Haaveena vauva 2024

Toivon kaikille plussatuulia!

Itellä kp 16 menossa. Kysymyksiä oviksesta limojen perusteella TAAS. ällövaroitus...

Eli la iltana alko pienet ovislimat, eilen lima oli kirkasta mutta edelleen vähän halut hakusessa ja ei missään tapauksessa olltu sitkeää tai venyvää eikä sitä ole runsaasti. Uskon että ovis on vasta päivien päästä. Olen lukenut että vasta sitten kun limaa on paljon ja se on sitkeää niin ovis tapahtuu ja sen jälkeen limojen pitäisi loppua. En ole ostamassa nyt tähän kiertoon ovistestejä enkä löydä kuumemittaria aamulämpöjen mittaukseen.

Se mitä googlettamalla löydän on että ovislimojen alussa ne kuuluukin olla vielä vähän niukat ja sitten kun ovis alkaa olla saavutettu niin se limaeritys yms.muut kiihtyy. Ovislimoja voi tulla jopa 2-6 päivää ennen ovista.

Mitä mieltä olette? Oletteko tarkkailleet tätä asiaa ilman ovistestejä tai miks ei niiden kanssa.
mulla ainakin nyt viimeisen keskenmenon jälkeen kierto tietenkin venyi ja ajattelin siinä kp14-15 että enpä usko että ovista tulee tässä kierrossa, mutta tästä muutama päivä myöhemmin kirkasta limaa alkoi ilmaantua ja lisääntyi oviksen lähentyessä ja tosiaan kp22 tuli sit ovis. Eli ilman ovistestejäkin olisi voinut arvailla että ovis lähellä ja tosiaan tässä kierrossa oli myös taas oviskipujakin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Browneye2023
Mulla oli eilen aamulla se lähes tasavahva ovistesti, ja luulin testin vielä siitä tummuvan tänään aamulla, kuten normisti tulee mulla vielä sellainen et testiviiva on tummempi kuin kontrolliviiva, mut nyt olikin aamulla jo näin nega? Laitan kuvalinkin. Koskahan ovis nyt sit on tapahtunut? Toissapäivänä kp 13 nega, eilen aamulla kp 14 lähes tasavahvat viivat ja tänään aamulla kp 15 nega. Yleensä parina päivänä se on plussaa näyttänyt. Onko se voinut olla eilen illalla ja mahtaako se hormoni laskea niin äkkiä ettei enää tän aamun testissä siksi näy? Ainoa seksikerta jäi nyt eiliselle illalle tähän ovikseen.

https://aijaa.com/nlYKdi
se voi olla että ovis ollut tosiaan eilen iltapäivällä/illalla. 🤨 hormonihan laskee sitten aika nopeaa kun lh-piikki on saavutettu.
 
Heippa!
En ole hetkeen kirjoitellut, kun aktiivinen yritys on jäänyt vähemmälle.
Edellinen kierto kesti 37päivää myöhäisen ovulaation vuoksi.
Nykyisessäkin kierrossa menossa jo kp33 ja en tikuttanut ovista tässä kierrossa ollenkaan. Raskaustestin tein kp30 ja oli nega. Alavatsalla olen tuntenut erikoisia repäisykipuja ja olen jopa nähnyt kahtena yönä unta raskauteen liittyen, ensin että tein positiivisen testin ja sitten että meille syntyi vauva :D
 
Nyt on olo että olisi tärpännyt. Olosuhteet oli huonot kun mies oli ovulaation aikaan reissussa ja talletettiin vaan kerran ennen ovista. Kyllä putoan korkealta jos negan testaan. Kivempi aina ajatella pessimissisesti niin pettymys ei ole silloin ohan niin paha. Testaan vasta paljon myöhemmin kun nyt vasta dpo 9
mie sain viimeksi selvät haamu jo DPO9, mutta se raskaus oli kemiallinen kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: marik91
Mulla oli eilen aamulla se lähes tasavahva ovistesti, ja luulin testin vielä siitä tummuvan tänään aamulla, kuten normisti tulee mulla vielä sellainen et testiviiva on tummempi kuin kontrolliviiva, mut nyt olikin aamulla jo näin nega? Laitan kuvalinkin. Koskahan ovis nyt sit on tapahtunut? Toissapäivänä kp 13 nega, eilen aamulla kp 14 lähes tasavahvat viivat ja tänään aamulla kp 15 nega. Yleensä parina päivänä se on plussaa näyttänyt. Onko se voinut olla eilen illalla ja mahtaako se hormoni laskea niin äkkiä ettei enää tän aamun testissä siksi näy? Ainoa seksikerta jäi nyt eiliselle illalle tähän ovikseen.

https://aijaa.com/nlYKdi
Mulla kävi just tälleen elokuisessa ekassa yrityskierrossa. Kp13 aamulla testiviiva melkein positiivinen ja illalla oli jo paljon haaleampi. Mulla kans aina 1,5-2vrk yleensä näyttänyt selkeää positiivista testit. Mä tuolloin luulin, että ei ollut ovis kyseessä, kun ei tullut tasavahvoja viivoja ja ei jäänyt taso koholle ja jatkoin vaan testailua turhautuneena. Kävin sit gynellä muiden vaivojen vuoksi ja hän totes ultralla oviksen tapahtuneen 😅🙈 ja oireiden perusteella jälkikäteen totesin että kyllähän niitä siihen viittaavia oireita oli ja veikkaan et ovis oli jo silloin kp13 kun sen melkein plussan sain 🤔
Et näköjään voi tulla tälläsiä lyhyitä lh huippuja, vaikka normisti se taso ois pidempään koholla! Et varmaan tossa mun tapauksessa ja nyt sulla se huippu ollut niin lyhyt ja nopea, että ei oo saanut kiinni testiin? Pystytkö oireista yhtään päättelemään oliko ovis kp14 vai kp15?
 
Toivon kaikille plussatuulia!

Itellä kp 16 menossa. Kysymyksiä oviksesta limojen perusteella TAAS. ällövaroitus...

Eli la iltana alko pienet ovislimat, eilen lima oli kirkasta mutta edelleen vähän halut hakusessa ja ei missään tapauksessa olltu sitkeää tai venyvää eikä sitä ole runsaasti. Uskon että ovis on vasta päivien päästä. Olen lukenut että vasta sitten kun limaa on paljon ja se on sitkeää niin ovis tapahtuu ja sen jälkeen limojen pitäisi loppua. En ole ostamassa nyt tähän kiertoon ovistestejä enkä löydä kuumemittaria aamulämpöjen mittaukseen.

Se mitä googlettamalla löydän on että ovislimojen alussa ne kuuluukin olla vielä vähän niukat ja sitten kun ovis alkaa olla saavutettu niin se limaeritys yms.muut kiihtyy. Ovislimoja voi tulla jopa 2-6 päivää ennen ovista.

Mitä mieltä olette? Oletteko tarkkailleet tätä asiaa ilman ovistestejä tai miks ei niiden kanssa.

Oon limojentarkkailun suuri ystävä, joten voin jakaa oman kokemuksen tästä asiasta 😃

Limailut taitaa olla aina yksilöllisiä, toiset huomaa selkeät limat ja toiset taas ei mitään. Ovulaatio voi tapahtua ilman limoja ja toisaalta taas vaikka olo olisi kuin niagaran putouksella, niin silti ovis ei välttämättä tapahdu. Ovislimat johtuu estrogeenin noususta, ja sehän nousee ennen ovulaatiota ja romahtaa LH-piikin yhteydessä.

Oma kokemus on, että kp10-14 välillä huomaan limojen pikkuhiljaa muuttuvan liukkaammaksi, ja silloin alan tikuttamaan myös ovista. Limojen ilmestymisen jälkeen menee n 3päivää että tulee ovis+. Ovis+päivänä limat on runsaimmillaan. Dpo0 on vielä limaista, mutta Dpo1 on yleensä limailu romahtanut. Oletan että kun limat on selkästi vähentyneet niin ovis on tapahtunut jos on tapahtuakseen.

Näin ainakin mun keho toimii 🤭
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kävi just tälleen elokuisessa ekassa yrityskierrossa. Kp13 aamulla testiviiva melkein positiivinen ja illalla oli jo paljon haaleampi. Mulla kans aina 1,5-2vrk yleensä näyttänyt selkeää positiivista testit. Mä tuolloin luulin, että ei ollut ovis kyseessä, kun ei tullut tasavahvoja viivoja ja ei jäänyt taso koholle ja jatkoin vaan testailua turhautuneena. Kävin sit gynellä muiden vaivojen vuoksi ja hän totes ultralla oviksen tapahtuneen 😅🙈 ja oireiden perusteella jälkikäteen totesin että kyllähän niitä siihen viittaavia oireita oli ja veikkaan et ovis oli jo silloin kp13 kun sen melkein plussan sain 🤔
Et näköjään voi tulla tälläsiä lyhyitä lh huippuja, vaikka normisti se taso ois pidempään koholla! Et varmaan tossa mun tapauksessa ja nyt sulla se huippu ollut niin lyhyt ja nopea, että ei oo saanut kiinni testiin? Pystytkö oireista yhtään päättelemään oliko ovis kp14 vai kp15?
Niimpä, varmaan näin käynyt mullakin! Mietin tuossa, et otin pitkästä aikaa alkoholia lauantaina, onkohan se voinut vaikuttaa asiaan? 🙈😁 kaikkee tulee pohdittua kun tapahtuu jotain poikkeuksellista omassa kierrossa. Et oiskin nopeuttanut oviksen tapahtumista tms, jos kerran stressikin voi vaikuttaa ja vaikka mikä.

Mulla usein tulee oireet vasta oviksen jälkeen, eli tissit särkee ja välillä saattaa mahaa juilia, ja lämpöilyä, niitä oireita ei vielä näy. Mielestäni tunsin eilen iltapäivällä ihme nippasun vasemmalla alavatsalla, mietin oisko se voinu olla sillon 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Noups ja Masunen
Mulla on yhdessä kierrossa ollut noita ovislimoja, niin et oikeen yllätyin paljonko sitä tuli pyyhiessä, muuten ei mulla ees hirveemmin ilmaannu, ei välttämättä tunnu yhtään kosteammilta paikat kuin muutenkaan 😅
 
Mainitsiko täällä joku, että Felicitaksella olisi marraskuussa ensikäynnit puoleen hintaan? Oliko se vain Helsingissä? Koitin googletella, mutta en löytänyt mistään mitään. Mietinnässä nyt, että mennäänkö vai odotellaanko vaan.
 
Niimpä, varmaan näin käynyt mullakin! Mietin tuossa, et otin pitkästä aikaa alkoholia lauantaina, onkohan se voinut vaikuttaa asiaan? 🙈😁 kaikkee tulee pohdittua kun tapahtuu jotain poikkeuksellista omassa kierrossa. Et oiskin nopeuttanut oviksen tapahtumista tms, jos kerran stressikin voi vaikuttaa ja vaikka mikä.

Mulla usein tulee oireet vasta oviksen jälkeen, eli tissit särkee ja välillä saattaa mahaa juilia, ja lämpöilyä, niitä oireita ei vielä näy. Mielestäni tunsin eilen iltapäivällä ihme nippasun vasemmalla alavatsalla, mietin oisko se voinu olla sillon 😁
Nojoo varmasti voi vaikuttaa! Ja sama, et tulee pohdittua kaikkea mahdollista ja selityksiä asioille, jos on kierto erilainen 🤣
Mä just pohdin sitä, että tulikohan mulla ovis niin myöhään stressin tai flunssan vuoksi, et jos ne lykkäs sitä 🤔 tai sit kroppa on muuten vaan ihan sekaisin.

Ja hei me piinaillaan täysin samoilla päivillä! 😍 Täällä kans nyt dpo1, jos se ovis nyt vihdoin oikeasti tapahtu... En luota enää mihinkään tässä kropassa 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: marik91
Täällä kp11, eikä ovulaatiosta tietoakaan. Naureskelin vielä kesällä naisen hedelmällisyyden romahtamiselle heti kun täyttää 40 ja niinhän tässä näyttää käyneen, mikäli kierron piteneminen ja vuotohäiriöt on niistä osoitus. Aiemmin ovulaatio on osunut kp12-15, syntymäpäivien jälkeen ovulaatio on ollut kp15-17. Satunnaisesti pidempää kiertoa on toki ollut aiemminkin. Toivottavasti stressaavan kesän ja alkusyksyn jälkeen kierrot tasottuisi ja saisi vielä pidettyä toivoa yllä.

Olen alkanut vakavasti harkitsemaan itselleelliseksi äidiksi ryhtymistä (yrittämistä) tässä viime kuukausina ellei miehen asenne korjaannu. Taloudellisesti pärjäisin, mikäli hoidot eivät pitkittyisi. Seuraavat puoli vuotta näyttää, mihin suuntaan tässä edetään.

Tsemppiä kaikille!

Muoks: katsoin juuri flosta, että kesäkuussa 2019 minulla on ollut hirmuinen 37 päivän kierto ja tosiaan vuosien varrella ovulaation ajankohta on kyllä vaihdellut aika tavalla. Ehkä toivoa siis vielä on.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon ovulaatiokeskuteluun voisin ottaa vielä kantaa 🙂

Minulla on ainakin tähän saakka olleet päivänselvät ovisoireet limoineen, follikkelien kasvuun liittyvine kipuiluineen ja munasolun irtoamisen liittyvine tuskineen(!). Tunnen sen kudosnesteen aiheuttaman kivun aivan selkeästi, kipu kestää yleensä alle tunnin. Myös yleisessä voinnissa tapahtuu muutos noin 12-24h oviksen jälkeen. En siis ole ainakaan vielä erikseen tikutellut niitä, mutta jos alan epäilemään ovuloimattomia kiertoja, otan tikut käyttöön.
 
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja Jonna_83
Sun menkat alkoi 8.10 joka oli sunnuntai, eli sulla on tänään 4+1. Jos olisit odottanut digin kanssa niin olis näyttänyt 2-3vk varmaan lähi päivinä. Laskit että sun ovulaatio olisi ollut kp 14, kuitenkin edellinen kiertosi oli 29 päivää joka viittaa siihen että ovulaatio todennäköisesti on ollut myöhemmin kuin tuolloin kp 14. Uskon et ovulaatio on ollut kp 16-18, siis omaan kiertooni peilaten, en tietenkään varmaksi voi sanoa eikä ole tarkoitus loukata vaan lohduttaa että edelleen uskon tilanteen sulla olevan ihan kunnossa.
Ihanaa, että joku uskoo vielä mahdollisuuteen! <3 Mutta eikös raskausviikot lasketa ovulaatiosta eikä menkkojen alusta? Eli lauantaina oli mun ovis (2+0) ja viime lauantaina menkkojen piti alkaa (4+0). Mun kierto on ollut nyt aika pitkään 27-28 päivää, ovis kp 13-14 - oireet on niin selkeät, että oon ihan satavarma, ja menkat alkaa aina tasan 2vkoa oviksesta.

Soitin tänään neuvolan neuvontaan, että haluaisin hcg:n mittaukseen. No niitä ei kuulemma julkisella tehdä! Eli mun pitäisi matkata kauemmas ottamaan testi ja maksaa siitä joku 60e, höh. Plus tuloksissa kestää 1-3 päivää. Täti puhelimessa kehotti vain odottamaan vuotoa ja jos sitä ei kuulu, niin uskomaan, että kaikki on hyvin ja tulemaan neuvolan ensikäynnille. Siis… mitähhhh. :D Itse olen aivan varma kemiallisesta / keskenmenosta, koska viivat haalenee. Mutta ei auta kuin odottaa vuotoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Ovislimoista: limoja tulee normaalisti ennnen ovista, mutta DPO-1 tulee oikein hulahtaen vetistä limaa. Silloin oon tehny ovistestin ja hymynaama pärähtänyt. Vetiset limat kestää seuraavan päivänkin ja sitten alkaa vähenemään. Ennen kkm tunsin aina oviksen ihan selkeästi. Kipu oli jopa niin kova, että välillä veti ihan kaksin kerroin. Nytten ovis ei enään tunnu selkeesti jommalla kummalla puolella vaan koko vatsassa🤷🏻‍♀️

ON: heinäkuisen kkm jälkeen ollut vasemmalla puolella jatkuvaa päivittäistä kipua. Kipu muistuttaa repäisykipua tai ovulaatio kipua. Tänään kävin aamulla lääkärissä ja sain lähetteen ultrattavaksi. Nopeeta toimintaa siellä oli kun soittivat jo tänään puoliltapäivin, että pääsisinkö huomenna. Kysymys kuuluukin onko kenelläkään jäänyt km, kkm tai synnytyksen jälkeen toispuoleista kipuilua?🤔
 
Täällä vuotaa kunnolla, hyvä ettei ehtinyt lista vielä päivittyä.

Mut voi siis poistaa piinailijoista ja laittaa kp1. Kiertolistaan voisi muuttaa kierron kestoksi 27-28 päivää - mulla on ollut niitä pidempi kierto viimeksi helmikuussa.

Yllättävän tyyni olo, varmaan kun olin ollut tästä niin varma jo monta päivää. Onko tällainen nyt sitten kemiallinen vai varhainen keskenmeno?
 
Ovislimoista: limoja tulee normaalisti ennnen ovista, mutta DPO-1 tulee oikein hulahtaen vetistä limaa. Silloin oon tehny ovistestin ja hymynaama pärähtänyt. Vetiset limat kestää seuraavan päivänkin ja sitten alkaa vähenemään. Ennen kkm tunsin aina oviksen ihan selkeästi. Kipu oli jopa niin kova, että välillä veti ihan kaksin kerroin. Nytten ovis ei enään tunnu selkeesti jommalla kummalla puolella vaan koko vatsassa

ON: heinäkuisen kkm jälkeen ollut vasemmalla puolella jatkuvaa päivittäistä kipua. Kipu muistuttaa repäisykipua tai ovulaatio kipua. Tänään kävin aamulla lääkärissä ja sain lähetteen ultrattavaksi. Nopeeta toimintaa siellä oli kun soittivat jo tänään puoliltapäivin, että pääsisinkö huomenna. Kysymys kuuluukin onko kenelläkään jäänyt km, kkm tai synnytyksen jälkeen toispuoleista kipuilua?
On jäänyt toispuoleinen kipuilu oikealle puolelle, jossa ku oli. Ei ole jatkuvaa, mutta esim. oviksen aikaan ja silloin tällöin tuntuu voimakkaammin.
 

Yhteistyössä