Haavevauvat todeksi 2011-2012

heips!

kiitos myötäelämisestä tässä ykärumbassa :hug: eilen poitsu yrjös vaa kerran ja seki sen takia ku koitti kiinteitä syödä, ei kestä masu vielä :( nyt sit ollaan menty vaan nestemäisillä eväillä ja tavara on pysyny sisällä. eilen oli suht pirtee ja normaali, välillä tuli paha olo ja sit makaili sen aikaa. illalla myöhään tuli yks oksennus peitolle eli pyykkirumba on jatkunu tänki päivää. muuten nukku hyvin ja oksentelematta.
ja me nyt kuitenki lähetään sinne reissuun ku ei mitään oloja toistaseks oo ja vituloittaa jos jäädään kotiin ja pysytään terveinä vkl. oksennellaan sit siellä jos niin huonosti käy. mahikset lähtee kuitenki aika huonot ni ei viittis tätäki peruu. ens vkolla saa tauti tulla jos on pakko mut ei vkl kiitos :cool:

tömpsis tosi kurja et tuli takas noi sun vaivat :( raskausaikana vielä vaikeempi hoitaakki mut eipä sulla tainnu kovatkaan lääkkeet auttaa. toivotaan että helpottais nyt äkkiä ja olis vaan jotain väliaikasta. jaksamista!

emeriini mitkäs sun vkot on? mulla oli tokassa raskaudessa tota jatkuvaa etovaa oloa, oksentelua ei niinkään ja loppuun asti sain siitä vaivasta kärsiä. nyt on taas ajoittaista pahaa oloa ja koko ajan sellanen paha maku suussa ja kaik haisee pahalle :x jatkuva etova olo on kyllä niin kuluttavaa :| mulla oli ekassa neukussa hemppa 143 ja siitä pikkuhiljaa laski, viimeks oli 120 mut mun raudan syömiset onki hyvin satunnaista. ja terkka ei oo ollu huolissaa ku ei ton huonompi oo ja enää ei pitäs laskee.

niiskuneiti tsemppiä tulevaan ultraan! mäki kävin tokassa raskaudessa varhaisultrassa ku ei jaksanu oottaa :D

ruutinen ihana videopätkä :D olihan tota turvotusta mut jos ne ei siellä huolehtinu ni tuskin tarvii sunkaan huolehtia. ( en kyllä itekään osais olla huolehtimatta) uskon et ne olis pasiittanu sut suoraan jatkotutkimuksiin jos sellasiin ois tarvetta. ainaki tuolla sikiöseulaketjussa on heti tullu käsky jos niskaturvotusta liikaa. meillä ei tullu hyviä uutisia llenkaan, tai siis niistä ei ilmotettu. vaan jos ois seula hälyyttäny ni sit ois tullu soitto. olipas kiva oottaa 2-3 vkoa niitä tuloksia : /

jasmin mä erehdyin eilen hetken kattomaan tuksun ja arton häitä ja olis kannattanu kyllä passata :headwall: se akka on oikeesti niin turha ja ukko joku julkisuuden kipee pelle lapista :kieh: siin on uus matti&mervi kenen eroja ja yhteenpalaamisia sit seiskassa puidaan :headwall: *oks* ja *puist*
meillä tuli poikien ikäeroks 2v5kk ja me pärjättiin seisomalaudalla. kantoliinaa käytin myös jonkun verran mut kauppareissut yms meni seisomalaudan kanssa. tilanteet ja tarpeet toki erilaisia ja sen mukaan pitää hankinnat tehä. meillä esikko jätti päikkärit tosi aikasin pois ni sikski kaupunkireissut suju ilman tuplia. jos vanhempi taas tarvii pitkään päikkärit ni sit tuplat paremmat.

salainen toive toivotaan et ei flunssa iske, sairastaminen on saatanasta. etkö oo kertonu kelleen raskaudesta? mä en malttanu olla hiljaa vaan aika moni ties heti plussasta :D mut ne kyllä oli sit sellasia ketkä ties jo yrityksestä ja ketkä ei puhunu eteenpäin eli ihan läheisiä ihmisiä. anoppi tosin mölis pitkin kyliä et paljastu naakalleki ennen aikojaan ku kerto mun miehen pennuille asiasta :kieh: mä en kyl tajua et jotku ei tajua kelle se kertominen oikeesti kuuluu :headwall:

irmeli tarkotatko britaxin b-dualeja? niitä on ainaki kovasti kehuttu ja se ylä vai alaosa on isompi ku phil&tedseissä.

sisarusrataskeskustelua on meidän pinossa, helmikuun pinon lopussa ja ainaki yks vastaus maaliskuun pinossa jos jotakuta kiinnostaa käydä lukemassa kokemuksista :attn:

nyt pakkailemaan ja palaan astialle sit su tai ma viimeistään, hauskaa vkonloppua kaikille! :wave:

jessi ja pikkuj 25+0 poksista
 
Heipparallaa! :)

Mä sit alotin kuitenkin noi antibiootit eilen, alko kirvely pahentumaan sen verran, että ehkä se sittenkin on virtsistä... no, olo on ehkä vähän helpottanut... mutta kyllä pännii! olin jo niin onnellinen, että ne vaivat meni pois! olihan tossa muutama kuukaus, ettei ollu mitään. mutta kun pelkään, että mun loppuelämä on tätä sairastamista ja lekurissa juoksemista ja kokeillaan tota ja tota ja mikään ei auta... paitsi ilmeisesti seksittömyys autto tossa ton pari kuukautta... :headwall: tosi masentava ajatus! :(

meillä alkaa tietämään jo kaikki... sukulaiset ainakin juoruaa jo eteenpäin ja varmaan kaveritkin. ja mitä useampi tietää niin sitä enemmän mä pelkään, että on menny kesken. harmi kun ei oo sitä doppleria, ja seuraava neuvola on vasta 3 viikon päästä. Mä yhä pidän kättä mahan päällä ja kuvittelen, että se pieni kupla ois potku... :ashamed: :heart:

Jessille ihanaa reissua! :)

Nährään!
tömpsis ja super 13+1
 
Jessi75: Saattaa hyvinkin olla Britaxin b-dualit. En ole niin hirvittävästi ottanut selvää. Satuin vaan näkemään ihan vahingossa jossain lapsimessuilla. Ilmeisesti on tosiaankin jotenkin isommat kuin Phil&Tedsit ja ilmeisesti molemmat on mahdollista saada makuuasentoon mikä ei ole mahdollista noissa meidän rattaissa. Olemme miettineet sitäkin vaihtoehtoa että myytäisiin noi meidän rattaat pois ja ostettaisiin jotkin toiset tilanne. Saa nyt nähdä onhan tässä vielä yllin kyllin aikaa. Täytyisi olla aktiivinen ja ottaa hieman vaihtoehdoista paremmin selvää. Yhden asian minkä ehdottomasti haluaisin niin olisi sellaiset rattaat mihin saa tuon turvakaukalon kiinnitettyä suoraan. Tuon kaukalon kanniskelu on ihan syvältä. Meillä on vielä siunaantunut pari innolla kasvavaa poikaa jotka ovat olleet sen 10 kg jo viisikuisina. On siinä roudaamista siinä kaukalossa. Onko jollakulla kokemusta tuollaisista rattaista? Kuulin kyllä huhupuhetta että noihin meidän rattaisiinkin olisi mahdollista saada jokin lisäosa joka mahdollistaisi kaukalon kiinnittämisen. Todellakin pitäisi ottaa asioista selvää.
Jessi: Toivottavasti matka sujuu hyvissä merkeissä ilman sairastelua.

Tömpsis: Täällä peukut pystyssä, että vaivat helpottaisivat.
 
Ruutinen
Mä en tuosta niskaturvotuksesta kyllä olis huolissaan ku alle 3mm:hän on täysin normaali. Meillä esikoisesta oli muistaakseni 1.7mm.

Jessi
Meidän pikkukakkosen yrityksestä ei tienny ku yks mun hyvä ystävä ja sille vain oon kertonu tästä raskaudesta :) Pikkusiskon kanssa joskus oli puhetta että yritys alkas kesäkuussa, mut niinku esikoisestaki, otettiin taaski varaslähtö :D
Ei ainakaan kukaan oo sanonu mitään niin en usko et kukaan on arvannu mitään :)
Esikoisesta kerroin heti siskoille. Ja ennen ultraa siskon mies kans sai tietää. Muuten kerrottiin isovanhemmille vasta np-ultraan jälkeen. Ja sitten muutama viikko myöhemmin sitten hiljakseltaa muillekki... Miestä harmitti kuulemma ku olis sillon halunnu piettää uutiset edes hetken aikaa meidän salaisuutena... Varmaan nytki ajatteli etten malttas olla hiljaa :D
Me kans sanottiin anopille et on vielä hissukseen vauvauutisista mut kuinkas olikaan se mölösuu meni heti kailottamaan muille :( Tällä kertaa sanoin miehelle et anoppi on sitten viimenen joka saa tästä raskaudesta tietää ku ei siihen voi näköjään luottaa ollenkaan... :headwall:


tömpsis
Ootko kokeillu olisko maitohappobakteeri jutuista tai sitten puolukka/karpalo mehun juomisesta tai sitten niiden syömisestä apua?


Räkätautihan tänne iski. Vähän lämpöö, kurkku ja pää kipee. Esikoinenki on nuutuneen olonen :(

Salainen toive ja Torsti rv.11+0 (10+0) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

No nyt alan uskoa minäkin olevani raskaana, tää väsymys..aah niin kaatava väsymys. Pakko ottaa pikku tirsat töiden jälkeen sohvalla kun lapset katsoo lastenohjelmia :ashamed:
Ja toinen, etova olo..melkein koko ajan ja jatkuvasti. Todellinen HUONO olo iskee heti jos ei syö tarpeeksi usein ja yllättipä yksi aamu yrjökin minut kun pesin hampaita ja aloin yökätä. Sinne menivät aamukahvit niin :x
Jännä juttu, kun joka kerta mulla on pahentunut tää pahoinvointi..eli siitä en pystyne päättelemään mitään sukupuoli juttujakaan :D

Voih, kuulostaapa kurjalta jessi tuo ökätauti teilläkin. Onneks sulla ei ole enää pahoinvointia, vois meinaan tulla vielä tuplasti pyykkiä pestäväks ;)

Ja tömpsiksellä on kyl karsee vaiva, mullakin välillä tuollaista vaivaa ollu. Mut ei raskausaikana muistaakseni. Ei joku ihan tavis tasapainoittava emätinvoide auttais asiaa? saako sellast käyttää raskausaikana..:confused: tai ceridal öljy? mulla auttaa se!

Kertomisesta, me ei vielä olla puhuttu kenellekään mitään. Yhdelle ystävälleni olen kertonut, hän kun tiesi että ehkäisykin on jätetty pois. Mut jotenkin mua ihan hirvittää kertoa muille..esim. työkavereille. Pitääköhän ne mua ihan hulluna? :LOL: kaikkea sitä pohtiikin, ihan niinkuin se kellekkään kuuluis! Anopille on kerrottava parin viikon päästä, mennään koko perhe risteilylle ja nää isovanhemmat tulee mukaan. Siellä kyllä taatusti huomaa toiset etten juo mitään alkoholipitoista..
Ajattelin yrittää malttaa mieleni muille kertomisesta vielä niin kauan et ollaan np ultrassa käyty.

Hölyhuispake ja pallo 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Irmeli Mä tykkään noista Britaxeista mitä nyt kuvia niistä olen katellut mutta en silti oikeen tajua niitä..pitäis varmaan nähdä livenä.. Siis istuuko isompi lapsi ylempänä ja vauva ahdetaan sinne jalkojen juureen? Jossain taas sanottiin että painavampi lapsi alempana mutta eihän sieltä näe yhtään mitään ja meillä lapsi tykkää ainakin nähdä joka suuntaan =)
Niissä olis ainakin neljä pyörää, olen aina jotenkin epäröinyt noita kolmipyöräisiä, ja lukenut juttuja että esim. bussissa/ratikassa oisivat tosi huterat/kaatuumisvaara.


Jessi Ihanaa lillumisreissua kylpylään ja toivottavasti selviätte ilman yrjötaudin tarttumista! Hyvä juttu että päätitte silti lähteä, ei niitä tilaisuuksia tosiaan niin usein tule!

Salainen Toive Rutkasti paranemisia flunssaan!

Hölyhuispake Voimia väsymykseen, sieltä niitä oireita alkaa tulla, kopkop, toivottavasti menee ohi pian unitauti eikä pahene!


Nyt äkkiä pesemään hiusväri pois! :wave:

Jasmin ja siiri rv 18+5
 
huomenta!

käykää tosiaan lukemassa tai kyselemässä mein pinosta noista sisarusrattaista, siellä oli useemmalla niistä kokemusta ja tietoa.

tömpsis mä taisin raskausuutisen julkasta lärvikirjassaki rakenneultran jälkeen et sit ties kyl tosi moni :LOL: yllättävän vähän kuitenkaa levis muualle, ainakin jonkun verran oli sellasia ketkä ei tienny vaikka uutinen julkinen jo olikin.
käy ihmeessä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet jos yhtään mietityttää, niin mäkin tein ja monta kertaa :ashamed: :D ne vaan sano et tuut ains kun siltä tuntuu, et senhän takia he siellä on. ihanat tätsyt :heart:

salainen toive ai sullaki on tollanen anoppi kuka juoruilee :kieh: oliko se niin innoissaan ettei malttanu pitää suutaan kiinni vai miks? meillä kun ei syynä ollu tosiaankaan se koska tää raskaus oli anopille jonki sortin shokki :rolleyes:
toivottavasti flunssa ei pahasti iske, kauheesti nyt kaikkee liikkeellä : / paranemisia!

irmeli mitkäs rattaat teillä nyt on? isoja poikia teillä :) mein pojut on ollu aina pitkiä ja hoikkia, miinuskäyrällä molemmat kasvanu mut paino ja pituussuhde kuitenki hyvä :)
mulla ei noista rattaista oo kokemusta mut tosiaan mein pinossa kesäkuisissa immeiset tietää.

hölyhuispake kumpias sulla olikaan lapset? mulla oli ekassa pahoinvointia vkolle 15 mitä luulin et on paha mut ei ollu mitään verrattuna tähän nykyiseen :cool: tokasta en juurikaan oksennellu mut etova olo kesti loppuun asti eli en pysty mäkään oikeen sukupuolta päättelemään noitten perusteella :D

jasmin kiitos :) tilaisuudet lähtee tosiaan kortilla ja nyt vielä ku vauva tulossa ni loppuu ne vähätki joksku aikaa. onnistuko värjäys? :cool:

kiitos muillekki reissutoivotuksista, täällä on aika ihanaa :) yö meni hyvin ja ihanaa kun ei tarvinnu nousta muuta kun vessaan pari kertaa. kylpylä kyllä ku nuijalla lyöty ku täällä on hiihtolomavko just nyt, tietenki :kieh: no spa&wellness osastolla oli ihan hyvin tilaa ja sinne mennään tänäänkin :)
nyt aamupalalle, lauantaita tytöt :wave:

jessi ja pikkuj 25+1
 
Jasmin, mä kanssa todella toivon että pysyy nää oireet nyt tällaisina..muuten alkaa töissä käyminen olla ylivoimaista :x

Ja Jessi, meillä on molempia. Ensimmäisestä raskaudesta tuli tuplatyttöset ja kuopus on poika =) Ja jännä juttu kyllä kun luulis et kaksosista olis voinu todella huonosti, niin ei kun nää kaks seuraavaa raskautta paljon pahempia! Vaikka, enhän mä nyt tästä vielä tiedä et montako siellä tällä erää köllii :whistle:
 
jessi nauttikaahan reissusta oikein kunnolla!

salainen toive para emisia sinne! Toivottavasti tauti ei piinaa pitkään =)

Tänne iski joko norovirus tai sitten tää pahoinvointi vaan paheni. Eilen alkuillasta aloin oksentaa, oksensin yöhön asti, kaiken ulos. Ihan kauheeta :x jännä kun ei tää pahaolo helpota oksentamisen jälkeenkään. Mitään ei voi syödä, jaffaa pystyy juomaan mutta sekin pahentaa oloa. Toivottavasti tää ei pitkään kestä. Ja toivotaan, että mahdollisimman moni täälläkin välttyisi taudilta :)

Eilen muuten tuli nt-ultraankin postissa aika, on 11.4, viikoille 12+3, aika pitkä aika vielä. Onneks varattiin tosiaan se varhaisultra, niin ei tonne asti tarvii ootella :)

voikaa hyvin tytöt ja pysykää terveinä! :heart:

Niiskuneiti ja 7+1
 
niiskuneiti Tuo on kyllä yrjötaudissa ihan hirveintä että pahimmassa vaiheessa se paha olo ei helpota vaikka oisit useampaan kertaan jo oksentanut : / Joskus vuosi sitten kun meillä kävi noro-virus niin miehelle itkin siinä oksentelun lomassa että mieluummin potisin yrjökrapulaa kun siinä se oksentaminen sentään (ainakin mua) helpottaa oloa! :saint:
Paranemisia! :hug:

Jessi Ai että, mitä aamupalalla oli? Nakkeja, munia, pekonia, hedelmiä, tuoremehua...:p ja mitään ei tarvii itse valmistaa, ah nautiskele sinä onnekas!

Hölyhuispake Onko sulla ollut sellasia apteekin pahoinvointirannekkeita? Auttasko ne.. Tai sit vaan saikku jos menee ihan hirveäksi, toivottavasti kuitenkin selviäisit kuiville nopeasti tosta kurjasta vaiheesa! :hug:

Jep, minä herkkuhiiri leivoin eilen suklaajuustokakun. Oikeastaan se oli tarkoitettu metsureille joiden piti tänään tulla meidän pihapuut kaataa mutta se peruuntui niin joutuu itse syömään ;) Joten nyt päiväkahvit :wave:

Jasmin ja siiri rv 18+6
 
Eikä Jessi : / Toivottavasti säästyisit, ihan tarpeeksi olet ykäillyt viime kuukausina! : /
Voimia pikkupotilaan hoitoon :hug:

Mä varmaan latasin viikonlopulle vähän liikaa odotuksia kun nyt sit ollaan miehen kans riidelty koko viikonloppu, eilinen meni mulla aamu raivotessa, loppupäivä mököttäessä, tänään sama juttu. : / Huomenna alkaa taas "piinaviikko" eli miehen iltavuoro ja mulla pitkät päivät pojan kans. Ois ees s*atana enemmän kavereita tässä tuppukylässä että pääsis vaikka kaffelle aikaa kuluttamaan mut ei, pienet piirit on pienet piirit :headwall:

Mukavaa laskiassunnuntaita!

jasmin ja siiri rv 19 poksis!
 
jasmin: voi että mä tiedän mimmosta toi on! kaikki kaverit on niin kaukana, ettei niitä tosta noin vaan nähdä :( eikä mulla kauheen montaa sellasta ookaan, ketä voisin nähdä usein. onneks mun mies on nyt saikulla, eli me puuhataan yhdessä kaikkea, mutta kun se menee takasin töihin niin oon ihan yksin taas. ehkä sun pitää surffailla netissä sit enemmän ens viikolla ;) :hug:

Jessi: voi käh tollasta tautia! :( Koittakaahan parantua pian! :hug:

Salainen toive: mä oon varmaan puolisen vuotta jo syöny päivittäin maitohappobakteeri+karpalo-kapseleita... eipä ne taida toimia... :( tai en tiedä sit miten usein mulla ois jotain vaivaa ilman noita... ei tähän vaivaan tunnu olevan mitään apua mistään :headwall: Nyt kyllä vähän helpottaa, antibioottia on vielä vähän jäljellä ja läträän bepanthenilla koko ajan, niin ehkä ne siitä taas. Eikös raskauden aikana muutenkin ois limakalvot herkemmät?

Hölyhuispake: en tiedä saako sellasia käyttää. Käytin vielä ennen plussaa Lactalia usein, mutta ei se oikein tuntunu vaivoja poistavan. Ceridalia kans joskus oon kokeillu, ei paranna mitään :( Eniten tässä raivostuttaa ja huolettaa se epävarmuus, että onko joku tulehdus vai ei. Enkä enää halua mitään lääkekuureja vaan "varmuuden vuoksi", koko syksyn kun mulla oli jatkuvat "tulehdukset" ja lääkkeet niin yhden kerran on otettu papa ja vain yhden kerran oikeasti näytteet emättimestä! :O jotka siis oli negoja... heh.

joo, mä soitan huomenna neuvolaan ja kyselen vähän tästä vaivasta ja sit pyydän päästä kuulemaan sydänäänet... eikö tää keskenmenon pelko helpota ikinä? :( Tai no helpottaa se välillä, mutta kun sitten se taas iskee... :( Ja sitäkin pitää kysyä neuvolasta, että saako luomia poistaa raskausaikana? Mulla on rinnan alla pahassa paikassa luomi, joka on nyt ihan selkeästi kasvanut ja välillä se on kipeäkin. Tosi hankalassa paikassa, kun rintsikat hankaa just siihen tai sitten se on vaan pahasti tissin alla hankauksessa. Siellä kohdassa tietenkin muhii aina hiki, joten ois varmaan syytä poistaa se ennen kesää?

Hmm, laskiainen. Mistäs sais laskiaispullaa? ;)

tömpsis ja super 13+3
 
Voihan tauti!

Sairastamisputki jatkuu täälläkin. Kuopus tuli kipeäksi just ennen kuin lähdettiin tuonne talvilomamatkalle ja taisi olla kipeimmillään anoppilassa. Esikko tuli tuolloin matkalla kipeäksi ja nyt vain yskii keuhkonsa pellolle öisin. Muuten on ihan kunnossa (sisänsä hyvä kun huomenna alkaa taas koulu). Mies lähti keskimmäisen kanssa siskonpoikansa synttäreille parin tunnin ajomatkan päähän. Me muut jäätiin kotiin kun tuo esikko oli vielä vähän kipeä. Nyt mies soitti ja sanoi että poika oli oksentanut viime yönä ja tänä aamuna ja kuume on noussut. Eli ei sitten hänkään säästynyt tuolta taudilta vaikka jo sitä vähän toivoin kun niin pitkälle oli päässyt. Täytyy nyt toivoa etten enää minä ja mies tuota tautia saa. Ajattelin jo että maanantaina päästään arkeen kiinni mutta taitaa ensi viikkokin pitkälle mennä neljän seinän sisällä. Ottaa päähän tälläinen sairastelu.

Irmeli ja Eila 6+0
 
Irmeli paranemisia sinne! Toivotaan, että ei teihin enää tauti tarttuisi.

ON: Ei miusta oo töihin menijäksi, ihan kamala olo en oksenna usein, mutta yökkäilen vähän väliä. Ennen syöminen helpotti oloa, mutta nyt jää syöminen aina kesken kun tulee vaan pahempi olo. Tänään meen iltapäivällä lääkäriin, katotaan montako päivää saan sängynpohjalla maata. Sängyssä on paras olo, heti kun jotain tekee, olo pahenee.

Niiskuneiti ja 7+3
 
Niiskuneiti Voi että, voimia :hug: Mites lääkärissä? Toivottavasti sait lepoaikaa ja helpottaisi toi sun vointi!

Irmelin Perheelle kanssa paranemisia :hug:

Tää pino on entistä hiljaisempi kun te ootte melkein joka sorkka jonkun taudin kourissa : /
PARANNUSSÄTEITÄ joka kotiin puhaltelee jasmin =)

Tömpsis Netissä surffailu auttas sosiaalisenelämän kaipuuseen ees hiukan muuten, mutta taaperolle ei taida passata että mamma istuu iskän iltavuorot netin äärellä ja surffaa :D
Kun muutin tänne miehen kotipaikkakunnalle oli mulla aika paha masennus päällä joten en oikeastaan edes tajunnut etten tunne täältä oikeen ketään enkä todellakaan ees kaivannut ihmisiä ympärilleni. Nyt kun on toipunut ja suht koht terve niin on konkretisoitunut ikävästi se että suurin osa ystävistä on siellä 200km päässä mistä muutin joten niin vaan ei soiteta kellekkään että mitäs tehtäs? :headwall:
No, täksi päiväksi irtosi sentään lapsenvahti niistä harvoista tutuista tanssitunnin ajaksi kun anopilla olikin oma meno joten ei ensimmäistä kertaa päässyt kun pyysin.
Soititko neuvolaan, saitko minkäänlaista apua?

Koittakaahan taas jaksaa!

Jasmin ja siiri rv 19+1
 
Huomenia!

Mä varasin eilen varhaisultraan ajan, en voinut enää olla varaamatta. Kun alussa mulla oli ne ihan kamalat alavatsakivut ja valkkaria lorahtelee sillain housuihin et joka kerta ajattelen et "no nyt meni kesken ja hulahti verta"..Jotenkin ihan kamalan epävarma olo, vaikka on niin huono olo ettei meinaa pystyä mitään syömään :x
Päivällä helpottaa ja pystyy olemaan suht normaalisti, mutta aamulla ja illalla olo ihan kauhea!
Ultra aika olis sitte 8+1 joten pitäis jo hyvinkin näkyä sykkeet ja kaikki :heart: ja toivottavasti näkyykin sitten!

Niiskuneidillä näyttää olevan pahoinvointi vielä pahempana, jaksuja kovasti sinne. Osaan kuvitella olosi nyt paremmin kuin hyvin :x ;)

Jasmin, tuttua tuo et itse kuvittelee miten mukavasti sitten viikonloppua vietellään yhdessä perheen kanssa ja sit tuleekin joku ihan typerä riita ja jo mökötetään hyvät vapaat ihan hukkaan. Raivostuttavaa :headwall:

Hölyhuispake&pallo 6+4
 
Viimeksi muokattu:
jasmin sain viikon saikkua, lääkäri oli kyllä ihana (vaikka oli mies). Sano, että jo viime viikko töissä oli mulle varmaan liikaa. Käski ihan ehottomasti pysyä poissa töistä ja levätä, levätä ja vielä kerran levätä... ja soittamalla saa lisää saikkua jos ei vielä viikossa olo rupea helpottumaan. Sano että nyt pitää ajatella itteensä eikä töitä. Kyllä yllätyin positiivisesti, ajattelin ennen sinne menoa, et mitä muka nuori mieslääkäri ymmärtää raskauspahoinvoinnista :D diagnoosi oli aika hassu; määrittämätön raskausoksentelu :D

Kyllä tän olon täällä kotona kestää, kun tietää mikä palkinto (toivottavasti) tästä on eessä. Ei tähän maailma kaadu :) Hankala vaan on, pitää muistaa olla lipsauttamatta vanhemmille että oon saikulla, pitää esittää käyvänsä töissä. Kun ne ei tosiaan vieläkään tiedä odotuksesta.

hölyhuispake jaksamista sinnekkin, onneks tää on ohimenevää :) en miekään voinut oottaa kunnallista ultraa, kans hirveen epävarma olo koko ajan, et onhan kaikki niinkun pitää. Pieni hinta se on mielenrauhasta!

niiskuneiti ja 7+4 :heart:
 
ihan ekaks sympatia:hug: kaikille pahoinvoiville, mä niin tiedän mitä se on! nyt tuntuu toivottomalta mut kyllä se aika llättävän äkkiä menee ja se maaginen vko 12 tulee millon se pahin pahoivointi ainaki yleensä loppu. jaksamista!

meillä yrjöilyt loppu, ihanaa! nuorempi ei su-aamun jälkeen enää oksentanu ja mäki selvisin vaan sunnuntaisella huonolla ololla ja yhellä yrjöllä joten aika vähällä päästiin :) vanhemmalla pojalla nyt vaan tuli tilalle järkyttävä yskä : /

irmelille paranemisia!

jasmin meille myös käy joskus noin että isot odotukset vkonlopusta ja sit se menee riitelyks ja yleensä ihan turhasta :headwall: meillä kun on joka toinen vkl miehen pennut ni ne vkl:t on ns jo valmiiks pilalla ku on enempi väkee ja meteliä ja sotkua. ja mulle ne on "ylimääräsiä" mitkä tuo lisää töitä. väärä ajattelutapa mut en voi sille vaan mitään. en oo mitään äitipuolityyppiä. tai sit oon just se perinteinen paha äitipuoli :whistle:

tömpsis ootko kokeillu valkosen viljan yms hiivaa sisältävän ruuan vähentämistä tai poistamista ruokavaliosta? tai maustamattoman jugurtin laittamista toosaan? noihan on kroonisen hiivan hoitoon mut sullahan ei tiedetä mikä on ni eiks kaikkee kannata kokeilla? voin vaa kuvitella et on hankala vaiva : / toivottavasti apu löytyy.

niiskuneiti hyvä et sait saikkua, jaksaahan sitä jotenki kotona ku ei tarvi mitään tehä ja voi vaan maata ja oksentaa. mulle kävi vaan ikävästi sillo alussa ku sain saikun takia potkut töistä :|

kyllähän noi ultrat tuo lisävarmuutta ja kannattaa mennä jos yhtään arveluttaa. ite kävin tokassa raskaudessa, tässä en menny ku neukussa ultrattiin.

kelan tyyppi soitti ja mun äitiysrahapäätös nyt venyy ku ne ei voi vielä tehä sitä ku ei tiedetä et pystynkö olee toukokuulle asti osa-aikatöissä ja samalla siis työttömänä työnhakijana. mulle siis lasketaan viime vuoden tulojen mukaan ku siinä on liu'utusmahdollisuus jos on käyny niinku mulle ja mulla paljo paremmat tulot viime vuonna ku toissa tai 6:n kuukauden ajalta. pakko nyt vaan sit jaksaa ja olla ja sanoo pomolle et teen kyllä mitä pystyn, kyllä kai sitä aina jotain pystyy tekee ellei sit ala suppailee tms. vaikeita nääki jutut :headwall:

äpakkaus pitäs sentäs tulla parin vkon sisään =)

jessi ja pikkuj 25+4

ainiin, hyvää naistenpäivää teille ihanille naisille! :flower:
 
jessi hyvä että teillä parannuttu suunnilleen ainakin! toivotaan että tuo äitiysrahasoppa selviis mahollisimman nopeesti, niin ei tarviis enää sille edes ajatusta uhrata :) ja toivottavasti pystysit olemaan töissä mahollisimman pitkään! Voi että, pääset hiplailemaan niitä ihania pieniä vaatteita kohta :heart: sulle ilmeisesti tulee vielä 2010 pakkaus?

Nyt taas iski jotenkin epätoivo.. On ainakin puol tuntii jomottanu aika kovasti vasenta puolta. Saas nähä mitä tää on. Muutenkin tuntunu koko raskauden ajan tuolla vasemmalla puolella kipuilua/jomotusta. Harmi kun se ultra on vasta viikon päästä. Voi hitto jos tää on kohdunulkoinen :kieh:

Niiskuneiti ja 7+4
 
niiskuneiti ei oo taidettu vielä tän vuoden pakkausta julkasta joten viime vuoden tulee :)
mulla on kans niitä jomotuksia välillä oikeella alhaalla ja välillä vasemmalla alhaalla. eiköhän ne oo vaan kohdun kasvukipuja :)
 
niiskuneiti joo niin on :) ja ihan kivoja värejäki vaatteissa, vähän kirkkaampaa eli se oranssi. ja kiva ku on yks 50cm settiki. ainoo mistä en tykkää ni se ruokalappu, kauhee :x mut eihän sitä tartte käyttää :D kestovaipat meillä lähtee myöskin kiertoon, niitä en jaksa käyttää.
hirveetä piinaahn toi alussa on ku huoli on kova et onko kaikki kunnossa ja meneekö kaikki hyvin ja sit jos on vielä pahoinvointiaki. alku tuntuu aina tosi pitkälti ku varsinaisesti ei oo mitään konkreettista näyttöä siitä et on raskaana ku ei oo mahaakaan. äkkiä se aika kuitenki menee vaikka kliseeltä kuulostaaki ja sitähän se on. itestäki tuntu et en ikinä selvii siitä alusta mut tässä sitä vaan ollaan :) olo tosin edelleen ajoittain aika huono mut siihenki jo jonku verran tottunu ni jaksaa. ootan kyllä tosi paljon kesäkuuta, oikeesti.
 

Yhteistyössä