Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

Heipparallaa!

Täällä on muuttohommat edistyneet siihen pisteeseen, että uudessa kodissa on pari pv asuttu. Hirveä homma! Ja taas sanon, etten muuta enää ikinä, mikä ei toki mitenkään pidä paikkaansa :saint: Tänään palautettiin lainalaatikot (maailman kätevimmät) ja käydään ostamassa vielä tietsikkapöytä sekä seinille semmosia box-hyllyjä ja ehkä yks lauta. Eli on vielä jonkun verran hujanhajan roinaa, kun ei saa laitettua mihkää ennen noita. Lisäksi taulut jne on tokil iattamatta, mutta laitetaan sit ku on kaikki isot huonekalut paikoillaan.

Kiva tämä asunto! Ei kuulu naapureista mitään, vähän käytävältä kuuluu ovenklonksaus, jos joku oikeen isosti laittaa kii. Lisäksi parvekkeella voi oleskella, entisessä ei voinut kovan liikenteen takia (möly+pöly).

Mulla on kans kamala vauvakuume B) Tai oikeestaan raskauskuume. Ois kiva jo olla raskaana. Noh, jos pysytään tossa alkuperäisessä, niin 10 kk sais vielä venata yrityksen alottamista. Että tässä ehtii varmaan kuumeilut aaltoilla moneen otteeseen. Oon selkeesti täysin tietämätön (onnellisesti) raskausajan pulmista, kun ei mua nämä helteet edes häiritse tätä unelmointia :D

Tervetuloa, Seamrog :flower:

Huh, oon kyllä niin väsynyt tässä ollut, ettei mitään tolkkua. Normaalisti herään itsekseni viim. klo 7, niin nyt kyllä kasiltakaan ei huvittais herätä. Ja jopa vkl nukuin puol ysiin, se nyt on jo jotaki meikäläiseltä =)

Pitää varmaan lähtee jotain aamupalaa tässä syömään ja lisää kahvia keitteleen, veikkaan että muuten ei silmät auki pysy =) Onkos muillakin jo hellettä muuten? Täällä meilläpäin on mun makuun turhankin lämmintä ;)

-Metsätähtis

Tuli muuten mieleen tuosta Iniehin jutusta, että on sitä itekki aika ällikällä lyöty tämän vauvakuumeilun kanssa. Vielä 21senä ajattelin, ett lapsia sit teen varmaan joskus 10 vuoden päästä aikasintaan :D Ja nyt on ollut jo vuoden kamala vauvakuume, sitä aiemminkin sen alkoi vähän kuin varkain. Mutta nyt on tullu viimenen vuosi joka päivä ajateltua noita vauvajuttuja ja muita, ei kuulosta enää terveeltä, näin kirjotettuna :LOL: Mutta totta se vaan on. Lisäksi jotenkin sitä on tuntenut pienen piston sydämessään, kun pari ystävää on saanut lapsia/raskaana vahingosta (ja toisella vielä aika vaikee tilanne). Vaikka sitä on onnellinen heidän puolestaan, niin kyllä sitä ajattelee, että minäki :heart:

Ja nyt ku katoin, että 10kk vielä tuohon yrityksen alkuun, jonka ite vielä halusin vähän myöhemmäksi siirtää. Voih! Mut toisaalta ois yks semmonen lukukausi siinä ohi, jolloin ois jäljellä paljon mukavampia juttuja enää ja tietyllä tavalla vapaampia tai sitten esim. vika harjottelu, joka on varmasti kivaa. Toisaalta ois kiva jättää naimisiinmenon jälkeen jo pillerit nurkkaan, ei ehkä heti, jos käydään häämatkallakin (ehkä ulkomailla)..mutta kuitenkin. Toisaalta häistä ei ole kuin jotain nelisen kk tuohon yrityksen aloitukseen. Mutta jotenkin omassa mielessä on ahdistavaa, onneksi tiedän, että tämä menee taas pian ohi ja tää yrityksen aloituksen kuumeilukin on kivaa B)

Pakko purkaa tänne "alan ammattilaisten" ketjuun aiheesta, ei oikein ole ketään järkevää muuta kohdetta mulla kyllä muutoin :heart: Mitenkähän ihmiset pärjäs ennen internetiä? :attn:

Sit vielä kaiken lisäksi pakko lukea noita ketjuja, joissa yritys päällä (tosin eri foorumilta). Ihan vaan omaksi kiusaksi. Sit oon tosi innostunu, ku joku saa plussan, hvyä etten hihkase kahveja syliin B) Ja sit samalla tulee mieleen, että minä kans. Bää! Voi että. Noh, tänään on tämönen päivä. Huomenna varmaan taas erilainen =) Piti vaan tulla kertomaan :wave:

Metsätähtis: Kiitos!

Meillähän oli aluksi miehen kanssa tosiaan puhe että vasta vuonna 2011 alkaisi yritys, mutta aikaistettiinkin sitä jo vuodella.. :heart: Eräs asia kuitenkin kummastuttaa, kun kolmesti olen tuota äijää kehottanut kortsuja ostamaan (ollaan tähän asti siis menty viimenen vuos ihan keskeytetyllä yhdynnällä vaan) ja viimetteeks vielä niin että oltiin kaupassa yhdessä siinä kortsuhyllyillä niin ei se suostunut niitä ostaan vaikka sanoin että jos käy vahinko niin minähän en aborttia tee! Kertokaa joku viisas mulle mitä tuosta pitäisi ajatella.. Että mitä hittoa tuo meinaa? |O

Luultavasti se ajattelee, että jos tulee lapsi, niin sit tulkoot. Ja ehkä vielä sitäki, että jos ootte jo vuoden (vai kuinka pitkä aika se nyt olikaan) mennyt keskeytetyllä..niin ehkä se toimii jatkossakin -mukavuudenhalu siis =) Eli joo, ehkä hän ei niin vakavasti sitten ota tuota ehkäisyä sitten.

Huh, mulla on onneksi vähän miedompi vauvakuumepäivä tänään..ainakin tällä hetkellä :LOL: Kamala väsymys vaan, pitäis huomenna käydä se verinäyte antamassa, niin saavat kokoverenkuvan katottua..vaan jotenki unohtunu tuo näissä muuttohommissa. Tuo on tosiaan, ku mun pitää olla syömättä siinä..niin ei jaksa mennä sinne istuskelemaan pariksi tunniksi, että pääsee. Vaan taidan tänään yrittää varata aikaa..niitä vaan ei saa kii! Ärr! Pääsis tosta verikokeestaki eroon ennen hoitsujen kesälomia ja sais tuloksetki sitä enne. Että täpinäks pitää laittaa =)

Meillä alkaa koti näyttää kodilta B) Laitetaan tänään taulut jne laudat seinille ja sit jotain pientä seinille pitäis vielä ostaa, mutta pääosat on kuosissa kyllä. Ja matot pitäis varmaan käydä pesemässä jossain mattojenpesupaikalla..meillä ei tässä talossa ole ku kuivaushuone, ei pyykkitupaa, niin pitänee näin tehdä. Entisessä asunnossa en jaksanu alkaa niitä pesemään..toisaalta vois ne vieläki toki siellä pestä, eipä sillä. Mut sit ollaan kyl turhaan tänne raahattu kaikki matot :LOL: Ääh..tosin ei se mattojen pesu kauan vie, ei sillä. Meillä on nimettäin vaan täällä nyt neljä mattoa, ei kovin isoja ku parit..et en tiiä, ptää vissii ostaa uusia. Vanhoja vois heitellä roskiinki.

Millasia mattoja teillä on? Ja mitkä on semmosia lapsiystävällisiä, mutta nättejä..helposti pestäviä siis ja ehkä jopa eläinystävällisiä (just se hyvin imuroitavuus..lähtee pölyt)? Meillä on nyt tollasia räsymattoja ja sit yks villamatto..räsymatot on kyllä miehen äiti tehny, et vähä niinku mittatilaustöitä..mut ne ei kyllä parhaita ole edes lemmikkitaloudessa..minusta niihin jää paljon sitä pölyä ja hiekkaa jne (ja meillä on siis vielä kallis imuri ja hieno, että pitäs kiskoo kyl aika hyvin). En tiiä millasia ostais. Niin ja onhan meillä vielä sit sellanen tasapintainen matto vähän kuin, sellanen paperinarumaton näkönen mut ei oo paperinarua, vaan jotain keinokuitua. Se on kyllä helppo pestä ja imuroida, mut ei oo ehkä jollekki lapselle kiva siinä vaik ryömiä tms. Että ehdotuksia? =) Ite tykkäisin niistä narumattojutuista, mut ne on aika tyyriitä olleet (en tiiä tarkalleen miks niitä kutsutaan).

-Metsätähtis

Metsätähtis: Juu, vuosi nyt ollaan keskeytetyllä menty, eli toisen lapselle syntymän jälkeen meillä ei ole ollut missään vaiheessa mitään ehkäisyä. Suurempi asia on ehkä se mukavuudenhalu.. Kattoo ny koska saan tuolta mieheltä itseltään nyhdettyä tiedon irti. :D

No, päivän selvää on se, että mies ei hätkähdä, jos teille lapsi tulisikin..Seamrogille siis =)

Meille tuli astianpesukone :heart: Oli melkonen operaatio asentaa, kun piti tommosta letkureikää isontaa ja muuta. Mutta onhan hieno! Ja sitten vielä piti heti toki koklata, niin se oikeesti pesee mukeistaki ne vanhat rannut sieltä! Oon ihan ihmeissäni! Ja kirkkaita laseja! :heart: Tässä meikäläisen uus pyhä lehmä selkeesti :saint: Tossa on vielä semmoset jutut, et on kolme koria tavallaan..et aterimet laitetaan ylös semmoseen omaan vedettävään juttuunsa, niin mahtuu paremmin. Ja on ainaki nopeempi, ku esim. mun äidillä on sellanen, et pitää laatikkoon yksitellen laitella. Sti taas vanhemmassa kotikotona olleessa pesutulos oli huono semmoses, mis kaikki ryykättiin samaan lootaan. Toisaalta nuoki kehittyy, että ei voi kyl sen piikkii pelkästään laittaa. Mut onhan hieno..ja tulevaisuuttaki aatellen mahtuu sis enemmän astioita ja kaiken lisäksi tuosta ei voi nappeja sorkkia! :LOL: Se valikkopaneeli on niinku siinä kannessa päällä ja piilossa, edes näkyy vaan se näyttö. Pakko mainostaa, oon niin rakastunu tuohon Siemensiin :D

Ei mulla oikeen muuta, vauvakuume jatkuu mutta ei niin pahana kui nse yks päivä sentääs! :heart:

Millasia kesäkukkia ootte laittanu? Siis vähä niinku parvekemeiningillä? Mietin, et ptiäskö laittaa jotain muutaki ku niitä iänikuisia orvokkeja ja petunoita..mut toisaalta pidän niistä.

Metsätähtis: Toivottavasti näin on. :)

Meillä ei oo kesäkukkia eikä tule ku ei oo partsiakaan. :( Haluisin kyllä kovasti parvekkeen, mutta ku sillon aikoinaan joskus tartti vaan asunnon kipeesti ja tää oli ainoa mahdollisuus... Ja tässä ei ole sitä hiton parveketta, pitäs katella asuntoja, perskele kun ne on kaikki vaan niin kalliita. :D

Seamrog, meilläkin tää asumisoikeusas on vähän kuin väliaikaratkaisu. Sitten kun valmistun, niin hankitaan oma...ja se on sit kyllä rivari tai okt. Mut en ite halua mitään lainataakkaa ottaa, kun on vielä opinnot kesken, vaikka varma nakki työpaikka onkin..ellei sitten jotain tapahdu, vaik terveys mene.

Muuttaminen on niin inhaa puuhaa, ettei sitä kyllä kovin innokkaasti tee. Paitsi jos se ois johonkin omaan taloon sitten. Mut on se silti hirveetä =)

Oispa jo huhtikuu. Mulla ois oikeesti kova into aloittaa yrittelyt =)

Metsätähtis: Joo, muuttaminen on kyllä aika rankkaa puuhaa. :D Eihän sitä mielellään ns. turhan päiten tee..
Minäki täällä oottelen ensi kesää kuin kuuta nousevaa, josko silloin vois alkaa meillä yritys. :D

Moi!

Oon käynyt lukemassa juttujanne, mutta kirjoittelu on jäänyt vähiin. Mutta niin mä taisin arvellakin ekassa kirjoituksessani.

Teillä on ollut mielenkiintoista keskustelua, missä iässä lapsia kannattaa alkaa "hankkimaan". Mä oon jo 15 vuotiaana sanonut että olen naimissa ja mulla on lapsia kun täytän 25. No, ihan ei teinitytön haave toteutunut, mutta ei se kovin kauaksikaan jäänyt. Olin 26 kun menin naimisiin ja 27 kun sain ekan lapsen. Ja nyt siis 29-vuotiaana olen kahden lapsen äiti. :heart:

Vauvakuume on vaan kasvanut entisestään, tai oikeastaan mullakin taitaa tällä hetkellä olla ennemminkin raskauskuume, kun tuossa vieressä tuo 2,5 kk:n vauva on. Musta on ihanaa olla raskaana, ja nyt kun oon kuullut lähiaikoina aika monta vauvauutista, tulee itselle vielä enemmän semmoinen tunne että mäkin haluan olla raskaana. =)

Meillä on tällä hetkellä talonrakennus kesken, ja ainakaan ennen talon valmistumista yritystä ei aloiteta. Meillä ei ollut tarkoitus tässä kämpässä (52 neliöö) asua kahdenkaan lapsen kanssa, mutta tulinkin heti raskaaksi ja talon rakennus on viivästynyt, joten on ollut vähän pakko asua ahtaasti. Mutta jouluun mennessä pitäisi valmista alkaa olemaan, joten luultavasti kolmannen lapsen yritys alkaa tuossa vuoden vaihteessa. =)

marza

jenkkivaimo
marza: Mäkin kaipaan nimenomaan sitä raskausaikaa, tosin mulla oli ehkä jopa poikkeuksellisen helppo raskaus että se varmaan vaikuttaa siihen että kaipailen sitä olotilaa. Pahinta oli puolivälin selkäkivut ja sitten 11 päivän yliaikaisuus että aika helpolla oon päässyt. Synnytyskin oli mun mielestä melko helppo, ja nyt odotan synnytystä vielä enemmän, koska tiedän paremmin millaista se on ja osaan kätilöillekin sanoa tiukemmin, mitä haluan ja mitä en (esim. haluan että mahdollisesta epparista kerrotaan eikä tehdä puolisalaa, en halua oksitosiinitippaa ja muutenkin haluaisin että luonnolliseen kulkuun puututaan mahd vähän). On se synnytys vaan sellanen voimannäyte että nousee väkisinkin hirmunen ylpeys omasta naiseudesta :) Toivottavasti saan synnyttää Suomessa, oon ymmärtänyt että Jenkeissä epiduraali on enemmänkin sääntö kuin poikkeus (ite en sitä halua) ja että synnytyksen "kuuluu" olla hiljainen toimitus ettei kukaan vaan häiriinny :eek: Varmasti sairaalakohtaista, mutta silti mieluummin oottaisin sen muuton kanssa siihen asti, että pikkukakkonen on jo maailmassa.

Mun 4-kuinen poika on jo ihan kauhean iso! Onhan se vieläkin vauva ja on ihana seurata sen oppimista ja kasvua, mutta on ne vastasyntyneet vaan niin hellyyttäviä :heart:

Täällä tätiydyttiin :heart: Harmi vaan, kun pääsen vasta juhannuksena katsomaan pienoista. Noh, saavatpahan yhdet vieraat nurkillensa vähemmän =)

Asuntoa ollaan järjestelty, tai oikeestaan pikemminkin sisustusjuttuja mietitty ja muuta. Nyt ku saatiin tää uusi atk-pöytäkin, niin aika selkee tää homma täällä on. Pitäis vaan käydä pari juttua vielä ostamassa, tuntuu vaan vähän laiskalta ettei just jaksais.

Laitettiin myös kirppispöytä ja mies tilasi vahingossa sille huonommalle puolelle sen, mutta on onneksi kauppa käynyt. Viimeksi saatiin yli 200e voittoa, mikä oli kyllä meille aika hyvin. En usko, et nyt ihan noin paljon saadaan kulujen jälkeen. Tosin tehdään niin, että jos jatketaan, niin jatketaan paremmalla puolella seuraava viikko sitten. Mut saas nähä, minkä verran krääsää meillä on myytävänä :LOL: Jonkin verran on vielä vanhalla asunnolla menossa kirppiselle (meillä on se vielä tää kuu). Ootteko myyneet kirppiksillä? Parhaiten taitaa myydä noi lasten vaatteet ja niitä meillä ei oo..meillä on oikeestaan eniten tavaraa ym..vaatteitakaan ei nyt taida olla ku pari kipaletta menossa..enemmänki sit verhoja ja tämän tämmösiä. Toisaalta verhot on aina menneet kaupaksi.

Tosiaan raskautumiskuumetta pukkaa, ei voi mitään. Noh, ei tässä onneksi ole tosiaan ku se 10 kk et pääsee edes yrittämään:LOL:

Huh, pitäis noita kesäopintoja pakertaa..ei nyt yhtään kyllä inspirois. Vielä menee aika viime tippaan -yllättäin. Noh, ei oo ees stressi, paitsi tommose excel-taulukko hommat..oon nimettäin unohtanu koko ohjelman käytön melkeen TÄYSIN. Kivat! Siks otinki sen kurssin, kun mun mielestä joissakin osastoilla sitä käytetään. En kyl ihan varma ole, kun ei ole vielä harjotteluita ollut, mutta näin minun ymmärtääkseni. Tai oon ainaki nähny nitiä, varmaan vaihtelee tietysti. Mut pitäis tuo nyt enivei osata, en tiiä miten oon vaan unohtanu ihan kaiken. Pitääki kirjastosta lainata se oppikirja siihen vielä avuksi, et osaan ilman miestäki tehä ees yhen tehtävän :LOL: Ihana viime tippa.

Mitäs teille kuuluu? Minä sain kesäkukatki laitettua. Laitoin ihan perushommat taas..petunioita ja lobelioita samaan ja sit toiseen otinki tommosia samettikukkia. Noita jälkimäisiä ei ole ikinä ollut ja orvokit näytti niin surkeilta (tosi pitkiä), niin päätinki sit huvikseen tehä ees jotain toisin kuin aina :D

Pitääpä tästä lähtee kahvinkeittoon ja muuta.

-Metsätähtis

Hei pitkästä aikaa! oon jääny ihan koukkuun tähän kaksplussan palstaan, melkeinpä päivittäin käyn juttuja lukemassa ja kuumeilu vaan kasvaa. Tuntuu välillä että en oo täysin onnellinen ilman lasta ja haaveilen vaan perhe-elämästä vaikka pitäis elää tässä hetkessä. Ja mä oon ihan hulluna vauva ja kaksplus lehtiin, oon ostellu niitä kirppareilta ja tilannu näytenumeroita, on ne vaan mielenkiintoisia lehtiä! en nykyään muita lehtiä oikein jaksa lukeakaan, vaikka cosmopolitankin tuossa odottaisi mutta kun ei kiinnosta niin ei. =) Nyt oon kesätöissä s-marketissa ja sit syksyllä taas jatkan opiskeluelämää, huoh. Kunpa valmistuis vaan pian ni vois sitä lapsen tekoakin alkaa suunnitella. :) että tällaista mulle kuuluu.

Terpsan!

Meillä menee tällä hetkellä suht hyvin, mulla on kuumeilu hiukan laskenu mut kyl tää tästä taas aikanaan. Ihan kiva välillä suunnitella tulevaa juhannusta joka menee tod näk ihan päin pyllyä, ja mökkireissua joka koittaa elokuussa :D Itse kesäloman ajaks ei oo suurempia suunnitelmia, paitsi se, että ainaki ekaks nukun niin pitkää ku jaksan ekana aamuna B) Ja voin vannoa, että oon hyvä nukkumaan vaikka kellon ympäri :) Mut lomahan alkaa vasta ens kuun puolivälissä näillä näkymin..

Nii, ja hei arvatkaa mitä, mä (tai itseasias me molemmat) unohdin meidän 5-vuotispäivän eilen! Joo-o.. mut ei me olla koskaan sillee mitään erityistä vuosipäiväohjelmaa keksittykään, ni ei se harmittanu kauheesti. Nyt tällee viikol ei viitti mitää spesiaalia keksiä, ni pitää korjata vahinko ens viikonloppuna. Meil olis ne F1-kisat täällä ja ajattelin et haluaisin mennä pe sinne kattoo Maija Vilkkumaata, se on niin superihana :)

Niin joo ja näköjään tänne oli eksyny jokunen uusikin kirjottelija, tervetuloa munkin puolesta. Mulla niin kesää pää täynnä etten oo oikeen ehtiny ajatuksen kanssa paneutumaan teidän teksteihin.. Ei mul tän ihmeempiä taas tällä kertaa, että sommoro ;)

P.S: [/b]Metsätähtis, oon ihan kade sulle siitä tiskikoneesta :S

Heippa!

Millos oot hansumh valmistumassa? Että onko kuinka pitkä piina vielä yrityksen aloitusta odotellessa? =)

Mulla tulee kans ostettua lehtiä. En vaan voi mitään..eikä muakaan muut lehdet kiinnosta, vaikka Kodin kuvalehti on nyt tullutkin..tosin siihen kyllästyin jo aiemmin, ärsytti ne femakkoja ihannoivat artikkelit..yksikään lehdenlukijanaikkonen, ellei nyt ikisinkku ole, kiinnostuis noista jos oikeesti kirjotettais kaikki noiden femakoiden leiskautukset. Joten eipä ole aivan ainoa syy, miksi hermostuin tuohon. Muuten tuo oli kivaa vaihtelua iänikuisten trendien jne jälkeen.

Minä kans ennen tykkäsin nukkua vaikka kellon ympäri. Mutta pikkuhiljaa muuttuin sellaseksi, että oikeen nautin hiljaisista aamuista..varsinkin viikonloppuisin. Tykkäisin jo kuuen aikaa juua aamukahvia ja ihan hipihiljaisuudess alukea lehteä
:heart: Monesti heräänkin miestä ennen vkl, käytän koirat ja ryhdyn hipihiljaisuudessani lukemaan lehteä :D Että ihmiset tosiaan muuttuvat.

Meillä tasa on aina kaiken maailman vuosipäiviä ja puolivuosipäiviä ja kuukausiapäiviä ties mistäkin :LOL: Tposin ne tahtovat unohtua kyllä, merkkaan aina kalenteeriin vuosipäivän ylös ja yleensä sen puolivuosipäivänkin. Hyvä tekosyy ostaa parempaa lihaa kaupasta tai käydä syömässä :D

Minä kävin aamutsa verikokeessa ja pääsin heti, vaikka oli oikeesti se mummojen aika. Ei siel ollu juuri ketään. Pe sais tulokset, mut tuskin niissä mitään on. Sain vasta nyt aikaseksi tuonki homman, ku piti ilman syömistä olla tossaki. Huoh. Onpahan ohi. Kestää vaan tuskasen pitkään, kun mulla on vissiin korkeiden hemppojen tähen aika paksu veri.

P.S. Minäkin oisin kade tuosta tiskikoneesta :LOL: On nimettäin aivan mahdottoman hieno ja äänetön ja ah! Jotenki yksi päivä tottuneesti laitoin tiskit altaaseen ja laitoin vettä, että "tiskaan kohta"..sit yhtäkkiä alko naurattaan, että enpä tiskaakkaan :D

Mun ois tarkoitus valmistua sosionomiksi (AMK) ens vuoden lopussa, et puoltoista vuotta pitäis vielä jaksaa ahertaa ja opinnäytetyökin tehdä. Suuntaudun palveluohjaukseen, luulis töitä löytyvän sit tulevaisuudessa, ainakin toivottavasti. Kovasti haluttais miehen kans muuttaa jo nyt jyväskylään, mutta ens vuonna sitten johonkin aikaan olis muutto sinne tiedossa jos vaan töitä saadaan. Mä en ole vielä yhtäkään lehteä ostanut kaupasta, mutta nyt kyllä tekis mieli uusin kaksplus ostaa, uusin vauva-lehti mulla jo onkin. :) Ja mulla on sellanen paksu iso vihko, johon oon kirjotellu kaikenlaista lapsiin liittyvää juttua ja muutakin haaveilua. :kieh: mä oon kyl toivoton haaveilija.

Missäs päin hansumh asustelette? Me asutaan tässä Keski-Suomessa, niin mietin et käytkö koulua Jyväskylässä vai kenties Kuopion puolella tms? Vai kenties ihan jossain muualla :LOL:

Minusta on kiva lukea noita lapsiaiheisia lehtiä, koska jotenkin tunnen olevani pihalla kaikesta. Niistä kuitenkin saa tuonne alitajuntaan kaikkia asioita mieleen..jotenkin kun olen ihan pihalla jo rattaista ja vaunuista lähtien, niin.. :saint: Noita on kiva lukee, vaikkei lapsia olekaan.

Täällä pitäis ru veta vissiin aamupalalle. Pitäis kaikkee tehä tänäänkin, mut saa nähdä, mitä saa tehtyä B)

Mä asun miehen kans nyt Keski-Pohjanmaalla mun opiskelujen takia, mutta ollaan kumpikin kotoisin keski-suomesta ja sinne halutaan takas ehdottomasti, tää ei oo yhtään meidän paikka missä nyt ollaan. Harmi vaan kun sillon en saanu opiskelupaikkaa muualta ni tänne oli tultava.

Mulla on kyllä huipussaan sekä vauva- että talokuume. Oon tilannu melkein kaikkien talofirmojen talokirjatkin/esitteet ja haaveillu omakotitalosta, että sellaisen jos joskus saisi niin ihanaa olisi, mutta sen näkee sitten kuinka ison lainan pystyy ottamaan ja onko muutenkaan varaa asua omakotitalossa, siis sitten joskus kun on jo lapsiakin. Mutta ensin kyllä voitais muuttaa vaikka rivariin.

Joo, vauvalehdistä ja tältä palstalta kuin myös muualtakin netistä oon aika paljon oppinu lapsiin liittyvistä asioista ja on mulla monenlaisia kirjojakin lapsen kehityksestä, mut silti on ihanaa aina lukea lehdistä kaikkea uutta ja mukavaa ja juttuja uusista vauvanhoitotarvikkeista yms. Jos nyt tulisin raskaaksi niin tietäisin kyllä millaiset vaunut ja matkarattaat ostaisin, oon tykästyny gessleiniin. :) juu, pöhkö olen.

Mun mielestä kans gessleinit näyttää tosi näppäriltä ja kivoilta, mutta onhan niillä hintaa. Ite oon miettiny, et onko semmonen kolmirattainen kätevä talvella ja entäpä kävelylenkeillä? Siis semmoset kunnolliset, ei semmoset himpulat. Ku mua jotenki kiinnostais nuo kolmiot, en tiiä miks. Ite aluksi katoin, että suurin osa vaunuista ja muista on hirveen rumia :D Sit silmä tottu vähän ja nyt tuntuu, et ihan emmaljungat ja briot on ok ja samoin gesslein on kiva. Tais olla joku neljäski, mut se oli vähä harvinaisempi ja aika tyyris sekin.

Aivan joo. Itekki oon hetken opiskellut siinä Keski-Pohjanmaan amkis, mikä se nimi nyt olikaan .Kokkolan pistees ite olin ja voin sanoa, että en viihtynyt. Läksin pois. Kiva kaupunki muuten, paljon pikkuliikkeitä ja muuta kun siellä on paljon yrittäjyyttää..mutta niin sisäänpäin lämpiävä, ettei mitään tolkkua. En oikeen tykänny tosta piirteestä.

jn1
Heippa pitkästä aikaa!

Olen käynyt lukemassa juttujanne, mutten ole jaksanut kommentoida. Jotenkin menee ylä- ja alamäkeä tämä kuumeilu, nyt on vähän helpottanut sen ansiosta, että päätin vihdoin millaisen koiran haluan. Jotenki helpottanu, kun saa keskittää ajatukset ihan muuhun tietoisesti ja varmasti sekin osasyy, että sitten on oikeasti joku elävä olento, jota hoivata (en nyt tarkoita sitä, että koira korvaa lapsen, mutta varmaan ymmärrätte tämän hoivaviettijutun). Osto tulee ajankohtaseksi joskus vuodenvaihteessa luultavasti, pitää tutkailla pentueita ja mistä saattais syntyä itselle passeli kaveri B)

Lopetin työt tuossa kesän alkajaisiksi, totesin ettei vammaispalvelut ole se mun juttu. Hyvä, että tuli koettua sekin puoli sosiaalialan työstä, nyt tietää suunnata opiskeluja muuhun suuntaan... Olen siis kesän lomalla, joitakin kursseja suoritan kesäkuussa, ja heinäkuussa mies jää ansaitulle lomalle ja sit me vaan Nautitaan :D Lapissa ehkä käydään reissu, Inarijärveä ollaan suunniteltu valloitettavaksi. Käytiin pari kesää sitten Norjan puolella kesäajelureissu, reppu ja teltta peräkonttiin ja eiku menoks! Suosittelen kyllä kaikille Lappia matkailupaikkana, sielu lepää ja maisemat on huikaisevan kauniita!

Mulla pukkaa paniikkia, ku täällä on jotkut suunnitelleet jo vaunujen ostoa tms :LOL: En mie oo tuomosia vielä edes miettiny!! Kaverilla on sellaiset kolmirattaiset, missä saa sen kopan nakattua lennosta toisin päin, ne on tosi kätevät mutta mahtaneet maksaa mansikoita! Itse luultavasti ostan sitten joskus käytettynä jotkut, sen verran pihi olen.. Tai mistä sitä tietää, jos sitä innostuuki.

Kirppiksiä olen kierrellyt viime aikoina paljon, ja vitsit siellä on paljon lastenvaatteita!! Ihan hullua olis melkeen ostaa lapselle uusia vaatteita, jos kerran kirppiksiltä löytää halvalla hyvää kamaa. Teen monesti heräteostoksia siskojen muksuille :D

Hyvät juhannukset kaikille, minä himoitsen suuresti grilliruokaa (juomapuolella ei vielä niin väliä), tässä kohta viikon kuola valunu suupielistä kun kuvittelen eteeni pihvin ja kasvisnyyttejä... Nam!! Toivottavasti aurinko paistaa edes vähän aikaa joka puolella!

:flower: :flower:

Jn1, millaseen rotuun päädyitte? Kyllä ymmärrän sen tietynlaisen tunteen, kun tuossa omaa veljenpoikaa pidin sylissäni. Jotenkin siinä kumpuaa vähän samantyylinen fiilis, kun sen oman koiranpenikan sylissä pidossa. Vaikka eihän se verrattavissa ole, varsinkin jos ois vielä ihan oma lapsi, mutta samanlaisia olotiloja. Toinen on niin pieni ja hento ja viaton ja avuton..ja tulee se tunne, että tästä tyypistä pitää pitää hyvää huolta :heart:

Ja voi että veljenpoika oli ihana ja söpö. En jotenkin sanoja löydä, niin söpö poitsu, ettei mitään tolkkua :heart:

Ite suosittelen kans Lappia reissupaikkana. Suosittelen myös mukaan mäkäräiskarkotetta. Ihan lämpimästi :D Ja myös jotain hyttyskarkotesavuja, jo semmonen peruskiekko tekee jo aika hyvin sen ettei ole ihan syötävänä. Ite oon semmone ntapaus, että kaikki öttiäiset käy mun kimppuun ja saan ihan järkyttäviä allergiaoireita niistä (muutenki ku kesän alussa). Et voin joutua jopa hengenahdistuslääkettä käyttämään, vaikkei mun pitäis sen kummemmin niille allerginen ollakaan. Epäilen noita homekämppiä, et ovat olleet aika paljon pahentamassa noita.

Me syötiin juhannuksena hyvin ja juotuun alkomahoolia vähän. Mökkeiltiin Lapissa vaan. Mukavaa oli.

Mitä kesäsuunnitelmia täällä? Pino on aika hiljenytyny, ihmisillä puuhaa vissiin =)

-Metsätähtis

pakko pistää tähän merkkiä...mulla on kotona 3 v ja 3 kk lapset, ja vaikka vannoin että meidän perhe on nyt tässä niin kyllä vaan alkoi taas vauvakuume nostamaan päätään!! saapas nähdä vieläkö meille kolmas lapsi suodaan....kyllä tuo nuorimmainen pitää saada kutakuinkin 2-3 vuotiaaksi ennenkuin aletaan yrittämään edes. mut oon ihan :eek: kun näin äkkiä alkoi tuntumaan että olis ihana saada vielä yksi...

Hei! :wave:
Ilmoittautuisin mielelläni joukkoon pulisemaan. Vauvakuumetta on ilmassa kovasti paljon! Yritystä olisi tarkoitusta kuitenkin aloitella vasta myöhemmin - nyt näyttäisi siltä että aikaisintaan ja todennäköisimmin kesällä/syksyllä 2010 (ajankohta saattaa hyvinkin muuttua vielä moneen kertaan matkalla..).
Nyt koitetaan tämän vauvakuumeen kanssa elellä ja ihan haaveilla/suunnitella tulevaa. Mä lääkitsen itseäni miettimällä kaikkia vauvajuttuja: nimiä, tarvikkeita jne. Myönnän että olen ihan höpö näiden asioiden kanssa B)

Ennestään meillä on kaksi lasta, 1- ja 3-vuotiaat. Nyt toivon siis himpun verran pidempää ikäeroa, ihan oman jaksamisen vuoksi. Itse huomaa nyt tuosta esikoisesta että esim. puoli vuotta tekee jo tosi paljon.. Katsotaan siis ja kuulostellaan koska tuntuu siltä että kolmas joukossa menisi *heh*

Kaveripiirissä tämä lapsiasia on tällähetkellä aika arka aihe (monella ollut/on erilaisia ongelmia), niin kiva kun jossain pääsee omia ajatuksiaan purkamaan. Ja kyllä itsekin omasta kokemusta tiedän että nämä voi olla vaikeita juttuja. Ei meillekään vauva tullut mitenkään tilauksesta vaan aikamoinen koulu läpikäytiin ennen esikoista.

Olisiko muuten mahdollista tännekin tehdä tuommoista listaa: nimimerkit, kuinka monetta lasta kuumeillaan ja koska yritys alkaa? (myöhemmin tietysti yrityskierroista ym ja niistä plussistakin sitten joskus :heart: )Eihän se haittaa sitten jos suunnitelmat muuttuu, niitä voi päivitellä sitä mukaa. Siitä olis vaan helppo seurata tilanteita..

Että tämmöset pitkät turinat mä sain heti ekaviestissäni aikaseks :LOL:

Tää on varmaan mulle sopiva porukka. Esikoinen on vasta kolmekuinen, mutta haaveilen jo toisesta vauvasta. ukolle ei parane puhua mitään vielä! :) parempi kuumeilla netissä. tytöllä oli ihan kaamea koliikki ja nyt vasta alkanut helpottamaan. realistinen aika toiselle vaaville on aikaisintaan vuoden parin päästä.

Yhteistyössä