Haaveena vauva 2025

Onnea vierailijalle plussasta 😍

Täällä olis parhaat päivät yritykselle (kp14) ja miestä ei huvita. Niinpä niin. Pari päivää sitten talleteltiin kyllä, mutta joka toinen päivä olisi hyvä. Varsinkin kun lämmössä ei ole vielä näkynyt muutosta.

/kolmattakehiin
Mä kysyin tänään mieheltä, että voidaanko sitoutua joka toinen päivä hommailuihin ja mä jättäisin metsästämättä ovista tikuilla niin vastaus oli, ettei hän voi tietää. Et nää yrityshommat ei jakaudu ihan tasaisesti. 🤣

Tultiin lapsen kanssa mun äidille yökylään ja otin ovistestin mukaan. Siihen pärähti punaiset tasavahvat viivat ja tänään vasta kp 9. Onnistuin kastelemaan myös testin ikkunan, mutta tuskin se vaikuttaa testitulokseen? 🤔 Eilen hommailtiin onneksi ja huomenna on ainakin omassa kalenterissa iltaohjelmaa mulle ja miehelle, vaikkei hän vielä "tiedä". 🤣🤷
 
vierailija
Mutta silloinhan digin tulos voi hyvin olla oikea? Uutta testiä loppuviikosta?
Näin täytyy tehdä, jos ei vuoto ole alkanut ennen sitä. Menkkakipuja ja hentoa vuotoa ollut jo. Mutta toki voivat kuulua asiaan muutenkin.
Oli erittäin iloinen "yllätys" positiivinen testi, harmittaa vietävästi, jos vuotoa alkaa. Esikoista yritettiin monta vuotta hoitojen kera.
 
Ovistesti voi myös alussa näyttää raskauden, eli kannattaa tehdä raskaustesti

/kolmattakehiin
Seurailin tilannetta, ovistestejä tein, mut ei ainakaan vaihistunu viiva enää, joten eiköhän seki oo jo ohi. Nyt on pari päivää ollu vähän runsaampaa vuotoa siihen tiputteluun nähen, luultavasti sit menkat tulossa.

En uskaltanu enää tehä raskaustestiä, pari viikkoa sitte tein ja ei ollu mitää, ei ees viivan paikkaa. Onko täälä muitakin, jotka jättää r-testit väliin, jos tilanne on epävarma? Ite oon huomannu, et jotenki sitä haluaa suojella itteään ja jättää ne negat näkemättä. Kuvittelin aikasemmin, että olisin himotestaaja, mut olinki väärässä. 😅
 
Kp14 ovis+. kp15 tunsin irtoamisen ekaa kertaa koko yritystaipaleen aikana oikealla puolella HYVIN kivuliaana. Kipu kesti yhtäjaksoisesti 1,5h ja se riipi kylkeen asti.
Eilen dpo8 jäi 2x oranssihtavan ruskeaa verta paperiin. Tänään tuli vaaleanruskeaa vielä aamulla. Epäilen hyvin vahvasti tänään alkaneen tutun paineen ja jomottelujen perusteella et nyt se tärppäs. Lämpöjä oon seurannut tän kierron ni ne puhuu saman puolesta et eilen kiinnittyi. Sunnuntaina pitäis alkaa menkat. En kestä. Nyt jännäillään oikeesti! 🥺❤
 
vierailija
Minun sykkeet on kääntyny laskuun. 😬 Hosuin yhden testinkin jo eilen eikä siinä näkynyt mitään. Ajattelin toisen testin kokeilla aamulla, mutta vähän veikkaan, että uudelle kierrokselle lähdetään. Ärsyttää, kun en tarkkaan tiedä vaihetta, mutta nyt olisi ehkä dpo 10.
 
Seurailin tilannetta, ovistestejä tein, mut ei ainakaan vaihistunu viiva enää, joten eiköhän seki oo jo ohi. Nyt on pari päivää ollu vähän runsaampaa vuotoa siihen tiputteluun nähen, luultavasti sit menkat tulossa.

En uskaltanu enää tehä raskaustestiä, pari viikkoa sitte tein ja ei ollu mitää, ei ees viivan paikkaa. Onko täälä muitakin, jotka jättää r-testit väliin, jos tilanne on epävarma? Ite oon huomannu, et jotenki sitä haluaa suojella itteään ja jättää ne negat näkemättä. Kuvittelin aikasemmin, että olisin himotestaaja, mut olinki väärässä. 😅
Oon ihan päinvastainen! 😆 Mulle se nega testi on jotenkin helpompi käsitellä/petyn siihen vähemmän kuin menkkojen alkuun. Ehkä tärkeintä onkin löytää se itselle parempi vaihtoehto...itse huomasin tämän esikoista odottaessa. Tuntuu jotenkin että aktiivisesti tekee jotain aika vaan kärvistele kun tekee testin, vaikkei se tietysti vaikuta lopputulokseen mitenkään 🤷‍♀️.

Omaa napaa, mulla on kierto jotenkin ihan sekaisin. Edellinen ei ovuloinut ollenkaan vaikka menkat tuli normaalisti...nyt eletään kp8 ja tiputtelee, hyvin vähän mutta pyyhkiessä ja vähän vaaleanpunaista. Ikinä ei ole ennen ollut tälläistä 😒 eniten ehkä ärsyttää että ne kuukaudet juuri ennen kun alettiin yrittää oikeasti ja testailin oviksen varmistaakseni siitä että se tapahtuu oli kellon tarkkoja ja nyt kun yritetään niin keho on ihan sekaisin. 😭
 
vierailija
Mä hosuin myös testin aamulla ja nega se oli. Hain tänään myös terolutit. Lupasin itselle, että ensi ti teen testin ja jos se on nega (dpo15) aloitan terot ja heitän kirveen lopullisesti tämän kierron osalta. Miten surullista, koska ehditään enään kerta ennen miehen komennusta. Aika ohuella on tämä touhu. Alussa, mutta silti toiveet on niin suuret.
 
Seurailin tilannetta, ovistestejä tein, mut ei ainakaan vaihistunu viiva enää, joten eiköhän seki oo jo ohi. Nyt on pari päivää ollu vähän runsaampaa vuotoa siihen tiputteluun nähen, luultavasti sit menkat tulossa.

En uskaltanu enää tehä raskaustestiä, pari viikkoa sitte tein ja ei ollu mitää, ei ees viivan paikkaa. Onko täälä muitakin, jotka jättää r-testit väliin, jos tilanne on epävarma? Ite oon huomannu, et jotenki sitä haluaa suojella itteään ja jättää ne negat näkemättä. Kuvittelin aikasemmin, että olisin himotestaaja, mut olinki väärässä. 😅
Jos tilanne on epävarma, niin sit teen raskaustestin. Muute oon lopettanut testailun kokonaan. Mun kroppa kertoo tosi hyvin, missä kohtaa kiertoa oon menos ja ovista testailen, joten sen takia lopetin raskaustestien teon. Säästääpähä rahaakin, kun ei negoja testaile 😂 Yleensä tiedän jo melko pian oviksen jälkee kropan perusteella, onko tärpännyt vai ei. Mun piinapäivät on yleensä 2-4 päivää ja sen jälkee jään odottelee menkkoja alkaviksi n. 10 päivän päästä. Joten negan testaaminen tai testaamattomuus ei vaikuta henkisesti, kun oon käsittellyt asian jo monta päivää ennen kuin raskaustestin vois tehä. Oon päättänyt, että testaan, jos kierto poikkeaa jotenkin normaalista.
 
Jos tilanne on epävarma, niin sit teen raskaustestin. Muute oon lopettanut testailun kokonaan. Mun kroppa kertoo tosi hyvin, missä kohtaa kiertoa oon menos ja ovista testailen, joten sen takia lopetin raskaustestien teon. Säästääpähä rahaakin, kun ei negoja testaile 😂 Yleensä tiedän jo melko pian oviksen jälkee kropan perusteella, onko tärpännyt vai ei. Mun piinapäivät on yleensä 2-4 päivää ja sen jälkee jään odottelee menkkoja alkaviksi n. 10 päivän päästä. Joten negan testaaminen tai testaamattomuus ei vaikuta henkisesti, kun oon käsittellyt asian jo monta päivää ennen kuin raskaustestin vois tehä. Oon päättänyt, että testaan, jos kierto poikkeaa jotenkin normaalista.
Mistä sä noin aikaisin (4pv dpo) voit jo tietää? 😄 Alkiohan voi kiinnittyäkin vasta 10DPO joten "oireet" voi alkaa vasta sittenkin. Kiinnittymistä ennen olevat oireet tulee progesteronin noususta ja ne oireet on samat (PMS) johti se kierto raskauteen tai ei.
 
Mistä sä noin aikaisin (4pv dpo) voit jo tietää? 😄 Alkiohan voi kiinnittyäkin vasta 10DPO joten "oireet" voi alkaa vasta sittenkin. Kiinnittymistä ennen olevat oireet tulee progesteronin noususta ja ne oireet on samat (PMS) johti se kierto raskauteen tai ei.
Perustan tän mun oman logiikan ja oireet estrogeenitason laskuun. Oon nähny netissä sellasia käyriä hormonitasoista eri vaiheessa kiertoa. Jos munasolu hedelmöittyy tai ei hedelmöity, niin estrogeenitasot menee eri tavalla. Epäilen, ettei mulla oo vielä kertaakaan munasolu ees hedelmöittynyt, kun 2-4 päivää ovulaation jälkee tulee yöllä sellane eka lämpöaalto. Voihan olla, että oon iha väärässä omien ajatusten kanssa, mut tää logiikka on toiminut jo vuoden 😅 Joo, progestroni taas aiheuttaa sit toisenlaisia oireita kropassa. Koen, että tiedän jo suurinpiirtein, mikä hormoni aiheuttaa, mitäkin oiretta.
 
  • Tykkää
Reactions: ToiveikasToivoton
Kp14 ovis+. kp15 tunsin irtoamisen ekaa kertaa koko yritystaipaleen aikana oikealla puolella HYVIN kivuliaana. Kipu kesti yhtäjaksoisesti 1,5h ja se riipi kylkeen asti.
Eilen dpo8 jäi 2x oranssihtavan ruskeaa verta paperiin. Tänään tuli vaaleanruskeaa vielä aamulla. Epäilen hyvin vahvasti tänään alkaneen tutun paineen ja jomottelujen perusteella et nyt se tärppäs. Lämpöjä oon seurannut tän kierron ni ne puhuu saman puolesta et eilen kiinnittyi. Sunnuntaina pitäis alkaa menkat. En kestä. Nyt jännäillään oikeesti!
Vau, olis kyllä aika ihanne, että itekkin tietäis, että missä vaiheessa kiertoa on ja noin tarkasti.

Toivotaan nyt, että menkat ei sulla alkais, vaan raskaus alkais🥰 Temppiä piinapäiviin!
 
  • Tykkää
Reactions: Neljäshaaveena
Muiden vastausten perusteella, ihmettelen sitte itteäni. Jotenki vaan tuntuu, ettei uskalla tehä raskaustestejä, ku niissä ei kuitenkaan näy mitään. Tuntuu siltä, et haluaa suojella omaa mieltään. Tai ehkä mua pelottaa myös se positiivinen tulos, vaikka haave äidiks tulemisesta on iso. Ota nyt sitte selvää😅

Ja kyllä menkat alko eilen tai toissa päivänä, tilanne on vähän sumee sen osalta, et millon se vuoto muuttu menkkavuodoks.😅 Viime kerto oli n. 45 pv. (kuitenki puolet vaa sitä edellisen kierron pituudesta, joka oli 90 pv.). Jos tää kierto olis vaikka jo normaali.
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
vierailija
Perustan tän mun oman logiikan ja oireet estrogeenitason laskuun. Oon nähny netissä sellasia käyriä hormonitasoista eri vaiheessa kiertoa. Jos munasolu hedelmöittyy tai ei hedelmöity, niin estrogeenitasot menee eri tavalla. Epäilen, ettei mulla oo vielä kertaakaan munasolu ees hedelmöittynyt, kun 2-4 päivää ovulaation jälkee tulee yöllä sellane eka lämpöaalto. Voihan olla, että oon iha väärässä omien ajatusten kanssa, mut tää logiikka on toiminut jo vuoden Joo, progestroni taas aiheuttaa sit toisenlaisia oireita kropassa. Koen, että tiedän jo suurinpiirtein, mikä hormoni aiheuttaa, mitäkin oiretta.
Tuollaisia lämpöaaltoja itsellekin tulee oletetun oviksen jälkeen ja näin mennyt jo useampi vuosi ilman plussaa😔Toki ikää+40v että voi olla itsellä jo esivaihdevuosi oireita yms..😥
 
Mäkään en testaa raskaustestejä ollenkaan, ellei ole jotain epäilyä et saattais olla tärpännyt. 6x (alku)raskaana on hyvin opettanut tunnistamaan omasta kropasta millon raskaus on mahdollisesti alkanut. Mulla kiinnittyminen tapahtunut aina dpo 5-7 niin aika pian sen jälkeen tietää sit mikä tilanne.
 
Perustan tän mun oman logiikan ja oireet estrogeenitason laskuun. Oon nähny netissä sellasia käyriä hormonitasoista eri vaiheessa kiertoa. Jos munasolu hedelmöittyy tai ei hedelmöity, niin estrogeenitasot menee eri tavalla. Epäilen, ettei mulla oo vielä kertaakaan munasolu ees hedelmöittynyt, kun 2-4 päivää ovulaation jälkee tulee yöllä sellane eka lämpöaalto. Voihan olla, että oon iha väärässä omien ajatusten kanssa, mut tää logiikka on toiminut jo vuoden Joo, progestroni taas aiheuttaa sit toisenlaisia oireita kropassa. Koen, että tiedän jo suurinpiirtein, mikä hormoni aiheuttaa, mitäkin oiretta.
Mulla on muuten ollut samaa yöhikoilua 🤔 Ekat pari yötä aina palelen (progesteronin nousun oire), mut sit hikoilen. Saispa nyt raskauden alkuun että näkis paleleeko sit koko ajan vaan 😄 En muista ekasta raskaudestani mitään tällaisia huomioita.
 
Muiden vastausten perusteella, ihmettelen sitte itteäni. Jotenki vaan tuntuu, ettei uskalla tehä raskaustestejä, ku niissä ei kuitenkaan näy mitään. Tuntuu siltä, et haluaa suojella omaa mieltään. Tai ehkä mua pelottaa myös se positiivinen tulos, vaikka haave äidiks tulemisesta on iso. Ota nyt sitte selvää
Liityn klubiin, harvoin testaan negoja. Oon aatellut et en kuitenkaan uskois 9 tai 10 dpo negaa, ja sit kun vois testata 11 tai 12 dpo, niin lämpö on pudonnut jo niin alas, etten usko positiiviseen enää 😄 (Ja välttelen ylimääräistä rahanmenoa.) Jos lämpö nousis viikko oviksen jälkeen ennenäkemättömän korkealle, saattaisin kyllä testata aikaisin jo! (Tosin netistä oon oppinut, ettei sillä lämmöllä oo luteaalivaiheessa niin paljon merkitystä, kunhan pysyy edes vähän koholla.)
 
Muiden vastausten perusteella, ihmettelen sitte itteäni. Jotenki vaan tuntuu, ettei uskalla tehä raskaustestejä, ku niissä ei kuitenkaan näy mitään. Tuntuu siltä, et haluaa suojella omaa mieltään. Tai ehkä mua pelottaa myös se positiivinen tulos, vaikka haave äidiks tulemisesta on iso. Ota nyt sitte selvää😅

Ja kyllä menkat alko eilen tai toissa päivänä, tilanne on vähän sumee sen osalta, et millon se vuoto muuttu menkkavuodoks.😅 Viime kerto oli n. 45 pv. (kuitenki puolet vaa sitä edellisen kierron pituudesta, joka oli 90 pv.). Jos tää kierto olis vaikka jo normaali.
Tunnistan tuon, että myös plussa pelottaa. Mua pelotti tulla äidiksi ihan vielä kun menin synnärille. Nyt pelottaa miten elämä muuttuu toisen myötä. Kaikki tunteet on onneksi ok. 😊
 
haluaisin mukaan! Täällä menossa kp 5, YK 3 ja 7. Lasta haaveillaan ✨ nuorin 1v1kk ja vielä imetän, ikää 37v. Jännittää, vieläkö meille suuri onni suodaan, ikää alkaa jo olla ja ”viimiset hetket” vauvalle. Tänään kävin verikokeissa, ferritiini ja kilpparit otettiin kun niissä oli viime raskaudessa häikkää.
Viime kierrossa ovulaatio oli kp 20 ja luteaali 8 päivää. Kierto siis vielä hakee
 
Olen täällä taas. 😅 oon 41v, lapset syntyneet 2015 ja 2019. Nyt päätettiin että kolmas oisi tervetullut, plussasin heti ekasta yrityskierrosta huhtikuussa ja kesäkuun alussa varhaisultrassa oli keskeytynyt keskenmeno. 🥺 nyt ollaan taasen uudessa kierrossa kp 9, kierto on säännöllinen ja ovulaatio kp 14 tienoilla. Parhaat päivät siis kohta käsillä.

Pelkään ihan kuollakseni olenko jo kuitenkin liian vanha ja toistuuko kesäkuinen uudelleen. Onko täällä muita 40+ yrittäjiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Min204
Huh, maanantaina voisin ehkä jo testata ellei menkat ala sitä ennen. Toki kannattaisi odottaa pari päivää kun kierto vähän vaihtelee mutta en usko jaksavani odottaa. Jos nyt tulee plussa (yritän ajatella että epätodennäköistä) niin se tarkoittaisi plussa viikko ennen töihin paluuta, oon ollut 1,5v kotona esikoisen kanssa. 😅 Että siinä mielessä voisi ihan hyvin kestää edes muutama yk... mutta kevätvauva olisi niin ihanaa, mieluummin kuin kesä- tai syysvauva. Ja heti morkkis kun kehtaa ajatella ees näin, kun ei ole itsestäänselvyys että tärppää ollenkaan.

Ei oireita mutta toisaalta ei tunnu myöskään siltä että menkat olis tulossa. Öisin on ollut pissahätää mitä viimeksi on ollut raskaana mutta ei kai nyt kauhea pissahätä 3+jotain voi olla raskausoire, eihän 🫣
 

Yhteistyössä