Haaveissa vauva, helmikuun haaveilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamela*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli missään ei mitään vikaa. Munarakkuloita hieman normaalia enemmän mikä gynen mielestä tekee kierrot pitkiksi. Limojakaan ei ollu ku 7mm paksuudelta, eli tulevat menkat on niukat. Papa-koekin oli puhdas. Nyt eikun huomenna soittelemaan neuvolaan perhesuunnittelun puolelle kuulumiset ja jos sitten sais sitä lääkäriaikaakin varattua ku ei kuulemma gyne ainakaan meilläpäin määrää teroja tai yms...jotka käynnistää menkat ja tasaa kierron. Eli ootellaan vielä.

onkohan mulla sitten suht samanmoisia uutisia kuin Mammallakin, kun samasta ärsyttävästä vaivasta kärsitään... eli ne iki-ihanat pitkät kierrot.

mulla on vain sellanen etukäteis ärsytys sitä lääkäriaikaa kohtaan, että se tietysti alkaa etenee tosi hitaasti, verikokeilla yms yms ennenkuin saa mitään tabuja tai vastauksia mihinkään. minäkö muka malttamaton :D
pahin pelko on että kuulee jotain huonoja uutisia... :(

Minnuli: Mulla kans ärsyttää tää hidas eteneminen. Ompa hyvä että käväsin täälläkin lukemassa, oisin muuten unohtanu soittaa sinne perhesuunnitteluun!!! Voi lahopäätä! ;) Mäkin ootin eilen et gyne ois varannu mulle jotain tabuja joilla ois saanu menkat alkamaan mut ei. Varataan vaan taas uusia ja uusia aikoja siihenkin päälle!!! PRKL! Toivotaan että sullakin on kaikki hyvin!

Muru: Varmaan on joo viisainta hieman rauhotella tilannetta että ei mene "maku" koko asiasta!

No niin 15.2 ois sitten lääkärille meno, et ei yhtään sen kauemmas saanu änkättyä tota aikaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tääkin aika on siksi näin "aikasin" kun tää lääkäri on sopivasti äitiysneuvolan puolella ni tutkii mut samalla. Jos ois ihan lääkärinvastaanotolle varannu ajan ni se ois menny jo ihan helvetin kuuseen saakka! Voi että mulla ärsyttää!!!!

Mamma: Hyvä että ei ilmennyt mitään vakavaa, olen iloinen! Meitä onkin täällä monta joilla piiiitkä kierto. Koita jaksaa vielä se puolitoista viikkoa... Tiedän että varmaan pää hajoaa tällä välin monta kertaa mutta tsemppiä toivottelen silti!!

Viime yönä näin unta että olin ainoa haaveilijoiden listalla, muut olivat plussanneet =)

Kyllä meillä tässäkin kierrossa taitaa mennä enemmän yrityksen puolelle, siinä mielessä että lasketun oviksen aikoihin terästäydytään tossa peiton heiluttamisessa. En silti tikuta tai mitään.

Ruusis 23/40-47

Mamma: äläs nyt, kun minä varasin lääkärille aikaa, sain sen kuukauden päähän!! ja nyt siis loppulaskenta vasta alkaa, eli ensi tiistaina on se aika.
kyllä on suomen terveydenhuolto niin retuperällä että ihan pahaa tekee..!

ja olisin halunnut yhden mukavan naislääkärin mutta ei, "kuulut tälle alueelle, joten omalääkärisi on tämä ja tämä". pitää siis muuttaa toiselle alueelle että saa sen kivan tätin :D

mulla tuo täti pysyy poissa varmaan puhtaasti stressin takia nyt.. viimeiset kaksi kuukautta on olleet rankkoja koska yhteensä 4 kaveria on synnyttänyt, ja 4 kertonut että odottavat! itkuhan siinä pääsee... ja samalla tämä asia vaivaa mieltä aina vain enemmän... miksi en mä?? ja siinä siis se suurin syy että tulin tännekin takaisin purkamaan sydäntä koska kuka vauvallinen/perheellinen nyt jaksaa kuunnella toisen höpinöitä miten EI tärppää.. ja on sen verran arka aihe ettei siitä hirveästi halua lähipiirille edes kertoa :(

olettekos te kertoneet kavereille ja vanhemmille yms mitä näistä asioista?

Nyt täytyy kyllä ihmetellä gyneä, joka voi sanoa epämääräisen ultran perusteella, että kaikki olisi ok. Normaalia enemmän munarakkuloita --> polykystiset munasarjat eli pco. Ja sehän selittää pitkät kierrot. Lisäksi siihen, että voisi sanoa kaiken olevan ok, tarvitaan aika monta hormoniverikoetta sekä myös munatorvien aukiolotutkimuksen. Eikä noidenkaan jälkeen kukaan voi sanoa mitään 100% varmaksi, on niin paljon asioita joita ei voi edes tutkia. Jos kierrot huitelevat missä sattuu ja munasarjat näyttävät pco-tyyppisiltä, niin sanomattakin lienee selvää että hormoniarvot eivät ole kohdallaan. Mikä gyne se sellainen muuten on, joka ei voi määrätä teroja?

Ja miksi ette hyvät naiset käy yksityisellä gynellä? Saisitte asiantuntevaa hoitoa nopeasti. Ultrat ja terotkin tarvittaessa..

Teette kyllä itsellenne turhaa stressiä tilanteessa, jossa apua olisi saatavilla muualtakin kuin arvauskeskuksesta.

^ Tämän takia minä käyn ainoastaan yksityisellä gynellä. Erään kerran minulla oli huonosti suomea puhuva yleislääkäri, eikä hän osannut sanoa minusta mitään muuta kuin "rauhallinen kohtu". Siis en tod tarkoita tätä mitenkään rasistisena. Pointtina vaan se, että yksityisellä puolella minun asioistani gyne on kiinnostunut ja ollut muutenkin hyvä gyne ja vaikkei mitään "vikaa" olekaan ollut niin hieman eri tavalla osannut hoitaa asian, ja niin pitääkin, koska on kyseessä naistentauteihin erikoistunut erikoislääkäri.

--

Tuli kyllä ulkopuolinen olo ja sellanen fiilis, että onkin parempi, että pysyn täältä pois...

Muru

Voi Muru, on minullakin aika outsideriolo täällä... Tuntuu, että minä olen se, joka jää tässä hommassa viimeiseksi. Kavereiden kanssa ollaan menossa katsomaan kaverin vauvaa, mutta mua ei JOTENKIN oikein jaksa huvittaa. Kateushan se vaivaa todellakin. Olen kertonut joillekin kavereille tästä hommasta, mutten vanhemmille. En halua vielä tuottaa heille huolta tästä asiasta, sillä taitavat he toivoa saavansa joskus vielä lapsenlapsia...

Itsekin kävin kesällä yksityisellä gynellä. Mutta yksityispuolen hommissa on se puoli, että se maksaa. Kaikilla ei välttämättä olisi varaa käydä siellä, kun on paljon muitakin rahareikiä. Mutta kunnallisella puolella kaikki tuntuu tosiaan kestävän. Ja nimenomaan luulisi gynen määräävän ne terolutit. Toivottavasti Mammalla olisi kuitenkin asiat kunnossa.

En ole oikein jaksanut miettiä mitään kiertopäiviä tms. En siis ole lisäillyt itseäni aikoihin tuonne jännäilijöiden listalle. Alkaa vähän maistua puulta koko homma.

Ymmärrän kyllä tuon raha-pointin, mutta omaan terveyteen (kiertojen ja hormonitoiminnan sekaisuus vaikuttaa muuhunkin kuin raskautumiseen) kannattaa satsata. Eihän käynti maksa kela-korvauksen jälkeen edes 100 eur. Jos ei ole sitä pistää, niin miten on varaa lapseen?

Ja jos haluaa tehdä kaikki perustutkimukset yksityisellä niin niistäkin selviää varmaankin n. 400 eurolla. Itselläni tutkimukset olivat reilusti alle sen, mutta siitä on muutama vuosi. Kaikki hoitui nopeasti ilman tuskaa ja mielipahaa, ja mielenrauha säilyi. Suosittelen.

Apila ja Muru, mulla on samat fiilikset teidan kanssa siita etta ei jaksais enaa yrittaa. Mulla oli eilen ovis ja alkoi taas olla lannistunut olo "ettei se kuitenkaan tarppaa, ala nyt taas toivo liikoja". Sit yritin tsempata itseani etta "no, aina on ens kuu ja uus yritys!" mutta eipa paljon auttanut, enemmankin tuli sellainen olo etta taasko pitaa kayda lapi sama rumba, nousukausi ja pettymys. Olis niin paljon helpompaa vaan unohtaa koko asia, mutta sitten taas se lapsenkaipuu on niin kova ettei sekaan onnistu. Mies tuli kotiin yks ilta ja kertoi mulle kuin suurtakin uutista etta han oli kertonut jollekulle meidan raskautumisyrityksesta ja taa toinen henkilo oli sit kertonut tarinoita kuinka se ja se oli raskautunut heti kun oli luovuttanut ja lakannut stressaamasta, ja kuinka mun miehen mielesta ratkaisu meidan pulmiin on se etta ma lakkaan stressaamasta. Just. Kylla semmoinen tikarikatse lahti miehelle etta huh. Ihan niinkuin ma omasta halustani tammoista tunteiden ylamaki-alamakea itselleni aiheutan. Jos oliskin semmoinen "stressikytkin" minka vois vaan vaihtaa pois paalta niin olishan se ihanaa. Kylla ma kovasti yritan olla stressaamatta, rentoutua, keskittya muihin asioihin yms mutta ei se oo niin helppoa ja yksinkertaista. Kylla ma ymmarran etta koska ma en fyysisesti pysty raskautumiseen paljon vaikuttaan, ainoa mita voin muuttaa on oma asenteeni, mutta talla hetkella mulla ei oo keinoja miten se tehda. Mies ehdotti semmoista henkisen kehittamisen kurssia minka se on kaynyt ja sen kaikki perheen jasenet on kayneet myos ja ne ylistaa sita, ovat kaikki saaneet apua elamansa solmuihin sielta. Kaipa makin sinne meen kun se seuraavan kerran jarjestetaan. Talla hetkella ma oon tosiaan valmis kokeileen mita vaan kunhan vaan sais jotain mielenrauhaa.

Muru, ymmarran hyvin sun tunteet tuosta "seksikalenterista". Kylla siita on valilla romantiikka kaukana... Makin laitoin eilen miehelle tekstarin etta "ma ovuloin, seksia ohjelmassa tana iltana". Siella se sit istui alasti sohvalla kun menin toista kotiin, ja ei muuta kuin touhuun. On meilla kylla valilla ihan spontaanistikin seksia, eika silloin mietita etta hmm tuliko nyt harrastettua vaaraan aikaan, onko seuraavalla kerralla tarpeeksi siittioita tms. Valilla maistuu puulta mutta ollaan onneksi loydetty jonkinmoinen tasapaino spontaanin ja kalenteriseksin valilla.

Muru, sa aina jaksat tsemppailla muita ja ma niin kovasti haluaisin tsemppailla sua, mutta kun ei oikein ole sanoja milla lohduttaa. Joten annan vain ison halin!

Mamma, tosiaan mullekin tuli mieleen toi PCO kun luin sun viestia, en siita hirveasti tieda mutta sen tiedan etta aknekin siihen voi liittya. Kannattaa vaan vaatia laakaria tutkimaan tarkemmin. Pidan peukkuja ettei ole PCO, vaan etta kaikki olisi kunnossa!

Ma kans kayn yksityisella gynella ja omalaakarikin mulla on yksityinen. Kyllahan se aina kirpaisee kun laskun saa kateen, ja helppoahan munkin on sanoa kun kuitenkin kokopaivatyossa kayn ja rahaa tienaan, mutta ma oon kans valmis maksaan siita etta mua oikeasti kuunnellaan, laakari tietaa historian ja jonka kanssa on hyva ja jatkuva hoitosuhde.

No niin tulipas taas juttua. Toivon kaikille oikein hyvaa viikonloppua!
Pamela kp16 (piinaviikko alkanut)

PS: Apila, ma nain eilen kaupassa NIIN sairaan komean miehen etta en edes kehdannut silmiin katsoa kun se ohi kaveli pari kertaa, ja jotenkin sa tulit mieleeni silloin! ;D

Viimeksi muokattu:
eli tein positiivisen testi tänä aamuna silt menkat alkoivat tänään jota edelsi 3 päivän tuhru nyt verta ei siis tule niin paljoa kun normaalisti mutta kumminkin... ja menkkojen olisi pitäny alkaa kuun lopussa mutta lakoivat nyt vähäisinä? kellään kokemuksia?

Sanoin eilen miehellä päivällisellä, että ehkä meidän ei pitäisi nyt niin tosissaan yrittää jne, että olis varmaan parempi, jos lapsi syntyis mieluummin ensi vuoden puolella. Mies vastasi "niin...no mutta ei kai siitä niin haittaakaan olisi jos syntyisi tänä vuonna". Tuli ihan kamalan hyvä mieli. Tuli ihan kunnolla sellanen olo, että halutaan sitä lasta kumpikin ihan yhtä paljon. Ja mies on meillä se, joka koittaa ajatella asiat vähän järkevämmin kuin minä olen se, joka aina ajattelee kaiken tunteella (ja tekee ensin ja sitten vasta miettii :)).

Apila ja Pamela: Kiitos <3. Mulla on ihan samoja ajatuksia ja fiiliksiä ollut kuin teilläkin. Ymmärrän teitä ihan täysin. Mutta ehkä tämä tästä...kuukausi kerrallaan.

Muru kp31

heiheihei tytöt nyt! olipas synkän kuuloista tekstiä tullut :/
ymmärrän aivan täysin kirjoituksenne, samassa veneessä kun ollaan.. mutta jospa kokeilette sitä ajattelutapaa että seksiä silloin kun sitä spontaanisti on, eikä huolia siitä oliko ovista vai ei.. jos ei ollut, sitten ei.. oma elimistöni ainakin on kova ottamaan vaikutteita huolista ja stressistä. josko se oviskin löytäisi paikalle kun heittäät ne ajatukset muualle ja elimistö toimii silloin kun olet oikeasti onnellinen...?
näin mä olen kaiken järjen mukaan ajatellut kun tosiaan tiedän sen että jokaiseen pienempääkin huoleen tämä kroppa sekoaa :D

no tiedänhän mä, ettei se aina mene niin, mutta voin kuvitella siellä teidän surkeat olot... :(
pitäisi ottaa mallia miehistä, niinkuin Murunkin mies sanoi että ei siitä haittaakaan ole jos tämän vuoden puolella syntyy :) ihana! mun mieheni on samanlainen kun itsellä menee lujaa alamäkeä kaikki tämän asian suhteen..

onko teillä miehet tutkittu muuten? mitä jos laittaisitte miehenne sperma-analyysiin? se kun on suht helppoa tehdä, niin saisitte ainakin lisää tietoa mitä seuraavaksi tulisi tehdä... :) kyllä mua ainakin moiset tiedot helpottaisi. mun mieheni on jo juoksemassa arvauskeskukseen spermansa kanssa kun on ollut puhetta että aletaan nyt selvittää kummassa "vika" on, vaikka en ole edes pyytänyt häneltä sitä :D ai että.. ihan mahdoton tapaus!

HYMYÄ jokaisen huulille nyt ja ajatelkaa asioita valoisammin! <3

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/30 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10

Jännäyslista:

Pamela 19.2.10
Ruusunmarja 1.3.10

Heipähei,

minuun on iskenyt urheilukärpänen ja kaverin kanssa lenkkeillessä päätettiin, että mennään syyskuussa juoksemaan puolimaraton. Sen takia olen nyt pyhästi päättänyt olla huolehtimatta vauva-asioista, sillä juokseminen on varmasti sata kertaa helpompaa ilman pallomahaa :D

En todellakaan tiedä, miten tämä päätökseni pitää, mutta ainakin jollain tapaa se on helpottanut oloani. Nyt minulla on tavoite, johon tähdätä, ja jonka pystyn saavuttamaan. En usko, että tässä mitään "vahinkoa" pääsee tapahtumaan, sillä tähänkin asti olemme lähinnä tjottailleet. Ja kuten varmaan arvaattekin, vauva olisi edelleenkin erittäin tervetullut talouteemme, mutta nyt minun on jonkin aikaa saatava ajatella jotain muuta. Pamela kertokoot sitten tuon kurssin hedelmistä, kunhan ehtii sinne mennä.

Onnittelut Pamelalle myös onnistuneesta bongauksesta :D Minä olen edelleenkin lepuuttanut silmiäni hyvännäköisissä miehissä, mutta Sitä Yhtä Nuorta Poikaa en ole nähnyt pariin kuukauteen. Se lienee minun onneni...

Apila: Vau! Tosin, mä olen ängännyt itseni mukaan vuosien jälkeen taas naisten 10:lle :D Ikinä en ole sitä juossut läpi, mutta tänä keväänä on tavoitteena, että oikeesti yrittäisin edes käydä hölkkäilemässä ennen lenkkiä, eikä vetää kylmiltään 10km, niin kuin ollut "tapana"... :D

Mun mies <3 Se oli tilannut mulle Vauva-lehden näytenumeron <3 Voi mun höpsöä ihanaa miestä. Haluaa kuulemma itsekin sen lukea :) Awwwww.

Muru kp 32

kylläpä ihmetyttää tämä ketju. ensin ajoitte ketjun alkuperäiset kirjoittelijat pois, kun aiheuttivat teille pahaa mieltä eivätkä olleet onnistuneet tarpean nopeasti... pelkäsitte että he aiheuttavat koko ketjulle huonoa onnea ja haukuitte heidän pessimistisiä kommentteja.

nyt itse ruikutatte muutaman kuukauden yrityksen jälkeen, byääääää... kuulkaa tytöt, on ihan normaalia yrittää raskautta vuosi. jos yritystä on 9/09 alkaen niin ei vielä todellakaan tarvitse olla huolissaan. jokaista kiertoa kohden onnistumisprosentit on 20% luokkaa jos siis olosuhteet on kohdallaan. eli laskekaa siitä.

ehkäpä henkilöt jotka tuntevat itsensä ulkopuoliseksi voivat mennä itseensä. ehkä se epäonnisuus ei ollutkaan vanhoista kirjoittelijoista.

On se mukavaa, kun joku, joka jaksaa lukea toisten vauvantekopuuhista useita kuukausia meiltä kirjoittelijoilta "salaa", kehtaa tulla kitisemään tänne.

Täällä todellakaan ole ajettu ketään mihinkään :O Eikö tämä keskustelu olla käyty jo monta kuukautta sitten? Jos yhtäkkiä ketjuun tulee monta uutta, niin mielestäni uusia kirjoittajia ei saa syyttää siitä, että vanhat haluavat lähteä pois. Kuten silloin joku kirjoittinkin "on aika antaa tilaa uusille kirjoittajille" ja monet lähtivät käsittääkseni ihan omasta halustaan pois tästä ketjusta. Tähän ketjuun on tullut ja mennyt monta naista ja silti jaksetaan tulla sanomaan, kuka saa tuntea minkäkinlaisia tunteita :O

Kyllä minä tiedän ihan riittävän hyvät faktat hedelmöittymisestä, mutta kuka voi sanoa, etten saa tuntea silti pettymystä? Oli sitten kulut 1 tai 15kk. Totta helkkarissa tulen jatkossakin kitisemään ja uikuttamaan, jos testaan negoja, koska se tuntuu minusta ja miehestäni pahalta.

Ja se, miksi minä tunnen itseni ulkopuoliseksi, on ehkä se, että tämä ketju on monille ollut "läpikulkupaikka" eli monilla ollut tilanne se, että "täällä yritetään vauvaa, nyt on menkat myöhässä" ja 2pv kuluttua tuleekin jo viesti, että plussahan se sieltä tuli. Ja kuten plussanneista näkyy, moni on plussautunut 1-2kk yrittämisen jälkeen. Kyllä se minua ainakin kirpaisee, että miksen minä plussannut. Ja yhä edelleen tiedän hedelmöittymisen faktat. Ja olen ollut iloinen jokaisen plussautumisesta. Itse ollut tullut ketjuun siinä vaiheessa, kun tiesin päivän, milloin minä lopetan pillereiden syömisen. Siksi ehkä itsestä tuntuu, että olen jo kuukausia roikkunut täällä palstalla.

Ei täällä mitään epäonnisuutta ole podettu? :O Herranjestas sentään! Jokainen pariskunta yrittää omalla tavallaan raskautumista, jotkut tjottailee, jotkut muhii joka päivä, jotkut odottaa kierron tasaamista, jne. Ohan noissa em. asioissakin jo hiukan eri lähtökohdat raskautumiselle :O Ei vaan kyllä mee mun päähän. Ja "ulkopuolisuuden" tunne voi tulla myös siitä, että meillä tämä vauvailu on vähän liikkuva määre.

Ja mua henkkoht ihmetyttää se, miten ulkopuoliset ihmiset jaksaa lukea tätäkin ketjua, jos tarvitsee tulla provosoimaan ja kiukuttelemaan ketjun kirjoittajille. Varsinkaan sellaisilla nimimerkeillä, joita ei voida identifioida millään tavalla "ettei kukaan saa tietää kuka mä oon".

Tähän ketjuun on saanut liittyä kuka tahansa, joka haaveilee vauvasta. Ei täällä ole tehty mitään "sä et kuulu joukkoon" -jakoa.

"ensin ajoitte ketjun alkuperäiset kirjoittelijat pois, kun aiheuttivat teille pahaa mieltä eivätkä olleet onnistuneet tarpean nopeasti... pelkäsitte että he aiheuttavat koko ketjulle huonoa onnea ja haukuitte heidän pessimistisiä kommentteja."
Voisitko sinä näyttää ihan konkreettisesti ne kohdat, jossa näin on toimittu. Ihan vaan sen takia, että voin henkilökohtaisesti pyytää anteeksi, jos näin on todella toimittu. Että tässä ketjussa on pahoitettu oma mieli siitä, ettei joku muu ole plussannut ja että tässä ketjussa on haukuttu jonkun pessimistisiä kommentteja.

Muru kp33

Woe Woe että täällä on taas jaksettu! Pahoittelen että en ole sanatarkasti osannut kirjoittaa tänne että mitä kaikkea se gyne mulle sano, että ulkopuolisetkin tietäis mun tilanteen!!! Gyne sanoi että munarakkuloita on normaalia enemmän mutta että ei olisi kyseessä polykystiset munasarjat! Ja tämän asian lisäselvitykseksi on sitten vielä se toinen gyne/lääkäriaika jolloin saan myös sitten ne terot! Toivottavasti! Mä en todellakaan istu ja märehdi täällä koko ajan tilannettani vaan osaan myös jättää tämän asian myös toiselle alallekkin! Nytkin viikonloppu meni rennosti mökkeillessä ajattelematta tätä hommaa ollenkaan! Ja melkeenpä vois sanoa että ajattelen tätä vauvan yritystä vaan silloin kun käyn täällä kirjottelemassa.

Mä oon kans sitä mieltä että kyllä täältä on osa lähteny ihan vapaaehtoisesti pois kun on itse väsyny tuloksettomaan yrittämiseen! ja sen takia kun ryhmä ei tuntunut enään samalta. eli annettiin tilaa uusille!Antaa taustailijoiden vaan paasata!

Nyt tytöt häntä pystyyn vaan kaikki ja jaetaan ilomme ja surumme jatkossakin täällä niin kuin haluamme!

Kierron tasaamista odotellessa...

Maanantaita!

No niin, ma oon nyt viikonloppuna (miehen avustuksella) ottanut itseani taas niskasta kiinni ja noussut ylos itsesaalin suosta rypemasta :) Ja jos ma alan taalla palstalla tuomaan ilmapiiria alas niin mua voi huoletta lapsasta persauksille etta "heraa nainen!" ;) On niin paljon hyvaa tassa elamassa etta mitenka sita sitten keskittyykin vain siihen yhteen asiaan mita ei ole?!

Minnuli, mitenkahan se onkin etta miehet voi olla niin selvajarkisia tan asian suhteen? Itella menee ihan paa pehmeaksi ;) Meilla on ihan sama, mies kans haluaa lapsen mutta sen asenne on etta kylla se sielta tulee joskus ja jollain keinolla. Mun miehen sperma tutkittiin muutama vuosi sitten kun se lopetti laakityksen ja oli ihan keskivertoa kamaa. Kylla se varmaan lahtisi uudestaan sen tutkituttamaan jos pyytaisin, mutta en ole viela aatellut etta lahdettaisiin tutkimuksiin. Jos vaikka viela 6kk katsellaan. Mutta tietenkin se riippuu siita mita gyne talla viikolla sanoo. Eikos sullakin ollut laakarinaika huomenna?

Mamma, toivottavasti ma en pahoittanut sun mielta miettimalla kans sita PCO:ta? Ei ollut suinkaan tarkoitukseni. Eihan taalla kenenkaan kantsisi lahtea laaketieteellisia analyyseja tekemaan toisista, parempi vaan jattaa ammattilaisille se puoli :)

Kaikille hyvaa alkanutta viikkoa toivotellen,
Pamela kp19

Oon nyt aamun tutkinu netissä tuota PCO:ta! Oireita siihen liittyen mulla on ainakin 3, neljästä luetellusta. 1.Epäsäännölliset kuukautiset/pois jääneet, 2. Painon nousu, 3. Kauhee akne. Hirsutismistä eli karvan liikakasvusta en onneksi ainakaan vielä kärsi. Mutta jos mulla sitten on tämä PCO niin siihen kyllä ainakin lukemani mukaan määrätään ensin klomifenit jos yrittää raskautta, mutta jos ei niin hoidetaan teroluteilla. Noh, kaippa nääkin asiat selviää sitten lääkärikäynnillä.

Helou evribodi, I'm back - olen selkä :)!

"Pienen" hiljaiselon jälkeen taas palstalle. Viimeksihän tilanne oli se, ettei vauvaa nyt sitten päätettykään täällä päin vielä yrittää. Jännitystä ilmaan toi se, että kovasti oli ovikseen tähdätty ja jänskättiin, että tärppäskö juuri kun oli tehty päätös "lisääntymisen lykkäämiseksi". No kävi niin, että ensinnäkin kierto heitti 2 päivällä ja ovis sattui juuri mukavasti "lepopäivälle", joten: Ei tärpännyt eikä olisi voinutkaan tärpätä. Tässä siis mennään ja porskutellaan.

Ajattelin kuitenkin jatkaa tällä palstalla hengailua, jos se vaan teille sopii. Ehkäpä nuo vauva-ajatukset vielä tämän vuoden puolella heräävät uudestaan... Mies taitaa nimittäin sittenkin vauvakuumeilla, ja minä olen tässä nyt se, joka haluaa vielä vähän matkustaa ja vielä vähän nauttia kahdenkeskisestä ajasta.

En ole kaikkia viestejä tästä väliltä lukenut, mutta "onneksi" täällä on vanhoja tuttuja vielä mukana ("onneksi" hipsujen sisällä, koska tietenkin toivoisin, että kaikki olisivat täältä jo häipänneet odotuspuolelle).

"kiva", kun taas joku ulkopuolinen tuli tänne avautumaan. Onneksi meillä on toi meidän Muru, joka pamauttaa noille urpoille heti suorat sanat takaisin :).

Eipä tässä muuta, koitan päästä taas kelkkaan mukaan..

Piksu

Piksu: No tietty! Mua niin käy risoo, jos tulla avautuun semmosista asioista, jotka ei pidä paikkaansa. Kyllä mää naisiani puolustan! ;)
Niin ja ihanaa, kun olet taas meidän kanssa :) Meilläkin vauvailu jatkuu tjottailuna tässä mahdollisesti jopa kesäkuulle saakka, we'll see. Ei oteta stressiä tästä, on tässä muutakin ajateltavaa :)

).( Kp34 menossa, menkoista ei mitään tietoa. Ei vihlo, ei ahista, ei turvota, naama ei kuki (vaihteeksi näinkin). Nännit tosin on ollut arat jo useita päiviä ja taas ne tummeni (niin kävi myös viime kierrosta, mutta kuinkas sitten kävikään). JA :O Vedin eilen ihan käsittämättömän itkukohtauksen (en siis raivonnut :D) siitä, kun mies ei lähtenyt mun mukaan syömään pullaa mun vanhempien luo (enkä lähtenyt sitten itsekään). Itkin varmaan puoli tuntia krokotiilin kyyneliä. Nyt jälkikäteen ihan hämmentää. Olen kyllä herkkä, mutta emmä nyt mistään pullasta oo ikinä itkenyt. Että onko tässä nyt kumminkin käynyt niin, että olis jotakin jännitettävääkin tälle kierrolle :O Nää on taas näitä todella kummia "oireita"...puuh.

Pam: Positiivisuus ennen kaikkea! Mä oon niiiiiin ton kannalla. Loistavaa! :))

Murunne

Yhteistyössä