Haaveena vauva 2025

Onnea vierailijalle plussasta 😍

TÀÀllÀ olis parhaat pÀivÀt yritykselle (kp14) ja miestÀ ei huvita. NiinpÀ niin. Pari pÀivÀÀ sitten talleteltiin kyllÀ, mutta joka toinen pÀivÀ olisi hyvÀ. Varsinkin kun lÀmmössÀ ei ole vielÀ nÀkynyt muutosta.

/kolmattakehiin
MĂ€ kysyin tĂ€nÀÀn mieheltĂ€, ettĂ€ voidaanko sitoutua joka toinen pĂ€ivĂ€ hommailuihin ja mĂ€ jĂ€ttĂ€isin metsĂ€stĂ€mĂ€ttĂ€ ovista tikuilla niin vastaus oli, ettei hĂ€n voi tietÀÀ. Et nÀÀ yrityshommat ei jakaudu ihan tasaisesti. đŸ€Ł

Tultiin lapsen kanssa mun Ă€idille yökylÀÀn ja otin ovistestin mukaan. Siihen pĂ€rĂ€hti punaiset tasavahvat viivat ja tĂ€nÀÀn vasta kp 9. Onnistuin kastelemaan myös testin ikkunan, mutta tuskin se vaikuttaa testitulokseen? đŸ€” Eilen hommailtiin onneksi ja huomenna on ainakin omassa kalenterissa iltaohjelmaa mulle ja miehelle, vaikkei hĂ€n vielĂ€ "tiedĂ€". đŸ€ŁđŸ€·

vierailija
Mutta silloinhan digin tulos voi hyvin olla oikea? Uutta testiÀ loppuviikosta?
NÀin tÀytyy tehdÀ, jos ei vuoto ole alkanut ennen sitÀ. Menkkakipuja ja hentoa vuotoa ollut jo. Mutta toki voivat kuulua asiaan muutenkin.
Oli erittÀin iloinen "yllÀtys" positiivinen testi, harmittaa vietÀvÀsti, jos vuotoa alkaa. Esikoista yritettiin monta vuotta hoitojen kera.

Ovistesti voi myös alussa nÀyttÀÀ raskauden, eli kannattaa tehdÀ raskaustesti

/kolmattakehiin
Seurailin tilannetta, ovistestejÀ tein, mut ei ainakaan vaihistunu viiva enÀÀ, joten eiköhÀn seki oo jo ohi. Nyt on pari pÀivÀÀ ollu vÀhÀn runsaampaa vuotoa siihen tiputteluun nÀhen, luultavasti sit menkat tulossa.

En uskaltanu enÀÀ tehĂ€ raskaustestiĂ€, pari viikkoa sitte tein ja ei ollu mitÀÀ, ei ees viivan paikkaa. Onko tÀÀlĂ€ muitakin, jotka jĂ€ttÀÀ r-testit vĂ€liin, jos tilanne on epĂ€varma? Ite oon huomannu, et jotenki sitĂ€ haluaa suojella itteÀÀn ja jĂ€ttÀÀ ne negat nĂ€kemĂ€ttĂ€. Kuvittelin aikasemmin, ettĂ€ olisin himotestaaja, mut olinki vÀÀrĂ€ssĂ€. 😅

Kp14 ovis+. kp15 tunsin irtoamisen ekaa kertaa koko yritystaipaleen aikana oikealla puolella HYVIN kivuliaana. Kipu kesti yhtÀjaksoisesti 1,5h ja se riipi kylkeen asti.
Eilen dpo8 jĂ€i 2x oranssihtavan ruskeaa verta paperiin. TĂ€nÀÀn tuli vaaleanruskeaa vielĂ€ aamulla. EpĂ€ilen hyvin vahvasti tĂ€nÀÀn alkaneen tutun paineen ja jomottelujen perusteella et nyt se tĂ€rppĂ€s. LĂ€mpöjĂ€ oon seurannut tĂ€n kierron ni ne puhuu saman puolesta et eilen kiinnittyi. Sunnuntaina pitĂ€is alkaa menkat. En kestĂ€. Nyt jĂ€nnĂ€illÀÀn oikeesti! đŸ„ș❀

vierailija
Minun sykkeet on kÀÀntyny laskuun. 😬 Hosuin yhden testinkin jo eilen eikĂ€ siinĂ€ nĂ€kynyt mitÀÀn. Ajattelin toisen testin kokeilla aamulla, mutta vĂ€hĂ€n veikkaan, ettĂ€ uudelle kierrokselle lĂ€hdetÀÀn. ÄrsyttÀÀ, kun en tarkkaan tiedĂ€ vaihetta, mutta nyt olisi ehkĂ€ dpo 10.

Seurailin tilannetta, ovistestejÀ tein, mut ei ainakaan vaihistunu viiva enÀÀ, joten eiköhÀn seki oo jo ohi. Nyt on pari pÀivÀÀ ollu vÀhÀn runsaampaa vuotoa siihen tiputteluun nÀhen, luultavasti sit menkat tulossa.

En uskaltanu enÀÀ tehĂ€ raskaustestiĂ€, pari viikkoa sitte tein ja ei ollu mitÀÀ, ei ees viivan paikkaa. Onko tÀÀlĂ€ muitakin, jotka jĂ€ttÀÀ r-testit vĂ€liin, jos tilanne on epĂ€varma? Ite oon huomannu, et jotenki sitĂ€ haluaa suojella itteÀÀn ja jĂ€ttÀÀ ne negat nĂ€kemĂ€ttĂ€. Kuvittelin aikasemmin, ettĂ€ olisin himotestaaja, mut olinki vÀÀrĂ€ssĂ€. 😅
Oon ihan pĂ€invastainen! 😆 Mulle se nega testi on jotenkin helpompi kĂ€sitellĂ€/petyn siihen vĂ€hemmĂ€n kuin menkkojen alkuun. EhkĂ€ tĂ€rkeintĂ€ onkin löytÀÀ se itselle parempi vaihtoehto...itse huomasin tĂ€mĂ€n esikoista odottaessa. Tuntuu jotenkin ettĂ€ aktiivisesti tekee jotain aika vaan kĂ€rvistele kun tekee testin, vaikkei se tietysti vaikuta lopputulokseen mitenkÀÀn đŸ€·â€â™€ïž.

Omaa napaa, mulla on kierto jotenkin ihan sekaisin. Edellinen ei ovuloinut ollenkaan vaikka menkat tuli normaalisti...nyt eletÀÀn kp8 ja tiputtelee, hyvin vĂ€hĂ€n mutta pyyhkiessĂ€ ja vĂ€hĂ€n vaaleanpunaista. IkinĂ€ ei ole ennen ollut tĂ€llĂ€istĂ€ 😒 eniten ehkĂ€ Ă€rsyttÀÀ ettĂ€ ne kuukaudet juuri ennen kun alettiin yrittÀÀ oikeasti ja testailin oviksen varmistaakseni siitĂ€ ettĂ€ se tapahtuu oli kellon tarkkoja ja nyt kun yritetÀÀn niin keho on ihan sekaisin. 😭

vierailija
MÀ hosuin myös testin aamulla ja nega se oli. Hain tÀnÀÀn myös terolutit. Lupasin itselle, ettÀ ensi ti teen testin ja jos se on nega (dpo15) aloitan terot ja heitÀn kirveen lopullisesti tÀmÀn kierron osalta. Miten surullista, koska ehditÀÀn enÀÀn kerta ennen miehen komennusta. Aika ohuella on tÀmÀ touhu. Alussa, mutta silti toiveet on niin suuret.

Jos tilanne on epĂ€varma, niin sit teen raskaustestin. Muute oon lopettanut testailun kokonaan. Mun kroppa kertoo tosi hyvin, missĂ€ kohtaa kiertoa oon menos ja ovista testailen, joten sen takia lopetin raskaustestien teon. SÀÀstÀÀpĂ€hĂ€ rahaakin, kun ei negoja testaile 😂 YleensĂ€ tiedĂ€n jo melko pian oviksen jĂ€lkee kropan perusteella, onko tĂ€rpĂ€nnyt vai ei. Mun piinapĂ€ivĂ€t on yleensĂ€ 2-4 pĂ€ivÀÀ ja sen jĂ€lkee jÀÀn odottelee menkkoja alkaviksi n. 10 pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€. Joten negan testaaminen tai testaamattomuus ei vaikuta henkisesti, kun oon kĂ€sittellyt asian jo monta pĂ€ivÀÀ ennen kuin raskaustestin vois tehĂ€. Oon pÀÀttĂ€nyt, ettĂ€ testaan, jos kierto poikkeaa jotenkin normaalista.

Jos tilanne on epĂ€varma, niin sit teen raskaustestin. Muute oon lopettanut testailun kokonaan. Mun kroppa kertoo tosi hyvin, missĂ€ kohtaa kiertoa oon menos ja ovista testailen, joten sen takia lopetin raskaustestien teon. SÀÀstÀÀpĂ€hĂ€ rahaakin, kun ei negoja testaile 😂 YleensĂ€ tiedĂ€n jo melko pian oviksen jĂ€lkee kropan perusteella, onko tĂ€rpĂ€nnyt vai ei. Mun piinapĂ€ivĂ€t on yleensĂ€ 2-4 pĂ€ivÀÀ ja sen jĂ€lkee jÀÀn odottelee menkkoja alkaviksi n. 10 pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€. Joten negan testaaminen tai testaamattomuus ei vaikuta henkisesti, kun oon kĂ€sittellyt asian jo monta pĂ€ivÀÀ ennen kuin raskaustestin vois tehĂ€. Oon pÀÀttĂ€nyt, ettĂ€ testaan, jos kierto poikkeaa jotenkin normaalista.
MistĂ€ sĂ€ noin aikaisin (4pv dpo) voit jo tietÀÀ? 😄 Alkiohan voi kiinnittyĂ€kin vasta 10DPO joten "oireet" voi alkaa vasta sittenkin. KiinnittymistĂ€ ennen olevat oireet tulee progesteronin noususta ja ne oireet on samat (PMS) johti se kierto raskauteen tai ei.

MistĂ€ sĂ€ noin aikaisin (4pv dpo) voit jo tietÀÀ? 😄 Alkiohan voi kiinnittyĂ€kin vasta 10DPO joten "oireet" voi alkaa vasta sittenkin. KiinnittymistĂ€ ennen olevat oireet tulee progesteronin noususta ja ne oireet on samat (PMS) johti se kierto raskauteen tai ei.
Perustan tĂ€n mun oman logiikan ja oireet estrogeenitason laskuun. Oon nĂ€hny netissĂ€ sellasia kĂ€yriĂ€ hormonitasoista eri vaiheessa kiertoa. Jos munasolu hedelmöittyy tai ei hedelmöity, niin estrogeenitasot menee eri tavalla. EpĂ€ilen, ettei mulla oo vielĂ€ kertaakaan munasolu ees hedelmöittynyt, kun 2-4 pĂ€ivÀÀ ovulaation jĂ€lkee tulee yöllĂ€ sellane eka lĂ€mpöaalto. Voihan olla, ettĂ€ oon iha vÀÀrĂ€ssĂ€ omien ajatusten kanssa, mut tÀÀ logiikka on toiminut jo vuoden 😅 Joo, progestroni taas aiheuttaa sit toisenlaisia oireita kropassa. Koen, ettĂ€ tiedĂ€n jo suurinpiirtein, mikĂ€ hormoni aiheuttaa, mitĂ€kin oiretta.

• TykkÀÀ
Reactions: ToiveikasToivoton
Kp14 ovis+. kp15 tunsin irtoamisen ekaa kertaa koko yritystaipaleen aikana oikealla puolella HYVIN kivuliaana. Kipu kesti yhtÀjaksoisesti 1,5h ja se riipi kylkeen asti.
Eilen dpo8 jÀi 2x oranssihtavan ruskeaa verta paperiin. TÀnÀÀn tuli vaaleanruskeaa vielÀ aamulla. EpÀilen hyvin vahvasti tÀnÀÀn alkaneen tutun paineen ja jomottelujen perusteella et nyt se tÀrppÀs. LÀmpöjÀ oon seurannut tÀn kierron ni ne puhuu saman puolesta et eilen kiinnittyi. Sunnuntaina pitÀis alkaa menkat. En kestÀ. Nyt jÀnnÀillÀÀn oikeesti!
Vau, olis kyllÀ aika ihanne, ettÀ itekkin tietÀis, ettÀ missÀ vaiheessa kiertoa on ja noin tarkasti.

Toivotaan nyt, ettĂ€ menkat ei sulla alkais, vaan raskaus alkaisđŸ„° TemppiĂ€ piinapĂ€iviin!

• TykkÀÀ
Reactions: NeljÀshaaveena
Muiden vastausten perusteella, ihmettelen sitte itteĂ€ni. Jotenki vaan tuntuu, ettei uskalla tehĂ€ raskaustestejĂ€, ku niissĂ€ ei kuitenkaan nĂ€y mitÀÀn. Tuntuu siltĂ€, et haluaa suojella omaa mieltÀÀn. Tai ehkĂ€ mua pelottaa myös se positiivinen tulos, vaikka haave Ă€idiks tulemisesta on iso. Ota nyt sitte selvĂ€Ă€đŸ˜…

Ja kyllĂ€ menkat alko eilen tai toissa pĂ€ivĂ€nĂ€, tilanne on vĂ€hĂ€n sumee sen osalta, et millon se vuoto muuttu menkkavuodoks.😅 Viime kerto oli n. 45 pv. (kuitenki puolet vaa sitĂ€ edellisen kierron pituudesta, joka oli 90 pv.). Jos tÀÀ kierto olis vaikka jo normaali.

• TykkÀÀ
Reactions: Min204
vierailija
Perustan tÀn mun oman logiikan ja oireet estrogeenitason laskuun. Oon nÀhny netissÀ sellasia kÀyriÀ hormonitasoista eri vaiheessa kiertoa. Jos munasolu hedelmöittyy tai ei hedelmöity, niin estrogeenitasot menee eri tavalla. EpÀilen, ettei mulla oo vielÀ kertaakaan munasolu ees hedelmöittynyt, kun 2-4 pÀivÀÀ ovulaation jÀlkee tulee yöllÀ sellane eka lÀmpöaalto. Voihan olla, ettÀ oon iha vÀÀrÀssÀ omien ajatusten kanssa, mut tÀÀ logiikka on toiminut jo vuoden Joo, progestroni taas aiheuttaa sit toisenlaisia oireita kropassa. Koen, ettÀ tiedÀn jo suurinpiirtein, mikÀ hormoni aiheuttaa, mitÀkin oiretta.
Tuollaisia lĂ€mpöaaltoja itsellekin tulee oletetun oviksen jĂ€lkeen ja nĂ€in mennyt jo useampi vuosi ilman plussaa😔Toki ikÀÀ+40v ettĂ€ voi olla itsellĂ€ jo esivaihdevuosi oireita yms..đŸ˜„

MÀkÀÀn en testaa raskaustestejÀ ollenkaan, ellei ole jotain epÀilyÀ et saattais olla tÀrpÀnnyt. 6x (alku)raskaana on hyvin opettanut tunnistamaan omasta kropasta millon raskaus on mahdollisesti alkanut. Mulla kiinnittyminen tapahtunut aina dpo 5-7 niin aika pian sen jÀlkeen tietÀÀ sit mikÀ tilanne.

Perustan tÀn mun oman logiikan ja oireet estrogeenitason laskuun. Oon nÀhny netissÀ sellasia kÀyriÀ hormonitasoista eri vaiheessa kiertoa. Jos munasolu hedelmöittyy tai ei hedelmöity, niin estrogeenitasot menee eri tavalla. EpÀilen, ettei mulla oo vielÀ kertaakaan munasolu ees hedelmöittynyt, kun 2-4 pÀivÀÀ ovulaation jÀlkee tulee yöllÀ sellane eka lÀmpöaalto. Voihan olla, ettÀ oon iha vÀÀrÀssÀ omien ajatusten kanssa, mut tÀÀ logiikka on toiminut jo vuoden Joo, progestroni taas aiheuttaa sit toisenlaisia oireita kropassa. Koen, ettÀ tiedÀn jo suurinpiirtein, mikÀ hormoni aiheuttaa, mitÀkin oiretta.
Mulla on muuten ollut samaa yöhikoilua đŸ€” Ekat pari yötĂ€ aina palelen (progesteronin nousun oire), mut sit hikoilen. Saispa nyt raskauden alkuun ettĂ€ nĂ€kis paleleeko sit koko ajan vaan 😄 En muista ekasta raskaudestani mitÀÀn tĂ€llaisia huomioita.

Muiden vastausten perusteella, ihmettelen sitte itteÀni. Jotenki vaan tuntuu, ettei uskalla tehÀ raskaustestejÀ, ku niissÀ ei kuitenkaan nÀy mitÀÀn. Tuntuu siltÀ, et haluaa suojella omaa mieltÀÀn. Tai ehkÀ mua pelottaa myös se positiivinen tulos, vaikka haave Àidiks tulemisesta on iso. Ota nyt sitte selvÀÀ
Liityn klubiin, harvoin testaan negoja. Oon aatellut et en kuitenkaan uskois 9 tai 10 dpo negaa, ja sit kun vois testata 11 tai 12 dpo, niin lĂ€mpö on pudonnut jo niin alas, etten usko positiiviseen enÀÀ 😄 (Ja vĂ€lttelen ylimÀÀrĂ€istĂ€ rahanmenoa.) Jos lĂ€mpö nousis viikko oviksen jĂ€lkeen ennenĂ€kemĂ€ttömĂ€n korkealle, saattaisin kyllĂ€ testata aikaisin jo! (Tosin netistĂ€ oon oppinut, ettei sillĂ€ lĂ€mmöllĂ€ oo luteaalivaiheessa niin paljon merkitystĂ€, kunhan pysyy edes vĂ€hĂ€n koholla.)

Muiden vastausten perusteella, ihmettelen sitte itteĂ€ni. Jotenki vaan tuntuu, ettei uskalla tehĂ€ raskaustestejĂ€, ku niissĂ€ ei kuitenkaan nĂ€y mitÀÀn. Tuntuu siltĂ€, et haluaa suojella omaa mieltÀÀn. Tai ehkĂ€ mua pelottaa myös se positiivinen tulos, vaikka haave Ă€idiks tulemisesta on iso. Ota nyt sitte selvĂ€Ă€đŸ˜…

Ja kyllĂ€ menkat alko eilen tai toissa pĂ€ivĂ€nĂ€, tilanne on vĂ€hĂ€n sumee sen osalta, et millon se vuoto muuttu menkkavuodoks.😅 Viime kerto oli n. 45 pv. (kuitenki puolet vaa sitĂ€ edellisen kierron pituudesta, joka oli 90 pv.). Jos tÀÀ kierto olis vaikka jo normaali.
Tunnistan tuon, ettĂ€ myös plussa pelottaa. Mua pelotti tulla Ă€idiksi ihan vielĂ€ kun menin synnĂ€rille. Nyt pelottaa miten elĂ€mĂ€ muuttuu toisen myötĂ€. Kaikki tunteet on onneksi ok. 😊

haluaisin mukaan! TÀÀllĂ€ menossa kp 5, YK 3 ja 7. Lasta haaveillaan ✹ nuorin 1v1kk ja vielĂ€ imetĂ€n, ikÀÀ 37v. JĂ€nnittÀÀ, vielĂ€kö meille suuri onni suodaan, ikÀÀ alkaa jo olla ja ”viimiset hetket” vauvalle. TĂ€nÀÀn kĂ€vin verikokeissa, ferritiini ja kilpparit otettiin kun niissĂ€ oli viime raskaudessa hĂ€ikkÀÀ.
Viime kierrossa ovulaatio oli kp 20 ja luteaali 8 pÀivÀÀ. Kierto siis vielÀ hakee

Olen tÀÀllĂ€ taas. 😅 oon 41v, lapset syntyneet 2015 ja 2019. Nyt pÀÀtettiin ettĂ€ kolmas oisi tervetullut, plussasin heti ekasta yrityskierrosta huhtikuussa ja kesĂ€kuun alussa varhaisultrassa oli keskeytynyt keskenmeno. đŸ„ș nyt ollaan taasen uudessa kierrossa kp 9, kierto on sÀÀnnöllinen ja ovulaatio kp 14 tienoilla. Parhaat pĂ€ivĂ€t siis kohta kĂ€sillĂ€.

PelkÀÀn ihan kuollakseni olenko jo kuitenkin liian vanha ja toistuuko kesÀkuinen uudelleen. Onko tÀÀllÀ muita 40+ yrittÀjiÀ?

• TykkÀÀ
Reactions: Min204
Huh, maanantaina voisin ehkĂ€ jo testata ellei menkat ala sitĂ€ ennen. Toki kannattaisi odottaa pari pĂ€ivÀÀ kun kierto vĂ€hĂ€n vaihtelee mutta en usko jaksavani odottaa. Jos nyt tulee plussa (yritĂ€n ajatella ettĂ€ epĂ€todennĂ€köistĂ€) niin se tarkoittaisi plussa viikko ennen töihin paluuta, oon ollut 1,5v kotona esikoisen kanssa. 😅 EttĂ€ siinĂ€ mielessĂ€ voisi ihan hyvin kestÀÀ edes muutama yk... mutta kevĂ€tvauva olisi niin ihanaa, mieluummin kuin kesĂ€- tai syysvauva. Ja heti morkkis kun kehtaa ajatella ees nĂ€in, kun ei ole itsestÀÀnselvyys ettĂ€ tĂ€rppÀÀ ollenkaan.

Ei oireita mutta toisaalta ei tunnu myöskÀÀn siltĂ€ ettĂ€ menkat olis tulossa. Öisin on ollut pissahĂ€tÀÀ mitĂ€ viimeksi on ollut raskaana mutta ei kai nyt kauhea pissahĂ€tĂ€ 3+jotain voi olla raskausoire, eihĂ€n đŸ«Ł

YhteistyössÀ