Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

nimimerkki ............. yritys alkaa ..... kuinka mones lapsi toiveissa

Metsätähtönen ..... huhtikuussa 2010 ............. 1.
Leli82 ...................... keväällä 2010 ................. 2.
jenkkivaimo .............. kesällä 2010 .................. 2.
VellaVanilla .......... heinäkuussa 2010 ............. 3.
RouvaSumppisuu ...... syksyllä 2010 ................ 3.
Kajsa ........................ syksyllä 2010 ................ 1.
jn1 ........................ joulukuussa 2011 ............. 1.

jn1
Metsätähtöselle lähti yksäriä, kun en oo varma saako tänne linkittää noita kauppojen nettisivuja?

Koira asioista.. Itse oon ennen hypänny portugeesit vaihtoehtona yli sen takia, että olen nähnyt kuvia niistä pelkästään näyttelykarvalla, ja oon karsastanu sitä tosi paljon! Jostain syystä eräs kaunis päivä kuitenki katselin aikaa kuluttaakseni rotua enemmänki ja ihastuin tosissaan.. Sitten kävin koirapuistossa katsomassa näyttelyturkilla varustettuja huiskuhäntiä, ja olihan ne hienon näköisiä luonnossa! Niin se vaan ihmismieli muuttuu. Näitten omistaja tosiaan kertoi, että kengät on mukavaa pureskeltavaa ja kulmia täytyy pyöristellä milloin sohvatyynyistä ja milloin ovenkarmeista :LOL: Eli voi olla tuhoisa pentu, tai sit ei, sen näkee sitten!

Kiitos laskemisvinkeistä, täytyyki ottaa tuo käyttöön. Miehelle laitoin viestiä parista hyvästä kämpästä, vastas vaan tuntien päästä ettei jaksanut kovin tarkkaan niitä katsoa... :kieh:
Eli konkretiaa peliin teidän neuvojen mukaisesti. Meillä on tähän kämppään vuokrattu erikseen autokatospaikka, joka sekin on 20e kuussa. Yllättävän isoksi tämänkin kämpän kulut tulee, kun laskee sähköt, vedet, netit, autokatokset jne. Joissain kämpissä saattas olla talonetti, siinäki säästäs 40e kuussa.. *mietiskelyä*
VellaVanilla, minulla on haaveissa joskus isona ja rikkaana ostaa rintamamiestalo, jonka saan rempata. Olis ihana tehdä jostakin vanhasta itselle koti!

Jaahas, muut alkaa jo ens vuonna tosi toimiin, mitenhän sitä ite jaksaa vielä odotella noin pitkän ajan... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja jn1:
Metsätähtöselle lähti yksäriä, kun en oo varma saako tänne linkittää noita kauppojen nettisivuja?

Miehelle laitoin viestiä parista hyvästä kämpästä, vastas vaan tuntien päästä ettei jaksanut kovin tarkkaan niitä katsoa... :kieh:
VellaVanilla, minulla on haaveissa joskus isona ja rikkaana ostaa rintamamiestalo, jonka saan rempata. Olis ihana tehdä jostakin vanhasta itselle koti!
Minäpä luen, ku tämän kirjotan. Pitää tutustua. Tykkään noista tigin tuotteista, vaikka tiataa niissäkin silikonia olla. Oon vähän vainoharhainen joskus :saint:

Ja miesten tyylistä tuo, että "enpä jaksanu kattoa tms", huoh! :heart:

Voikohan tommosen tuulettimen muovirupelien kans lähtee sormet irti? Meinas väliin jäädä, kun tipahti etusuoja pois kun menin ihmettelee, että mitä se mekkaloi. Säikähin sen verran, että piti laittaa espressot tulille. Tiedän, huono tekosyy :saint:

Itekki tykkään omakotitaloasumisesta..sitten kun valmistun, niin aletaan kattelee. Eli aikaa menee. Mutta ite haluan suht uuden tms, koska oon hysteerinen ton homeasian kanssa nyt kokemuksesta. Ja haluaisin sellaselta paikalta, että ei ois ihan just vieressä naapurit..tai ainkin et ois joku kiva rajakuusijuttu tms. Haluan sitä yksityisyyttä. Ite jotenkin ihmettelen, että ihmiset asuu jossian hornantuutissa vaikka Lapissaki ja sit ihan tien vierellä ja vierekkäin tontit. Tsiisus. No toki ymmärtää, että tiet on siihen rakennettu jne..mutta en sellasessa suostuis asumaan..varsinkin jos oikeesti asuisin hornantuutissa :D Sillon muuttaisin sellaselle tontille, ettei tasan tarkkaa oo naapurit vieressä. Eli kaipaisin omassa rauhassa asumista, mutta et ois lähellä kaupunkia ja palveluita. Hyvät liikenneyhteydet siis, mutta ei niin hyvät, että talo on jonkun moottoritien vieressä ;)

Muistan tuon oman corgin, kun se oli ihan hirvee tuholainen pienenä. Söi kenkiä (unohdin välioven auki), pöydän jalkoja, tuolin jalkoja, sohvaa, sohvapöytää, mattoja, vaatteita..ihan kaikkea. Itse asiassa tää oli hauskan näköstäki, koska jos tyyppi oli matkalla keittiöön vesikupille..niin matkan varrelta piti jyrsiä joka ikistä mikä oli viiden metrin säteellä edessä :D Onneksi sekin loppu sit. Huoh. Lisäksi vielä oli vaihe, jolloin piti koko vesikuppi tyhjentää lattialle tassulla! GRR! Tuo oli tosi vaikee opettaa pois. Nyt on tosin kummatkin leikattu, että sekin rauhoittaa. Ja eniten se helpottaa sitä juoksukautta, koska saattaa oikeesti vapaana uroskoiria parveilla ulkona ja arvatkaas mitä siitä lenkityksestä tulee? Kaikki ei oikeen noista koirista niin välitä, et saavat ihan kaupungissakin kulkea miten sattuu. Toinen koira taas (kahden rodun mix, ei corgia siis) ei tehny juuri mitään. Oli tosi kiltti ja semmonen..se oppi heti hihnassa kävelynkin ja kaikkee. Nyt se sit on vähän erilainen, ku tuli "pentu" kuvioihin..eikä se pentukaan mikään pentu enää ole =) Mutta jotenkin vaikuttaa elämäniloisemmalta koiralta ja semmoselta..pilke silmäkulmassa, vaikka nyt aktiivisempi kaveri onkin.

Ja jos pennun ostaa ja sitä ei oo ennen ollut, niin ihan pakko varottaa, että ihmiset (aikuisetkin) tulevat ihan kyseleämttä silittelmään ja hyökkimään kimppuun..antavat hyppiä ja näin "ku se on pentu". Parhaat ovat sellaisia, jotka hyökyvät jostain ja eivät ota mitään kontaktia omistajaan ja tulevat lellimään koiranpenikkaa kesken "lenkityksen"! Tsiisus. Piti pari kertaa vähän ärähtää, että joku roti sentääs! Ärsyttää, kun tuossa on ihan toivotonta sitä koiraa kouluttaa olemaan hyppimättä, koska eihän näitä tyyppejä se kiinnosta ku se on pentu. Sit ku se on aikuinen, niin alkaa kiinnostaa ;) Toinen on sit se, että ihan kaikilla on mielipide koirankoulutukseen ja kaikki kuvittelevat olevansa oikeassa..ihan samanlai varmaan ku lasten kasvatuksessakin. Ja tää on tosi ärsyttävää myös. Ite en koskaan kuunnellut neuvoja, niitä siis saattaa tulla ihan joltain vastaantulevalta joka päästää rakkinsa remmikytketyn pennun kimppuun "tutustumaan". Mutta oon niin äkänen nykyää, että ei kyllä kukkaa kehtaa lähestyä asiattomasti ja näin. En tiiä mikä muoti-ilmiö se oli yhteen väliin, että piti koirat päästää remmissä nuuskimaan toisiaan. Että pitkiä hermoja =)

RouvaSumppisuu
VellaVanilla: Täällä taaperot on syntyneet 1/07 ja 7/08 eli tytöllä ikää 2v6kk ja pojalla just 1v. Kiirettä pitää aina välillä, mutta ei todellakaan kaduta että lapsilla pieni ikäero. Yllättävän helppoa on kuitenkin ollut, ja tosiaan nyt jo lapset keskenään kivasti leikkivät, ihana seurata sitä touhuumista :heart: .

Listanpäivityksestä
: mielelläni annan jonkun muun hoitaa homman, vaikka itse kirjoittelinkin jo ekalla sivulla. Yritän kuitenkin olla täysin koukuttumatta tälle palstalle (onnistuukohan :whistle: )...

Asumisesta: me asutaan 70-luvun omakotitaloa, jota ollaan sisältä nyt suht uusiks rempattu. Tai onneks keittiö oli jo rempattu ja kylppärikin ihan siisti ja käytännöllinen, niin aika pintaremontilla ollaan selvitty. Mutta onhan tää lasten ja koiran kans ihanteellinen ratkaisu, varsinkin kun saatiin nyt pihakin aidattua, niin saavat kirmata kaikki rauhassa :LOL: .

Viikonloppuja kaikille :wave: , tää kotiäippä tekee taas hulluna töitä...jo viides vkl putkeen :/ .

Meillä on ennestään kolme lasta 10, 8 ja 6 vuotiaat ja nyt olis haaveissa vauva 2010. Sain vakinaisen työpaikan ja nuorimmainen olisi ens vuonna kouluun lähdössä, joten voisi hyvin olla äitiyslomalla.

Mun kohdalle voisi listaan laittaa siis, että

Unikeiju-79...............Loka-marraskuu -09................4

Kaipa sitten minäkin osallistun tähän keskusteluun, kun eilen kirjautusin palstalle. :)

Elikkä meillä olisi myös vauvahaave vuodelle 2011 ja ensimmäisestä lapsesta haaveillaan. Yritän vielä hillitä itseni ja miettiä asioita jotka olisi ensimmäisenä listalla ennen vauvan tuloa, mutta vaikeaahan se on, kun lapsesta olen haaveillut jo monta vuotta :heart:

Alunperin meinasin jättää kokonaan kirjautumatta vauvapalstoille, kun pelkään, että siinä on jokin huono karma, mutta mutta...pakkohan sitä nyt jossain on touhkottaa. Mies ei ihan samalla tavalla kuitenkaan mieti ja suunnittele lasta päivittäin, kuin minä, joten en viitti kiusata häntä joka päivä omalla touhkotuksellani. :x :D

Mun kohdalle voisi listaan laittaa siis, että
white gold.... toukokuussa 2010 .... 1.

mulle listaan... äiti88....lokakuussa 2010.....3!

jep meillä on siis jo kaksi lasta esikoinen 3v tyttö ja kuopus miltei 8kk poju:)
kauhee vauvakuume taas on enkä millään saa sitä laantumaan ni aattelin et vertaistuki ois mukavaa!!! siksi tuollainen yritys aika kun oon laskenut että kun sitten tuosta kolmannesta lapsesta äitiyslomalta töihin palaisin niin esikoinen menisi esikouluun niin pääsisi vähän halvemmalla hoitomaksuissa! :D että pitkälle täälläkin suunnitelmat:D

Unikeiju-79 ...... loka-marraskuussa 2009 ....... 4.
white gold ............ toukokuussa 2010 ............ 1.
VellaVanilla .......... heinäkuussa 2010 .............. 3.
RouvaSumppisuu ..... syksyllä 2010 ................. 3.
Kajsa ....................... syksyllä 2010 ................. 1.
äiti88 .................... lokakuussa 2010 ............... 3.

Jaa täällä on tehty tällaista listaa, kiva idea. Minutkin voisi ehkä siihen lisätä, mutta tuo yritys alkaa -kohta on kyllä paha kun ei tiedä vielä yhtään, mutta jos nyt omasta puolestani (haave) sanoisin vaikka että touko-kesäkuussa 2011, eli silloin jo olisi ihana alkaa lasta yrittämään. saa nähdä miten sit menee. Ja ensimmäinen toiveissa, eli ei ole aiempia lapsia.

Tervetuloa kaikki uudet =)

En Sumppisuu meinannutkaan listan päivitystä, vaan että sen heittäis sinne etusivulle. Toisaalta sitäkin saa varmaan useamman kerran uudestaan kopsata, mutta voihan olla, ett lista jossain vaiheessa "rauhoittuu". Or not. Luultavasti niin päin, että mitä lähemmäs mennään vuotta 2010 jne, niin sitä enemmän on tulijoitakin.

Täällä näyttäis ihan ukkospilviltä. Ei oikeen mitään erikoista ole. Eilen selasin Vauva-lehteä ja mietin noita kantoliinajuttuja, että onkohan oikeasti tollainen Kimaran kantoliinapaita (tai mikä lie) hyvä jne? Tietysti ei kovin pitkään voi kaiket pitää, mutta mietin vain. Mua kiinnostais nuo kantoliina jutut, mutta ne näyttää aika vaikeilta ne pitkät itsesidottavat..silleen ettei niitä saa näppärästi ja nopeesti pois jne. Ja aika kuumilta myös näyttävät. Onko kellään kokemusta?

Unikeiju-79 ...... loka-marraskuussa 2009 ....... 4.
white gold ............ toukokuussa 2010 ............ 1.
VellaVanilla .......... heinäkuussa 2010 .............. 3.
RouvaSumppisuu ..... syksyllä 2010 ................. 3.
Kajsa ....................... syksyllä 2010 ................. 1.
äiti88 .................... lokakuussa 2010 ............... 3.
hansumh ......... touko-kesäkuussa 2011 ........ 1.

Tää on ihan valmis jo päiväunille |O Jostain syystä meidän 1vee nukku viimeyönä tosi levottomasti, semmosta ihme könyymistä, ei varsinaista itkua mut kuitenkin sai käydä vähänväliä rauhottamassa, hetken silittää ja sanoa että "on yö, nyt nukutaan"..

Mulla ei oo kauheesti kokemusta kantoliinoista mut jonkunverran olen käyttänyt ihan semmosta trikoista pitkää liinaa (4,6m? tai jotain sinnepäin). Sidonnat oppii nopeasti ja yhdellä/kahdella sidonnalla pärjää joten ei oo vaikeeta.
Meillä on molemmat lapset ollut vauvana silleen helppoja tapauksia että ei tarvinnu kokoajan kannella niin en oo viittinyt "turhaan" liinaan opettaa siis ettei opi siihen että kokoajan "sylissä" (sylissähän vauva tuossa kuitenkin on). Varmasti jos vauva on levottomampi ja kärsii esim. vatsavaivoista, jolloin se syli on erityisen tärkeä, niin erityisesti huippukeksintö. Meillä siis lähinnä käytettiin hetkittäin ulkoillessa ja joskus kyläillessä jne.
Ohut trikooliina ei ole onneks kovin kuuma ja itselläni se on kesävauvoilla ollut vielä valkoinen. Liina kannattaa ottaa omassa pukeutumisessa huomioon eli itellä oli esim usein vain toppi tai t-paita alla. Ja samoin vauvalle vähän vähemmän kun tavallaan yks vaatekerros tulee siitä liinasta.
Suosittelen siis kyllä kokeilemaan liinaa :) On muuten koiran ulkoilutukseenkin tosi näppärä, ei tarvii aina niitä kärryjä ottaa ja hyvin menee metsäpoluillakin - ja äidillä makkarat palaa :LOL:
Itsekin ajattelin noihin taas paremmin tutustua ja katsoa josko olis jotain kiinnostavia uusia erilaisia juttuja..

Nyt keittämään kahvia B)

VellaVanilla, juuripa tuota koiran ulkoiluttamista mietinkin :LOL: Eli on huomattavasti helpompaa, ainakin mielikuvituksessa, pujahtaa ulos kahden piskin kans kun vauva on kantoliinassa..eikä kärryt+2piskiä. Näin ainakin mitä itse mietin. Ja sitten mietin sitä, että vois mieheen "kiinnyttää" tuolla kantoliinalla..tai kun olen lukenut, että monesti miehellä on sitten yksinään vaikeaa lapsen kanssa..niin mietin, että vois hän vähän kannella kans sitä siinä. Sitten yksi mitä mietin, on se..että kyllähän tavaraa palaa enemmän kun on vaikkapa 4kilonkaan möhkäle punttina siinä kuin ilman..jos sitten on sitä tavaraa, mitä polttaa. Ja ainakin omalta kohdaltani epäilen, että kyllä raskauden jälkeen on :D En toisaalta tullut ajatelleeksi tuota, että siitä olisi kovasti haittaa..että liikaa tottuu siihen, että on koko ajan joku siinä ja sylissä?

Toinen mitä mietin, on tuo kiihkoaihe eli perhepeti. Mulle itelle on sinänsä ihan yksi lysti, nukkuuko vauva pinniksessä vai sängyssä..mutta sitä mietin, että eikö siinä jo nukahda toisen päälle..siis tätä pelkään kaikista eniten. Joten tuntuisi hassulta vähän ottaa lapsi sänkyyn, nukun siis ites erittäin sikeästi. Ehkäpä minun tapauksessa se pinnis tosiaan olisi helpompi, ellei kovin itkuinen ole. Mutta tällöin ehkä nukutus vio olla vaikeampaa, jos on paljon kantoliinassa? Noh, eihän näitä koskaan tiedä, mutta kuitenkin. Mulle tuo perhepetijuttu on aika hauska lukemisaihe, koska ihmiset ovat oikeasti tosi hermona tosta :LOL: Vähän sama juttu kuin imetys vs. korvike. Noita on tosi hauska lukea, kun itsellä ei lapsia ole ja oon aika avoin noihin kaikkiin =) Että jos ei muuta tekemistä ole, niin ainakin hyvää luettavaa..

Laskin muuten pilleriliuskani..jos tämän hetken keskeneräistä ei lasketa, niin yhdeksän vielä jäljellä=3 pakettia. En muista tätä kuitenkaan enää huomenna, mutta tulipahan kerrottua =) Ei tunnu tuo yhdeksän liuskaa enää yhtään isolta määrältä. OIkeastaan jotenkin pieneltä :D

Siis koitan selittää tarkemmin mitä tarkoitin. :D
Ei varmasti ole varsinaisesti mitään haittaa siinä jos paljon liinassa kantaa. Tuntuu vaan että tosi moni kantaa tuossa kantoliinassa lasta suurimman osan päivää. Usein käy niin että lapsi tottuu siihen että saa olla aina sylissä ja ei sitten esim. viihdy ollenkaan lattialla, rattaissa, sitterissä.. Musta on ollut tosi kiva kun välillä on oikeesti syli tyhjä ja ne kädet vapaat kun lapsi tyytyväisenä leikkimatolla, itse saa touhuttua vaikka pyykki- ja tiskijuttuja.. Enkä mä ole nähnyt tarpeelliseksi esim. imuroida tai tehdä muita kotitöitä lapsi liinassa kun kerran saan ne tehdä "rauhassakin". Eli itse en ainakaan halunnut/jaksanut kantaa vauvaa (ja hetken päästä sitten isompaa lasta) kokoajan, en siis halunnut alkuinnostuksessa opettaa lasta siihen että lähes aina ollaan liinassa. Tiedän lapsia jotka nukkuvat päiväunetkin aina liinassa, eivät siihen tottuttuaan rauhoitu mihinkään muualle. Toiset tykkääkin siitä että vauva on kokoajan siinä, joten ei ole mitään ongelmaa :) .

Sama juttu kuin esim. se että jos lapsi oppii pienestä nukkumaan päiväunet aina omassa sängyssä, voi joskus kun ollaankin vaikkapa liikenteessä tosi vaikeaa saada lasta nukkumaan rattaissa (tai jotenkin muutenpäin..). Siksi olen itse tarkoituksella tehnyt pienten kanssa sitä että välillä nukutaan liikkuvissa rattaissa, välillä ulkona/parvekkeella paikallaan olevissa rattaissa, omassa sängyssä, autossa matkaten, äidin/isin kainalossa, toisinaan nukutettiin syliin ja siirrettiin sitten rattaisiin/sänkyyn. Meillä lapset nukkuu edelleen päiväunensa missä vaan. Suurimmaksi osaksi ollaan toki kotona silloin ja saavat nukkua omissa sängyissään, mutta tarpeenvaatiessa muukin onnistuu ;) .

Meillä lapset on nukkunut vauvasta asti omassa sängyssä. Se on ollut meille toimivin vaihtoehto. Itse en olisi osannut nukkua vauva kainalossa, koska en saisi nukuttua varomiseltani. Pelkäisin koko ajan että kierähdän päälle tms. Mies taas nukkuu niin sikeästi että ei varmasti muistaisi vauvan olevan vieressä ja saattaisi oikeesti kierähtää päälle, muakin aina välillä jyrää niin että saa takasin potkia B) .
Vastasyntyneenkin olen siis imettänyt ja nostanut aina omaan sänkyyn.
Aamuisin sitten usein köllöteltiin vauvan kanssa (nykyisin varsinkin viikonloppuisin koko perhe) sängyllä kun heräiltiin.. Ja iltaisin luetaan iltasadut yhdessä köllötellen. Mutta siis meillä kaikki nukkuvat omissa sängyissään ja seuraavakin toivottavasti.
Ei siis ole mitään perhepetiä vastaan, meillä se ei vaan olis toiminut. =)

Mä en ymmärrä näitä kiihkoilijoita suuntaan tai toiseen näissä jutuissa. Jokainen perhe on erilainen, jokainen lapsi on erilainen. Miksi täytyy olla vain joku yksi ainoa vaihtoehto kaikessa.. Toiselle toimii toinen ja toiselle päinvastainen. Kunhan hoidetaan lapsemme rakkaudella :heart: niin ei ihan mettään voida mennä.
Itse en siis kenellekään sano että näin kannattaa tehdä, kerron että näin meillä tehtiin/tehdään ;)

Aivan, tuota vähän mietinkin. Meillä tosiaan tulee eteen kaiketi tuo, että pitäisi pyrkiä nukuttamaan eri paikoissa. Appivanhemmat ja omat vanhemmat asuvat kaukana ja sielä tosiaan kyläillessä pitäis nukkumisen onnistua mielellään. Tuo liina vaan kuulostaa tosiaan hyvältä koirien kanssa..nimettäin jos on vatsa koiralla sekaisin, niin siinä ei paljon vaunujen kanssa ruveta värkkäämään :LOL:

Luulen kans,etten pysty nukkumaan kun vauva on sängyssä. Nimettäin saan aika helposti uniongelmia, esim. siitä jos pitää töihin mennessä laittaa soimaan vain yksi herätyskello :D Eli epäilen tuon perhepedin onnistumista meillä..tietysti välillä voi nukkua ja näin, mutta en itse taida uskaltaa tähän lähteä. Lisäksi oon miettinyt sitäkin, että miten tuo vaikuttaa parisuhteeseen..tai siis jotenkin katson, että sänky on vanhempien paikka. Noh, en tiiä. Tykkään nukkua miehen kainalossa, joten sekin vähän häiritsee. Vaikka ovatkin pienempiä juttuja, mutta kuitenkin. Pelkään nyt vain kamalasti, että kierähdän lapsen päälle. Että ehkä en ota itselleni tuosta stressiä..varsinkin kun tuohonkin on vielä aikaa ties kuinka kauan.

Lisäksi ite pelkään, että meille tulee koliikkilapsi, kun itse olen sellainen ollut. Että hyvä jos en ole jo valmiiksi kiikkustuolia hankkimassa (oli kuulemma erittäin kätevä). Nämäkin jutut varmaan sitten oikeesti vaan jää pois, kun on oikeesti raskaana tai se lapsi. Vähän sama kuin ekaa kertaa hankkii oman koiran, kun tuntuu että mitähän kaikkee pitäis olla ja mihin kaikkeen varautua. Mutta toisaalta..nyt kun on tätä aikaa miettiä kaikkea, niin onpahan sitten ratkaisuja jo valmiiksi mietittynä. Aika paljon tulee verrattua koiriin lapsia, onhan näissä asioissa joitakin kuitenkin yhteisiäkin, vaikka ihan eri lajia ovatkin ja muuta vastaavaa.

Sitäkin oon jo miettinyt, että mitähän naapurit tykkää kerrostalossa pikkuvauvasta :LOL: Me nimettäin ekat yks tai kaks vuotta asutaan kuitenkin tässä asunnossa, vasta sitten hankitaan oma kun valmistun..ja se on sitten rivari/okt. Ja oon itse aina inhonnut lapsiperheitä kerrostaloissa ja vannonut, etten itse sellaista rääkkiä naapureille tee :ashamed: Noh, onneksi näissä on hyvät äänieristykset.

Joo, ehkäpä keitän sen yhden kupposen kahvia kuitenkin vielä. Alkaa tulemaan sen verran väsynyttä juttua :saint: (Ja joo, olen vähentänyt kuitenkin.)

Kyllä tää vauvakuumeilu tekee ihmeitä, tilasin nimittäin Vauva-lehden äsken vuodeksi, oli hyvä tarjous. :) Vaikka oon luvannut itelleni että sitten vasta kun olen raskaana niin tilaan joko Vauvan tai Kaksplussan, mutta kuinkas kävikään. :D Oon nyt kesän aikana pari lehteä kaupasta ostanu ja jotenkin vaan sitä ei muita lehtiä edes kiinnostaisi lukea. Meidän perhe lehti on kans hyvä.

Uusimmassa Vauva-lehdessä (joka minun oli muka Pakko ostaa) oli juttua noista kantoliinoista. Siinä oli sellanen Kimperin trikooliina, näytti tosi kivalta. Itsekin haluaisin sitten ainakin kokeilla liinailua sitten kun lapsen saan, juuri ulkoillessa ja myös sisällä vois koittaa kotitöitä tehdessä jos vauva on itkuinen. Niin tosiaan, ja mähän saan tilaajalahjana sellaisen kantopussin, sitä täytyy ainakin kokeilla, harmi vaan että se täytyy pistää kaappiin pölyttymään vielä joksikin aikaa. :/ En kuitenkaan halua sitä myydä eteenpäin. Hirveä halu olisi alkaa keräämään kaikenlaista ihanaa lapsille, erityisesti oon katsellu kirjoja ja myös joitakin leluja. Varmaan ostankin muutamia niitä Tammen kultaiset kirjat -sarjaan kuuluvia kirjoja, mutta muuten täytyy tyytyä haaveiluun ja toppuutella itseään. tällaista minulle, mitäs teille muille kuumeilijoille kuuluu?

Ja vielä tuosta perhepedistä ajattelin sanoa oman mielipiteeni. Eli meille ei tule koskaan sellaista, tai en tiedä voiko sanoa ei koskaan kun eihän sitä varmaksi voi tietää. Mutta nyt ainakin tuntuu sille etten ikinä haluaisi kokeilla, mä oon aina tarvinnut oman tilan ja rauhan nukkuessani etten vois kuvitellakaan vauvaa viereeni ja toiseksi, pelkään että vauva litistyisi meidän välissä ja muutenkin, tuntuu että sellainen järjestely vaan haittaisi kaikkien unta että olisi levottomampaa ja tila ei riittäisi. En tiedä onko sellaista äidinvaistoa sitten olemassa ettei kierähdä vauvan päälle, mä en jotenkin usko siihen, mä ainakin nukun yleensä niin sikeästi etten uskaltaisi nukuttaa vauvaa viereeni. Mies on vähän ihmetellyt sitä kun muhun ei saa koskea yöllä, en saa unta silloin vaan minulla pitää olla oma rauha ja peittokin täytyy olla juuri oikein tai muuten ei uni tule. Olen kai vähän omalaatuinen. mutta tässä siis mun ajatuksia perhepedistä, joillekin se varmasti sopii oikein hyvin ja toisille taas ei, kummassakaan ratkaisussa tuskin on mitään väärää tai pahaa.

Mäkin olen miettinyt tuota kantoliina-asiaa ja juurikin sen kätevyyttä esim. tehdessä kotihommia. Hyvä pointti tuo, että vauva saattaa tottua liinassa oloon vähän liikaakin. Sitä en tullut ajatelleeksi. Sitä mieltä olen, että vauvaa ei voi pitää liikaa sylissä mutta hyvä sen lapsen olisi kyetä muuallakin olemaan, kuin kantoliinassa.

Perhepetiä tuskin tulee meillekään. Voin sanoa sen aika varmasti. En ole oikeastaan edes miettinyt asiaa ennen kuin äitini mainitsi siitä ihmetelleen juuri sen vaarallisuutta (jos kierähtää lapsen päälle). Onhan se toisaalta kaunis ajatus, että nukutaan samassa sängyssä, mutta eipä tarvitse varoa vauvan litistämistä, kun vauva on omassa pedissään ja kaiken kukkuraksi saa vanhemmat jakaa huomiota toisilleen rauhassa. :)

Mulla on vielä 6kk e-pillereitä syötävänä eli vuoden loppuun asti. Sen jälkeen aiotaan mennä kumeilla tai keskeytetyllä toukokuuhun asti ja sitten toivottavasti tärppää nopeasti vauva aluille. Jätän pillerit varmuuden vuoksi jo ajoissa pois, jotta kuukautiskierrolla on aikaa tasaantua mikäli menee pillereiden lopetuksesta sekaisin. Tosin mulla ei ole ollut ongelmia asian suhteen aiemminkaan, mutta mistäpä sitä tietää varmaksi, kun vaihdoin toisiin (tai siis viidensiin jos lasketaan koko 7 vuoden käyttöajalta) pillereihinkin 3kk sitten. :/

Hansumh, itellä on kans just tuo uusin Vauva-lehti ja tuo Kimaran (tai minkälie) tuote näyttäis tosi kiinnostavalta. Ite vähän luulen, että mulla tulee ehkäpä ostettua jokin tollanen ratkaisu aluksi ja myöhemmin se kantoliina. KUn kuitenkin sitä on aluksi kaikki niin jännää ja muuta, että en tiiä pystynkö ajattelemaan mitään kantoliinojen sitomista =) Jos sitä nyt sitten joskus lapsi on, mutta näin haaveiluna.

Täällä päin ei oikein erikoista. Häitä vähän taas mukamas innostuin suunnittelemaan. Eli millaista ohjelmanumeroa teiläl on häissä ollut? Meillä on pari ideaa ja ei haluta kuin pari juttua, siis semmosta "ohjelmaa"..tai siis en mielessäni laske ohjelmanumeroksi varsinaisesti vaikka morsiammen kimpun heittoa..vaan meinaan vähän aikaavievämpää..tosin ei paljon. Meille on siis tulossa ehdottomasti aikuisten häät ja en halua leikkihäitä, mutta pari juttua ois..ja mietin että oisko jotain parempia tai muokatumpiakin ehkäpäs.

Mulla on tullut syötyä pillereitä jotain 5 tai 5.5 vuotta..en tarkalleen muista ja nyt neljäs pillerimerkki menossa. Ja nyt siis minipillerit. Ainakin aina yhdistelmiläl on mennyt hyvin, että aina tarkalleen tullut tyhjennykset jne..mut näillä ei, mut niin pitää kaiketi ollakin. Mutta kyllä jännittää, että onkohan kierto ihan tööt näiden jälkeen..silti haluaisin aloittaa yrityksen heti pillereiden jälkeen, kun lääkäreiden mukaan just sillon on se paras tsänssikuukausi. Tiedä sitten, mutta kokeillaan. Toisaalta ne lisähormonit kehossa taitaa olla vielä puolisen vuotta pillereiden syönnin jälkeenkin, että ei kiva. Näin siis luin taas jostain, kun ei muista enää lähteitä. Mutta nämä on varmaan puolin ja toisin arvailua, koska eiköhän se melkosta tuuripeliä oo koko touhu B)

olisin itkenyt ilosta jos tuo neiti olisi viihtynyt kantoliinassa tai -repussa. järkyttävä aamusta alkava koliikkihuuto sävytti päiviämme ensimmäiset 2,5 kuukautta ja syli oli ainoa mikä kelpasi ja lisäksi oli pakko kävellä kokoajan.... :'( krääks, vieläkin puistattaa muistella! mutta en usko että kellään voi käydä niin paska säkä, että saisi kahta koliikkivauvaa. joten mikäs tässä kuumeillessa. ;) ja seuraavan aion opettaa kantoliinaan tai reppuun heti kun vaan mahdollista.

perhepeti oli meillä käytössä kaksi viikkoa ja sitten vauva siirtyi omaan koriinsa nukkumaan. en osannut nukkua kun pelotti, että pieni tukehtuu isoon tuplapeittoomme tai jää muuten vaan alle. ei siis sopinut meille. tästä nukkumajärjestelystä on se hyöty, ettei tarvitse vieroittaa vierestä pois. =)

Tää lähtee nyt imasemaan jotain välipalaa. mukavaa päivänjatkoa kaikille kuumeilijoille!

Joo, ite jotenin pelklään kovasti tuota koliikkivauvaa. Olen nimtetäin itse ollut sellainen. Ja äitini sano, että käytännössä siis nukkua vauva-ikäni kiikkustuolissa. Oli kuulemma kätevä, koska päälle ei voi nukahtaa ja hänen vatsansa lämmittää minun vatsaa. Mutta jotenkin vaan pelkään, että saan sellaisen koliikkilapsen tai sitten muuten vaan jonkun vatsavaivaisen lapsen. Kun meillä suvussa kulkee allergioitakin ja kaikkea. Noh, asiat on otettava sitten vastaan niin kuin ovat =) Ja mitä Leli sanoin, niin jos yks koliikki tulee..niin toivottavasti ei sentääs toista. Tosin allergialapset ovat sitten taas oma luokkansa.

Hoplaa!

Mun siskolle kolahti 2 koliikkitapausta peräkkäin mutta toinen oli ehkä hieman helpompi kuin ensimmäinen. Ensimmäinen itki 4kk ja tämä toinen vähemmän aikaa... Mutta hengissä on hän selvinnyt ja kolmas lapsi syntyy aivan pian! :)

Mikähän siinä on että vaikka tuo meidän nuorin on vasta 3kk niin jo sitä miettii uutta ... mulla ei ole varsinaista "vauvakuumetta" vaan ajattelen kolmatta ns. järkisyistä. Haluaisin kolmannen pienemmällä ikäerolla kuin ensimmäisen ja toisen välillä. Mies on kyllä helppo ympäripuhua mutta ehkä kuitenkin parempi siirtää raskaushaaveet tuonne ensivuoden puolelle :)

Yhteistyössä