Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

Tervetuloa uusille :flower:

VellaVanilla, kyllä mulle ainakin lista sopii, mutta ite en kyllä sellaista osaa tehdä =) Että jos listataitoisia löytyy, niin toki sopii. En vain tiedä, että kuinka moni "oikeasti" on ketjussa mukana joten kuten säännöllisesti, varmaan moni käy kerran kirjoittamassa kun on se "vauvakuume"-fiilis ja näin (ja on jo lapsia). Että ehkä sellainen lista, että kukin ilmottaa jos sinne haluaa ja näin ollen siihen tulee mukaan ne, jotka käyvätkin täällä? Mitä oon ite katellu noita joitaki listoja, niin tuntuu, että niissä ehkä turhaankin pidetään mukana porukkaa, jotka eivät käy edes. Ei se varmaan ongelma ole, mutta minusta se on jotenkin vähän ärsyttävää, että lista on turhan pitkä :D Noista tekemisasioista en tiedä, mutta tosiaan ois ihan fiksua että se ekasivulla olisi.

Eli jos listantekotaitoisia on, niin mitähän minulle siihen sopisikaan sitten laittaa. Kaipa se ois ensimmäistä yrittäessä ja 04/10 alkaisi näillä näkymin yritys.

Ihanan aurinkoinen ilma. Mulle tuli jotenkin mahdoton vauvakuume veljenpoikaa nähdessä. En tiedä, kaipa ne vietit heräävät tuollaisen pienen kirpun nähdessään :heart:

-Metsätähtis

jenkkivaimo
Mulla on alkanut vähän helpottaa pahin vauvakuume, tai voi olla että se palaa entistä vahvempana ens viikolla, mutta enää ei tuu samanlaista kaipuun tunnetta aina kun nään vastasyntyneen vauvan. Enemmänkin edelleen kaipaan sitä raskaana oloa. Muutenkin mä luulen, että tää kuumeen "lasku" johtuu siitä, että meidän poika on nyt 5-kuinen ja on niin ihana kun ottaa niin paljon kontaktia ja on ihan oikea ihminen jo. Että vaikka se vauva onkin sellanen ihana avuton ja viaton niin kuin Metsätähtis sanoi, ja sitä vaistomaisesti haluaa hoivata ja suojella, niin kyllä mä siltikin ehkä tykkään enemmän tästä vaiheesta, kun vauva oppii koko ajan uutta. Ja nauraa hulluna sille, kun tajuaa miten tyhjää maitotölkkiä voi heitellä pitkin pöytää ja lattioita :D Tosin oon ymmärtänyt, että vanhempien mielestä kivoin ikä on aina just se oman lapsen sen hetkinen ikä :p

Vaikka kyllä mä silti vieläkin päivittäin visioin meidän kolmilapsisen perheen kokoontuneena satukirjan ääreen isoon sänkyyn - se millä kielellä se satu luetaan, onkin sitten eri juttu :D Ja mä kyllä vähän haaveilen neljästä lapsesta... :whistle: Nooo, jos nyt tän ekan sais ensin päiväkuivaksi. Kahden vauvan kestovaippoja en kyllä ala pestä!

Jos joku haluaa listan väsätä niin oishan se kiva, mä en kanssa niiden teosta tajua mitään... Mutta siis pikkukakkosta haaveillaan, ja ilmeisesti voitais aloittaa yritys kesällä 2010. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin ei kyllä kovin kauan tarvii yrittää :p Toivotaan, että ens kerralla ollaan yhtä onnekkaita kuin tän ekan kanssa :)

Heippa vaan...minäkin voisin ilmottautua joukkoonne höpisemään =) Kovasti vauvaa haaveillut olen jo pitkän aikaa, mutta elämäntilanne ei ole vain ollut otollinen. Näillä näkymin se olisi mitä sopivin vauvantuloon juuri 2011. :) Mieskin varmaan tuossa vaiheessa olisi suostuvainen ajatukseen.

Syy, miksi yritystä ollaan lykätty tulevaisuuteen on, että opiskelut ovat osaltani vielä kesken...1 1/2 vuotta pitäisi vielä jaksaa ahkerasti opiskella ja olisin valmis kätilö. Sitä odotellessa...

Tervetuloa, Kajsa :flower:

Voi että..jotenkin aamulla kun heräsin ja katoin, että mulla on kyllä maailman ihanin avomies. Siinä se niin söpönä nukku ja :heart:

Kaiken lisäksi yllätyin kovasti viikonloppuna, eilen muistaakseni. Mies yhtäkkiä sanoi, että kiva kun tää hommakin menee eteenpäin että ehkä ensi vuonna meillä on jo vauvakin =) Ja voin sanoa, että en ois voinut kuvitella häneltä tuota varsinaisesti..onhan hää ehkä joskus vähän jotai nmaininnut, mutta on sellainen tyypillinen suomalainen mies tässä lapsiasiassa minun mielestä..että tavallaan asia mikä on sovittu, niin se pitää ja siitä ei silleen varsinaisesti enää tarvi puhua ku se on sovittu. Ettei oo semmosta minun tyylistä vauvakuumetta, että höpisis jossain kaksplussalla :D Mutta jotenkin tuli kiva fiilis, että toinenkin tykkää ajatuksesta...vaikka siis sehän asia on jo sovittu ja näin, mutta siis kuitenkin. Tiedätte varmaan..tosin eipä se vauva vielä ensi vuonna taida tulla, mutta kuitenkin..pikkujuttuja :saint:

Minullaki on vielä opiskelut kesken, pitäis jotian 2.5-3 vuotta jaksaa painella, vähän riippuen toki. Mutta ajattelitiin yrittäminen ajoittaa opiskelujen keskelle, kun mies on ollut työelämässä jo muutaman vuoden ja itse koen etten halua olla lähelläkään sitä ensisynnyttäjien keski-ikää, vaan haluaisin jo hieman edes aiemmin. Tosiaan ajatuksena, etten heti ois äitiyslomalla vlamistuttuani. Toisaalta noita on tosi vaikea lähteä laskemaan, että parempi se suunnitelmallisuus liialti jättää pois, vaikka toki asiat pitää etukäteen miettiä. Mutta mistäs sitä tietää, tuleeko se lapsi millä tahdilla jos tulee. Lähipiirissä ei käsittääkseni ole ollut lapsettomuusongelmia, vaikka pcota jne onkin ollut..mutta ei noista niin puhuta, joten en tiedä kyllä sitäkään jos joku tuttava kärsisi lapsettomuudesta. Ei se ihan harvinaisia ne ongelmat ole, muta jospa niitä pystyis paremmin selättämään nuoremmalla kuin vanhemmala iällä =)

Ihana ilma, liiankin kuuma. Tuntuu, että selkä palaa jo pelkästään koiria käyttäessä.

-Metsätähtis

hih, miesten vauvakuume on ihana juttu. Meilläkään ei ukko sen enempää asiasta puhunut, mutta ne ilmeet millä se katseli tuttavien pikkulapsia. lapsenkaipuu loisti kilometrien päähän!

mulla on ollut suunnitelmissa aloittaa opiskelut mahdollisesti vuoden päästä. haluisin vaihtaa alaa ihan täysin. en sit tiiä, se lykkäis näitä lapsihaaveita taas monta vuotta eteenpäin. eipä sitä heti valmistumisen jälkeen viittis mammalomalle jäädä.
alkaa tota ikääkin olla jo sen verran, että toisaalta ois ehkä fiksua tehdä pikku kakkonen heti tän ensimmäisen perään. kuitenkin on jo yksi ammatti ja työelämääkin takana monta vuotta... :D

meillä kyllä ekakin antoi odottaa itseään puoltoista vuotta (tosin tehtiin tyylillä "tulloo jos oo tullaksee") ni ehkei pitäis sitä kakkosen tekemistäkään liian pitkälle lykätä. ois mielenkiintoista nähdä kuinka kauan kestäis, kun nyt rupeis pakertaan ihan tosissaan, laskisi tärppipäiviä ja tekis ovistestejä.

nyt täytyy varmaan mennä keittämään kahvia ja miettimään miten tämän ihanan helteisen päivän käyttäisi.
B)

En siis mitään kovin kummoista listaa tarkoittanut. Nyt alkuun ihan jotain tämmöistä mistä vähän näkee koska kenelläkin yritys alkais jne.

nimimerkki ....... yritys alkaa ....... kuinka mones lapsi toiveissa

Metsätähtis.......huhtikuussa 2010...........1.
jenkkivaimo...........kesällä 2010................2.
VellaVanilla......kesällä/syksyllä 2010........3.

Etusivulle listaa ei saa ellei joku etusivulla olevista muokkaa sitä sinne jälkeenpäin, siis omaan viestiinsä. Huomasin vain että ketjun aloittaja ei enää itse tässä kirjoittele, joten ekaan viestiin ei listaa saa. Tietysti sitten uuteen/seuraavan ketjuun sen saa heti ensimmäiseksi aloitusviestiin > jonkun joka haluaa listaa päivitellä kannattaa siis se aloittaa (mäkin voin kyllä sen aloittaa jos kukaan muu ei halua..).

Jos vaikka ne ilmottaa aina erikseen jos haluaa tiedot listalle, näin kukaan ei joudu sinne tahtomattaan. Nytkin laitoin listalle vasta ne jotka selvästi tiedot antoi listaa varten.
Nimet siinä järjestyksessa kuin yritys olisi alkamassa.

nimimerkki .......... yritys alkaa ...... kuinka mones lapsi toiveissa

Metsätähtis ...... huhtikuussa 2010 ............. 1.
Leli82 .................. keväällä 2010 ................ 2.
jenkkivaimo .......... kesällä 2010 ................. 2.
VellaVanilla ...... heinäkuussa 2010 ............. 3.

Itse tuossa kun tarkemmin laskeskelin niin e-pillerit loppuis mulla sopivasti heinäkuussa 2010 eli silloin vois näillänäkymin yrityksen alkaa. Vaihdoin sen tuonne listallekin. Miehen kanssa kun sovittiin jo aiemmin niin että syön vielä vuoden satsin noita pillereitä (niitä kun ei nykyisin enää saakaan kuin vuoden kerrallaan..) ja sitten en enää hae uutta reseptiä..

Mulla on ollut nyt semmonen ajatus kun tuota yrityksen aloittamisajankohtaa on mietitty että haluaisin seuraavaan sen verran ikäeroa että tuolta tällähetkellä nuorimmalta ehtis saada kaikki "vauvajutut" pois - rattaat, vaipat, tutit, tuttipullot jne. Siinä mielessä tuo joku 3-vuotta olis kiva ikäero. Nyt kun näillä kahdella oli noin kaksi vuotta niin oli kaikki kuivaksiopettelut ym. justiin menossa esikoisen kanssa ja sai miettiä tuplarattaita ym. Olisi helpompaa käytännön kannalta kun välissä olis vähän enemmän.. B)

Kiitos, VellaVanilla, siististä listasta =) Minä muka kopioin sen ja hoksasin, että enhän ookkaa ekalla sivulla vielä kirjotellu :LOL: Eli oisko ainaki Mennis tai Rapu kuulolla, josko ekalle sivulle menis? Minusta tosiaan tuossa listassa on parasta niin, etk ukin ite sanoo siihen tulevansa, ettei sitten ole turhaan listoilla..niin ei tuu niitä sivun mittasia listoja (varsinkin jos liitetään miljoona kuvaa B) ). Ite tykkään lyhyistä listoista, varsinkin jos niitä pitää päivitellä. Tuota ie onneksi kovin tarvihe toistaiseksi. Kyllä mutuen jotenki selkeytti tuota hommaa tuo lista, kun ei millään muista millon kukanenkin ehkä aloittaa yrityksen..kun ei aina heti muista sitä omaakaan.

Mulla pillereitä onneksi saa, kolmen kuukauden satseissa. Laskin jopa joskus ne pakettimäärät, paljonko tarvitsen jos pysytään tuossa sovitussa aikataulussa, mutta olen kyllä hyvinkin sen unohtanut :saint:

Täällä kävi miehen vanhemmat kylässä ja lähtivätkin jatkamaan tänään matkaansa. Eipä sen erikoisempia. Katsoin myös veljenpojan kuvat tuossa koneelta, ja voi että näyttääkin niin söpöltä. Huh. Jopa olin näkevinäni veljeäni siinä jotenkin jännästi, vaikka esimerkiksi nenä kyllä tulee ihan suoraan veljen avovaimon puolelta jne. No, kumpaakinhan siinä on, mutta ehkä sitä jotenkin nenän perusteella ajatteli että enemmän taitaa olla äidin puolelta..mutta muuttuhan toinen vielä niin paljon, että sinänsä..

Tuo miesten vauvakuumeilu on jotenkin ihan eri tyylistä, ehkä jopa tietyllä tapaa järkevämpää. Mutta toisaalta heidänpä ei tartte sitä 9 kuukautta pitää masussaan uutta elämänalkua, niin se valmistautuminenkin on vähän erilaista. Että eipä sillä :D

Pitänee lähteä lisää aamukahvia keittelemään, jospa sitä virkostuisi.

-Metsätähtis

Miten ihmeessä itseni tänne löysin ;)
Meillä siis toukokuun alussa syntynyt ihana poika-vauva ja mieli tekee lisää...Vaikkakin järki sanoo että ootetaan kunnes vuoden ikään kerkee.

Ollaan tälläisiä reiluja kolmekymppisiä.Mennään naimisiin samalla ko meidän pikkumies saa kasteen.

uskalsin jopa jutella miehelle näistä toisen lapsen toiveista eilen. :D ja ihme kyllä hän ei ollut yhtään vastaan, vaikka joskus esikon odotus aikana oli vielä sitä meltä , että eiköhän tehdä vain tämä yksi. sitkeesti olen jutellut aina välillä, että minusta olisi mukavaa jos tyttö saisi joskus sisaruksen ja nyt mieskin on näköjään lämmennyt ajatukselle! :heart: eli alustavasti sovimme yrityksen alkavan sitten ensi vuonna ja vauvaa vuodelle 2011 toiveillaan ihan tosissaan.

milkystern, mäkin olin vielä kuukausi sitten sitä mieltä, ettei meille tule toista ennekuin ensimmäinen on oppinut kuivaksi ja syömään ja pukemaan ite, mutta näin se mieli muuttuu. uusi vauvakuume nostaa päätään vaikka esikko on vasta kolmekuinen :D

Puhumallahan ne asiat yleensä selviää -jos selviää (miehet) :D

Täällä on niin aurinkoista, että hirvittää. Nimettäin jotenkin musta tuntuu, että ihan kuin saisin pientä ihottumaa tosta auringosta. En kyllä tietääkseni ole ennen saanu. Kohta tässä on varmaan allerginen ittelleenkin. Ahdistaa nämä kaikki allergisoitumiset, kun on kaksi koiraa ja niistä en kyllä olisi valmis luopumaan. Ne on kuitenkin niin rakkaita ja hyviä ystäviä, varsinkin kun ystävät asuvat eri kaupungissa muutoin.

Täällä oon yritelly vähän kahvinjuomista vähentää. Enpä tiiä oonko onnistunu, mut tänään on vakaa aikomus juoda enää espresso..tosin se menee tuplana ku en kuitenkaan pysty tekemään vaan yhtä (mutteripannusta tulee kaks kuppia). Noh. Muutenkin kuntokuuri on mennyt hyvin, ruokavalion osalta :LOL: Itse kuntoilu on kuitenkin ollut sitä perus koirienkäyttämistä ja sekään ei oo mitään perushommaa, koska nuo eivät tosissaan viihdy ulkona kuin partsilla varjossa. Että tekevät vaan pakolliset ja sitten sisään. VArsinkin pienempi läkähtyy tuonne ja iskee jarrut pohjaan. Niinpä ajattelin, että tässä nyt alkaa sitten pakkopilatekset eli teen tuon yhen ohjelman kaks kertaa päivässä. Onpahan jotain, varsinkin kun se on aika tehokasta. Jotenkin kuntosali-intoa ei oo, kun mun pitää vaihtaa sitä pistettä ja tietysti just lähti se omaohjaaja lomille. Ja siellä on ihan erilaiset vimpaimet kun toisessa keskuksessa, siis ihan eri periaatteellakin toimivat..joten jooh. Ei jaksais sinne kauemmalle salille vääntäytyä. Noh, pitää varmaan mennä joku päivä sinne jotain tekee, kun kyllä nitiä laitteita nyt silleen osaa jotenkuten käyttää. Jos tulee liian erikoinen tai ei löydä jotain, niin jättää tekemättä tai pyytää apua. Ainoa vaan, et kesälomien takia henkilöstöä on aika vähän. Ja ite tykkään vielä mennä sillon ku porukkaa ei juuri ole=hlökuntaa vähän.

Tervetuloa, milkystern :flower:

-Metsätähtis

Kiva kun tänne uusiakin löytää kokoajan :) (ihan niinku ite oisin jotenkin kauan täällä kirjoittanut :LOL: ) Eli ilmoitelkaa jos haluatte "oikeen virallisesti" listoille.

Metsätähtösellä hyvät kuntoilusuunnitelmat. Täällä ois kans tarkotus alkaa vähän miettiä mitä suuhunsa pistää ja liikkuakin vähän ahkerammin. Ei vaan jotenkin nämä helteet oikeen motivoi.. Kun ei jaksais mitään ylimääräistä.

Oivoi, vähänkö on haikeeta, meijän vauva ei ookkaan mikään vauva enää.. Nyt ihan vähänajan sisällä opittu kävelemään, vaihdettu turvakaukalosta isomman istuimeen ym ym. Ollaan yhtäkkiä muutenkin niin isoja muka jo, touhutaan ja leikitään niin itsenäisesti että.. B)
Seuraavaks lähteekin sitten tutti, heti kun äiti saa "taistelutahdon" päälle.

nimimerkki ............. yritys alkaa ..... kuinka mones lapsi toiveissa

Metsätähtönen ..... huhtikuussa 2010 ........... 1.
Leli82 ...................... keväällä 2010 ............... 2.
jenkkivaimo .............. kesällä 2010 ............... 2.
VellaVanilla .......... heinäkuussa 2010 ........... 3.

(piti tuo nimi muokata heti ku vielä muistaa..)

RouvaSumppisuu
No, jospa minäkin sit ihan listalle kun ei tää vauvakuume ota laantuakseen ja kun mieskin on selvää kauraa :D :LOL: eli
Rouva Sumppisuu.....syksyllä 2010.....3. lapsi. Voihan olla että mieli muuttuu tai tulee muita mutkia matkaan mutta jos nyt alustavasti sen näin laittais. Järki kyllä sanoo ettei ihan noin pian sitä kolmatta kannattais edes miettiä, mutta katotaan nyt mitä tuleman pitää.

VellaVanilla: minkäs ikäset lapset sulla on? Meillä kuopus tulee just vuoden, tänään siirretty omaan huoneeseen nukkumaan ja pikkuhiljaa ois tuttipullosta luopuminen edessä, voivoi kun nää lapset kasvaa niin nopeesti ettei sitä oikeen tajuakaan...meilläkin nyt kaksi taaperoa täällä pyörimässä, ihanaa kun lapset kasvaa mutta samalla niin haikeeta. Kun sais tätä aikaa jotenkin säilöön laitettua, vois sit pieninä annoksina myöhemmin nautiskella
:LOL: .

RouvaSumppisuu, meillä lapset just täyttäny 1v ja isompi 3v. Minkä ikäinen teidän vanhempi lapsi on? Kyllähän sitä miettii että miten kädet ja aika riittää kolmelle kun yhdestä kahteenkin muutos oli suuri (eli ei, kaksi ei mene siinä kuin yksi!! ;) näin kun usein sanotaan..).. Mut toisaalta lasten kannalta ihanaa kun ovat suht pienillä ikäeroilla ja on toisistaan seuraa! Nyt jo huomaa tämän noista pienistä kun yhdessä leikkivät, varsinainen parivaljakko :heart:

Pitäis olla nukkumassa jo, mutta kun koko päivä oltu menossa niin jotenkin niin levoton olo ettei uni vielä tulis kuitenkaan.. Ja nautin niin näistä illoista > kun lapset (ja mieskin) nukkuu ja talo on hiljainen. Usein vaan aamulla sitten kostautuu kun illalla yksin kukkunut ja lapset tietty pirteenä herättelee.. :)

Metsätähtönen ..... huhtikuussa 2010 ............ 1.
Leli82 ...................... keväällä 2010 ................ 2.
jenkkivaimo .............. kesällä 2010 ................. 2.
VellaVanilla .......... heinäkuussa 2010 ............. 3.
RouvaSumppisuu ...... syksyllä 2010 ............... 3.

Haluaisitko Sumppisuu laittaa kopsata ton listan vielä ekalle sivulle? Oot nimettäin ainoa ekalta sivulta vissiin, joka kirjoittelee..jos oikein muistan.

Minoon ainoa esikoista toivova =) Tosiaan..kioristakin sanotaan, että siinähän se toinenkin menee sivusta. Mutta ite ainakin huomasin, että ei tosiaan mene. Mulla ainakin tuli tuosta koulutetusta vanhemmasta piskistä hirvee ryökäle ja se on kyllä vieläkin vähän semmonen..en tiiä, ennen se oli jotenki ns. pikkuvanha..mutta sitten uuen pennun tultua taloon siitä tuli sitten penikka. Ja ei oo vielä kyllä aikuistunut, vaikka onkin jo muutaman vuoden ikäinen =) Kummatkin on onneksi leikattu, niin ei tarvi miettiä kumpasenkin juoksuja enää..ne ne vasta ressaavia olikin. Että ihan samalla tavalla kyllä lapsienkin kanssa se menee, että ei se nyt sama asia voi olla. Ite jotenkin pelkään hirveästi, että saisin kaksoset. En tiedä miksi! En ees tiiä, että suvussa ois ketään kaksosia. Silti jotenkin vähän pelklään sitä B)

Täällä päin taas haikeillaan sitä, että seuraavan kerran kun näen veljenpojan..niin se on varmasti armottomasti jo kasvanut jne :saint: En vieläkään pääse kyllä yli siitä, että toinen oli niin hentoinen ja pieni ja ihan älytön suojeluvietti herää. On kyllä hyvät vanhemmat ainakin saanut, siitä ei ole epäilystä.

Vanhemmista tuli mieleen, että katottiin eilen pieni pätkä sitä, kun ne ihmiset olivat rakastuneita tavaroihin. Siis tyyliin Eiffel-torniin ja saivat ihan seksuaalista tyydytystä jostain aidan pätkästä (mua kyllä vähän nauratti, ei voi mitään..mutta näytti niin hauskalta). Jotenkin vaan niin traagista se, että ihmiset on niin "pilalle" menneet kohtelusta, että..no siis vaikka rakastavat jotain aitaa ja heidän mielestään aidalla on sielu ja muuta. Voi tavatonta. Yksi oli kyllä pahoin hyväksikäytetty koko nuoruutensa, että enpä yhtään ihmettele ettei huvita ihmisiin mitään suhteita muodostaa. Varsinkin kun siis lapsikodista toiseen vaan liikkunut. Olisi vaan kiva, jos oikeesti tuollaisten ihmisten vanhemmat saisivat nuo videot nähdä lapsistaan..mitä heistä oikein tuli ym. En tosiaan nähnyt kuin tuon naisen ja siitä miehestä vähän pätkää, hällä oli ilmeisesti jokin sairaus tai vamma. Mut jotenki kyllä pistää miettimään, että vanhemmilla on iso vastuu ja niihin saappaisiin pitäisi kyllä pystyä astumaan ja niillä kävelemäänkin sitten.

Itse taas pidän hiljaisista aamuista. En ennen pitänyt, ennen olin siis aamutorkku..nykyisin päinvastoin. Tykkään lukea lehteä, kun on ihan hiljaista ja varsinkin joskus aiemmin sinkkuna oli kivaa kun levottomassa talossa asuessani oli ihan hipihiljaista. Pihaltakaan ei imtään kuulunut ja sai rauhassa lukea lehteä ja juoda kahvia. Nykyisinkin tykkään tuosta, nousenkin yleensä aiemmin kuin mies. Lisäksi en nykyisin enää kuuntele edes musiikkia kotona, en tiedä mistä johtuu..ehkä sekin on tietynlainen tapa. Ja kun homekämpissä asuessa noita migreenejä oli usein, niin ei huvittanu paljon mitään kuunnella ettei migreeni vielä laukea tms.

Espressoa kaiket pitää lisää hakea..taitaa olla päivän viimeinen. Rankkaa tämä kahvin kans taistelu B)

-tähtis

jn1
Metsätähtönen, portugalinvesikoiraan päädyin! Olen käynyt niitä nyt livenä katsomassa ja sydämeni on viety! :heart: Nyt kun vielä saisi päätettyä, että mistä sen pennun joskus haluaa ottaa. Paras varmaan ottaa tästä läheltä, kun tässä on ainaki 3 kasvattajaa, olis sitten apu aina lähellä tarpeen vaatiessa. Mutta en mee vannomaan, jos kohdalle sattuu muualta joku soppeli niin se on sitten varmaan menoa.

Apua, tuo yrityslista on paha!! Luultavimmin me aloitetaan ensimmäisen lapsen yritys jouluna 2011, kunhan valmistun. Voi olla ennenkin tai vähän myöhemmin, mutta noilla tienoin. Minut saa laittaa listaan =)

Mulla on kauhea muuttokuume, kun tähän kämppään ei saa ottaa koiraa ja täältä pitää kulkea bussilla joka paikkaan. Olis paljo helpompaa asua lähempänä keskustaa, menis varmaan aika 50-50 vuokrannousun ja kulkemisessa säästämisen välillä. Nyt pitäs tuo mies saada taivuteltua jotenkin. Luulisi että hänkin tykkäisi, kun ei tarttis minua kuskata joka paikkaan...

Kirjoittelemisiin, lähen postista hakemaan briteistä tilaamani Tigit ja ostamaan uuden puuterin, kun aamulla tiputin vanhan kylppärin lattialle ja sehän tietysti meni tuusannuuskaksi! Mukavaa päivää kaikille :flower:

Portugalinvesikoirat ovat valloittavia tapauksia, ystävälläni on sellainen. En tullut edes ajatelleeksi =) Itse harkitsin joskus espanjanvesikoiraa, mutta se aktiivisuus-määritelmä vähän pelotti suorastaan..että ei sitten ole sellainen, joka keksii jyrsiä sohvat. Toisaalta tuo mun corgikin on melko aktiivinen, että eipä sillä =) Ei onneksi sohvia syö. Ite kans tykkään koiran hakea suht läheltä, koska yksinkertaisesti ajomatka ei ole pitkä ja tuskainen..varisnki jos pentu on villi ;)

Jn1, mistä muuten kantsii noita Tigejä tilata sieltä? Ite tilaan yhdestä meikkifirmasta briteistä, mutta kun ovat kevyitä, niin ei kuljetus maksa juuri mitään. Ja lisäksi ovat laadukkaita.

Hiuksista puheenollen..ite leikkasin tänään otsatukastani pari senttiä veke. Ärsyttää, kun en viimeksi kampaajalla saanut tarpeeksi lyhyttä -piti heti samana päivänä ite vähän napsautella. Nyt napsautin kunnolla ja ens kerralla pidän huolen, että kampaaja kans leikkaa kunnolla sitä otsatukkaa..ei oikeen mitään järkeä käydä kampaajalla ja sitten hän leikkaa sen kulmakarvojen tasalle..kun mulle tulee migreenikohtauksia siitä :LOL: Ilmeisesti sitten rypistelen otsaa jatkuvasti ym ja ärsyttää se ja laukaisee muiden seikkojen myötäavustamana sitten migreenin. Tuli kyllä hyvä, paljon parmepi ku kampaajan..vaikka on ihan perusfiskarsin kotisaksilla leikattu. Tosiaan kun viimeks mies oli jo odottamassa ja vasta session lopuksi tajusin, et liian lyhyt otsatukka..jotenkin pitää pitää tarkemmin silmällä noita kampaajia B) Tosin oma vakkarini kyllä on aika rempseä otteinen, että leikkaa aina tarpeeks lyhyiksi.

Mitä jos jn1 lasket ihan ne bussikortit ja vuokrannousut ym? Että sulla on jotain konkreettista? ;) Tietysti vaikuttaa esim. vesilaskutkin..meillä on nyt per hlö 8e halvempi vesimaksu! Eli 16e halvempi jo pelkästään vesi ja ite ei vielä talossa läträtty edes, hieman ärsytti ennen tuo tilanne. Samoin autopaikat jne. Muita säästökohteita meillä on ollut vakuutusten kilpailutusx2 ja sähköfirman vaihto. Pienistä puroista tulee kyllä iso virta..varsinkin vakuutuksista.

Ei mulla k yllä mitään varsinaista asiaa ollut, kunhan tässä kamppailen kofeiinihimoja vastaan B)

Harmi kun tämä ketju on vielä sen verran lyhyt ettei vielä taida kehdata uutta aloittaa, ihan vaan sen takia että sais listat ym etusivulle.. :p

Mulla olisi kanssa ihan hirmuinen muuttohinku. Omakotitaloon kiitos. Olisi lasten kanssa niin paljon helpompaa kun tämä kerrostaloasuminen. Oma piha ja ei tarttis stressata lasten aiheuttamia ääniäkään. Josko sitä joskus vielä vaikka jonku vanhan mörskän löytäisi ja remontoisi sitten omannäköiseksi.
Laske tosiaan jn1 vaikka ihan paperille noita juttuja ja sitten esittelet idean miehelle.. Meillä ainakin tarvii tämmöset rautalangasta vääntää. Kato, tähän menee enemmän mutta tässä sitten säästetään.. Toivottavasti saat miehen innostumaan! =)

Piti oikeen googlettaa tuo portugalinvesikoira kun en tiennyt koko rotua. Hauskannäköisiä :heart: En muista kyllä missään törmänneeni.

Näköjään olen jo ihan koukkuuntunut tänne, kun kokoajan pitää käydä kurkkimassa..

Metsätähtönen ..... huhtikuussa 2010 ............. 1.
Leli82 ...................... keväällä 2010 ................. 2.
jenkkivaimo .............. kesällä 2010 .................. 2.
VellaVanilla .......... heinäkuussa 2010 ............. 3.
RouvaSumppisuu ...... syksyllä 2010 ................ 3.
jn1 ........................ joulukuussa 2011 ............. 1.

Minutkin saa listaan lisätä elikkäs esikoisen yritys alkaa mitä todennäköisimmin loppusyksystä 2010. Sen tarkemmin ei vielä osaa sanoa. :D Tuntuu, että siihen olisi vielä ikuisuus, mutta uskon ja luotan, että nopeesti se aika koittaa...vauvakuume on kyllä ja paha! Vielä kun kesän ajan nyt hoidan töissä äitejä ja vastasyntyneitä niin ei yhtään ainakaan helpota asiaa. :))

Kiva, että täälläkin on muitakin koiraihmisiä! meiltäkin kotoa löytyy suomenlapinkoira. On se kyllä ihanaa omistaa tuollainen karvakasa näin helteillä..raukka on koko ajan läkähtymisen partaalla :(

Yhteistyössä