Tottahan se on, että aika moni alle 25-vuotias ei vielä lapsia halua, varsinkin miehillä tahtoo olla semmosta vapaudenkaipuuta ja ylipäänsä sitä, et pitäis kaikki se ehtiä tehä mitä aiko..tai ei ees aikonu, mutta pitää olla vapaus kuvitella että vois tehä mitä päähän pälkähtää :saint: Mulle ei ois tullu itelle mieleenkään esim. 21 veenä vielä lapsukaista, että aika nopeesti sitä mieli sitten pikkuhiljaa muuttuu. Toisaalta tuo on myös ihan täysin kiinni siitä, että onko sopivaa seurustelukumppania tai onko sitä ollenkaan jene. Mulla on moni kaveri, joka suunnittelee lapsia vasta sitten 30senä..ja sitten on niitä mua nuorempia, joilla jo on lapsia. Mutta tällä hetkellä on mullaki kaveripiirissä sellasia todella hyviäkin ystäviä, joiden kans en vauvahaaveista keskustele. Koska toisella voi olla omassa parisuhteessaan vaikka vähän taantumakausi menossa ja toieslla sitä ei taas ole. Helpompi jutella niiden kaa, joilla se lapsi jo on. Ja sitten tietysti kaksplus
Jenkkivaimo kyllä puhuu ihan asiaa. Menojen ja tulojen on kohdattava -oli lapsia tai ei. Ja mieluusti vieläpä, että jäis jotain sukanvarteenki (tai vaikka pörssiin
). Voin kuvitella, että Yhdysvalloissa pelätään tuota yhtälöä ettei ole vielä koulutusta+työtä ja sitten vielä ei naimisissa. Koska jos katotaan tilastoja, niin siellä ne ikuisesti köyhät ovat yh-äippiä, ei koulutusta, ei kunnon työpaikkaa tai sitä ei ole ja niin edelleen. Että varmaan pelkäsivät kovasti, että teistä nyt tulee sellaisia joko yksin tai kaksin B) Päteehän tuo yhtälö ihan Suomessaki, mutta täällä on tuo tukikehikko vähän parempi ylipäänsä. Ja koulutusmahdollisuudet aika eri tasoa. Köyhäkin voi kouluttautua hyvään ammattiin, jos päätä tai "käsityötaitoja" riittääpi.
Ite oon kans sitä mieltä, et ois kiva saada jo nuorempana lapsia..toisaalta, vaikka meillä tärppäis heti sitten ensi huhtikuussa..niin en minä sen lapsen synnyttyä nyt enää mikään nuori sillä tavalla ole =) Mutta toki alle ensisynnyttäjien keski-iän ja siihen ainaki ite haluan pyrkiä. Toisaalta en mene lupaaamaan, ettenkö haluaisi sitten joskus tehdä iltatähteä..että se siitä teinistä ja keski-iästä
Meillä tässä muutto kesken vähän ku. Käytii eilen puunaamassa asunto, oikeen lattiatkin vahasin. Ja tänään viiän jotain tavaroita ja ostetaan :heart: ASTIANPESUKONE :heart: Ette voi ees kuvitella, kuinka onnelliseksi tuo vehje minut tekee
Oon ollu aina sitä mieltä, että en pulauta yhtään lasta jos ei ole astianpesukonetta
Että onpas sekin sitten valmiina. Joo, tänänä viiän tosiaan jonkun verran tavaroita..mut sit palkattii semmonen muuttofirma hoitamaan loput. Ja ne tulis sitte perjantaina. Että vkl menee uutta kämppää laittaessa kuntoon. Saiski vielä jonkun siivoamaan tämän vanhan B)
Jahas, pitää lähteä jatkamaan hommia. Aika sateisen näköistä, että meneehän tää kätevästi muuttohommia puuhastellessa.
Eiku hups, muistin että piti vielä tuohon Iniehin juttuihin vastata. Että tosiaan on noita heikomman tulotason vanhempiakin, joilla hommat sujuu. Mulla on omat vanhemmat aikanaan ollu niin, että äitini (saikku) teki töitä ja isä joutu t yöttömäksi..kaiken lisäksi oli talonrakennusprojekti menneillään. Ei silti ollut ongelmia, pitää vaan osata elää niiden tulojen mukaan, kuten Jenkkivaimo tuossa sanoi. Sitten on ystäväpiirissä opiskelijaperheitä, joilla talolainat..hyvin heillä meni, ainoa vaan että toinen ei ole saanut oman alan töitä suhtanteiden takia (molemmat ovat valmistuneet nyt)..ja sitten on ihan sihteerin+hallityöntekijän (ei iso palkka) lapsosia ja ei heillä ainakaan näytä ongelmia olevan, on myös asuntolaina. Se vaan, että osaa katsella myös käytettyä tavaraa, varsinkin lasten vaatteet on sellaisia, että käytetyt ovat hyväkuntoisia (varsinkin vauvaikäisillä) kun ne eivät kauan ehdi päällä olla. Ja sitten tietysti jos suvussa on vaatteita ja muuta, niin kantsii ne vastaanottaa. Mulla itellä kyllä on, et haluan ehdottomasti uudet rattaat tai mitkä sitten valitaankaan. Tässä mulla on joku kieroutuma :ashamed: Mutta toisaalta meillä ei silleen tiukkaa tule, jos joskus on lapsia..koska joko ite oon aika lähellä valmistumista (mikä ei rahallisessti toki auta siinä hetkessä yhtään) ja mies taas hyväpalkkaisessa työssä..ellei kaikki työt sitten tämän lama/taantuman aikaan häivy Kiinaan jne. Mutta enpä jaksa uskoa, että ihan niin isoa rakennemuutosta tästä tulis.
Ja nyt häivyn muuttohommiin! B)
-Metsätähtis