sulla ei kyllä oo enää pitkään odotusta jälellä! =)

Jos ens viikolla ultrassa kaikki ok, annan itelleni luvan huokasta vähäks aikaa :) Tottahan se on, kun tästä ekasta kolmannesta selvitään, sit se aika alkaa mennä nopeemmin. Jotenkin jo hassun paljolta kuullostaa kun ajattelee että kuukausissa ollaan jo menossa toisella kuulla raskaana :D

Kyllä tää tästä!

Niiskuneiti ja 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Paranemisia vielä sairastaville :hug:

Täällä ollaan jo parannuttu :)
Poitsu oli eilen pätkiny vähän liikaa luumua ja oli sitten ihana huomata aamuyöstä et meidän sänky oli petaria myöten kakassa ku poika nukku välissä :( Sitten sotki vielä omanki sänkynsä... Yök.

Äitiyspakkauksesta...
Mun käsittääkseni uus pakkaus julkastaan aina huhtikuussa niissä lapsimessuilla :)
Esikoisesta vein paperit kesäkuussa kelaan ja meni 3vko ku sai paketin. Nopeesti tuli :) Sain 2009 vuoden paketin ku 2008 vuoden paketti oli just loppunu kuulemma... Varmaan nytki saa sitten v.2011 paketin ku la taas melko samoihin aikoihin :D


(.) Omaa napaa... :D
Vaihoin tänään doppleriin patterit ja saman tien alko kuulumaan tosi selvästi sydänäänet :heart: Että ei niistä enää voi erehtyä... Jos olisin aikasemmin vaihtanu niin missähän vaiheessa ne olis kunnolla alkanu kuulumaan...
No mut jotain ääniä ne aikasemmatki oli, sen verran vaimeita niin hankala sanoa mistä ne sitten tuli...

Ylihuomenna olis sitten se nla-lääkäri...

Salainen toive ja Torsti rv.11+4 (10+4) :heart:
 
Hellurei,

Äitiyspakkauksesta: Enpä tiedä otetaan ollenkaan. Ensimmäisestä toki otetiin mutta ei kahdesta seuraavasta. Täytyy vähän tarkastella millainen tuo paketti on kun sen julkistavat. Jos paketti otetaan minä voin kyllä myös luopua noista kestoista. Täytyy nimittäin tunnustaa, että meillä on menty kertiksillä kaikkien kohdalla ja myös tuon neljännen kanssa. Meillä on kaikki pojat olleet varsinaisia superkakkaajia tyyliin kymmenennen kakkavaipan jälkeen vielä ehkä yksi. Tuo kuopus (1.5v.) edelleen kakkailee keskimäärin noin 3-4 kertaa päivässä : / . Taitaa olla geeniperimässä tuo hyvin toimiva vatsa :D .

Minä olin jo täydellisesti lyömässä hanskat tiskiin tämän raskauden suhteen kun raskausoireet hävisivät tuossa maanantaina. Nyt on kyllä inhoa etovaa oloa ilmassa joten vähän on usko taas noussut. Viikon päästä keskiviikkona on varhaisultra että siellähän sitä sitten näkee mitä sinne kohtuun oikein kuuluu.

Irmeli ja Eila 6+3
 
Heipparallaa rakkaat mahanaiset! :D

Mies tilasi mulle dopplerin naistenpäivälahjaksi :heart: :D Vaikka just oltiin puhuttu, että ehkä me selvitään ilman sitä... mutta kivahan se on :) Kauan saatiin haeskella ja sitten aina välillä löytyi istukka ja välillä sitten se kop kop äänikin :) 146 näytti tuo mittari :)

Hei, mitenkäs monta kestovaippaa siinä pakkauksessa on? Tai lähinnä, että onkos ne minkä kokosia, pelkästään vastasyntyneelle vai menevätkö kauemmin? Mulle kanssa saa lähettää/myydä sitten joskus :) Tosin, mies on jo jostain netistä meille ostanut vastasyntyneiden kokoa ison pinon kun halvalla sai - ei tosin ollut sellasia kuin minä olisin halunnut, mutta kelpaahan nuokin... miehen mieliksi ainakin ;) Saa sitten ihmetellä miten ne oikein toimii, kun en tiedä miten edes se vauva toimii... ;) :D :D :D

Toivottavasti tämän vuoden paketissa olisi noita ihania oransseja (ja ruskeitakin siellä tais olla) värejä, aivan ihania ovat viime vuoden jutut :) Näin tulevasta paketista kyllä sellaista tietoa, että sinne tulisi laadukkaampia kestovaippoja joltain suomalaiselta valmistajalta, tiedä sitten. Mä tykkään niin kaikista retroista väreistä ja kuoseista :)

Jessi: oon kokeillu jugurttia ja vaikka mitä, kyllä jugurtti on ihan selkeisiin hiivajuttuihin auttanutkin. Nyt oireet yhtäkkiä vaan hävis pariks päiväks, ja tänään taas palasivat :O Ihan outoa.

Arvatkaapas kuka on ostanu jo vaunut? :ashamed: Meidän piti mennä vaan niitä tutkimaan maanantaina, mutta Suomen lastenvaunutukussa on poistomyynti ja kaikki -15% (paitsi turvaistuimet -10%) ja sieltä löytyi just sellaiset kuin olin suunnitellut + vielä pari hyvää puolta, jollasia en tiennyt edes olevankaan. Eli Bebidoo-merkkiset yhdistelmävaunut tuli mukaan, oiskohan toi pehmeä vai puolikova kantokoppa ja väri on tosi suloinen sini-ruskea :D Tollaset: PiGGELiN Saas nähdä onko hyvät sitten käytössä. Ollaanhan me vähän ajoissa, mutta... :p

Hei miten ihania vaatteita lapsille saa! En kestä! Mutta voi mitä hintoja.... :kieh:
Punavuoren peikko
Käytiin tuollakin liikkeessä katselemassa, mutta voi plaah, että ei tollasia rahoja oo. Ehkä pyydetään sit sukulaisilta lahjaks kaikki ;)

Irmeli: niin ne oireet vaihtelee, se on ihan uskomatonta kyllä. Mutta todennäkösesti kaikki on silti hyvin :) Tsemppiä! :hug:

Nyt otan ruokalevon. Nährään!
tömpsis ja super 13+6
 
Irmeli
Meillä kans esikoinen oli pitkään kauhee kakkaamaan. Jos tää toinenki on samanlainen rapapylly niin saa nähä miten käy tuleeko niitä kestoja edes kokeiltua :D

tömpsis
Kivan näköset vaunut ootte ostanu :D
Mäki tässä kattelin nettikaupoista kuinka oli ihania lastenvaatteita mut jestas... Oikeesti jostain bodysta 25e on aivan järjetöntä :D


Salainen toive ja Torsti rv.11+5 (10+5) :heart:
 
niiskuneiti kolmisen kk ois laskettuun aikaan ja se menee äkkiä kuhan kevät kunnolla alkaa :) kesä menee aina hujauksessa. ekan odotus meniki äkkiä kuhan pahimmasta päästiin ku tuli kevät ja kesä mitkä meni hujauksessa ja sit poitsu synty syyskuun alkupuolella :) vähän niinku teilläki suunnillleen :)

salainen toive olipas kakkanen herätys :whistle: veemäisiä kyl tommoset herätykset ja rupee sit keskel yötä siivoomaa :rolleyes: pahoinvoinneissa ei mitään helppoa hommaa :x

irmeli mä oon ottanu kaikille pakkauksen :D nyt oli aika luonnollinen valinta koska kaikki pienet vaatteet on jo kierrossa.

tömpsis tossa on noista pakkauksen vaipoista:

All-in-one-kestovaippasetti, 1 kpl, 4 - 10kg, vihreä/ruskea kuviollinen ulkomateriaali PUL:llä laminoitu nylon, sisäpuoli 100 % puuvillaflanelli, sisällä imukerros puuvillaflanellia ja polyesteria
Kestovaippasetti vastasyntyneelle, 1 kpl, 5 - 7kg, vaippahousu, valkoinen ulkomateriaali 100 % polyesteri, laminoitu sisäpuolelta polyuretaanilla, tarrakiinnitys
+ 2 kpl muotoiltua sisävaippaa, 100 % tiukkaan kudottu puuvilla
Kestovaippasettien mukana pienimuotoiset suomen- ja ruotsinkieliset esitteet

Sideharsovaipat, 70 x 70 cm,
100% puuvilla, 5 kpl/pkt

kätevän näköset vaunut :) kantokoppa ihan tilavan näkönen, puolikova taitaa olla. meil on pehmee ja se on ihan paska :rolleyes: meil oli ekan vaunuissa ilmakumipyörät ja ne ei soveltunumein käyttöön, ei kestäny mitään vaan puhkeili jatkuvasti :kieh: lenkkeiltiin siis kymmeniä kilometrejä vkossa ni ilmeisesti ne ei sit sellasta kestä. nyt on noi puhkeamattomat mut vaunut on muuten huonommat, kulkee paremmin ilmakumeilla.

masussa myllää nyt jatkuvasti, eilen kateltiin illalla ku jalkaa tai kättä tunki mahanahkaan :D isäntä sai mys osan potkuista ku nojaili kyljellään mun mahaa vasten ni alko potkuja sataa :LOL: isäntä totes et ei saa potkia johon mä sanoin et sehän vaan ilmotti et pois mun päältä :D
nytteki tulee monoa siihen malliin et meinaa läppäri lentää lattialle :D

jessi ja pikkuj 25+5
 
Jessi: mä mietinkin että eikös ne puhkee sit helposti, mut miehellä ei ollu oikein muita vaatimuksia kuin ilmakumirenkaat, joten en alkanu sitä sit kyseenalaistamaan :D

Kaupassa oli muuten kolmipyöräsiä vaunuja, joita oon aina pitäny täysin mahottomana meille, mut voi jestas miten ihana niitä oli työntää ja pyöritellä! Liikku kuin unelma! :) Silti päädyttiin nelipyöräsiin, kun on noita isoja koiria, niin ei koskaan tiedä miten ne tönäsee, ja kolmipyöräset kuulemma on vähän kiikkerämpiä.

Mitäs noilla sideharsovaipoilla tehdään? :D Eli onkos ne sellaset harsot vaan niinku meitin lapsuudessa? :D
 
tömpsis kyllä ne ilmakumit normaali käyttöä kestää mut ei päivittäisiä pitkiä lenkkejä. me lenkkeiltiin varmaan liki 10km per pvä. sideharsovaipat on meillä ainaki ollu vaan puklurätteinä, nyt on vaan tullu toi nimitys. ei kai ne pelkästään minään vaippoina toimi, nehän läpäsee kaikki heti. kokemusta ei oo mut luulisin.
 
Tömpsis: Meillä ilmakumit kesti vaunuissa oikein mainiosti kahden vauvan lykkäykset ja olisivat varmaan kestänyt enemmänkin, mutta myytiin pois ja ostettiin toiset tilalle. Ei niille tarvinnut noiden vuosien aikana tehdä kuin muutaman kerran käytiin lisäämässä ilmaa renkaisiin. Kolmipyöräisistä muuten, meillä on sellaiset ja ne on kyllä todella näppärät. Kääntyvät ympäri ihan paikallaan. Kyllä ne hieman kiikkerämmät ovat kuin nelipyöräiset. Meillä ei niinkään ehkä sivullepäin mutta keikahtaa herkemmin työntäjää kohti. Tosin saattaa johtua noiden rattaiden muodostakin kun aika takapainoiset ovat.
 
Vaunujen ja rattaiden renkaista...
Meillä oli esikoisen yhistelmissä ne ilmalla täytettävät ja hyvät oli :) Kerran piti yks rengas täyttää ku oli tyhjentyny. Nyt meillä on kuomurattaat joissa vissiin on semmoset täyskumiset. En tiiä johtuuko rattaista vai noista renkaista (ne on kyllä tosi kuluneet) mut jos on enemmän lunta niin raskas työntää ku viuruaa miten sattuu :(


No niin tokassa neuvolassa ja ekassa nla-lääkärissä käyty :)
Mies ja poika oli mukana myös :)

Pissat, verenpaineet yms. ok
Kauhee ku oli vaikee olla pissaamatta kaks tuntia ku piti se klamydia näyte antaa :D

Papan oton jälkeen vähän tullu veristä vuotoa :( Onneks se kuitenki on harmitonta mut inhottavaa...

Lääkäri teki sen sisätutkimuksen ja heti totes et kohtu on aika iso.
Ja sitten sano et lähetäänpäs ultraan ku sulla on nuo kierrotki näköjään ollu noin epäsäännölliset...

Siellä se Torsti tepisi! :heart:
Totes et aika isolta näyttää et vastaa ainaki sitä 12.viikkoa mikä nyt on menossa ja et saattaa olla et on jopa muutaman päivän isompikin! :)
Aika kauan aikaa ultras ja näytti mitä missäkin oli. Käsi näytti olevan suussa ja kovat jumpat oli menossa, sitä se lääkäriki ihaili :D
Sano et vaikka ei mitään sikiödiagnostiikkaa tekkään niin ainaki näin päällisin puolin hänen mielestään näyttäs kaikki olevan hyvin :)

Kivi putos kyllä sydämeltä :) Jos nyt oikeesti uskos jo et mä oon raskaana! :)


Meillä mies lähtee työkeikalle ja ei pääse mukaan np-ultraan, joka ois sitten joskus ens viikolla mitä luultavammin :)
Mut neuvolantäti oli niin ihana et aiko heti tänään jo soittaa ja yrittää saaha meille aikaa sinne np-ultraan jo huomiseksi jollon mieski sitten kerkeis vielä mukaan! :)
Veriseulaa varten kävin verinäytteen jo antamassa.


Salainen toive ja Torsti rv.11+6 (10+6) :heart:
 
salainen toive voi kun ihania ultrakuulumisia, voin vaan kuvitella miten helpottaa tieto, että kaikki on hyvin :heart:

ON: ultra alkaa lähestyä, tiistaina on aika, hui! Harmittaa vaan, kun mies oli muistanu työvuoronsa väärin kun sitä aikaa varasin... Ja nyt menee tosi tiukille kerkeekö se sinne mukaan. Harmittaa kyllä ihan sikana, jos pitää yksin mennä!

Saas nähä pääsenkö vielä ens viikollakaan töihin. Kun ei tuo syöminen oikein luonnistu, kaikki ällöttää, puol väkisin pystyn aina pikkusen syömään, ja sekin vaan pahentaa oloa. Ja kun ois koko ajan niin kova nälkä! Sen takia en töissä pärjää, jos ei ala maistumaan. Kuluu töissä kuitenkin niin paljon enrgiaa, että pökrään , jos en syö kunnolla. No, se on sitten sunnuntain murhe :D

Hyvää viikonloppu ihanaiset, voikaa paksusti! :heart:

Niiskuneiti ja 8+0 (POKS!)
 
niiskuneiti
Kiitos :) Eihän se mitään turvotuksia mitannu tai muitakaan että np-ultrassa vasta tietää tarkemmin miten vauva voi :)


Huomiselle saatiin jo np-ultraan aika! Ihana terkkari meillä... :heart: En tiiä miten se on saanu meijät sinne ku ei ne kyllä normaalisti viikonloppuna tee ultria... Pääsee sitten mieski mukaan ultraan :)
Toivottavasti saahaan sieltä hyviä uutisia :)

Salainen toive ja Torsti rv.12+0 (11+0) :heart:
 
Hmm, joko onnistuisi saada viesti läpi..ainakin maalaan ja kopioin, rupee vähän turhauttaan kirjotella antaumuksella ja lähettää bittiavaruuteen kun kaksplussa bugii :headwall:

Mies onnistui jollain ilveellä vaihtamaan iltavuoron tiistaista eteenpäin aamuun joten viikko on mennyt ihanan sutjakkaasti ja nopeasti :) Tekee tosin ylitöitä viikonlopun mutta ei auta kieltäytyä, ei me niin rikkaita olla etteikö niille rahoille käyttöä löytyisi.

Salainen toive Ihania ultrakuulumisia! Ja onnea matkaan kun pääset heti uudestaankin :D Kyllä siellä mahassa varmasti hyvin voidaan!

Niiskuneiti Me käydäänkin sit ens viikolla peräjälkeen kun mulla on rakenneultra keskiviikkona :) Onnea matkaan sinullekkin!

Tömpsis Tosi kauniit rattaat! Meillä on ollut pojalla kahdet yhdistelmävaunut, sekä ilmakumipyörillä että täyskumipyörillä. Ja kokemuksista täytyy sanoa että kyllä nuo ilmakumit rullaa säässä kuin säässä niin paljon kevyemmin ja ketterämmin. Tosin Jessin lailla meilläkin yksi rengas on puhjennut, koiralenkkejä tehdään päivittäin ja muutenkin pojan kans rattailla kuljetaan kun mies töissä. Kumi on paikattu ja moitteettomasti ovat muuten pyörät pelanneet, pari kertaa vuodessa on saanut kompuralla lisätä ilmaa.

ruutinen Meillä jäi kestot käyttämättä 2009 äippäpakkauksesta, voin postittaa kunhan kaivan varastosta esiin jos teiltä löytyy käyttöä :)

Mekin käytiin vaunukaupoilla katselemassa alustavasti ja entistä varmempi olen että ne Britaxin B-dual rattaat otetaan!
Pitää vaan säästää eka se tonni joka siihen pakettiin uppoaa :D

Nyt perjantaiherkkuja ja leffa :)

Voikaahan hyvin!

jasmin ja siiri rv 19+5
 
kuten sanottu ilmakumit kestää NORMAALIA KÄYTTÖÄ mihin vaunuvalmistajat laskee lykkimisen enimmäkseen asvaltilla eikä tosiaan mitään maratooneja. me siis vedettiin päivässä välillä yli 10km:n lenkkejä eli vkossa tuli kilsoja vaikka kuinka paljon. meillä siis vaunut oli ainoo liikkumaväline ku autoo ei ollu. ilmakumit on käytössä ehdottomasti paremmat ku täyskumit koska paljon kevyempi työntää eli voin lämpimästi suositella jos vaunut ei oo ainoo liikkumaväline eikä lenkit oo maratooneja.

salainen toive hyvä et neukussa kaik hyvin ja onnea tän päivän ultraan! aika tekijä on terkka ku on teijät lauantaille saanu :D tota papa-kokeen ottoa ihmettelen kun sitä ei normisti raskausaikana oteta :confused:

niiskuneiti onnea sulle myös tulevaan ultraan ja toivotaan et miehes pääsee mukaan :)

jasmin paljos teillä tulee ikäeroa? me pärjättiin seisomalaudalla mut onhan noi tuplat kätevämmät. minkäs leffan katoitte? meil oli unstoppable ja oli ihan katottava. suklaata mussutin ja olo oli sit sen mukanen :x

mä kävin eilen jumpassa ja vähän alko jo tuntuu et en kuulu sinne tän jättipötsin kanssa mut ku jumppa meni ihan ok ni jatkan toistaseks. ku pystyis sinne 30+ vkoille käydä ni ois tosi hyvä. lihaskunto pysyis hyvänä vaikka kroppa ei :whistle:
lakkasin eilen kynnet ja pojatki halus ni meillä on nyt sit kaikilla hopeiset kynnet :D mullako tytönkaipuu :whistle:

jessi ja pikkuj 26+1 (eilen poksu)
 
Jessi: Ihanaa kun olet vielä käynyt jumpassa noilla viikoillasi. Minulla olisi ollut myös eilen jumppa mutta jätin sen välistä :whistle:. Tekosyynä itselleni ilmaisin, että kun oli niin paha olo. No olossa ei kyllä ihan hirvittävästi ollut kehumisen aihetta. Ehkä minä tästä vielä sinne jumppaankin pääsen. Näin jo itseni siellä kalman kalpeana yrittäen jaksaa jumppatytön tahdissa ja kaikki naapuruston naiset ihmettelemässä että mikähän tuotakin vaivaa. Lisäksi näin itseni sangen turvonneena jumppatrikoissani kaikkien silmien alla. Tuo jumppa on omakotiyhdistyksen järjestämä joten siellä on aina tuttuja paikalla. Hmm... Täytyy vain keksiä tekosyitä miksi en nyt päässyt paikalle. Aina voi syyttää miestä ja hänen työjuttujaan ;).

Irmeli ja Eila 6+6
 
irmeli mullahan jäi jumpat pitkäks aikaa alussa ku en muuta tehny ku oksensin :rolleyes: onneks meil on sellanen 10 kerran kortti mikä ei vanhene. ilmotin vaa ohjaajalle tilanteen ja sit palasin ku olot anto myöten. oon ollu itekki tyytyväinen et oon jaksanu käydä, tosin se 2 krt vko ei oo toteutunu ku sillon tällön, aina on ollu jotain mut musta on turha mennä jos ei oo fiilistä. ja joskus on lupa lintsata ;)

mä kävin kirjastossa ja sain pinon mielenkiintosia teoksia mukaan :) meillä on tuolla kesäkuisissa annettu kirjavinkkejä ja sieltä poimin muutaman mielenkiintosen. oon aina ollu kova lukemaan ja kohta on taas enempi aikaaki.
 
Moikka!

Olitte rattaista/vaunuista puhuneet, mulla on ollut kans molemmat. Esikoisilla oli ne täyskumipyörät kaksosten rattaissa ja kuopuksen menopeleissä oli ilmakumit.
Musta molemmissa oli omat hyvät puolensa, mut luulen et kallistun niihin ilmakumillisiin. Ovat kuitenkin aika keposet työnnellä.
Ja kyllä mäki melko paljon kävelen/ rattaita työntelen, varsinkin ensi talvena ja keväänä sitten kun saatan noita esikkoja tuohon eskariin joka on 2km päässä ja lisäks tän hetkistä kuopusta toiseen suuntaan kerhoon joka myös 2km päässä :) Tai on mulla auto käytössä, mut luulen et haluan raskauskiloja karistaa niin kävelen sit vaikka hampaat irvessä ;)
Ja nuo kävelyt siihen siis päälle et olen tottunut koiran kanssa lenkkeilemään päivittäin ja sinne on sit kätevä ottaa vauva ja rattaat mukaan!

Tosta liikunnasta. (huokaus) Mä päätin heti kun plussasin et, TÄLLÄ kertaa mä sit liikun niin kauan kuin vatsa antaa myöden ja käyn kaikissa jumpissa yms. missä oon tottunu. No joo, ei oo onnistunu.
Myöskin pyhästi vannoin heti, et TÄLLÄ kertaa en anna kiloja tulla niin paljoo mitä aikasemmin. No nähtäväksi jää..mut ei tällä syömisellä :whistle:
Pahoinvointi ja vatsakivut on saaneet mut pysyttelemään iltasin kotisohvalla ja väsymykseltä olen hädin tuskin jaksanut kotia hoitaa. (sekin melko välttävästi tällä hetkellä)
No muutaman kerran olen käynyt kuitenkin jumpassa, spinningissä ja kuntosalilla..mut tää turpee maha on kyl vähän ongelmallinen siellä. Olo ei ole kovin hyvä ja toiseks olen miettiny et koht joku jo huomaakin mun mahan ja alkaa kysymään jotain..

Tarttis varmaan neuvolaankin soitella ja ilmotella itsestään et saavat sit laittaa mut kans sinne np-ultrajonoon, jos sit ens viikolla soittelis. Sinne on vaan soittoaika 8-9 aamulla ja se on vähän hankala aika mulle töissä soittaa!

Tänään niin ihana ilma. Josko pakkais lapset, sukset ja eväitä mukaan ja lähtis hiihtoretkelle =)

Hölyhuispake ja pallo 7+2
 
Jessi Tais olla joku Red tai joku leffan nimi, sellanen perus Bruce Willis-toimintapätkä. Tai oli se aika hauska mun mielestä loppujen lopuksi kun eka aattelin ku mies sitä leffaa ehdotti että joko taas perussettiä eli Willis-toimintaa, eikö se muuta roolia itselleen keksi :headwall:
Mutta kuten sanoin, yllätti ihan positiivisesti:)
Ei taida Suomessa olla vaan missään vielä nähtävillä tuo leffa.
Ja noista tuplavaunuista, meillä tulee ikäeroa siis 2v3kk. Olen pohtinut pääni puhki tarvitaanko tuplia vai pärjäiskö seisomalauta + kantoliina + yksösrattaat yhdistelmällä jos tarvii molempia yksin kuljettaa jalkapatikassa pitemmän matkan.
Mutta tosiaan vaikka poika jo aika hienosti jaksaa ja haluaa itse kävellä niin ei silti niin pitkiä matkoja että kaupassa kävis tai koiran lenkittäs. Enkä usko että jaksaisi seisoakkaan laudalla ja siinä laudassa on se ettei poikaa voi sitoa siihen kiinni tarvittaessa :D
Jos on tulossa kuuma kesä niin liinailu voi olla tukalaa pitemmän päälle.
Ja koska tuplaratas tarve jää varmaan kuiteskin lyhyeksi niin noi Britaxit muuttuu yhden hengen rattaiksi joten palvelevat jatkossakin vaikkei isompi enää kyyditystä tartteiskaan.

Liikunnasta Siis mulle noi koiralenkit on muuttuneet tosi tuskaisiksi :| Sama vaiva ilmaantunut kuin esikoista odottaessa, rupeaa aivan alhaalla mahassa tuntumaan pistävää kipua joka kovenee joka askeleella huolimatta siitä kuinka hitaasti etenisi. :(
Kipu lakkaa heti kun pysähtyy mutta vaatii vartin seisoskelun jos haluaa päästä siitä (hetkeksi) eroon. Tukivyö auttoi jonkin verran viime raskaudessa joten kai se pitää kaivaa taas esiin ja viritellä aina lenkille lähtiessä jos nytkin ois apua. Mutta ärsyttävää madella tuolla eteenpäin konttausvauhtia ettei vaan sattuis niin paljon. Mitä hyötyä siitä kävelystä on kun tunnin lenkkiin tarvitaan nyt tupla-aika :(
Myös ilmeisesti joku iskiastyyppinen kipu on nyt muutaman päivän ollut lenkkiseurana eli ensin alaselkää rupeaa kävellessä särkemään ja kipu leviää ja laskeutuu oikeaan pakaraan joten tuntuu et tuli perseen alla kävelee kun sattuu :headwall:
Mies tarjoutuu viemään koiran kyllä mutta en anna kun mun on ihan oikeasti pakko niitä lenkkejä tehdä tai painonnousu ei pysy missään järjellisissä rajoissa :headwall:
Ja kun pullaa en vielä näemmä ole porkkanaan oppinut vaihtamaan niin sitä suuremmalla syyllä |O

Hölyhuispake Ilma on kyllä aivan ihana, käytiin pojan ja koiran kans jo kävelyllä nautiskelemassa auringosta ja päikkäreiden jälkeen uudelleen ulos :)
Toivotaan että sulla olot helpottas!

Jessi Mitä kirjoja tarttui mukaan, pitääkö mun mennä tirkisteleen sinne teidän pinoon, itekkin tykkään lukea ja aina on useamman sortin kirja kesken kun fiiliksen mukaan luen mitä eniten tekee mieli :) Illat venyy helposti kun lukee vaan, nyt on ollut pitkään ihana lukea sängyssä kun poika asustelee omassa huoneessa niin ei lampun valo häiritse hänen uniaan.

Mites salaisen toiveen ultrakuulumiset?


Mukavaa ja aurinkoista sunnuntain jatkoa!

Jasmin ja siiri rv 20 poksis!
 
Heipparallaa! :) Mitäs kuuluu? :)

Jasmin: mä en oo liikkunut sitten yhtään, mutta mä taas en tee mitään mikä aiheuttaa vatsaan kipuja... ja melkeen kaikki aiheuttaa... tää istuminenkin! Autossa ei voi istua kauheen kauaa ilman kipuja, ja kyllä mun pitäis joku parempi asento tähän koneellekin keksiä, kun ryhti on nyt niin huono. Saathan sä raitista ilmaa ja koira liikuntaa ja sinäkin, vaikka tahti ois miten hidas! :) Aina se on hyvä asia, vaikka konttaisit siellä! :D

Eilen oli taas hormoni-päivä... itkeä pillitin kaiken maailman asioita, että en osaa hoitaa vauvaa, oon huono äiti ja ties mitä... :p No, meneehän se hormonien piikkiin, joo, mutta on ne pelot ihan todellisia, kun ei lasten hoidosta oo mitään kokemusta... Saa nähä miten mun käy... :ashamed:

Viikonloppuna näin kavereita ja äitiä. Äiti kysy, että onkos varma ettei siellä oo kahta, kun katteli mun mahaa... :p :D

Nähdään!
tömpsis ja super 14+4
 
Jessi
Juu joissakin paikoissa ei kuulemma oteta mut ilmeisesti täällä otetaan. Esikoisestaki ottivat vaikka olin 5kk aikasemmin käyny papa-näytteen antamassa. Nyt oli viimeks otettu ku aloin esikoista oottamaan niin piti ottaa...


Omaa napaa... :heart:
Nyt pääsin koneella vasta käymään... :)

Np-ultrassa käytiin lauantaina :) Pikkusella näytti sen mukaan kaikki olevan hyvin :heart:
Niskaturvotusta oli 1.2mm. Mittaa päästä pyllyyn oli 52,2mm. Tais olla uniaika pikkusella ku se vaan nukku siellä :D Olo on kyllä niin huojentunu ja onnellinen :)
Vastas kahta päivää pienempää mut laskettuaika pysyy samana eli 23.9 ja nyt rv.12+3.

Jännä ku niin varmasti muka tunsin ovulaation (6.1 tai 7.1) ja kiinnittymisen (n.viikkoo myöhemmin) ja sen mukaan olin niin varma vähemmistä viikoista :D Mut ilmeisesti ne mun ovulaatio kivut oliki kiinnittymisestä johtuvia.
Mä merkkailin kalenteriin ylös juttuja, niin 2.1 mahaa jomotteli yhtenä päivänä tosi hennosti ja ultran mukaan sitten hedelmöittyminen olis vissiin tapahtunu sillon.
Eli ku testasin niin menkat oliki jo viikon myöhässä. Ilmankos tuli niin vahva viiva testiin eikä ne viivat siitä enää vahvistunu juurikaan vaikka testasin muka päivää kahta ennen menkkojen alkamista... :whistle:

Eli Ruutinenmulle sais listaan päivittää et laskettuaika on 23.9

Salainen toive ja Torsti rv.12+3 :heart:
 
huomenia!

salainen toive onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

jasmin mulla oli valjaat esikolla sillon ku nuorempi oli vauva ja jos oltiin kaupungilla ni esikko oli valjaissa, toimi hyvin ku ei päässy itekseen mihinkään. vai olikohan niitä enää sillon käytössä. no anyway jossain vaiheessa oli ja kätevät oli. ja saa myös sidottua kiinni :whistle: vähän koiramaista ehkä mut pääasia et lapsi pysyy tallessa :D
mulla ollu ja on tota samaa kipuilua alamahassa kun sulla eli liikunnan tai rasituksen yhteydessä tulee kova kipu alamahalle, joskus tulee muullonki ja välillä kestää liikunnatki ihan hyvin. en tiiä mikä lie on mut ärsyttävä kuitenki.
käy ihmeessä mein pinossa kattelemassa niitä kirjavinkkejä :) ite lainasin nyt sellaset ku:
kata kärkkäinen: jumalasta seuraava
khaled hosseini: leijapoika
jaana taponen: väärä varustus
riikka pulkkinen: raja
lisa jewell: se ainoa oikea

sit voin suositella sidney sheldonin tuotantoa, aivan loistavia teoksia, huimia juonenkäänteitä löytyy :)
anna-leena härkönen myös loistokirjailija, ei kiitos on kehuttu ja ite oon pariin kertaan lukenu.
eve hietamiehen yösyöttö myös loistava, kannattaa lukea ehdottomasti.

tömpsis älä oo huolissas tosta vauvan kanssa pärjäämisestä. mä ootin yksin eikä mulla ollu oikeesti mitään tietoa tai kokemusta vauvoista, sillon ei ollu ees nettiä mulla et kaiken tiedon haalin lehdistä ja kavereilta eikä se nyt ihan hirveesti ollu. vauva ku synty ni kaikki alko menee omalla painollaan ja sitä varmuutta tuli pikkuhiljaa et hyvin se sujuu teilläki :) sanotaanko että siperia opettaa :D ehkä ontuva vertaus mut kuitenki :)

meillä oli taas oikee vkl, nuorempi poitsu sai järkyt kipukohtaukset jalkoihin pitkästä aikaa. ollaan siis käyty koksissa tutkimuksissa useemman kerran noitten kipujen takia ja kasvukivuiks ne diagnosoitiin. näin pahoja ei oo kyllä aiemmin ollu, poika huus suoraa huutoa niin kauan kunnes lääke vaikutti ja näitä tuli siis kaks parin tunnin välein :| jos kolmas ois tullu ni koksii oisin painanu koska en ois enää pystyny lääkitä ite. onneks ei tullu ja aamulla oli ihan normi.
eilen siivosin hulluna, viitisen tuntia riehuin täällä mut nyt on ainaki siistiä. illalla oli kyllä sit oloki sen mukanen et on riekuttu, selkä huus hoosiannaa. onneks sauna vähän rentoutti. ennen puolta kymmentä sit jo sänkyy, krooh :D
kohta lähen intialaiseen päähierontaan, luxusta :) huomenna kaverin rotikkapoikaa kattomaan, pentuna piti jo mennä kattomaan mut en saanu aikaseks ni nyt siitä on kasvanu jo 40kilonen mörssäri :D keskiviikko onki yhtä neuvolalääkäriä ku eka on oma ja sit heti perää pojan 5,5vee lääkäri. perjantaina ois sit sokerirasitus, hui ja yök.

jessi ja pikkuj 26+3
 
Mahtavaa kun niin monella on ollut jo ultria ja dopplerikokeiluita ja vaikka mitä :) täällä vielä yritetään malttaa ekaan ultraan - se on vasta 5.4. Aika tuntuu ikuisuuksia pitkältä. :) masu on muuten jo aika huomattava.. hui, mammahousut oli pakko pukea kun sattui niin ja ällötti normihousujen tiukka vyötärö.... Kääääääk!!!! Sanon minä!! ;) hih.
Hauskaa viikkoa kaikille :O)

Emeriin ja Höpöliini 9+2
 

Yhteistyössä