Haaveena vauva 2024

Tulen mukaan tähän ketjuun, palstailun aloitettuani ketjusta "kesäkuiset 2024".

Keskenmeno RV 8+2 viime pe 😢💔
Jälkivuoto loppunut jo. Kaikkiaan vuosi vain 5päivää. Ja kaikki oli kivutonta. Mutta kohtu siis todettu siistiksi ja täysin tyhjäksi sekä hcg (jonka mataluuden kanssa ongelmia oli alusta asti ) oli pe 1227 . Laskenut vuorokaudessa 129 yksikköä, joten uskon ettei tuon arvon nollaantuminen kestä kovin kauaa.
Testaan r-testillä tämän viikon su , missä mennään. Nyt su oli vielä tietenkin vahva plussa

Keskenmeno alkoi siis oletettujen menkkojen aikaan ja uskon/toivon,että ovuloiminen voi hyvinkin alkaa parin viikon päästä. Sofin liuskat jälleen tilattu ja kierron tarkkailu alkaa kun r testi on puhdas nega.

Yritystä siis heinäkuun alusta kun kuparikierukka poistettu. 39 v 6 lapsen äiti. Keskenmeno oli ensimmäinen.
Paljon voimia sinulle!❤

Jotain samaa minulla ja sinulla. Ollaan samanikäisiä. Meillä on 5 lasta ja minä olen kokenut yhden km. Yllätyksenä silloin tuli ja paljon rankempi kokemus, kun osasin kuvitella. Noin rv 8 meni kesken. Ja oli vuosi 2020. Sen jälkeen olemme saaneet 2 pientä.❤❤

Iso voimahali sinne! Ja anna itsellesi aikaa surra ja anna kaikkien tunteiden tulla.🤗
 
Paljon voimia sinulle!

Jotain samaa minulla ja sinulla. Ollaan samanikäisiä. Meillä on 5 lasta ja minä olen kokenut yhden km. Yllätyksenä silloin tuli ja paljon rankempi kokemus, kun osasin kuvitella. Noin rv 8 meni kesken. Ja oli vuosi 2020. Sen jälkeen olemme saaneet 2 pientä.

Iso voimahali sinne! Ja anna itsellesi aikaa surra ja anna kaikkien tunteiden tulla.
Teillä on kyllä tullut nämä kaksi pientä todella pienellä ikäerolla? 😅🥰
 
Miten te vaalitte mielenterveyttä tässä prosessissa? Mulla oli elokuussa hetki, jolloin menkat myöhässä (kierrot vaihdelleet tänä vuonna tosi paljon) ja olin niin innoissani jo. Ja petyin tietysti pahasti kun tein testin ja heti perään huomasin menkkojen alkaneen.

Olen itse yrittänyt olla mahdollisimman läsnä ja tehdä asioista, joiden tekemisestä tulee hyvä mieli. Sillä niin helposti jää pyörittelemään vain mahdollisuutta mielessään. Ja jos ja kun plussaa oikeasti, seuraava huoli onkin raskauden jatkuminen ja sitten, että ultrassa kaikki ok ja sitten taas huoli huolen perään.. Itsellä tämä vaatii ainakin tosi paljon tietoisuutta. Jotkut affirmaatiot olisi kivat myös vaikka jossain appissa.. nyt olen vaan pyöritellyt päässäni, että mun keho osaa raskautua, olen hedelmällinen, olen tässä hetkessä, tämä ei ole mun käsissäni ja vauva, jos olet valmis, me ollaan valmiina ottamaan sut vastaan. Millainen lause rauhottaisi ja toisi luottamusta sulle tähän hetkeen?
Ite saa voimaa ja jaksamista siitä ajatuksesta, kuinka ihana ja rakas mun perhe on tällaisenaankin, eli minä, aviomies ja hänen kaks poikaansa, joiden kanssa mulla oikein läheiset ja rakkaat välit. Mies on ihana ja jaksaa aina tsempata, et varmasti vielä onnistutaan. Liikunta on myös voimavara, menkkojen ja oviksen välissä aina kun joka kierto on tuonut pettymyksen, uppoudun enemmän liikkumiseen. Toisaalta myös kiireinen arki helpottaa, että saa ajatukset muuallekin kuin tähän vauvaprojektiin, mulla on kaks työtä ja opiskelen avoimessa yliopistossa. Välillä myös tulee ajateltua, että jos niin on tarkoitettu niin sitten niin tulee käymään, kun aika on oikea, et meille vauva suodaan. Ja jos ei, niin näinkin on hyvä.
 
Hellurei! Täälähän oli paljon plussia ja haamuja ilmestynyt parin viikon aikana, tsemppiä niistä :love:

Ajattelin tälläi gallupin omaisesti kysyä, että miten teillä yleensä ajoittuvat ovulaatiokivut ja muut tuntemukset pitkin kiertoa? Googlehan kertoo, että ovulaatiokipua voi olla ennen, jälkeen ja ovulaation aikana... Oletteko myös päätelleet, mistä teidän ovulaatiokipu johtuu, munarakkulan kasvusta, puhkeamisesta, keltarauhasesta? :unsure:

Itsellä oli eilen, eli kp 17 ihan järkyttävää kipua ja kramppailua, alkoi pikkuhiljaa aamulla, oli tosi paha iltapäivällä ja hiipui taas iltaa kohti. Tänään ei mitään. En tikuttanut tässä kierrossa ovista tai edes seuraillut oloja, kun mies oli pitkällä työreissulla ja olin asennoitunut taukokiertoon. Ikinä en ole havainnut ovista näin myöhään, yleensä isompaa tykyttelyä on kp8-13 aikoihin ja sitten vähän lähempänä menkkoja saattaa olla pieniä tykyttelyjä useampana päivänä.

Koitankin tässä pähkäillä nyt, että oliko ovis tosiaan eilen vai oliko tämä jotain ihan muuta. Lempeä harjoitettiin maanantaina, kun mies saapui reissulta, joten ei kyllä yhtään haittaisi, jos eilen olisikin ollut tärppipäivä :ROFLMAO:

Mutta kertokaa toki teidän ovis tuntemuksista, niin voidaan vertailla!
 
  • Tykkää
Reactions: Noups ja marik91
Hellurei! Täälähän oli paljon plussia ja haamuja ilmestynyt parin viikon aikana, tsemppiä niistä

Ajattelin tälläi gallupin omaisesti kysyä, että miten teillä yleensä ajoittuvat ovulaatiokivut ja muut tuntemukset pitkin kiertoa? Googlehan kertoo, että ovulaatiokipua voi olla ennen, jälkeen ja ovulaation aikana... Oletteko myös päätelleet, mistä teidän ovulaatiokipu johtuu, munarakkulan kasvusta, puhkeamisesta, keltarauhasesta?

Itsellä oli eilen, eli kp 17 ihan järkyttävää kipua ja kramppailua, alkoi pikkuhiljaa aamulla, oli tosi paha iltapäivällä ja hiipui taas iltaa kohti. Tänään ei mitään. En tikuttanut tässä kierrossa ovista tai edes seuraillut oloja, kun mies oli pitkällä työreissulla ja olin asennoitunut taukokiertoon. Ikinä en ole havainnut ovista näin myöhään, yleensä isompaa tykyttelyä on kp8-13 aikoihin ja sitten vähän lähempänä menkkoja saattaa olla pieniä tykyttelyjä useampana päivänä.

Koitankin tässä pähkäillä nyt, että oliko ovis tosiaan eilen vai oliko tämä jotain ihan muuta. Lempeä harjoitettiin maanantaina, kun mies saapui reissulta, joten ei kyllä yhtään haittaisi, jos eilen olisikin ollut tärppipäivä

Mutta kertokaa toki teidän ovis tuntemuksista, niin voidaan vertailla!
Mulla usein ovis-plussasta seuraavana päivänä tulee semmoista polttavaa kipua alamahaan; monesti hieman toispuoleista. Kestää useamman tunnin ja monesti joudun ottamaan Panadolia että pystyy olemaan. Olen ajatellut että kipu johtuu ehkäpä just tuosta puhkeamisesta mutten toki voi olla varma. Oviksen jälkeen voi olla ennen menkkoja jotain hetkittäistä juilimista; tiiä sitten mistä sen johtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: marik91 ja tamuli
Mites @Jonna_83, mikäs siellä tilanne? Joko olet testaillu?
No en oo enää testaillut, koska tunnen että menkat on alkamassa ihan tänään/huomenna. Ruskeaa vuotoa jo tullut ja menkkapäänsärky alkanut. Siitä oon iloinen että tässä kierrossa ei tullut yhtään tiputtelua, mitä on joissain kierroissa ollut. 👌 Mä innolla ootan jo menkkoja et pääsee sit YK 2 alottamaan. 😍

Oviskivuista: mulla on munasarjoissa kipuilua n. Nelisen päivää ennen ovulaatiota. Ovispäivänä tulee polttava aika kovakin kipu jommallekummalle puolelle, veikkaan et se on se nesteen valuminen vatsaonteloon mikä aiheuttaa sen viiltävän polttavan kivun. Oviksen jälkeen ei kipuja.
 
Hellurei! Täälähän oli paljon plussia ja haamuja ilmestynyt parin viikon aikana, tsemppiä niistä

Ajattelin tälläi gallupin omaisesti kysyä, että miten teillä yleensä ajoittuvat ovulaatiokivut ja muut tuntemukset pitkin kiertoa? Googlehan kertoo, että ovulaatiokipua voi olla ennen, jälkeen ja ovulaation aikana... Oletteko myös päätelleet, mistä teidän ovulaatiokipu johtuu, munarakkulan kasvusta, puhkeamisesta, keltarauhasesta?

Itsellä oli eilen, eli kp 17 ihan järkyttävää kipua ja kramppailua, alkoi pikkuhiljaa aamulla, oli tosi paha iltapäivällä ja hiipui taas iltaa kohti. Tänään ei mitään. En tikuttanut tässä kierrossa ovista tai edes seuraillut oloja, kun mies oli pitkällä työreissulla ja olin asennoitunut taukokiertoon. Ikinä en ole havainnut ovista näin myöhään, yleensä isompaa tykyttelyä on kp8-13 aikoihin ja sitten vähän lähempänä menkkoja saattaa olla pieniä tykyttelyjä useampana päivänä.

Koitankin tässä pähkäillä nyt, että oliko ovis tosiaan eilen vai oliko tämä jotain ihan muuta. Lempeä harjoitettiin maanantaina, kun mies saapui reissulta, joten ei kyllä yhtään haittaisi, jos eilen olisikin ollut tärppipäivä

Mutta kertokaa toki teidän ovis tuntemuksista, niin voidaan vertailla!
Ennen oli lähes joka kierrossa sellaista aamupäivästä/päivällä alkavaa jomotusta joka kasvaa ja kasvaa koko päivän ja illasta on niin kipee että on tunne että joku poksahtaa tuolla ja pitää kävellä kaksin kerroin ja joko myöhään illalla tai yön aikana kipu hävinny. Kestoa en koskaan oo kattonu mut tunteja on. Tämä on aina toispuoleista ollu eli luultavimmin sillä puolella josta munasolu irtoaa. Ennen en oo tikuttanu et miten on ajoittunu ovikseen, mut nyt tässä kierrossa tikutin kipupäivänä ja silloin tuli digillä plussa ja seuraavana päivänä nega joten tästä päättelisin että juurikin minun kipu liittyy siihen että munasolu on irtoamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: tamuli
Kp 18 ja ovisvertailuja.

Tässä kävi nyt niin että meidän peiton heilutukset ol tasan kp 9 viikko sit ma ja sit tänään kp 18. Joten toivo aika lailla alhaalla. Johtui siitä että sairastuttiin koronaan koko perhe vkl ja oli kuumeisia lapsia yms. Nyt on voiton puolella ja saatiin tänään hyödynnettyä tosin varmaan myöhässä.

Olen tässä kierrossa täysin jättänyt kaikki ovis tuntemukset oman kropan varaan.

Epäilen että ovis oli eilen, vastoin odotuksia, kierto tulee todennäköisesti olemaan 29 päivänen vaikka edellinen oli 31 ja ennen sitä oli lyhyempiä.

Olen jo aikasemmin kertonut viikonlopun tuntemuksia mutta kerron uudelleen.. lauantai iltana alko pieni ovislima. Sunnuntaina oli selkeetä vaaleeta limaa ja sama jatkui maanantaina, missään vaiheessa maanantaita lukuunottamatta ei tuntunut kovin halukkaalta olo eikä lima muuttunut mitenkään kovin sitkeäksi, odotin että eilen olisi tullut huippu mut taisin olla myöhässä.

Eilen aamulla kun heräsin tuntui alushousuissa tahmea vaalea valkovuoto ja alapää oli ihan kuiva koko päivän. Halut nolla. Olen sitä mieltä että mulla on ollut ovis maanantaina kp 16, eli limailut ja kaikki oli tosi nopeasti ohi. Uskon et eilen ja tänään ei enää ole mahiksia mihinkään. Mutta ainakin yritetty on niillä eväillä mitä meillä tässä kohti oli. Melkein toivoisin et tää kierto loppuis ennen aikojaan et päästäis ensi kiertoon. Silloin yritän peiton heilutukset saada ainakin välille kp 12-16.
 
  • Surullinen
Reactions: tamuli
Kp 18 ja ovisvertailuja.

Tässä kävi nyt niin että meidän peiton heilutukset ol tasan kp 9 viikko sit ma ja sit tänään kp 18. Joten toivo aika lailla alhaalla. Johtui siitä että sairastuttiin koronaan koko perhe vkl ja oli kuumeisia lapsia yms. Nyt on voiton puolella ja saatiin tänään hyödynnettyä tosin varmaan myöhässä.

Olen tässä kierrossa täysin jättänyt kaikki ovis tuntemukset oman kropan varaan.

Epäilen että ovis oli eilen, vastoin odotuksia, kierto tulee todennäköisesti olemaan 29 päivänen vaikka edellinen oli 31 ja ennen sitä oli lyhyempiä.

Olen jo aikasemmin kertonut viikonlopun tuntemuksia mutta kerron uudelleen.. lauantai iltana alko pieni ovislima. Sunnuntaina oli selkeetä vaaleeta limaa ja sama jatkui maanantaina, missään vaiheessa maanantaita lukuunottamatta ei tuntunut kovin halukkaalta olo eikä lima muuttunut mitenkään kovin sitkeäksi, odotin että eilen olisi tullut huippu mut taisin olla myöhässä.

Eilen aamulla kun heräsin tuntui alushousuissa tahmea vaalea valkovuoto ja alapää oli ihan kuiva koko päivän. Halut nolla. Olen sitä mieltä että mulla on ollut ovis maanantaina kp 16, eli limailut ja kaikki oli tosi nopeasti ohi. Uskon et eilen ja tänään ei enää ole mahiksia mihinkään. Mutta ainakin yritetty on niillä eväillä mitä meillä tässä kohti oli. Melkein toivoisin et tää kierto loppuis ennen aikojaan et päästäis ensi kiertoon. Silloin yritän peiton heilutukset saada ainakin välille kp 12-16.

Ollaan muuten samoilla kiertopäivillä! Mulla oli vklp vähän samaa, eli lisääntynyttä kosteutta yms, jatkuu edelleen. Katsotaan miten meille käy :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Huomenna olisi gyne aika ja toivottavasti siitä aukeaa tie kunnalliselle… Menkat eivät näytä loppumisen merkkejä, joten vuodan varmasti huomennakin. Koen todella inhottavaksi tämän, mut toisaalta toinen tekee työtänsä ja varmasti on nähnyt jos jonkinlaista menijää. Vuoto on tässä runsasta, yölläkin lorottaa, kai tämä on jonkinlainen ”kosto” viime kierrosta kun oli ne 2 tiputtelu sekä yksi vuoto päivä. Nyt sit vuodan varmaa senkin edestä… Miksi just nyt? 🙈 Kiitos myöhäisen ovulaation…

Se ois sit yk 16 vuorossaan.
 
Ollaan muuten samoilla kiertopäivillä! Mulla oli vklp vähän samaa, eli lisääntynyttä kosteutta yms, jatkuu edelleen. Katsotaan miten meille käy
Pahoittelut kaikille joiilla on keskenmeno tai negat :( oon kokenut molemmat ja tuntuu pahalta teijän puolesta.

Huomasin itekin että meillä kahdella oli samat kiertopäivät. Mä vähän sekotin päiviä tossa aiemmin mutta siis su kp 15 ovislimat ja sama ma kp 16 ja eilen ti tuntui et ovis oli ohi. Tänään kuitenkin turvottaa edelleen ja oli vähän semmonen halukas olo miehen kanssa joten en voi varmuudella tietää. Katsoin merkintöjä vuosien takaa kun yritettiin meijän kakkosta. Mulla oli siellä jopa kaks peräkkäistä kiertoa 27 päivää vaikka yleensähän se irtoaa jommalta kummalta puolelta joten olisi loogisempaa jos joka toinen kuukausi kierron pituus vaihtuisi. Sit on yks pätkä jossa kierrot oli 29-31 päivää neljä kiertoa putkeen. Joten vaikea sanoa millanen kierto tämä on ja onko omat tuntemukset oikeessa.

Mulla siin kakkosen kohdalla oli peitot heilunut kp 1, kp2, kp3, kp5, kp 11 ja kp 20. Sain haalean plussan jo kp 26 joten oletan et se kp 11 olis tärpännyt niin että ovis on ollut joskus kp 13 tienoilla. Mitenkään en usko siihen että kp 20 olisi se kerta kun onnisti, nimittäin vaikka ovis olis ollut just sillä hetkellä niin olen plussanut jo dpo 6. Tosin se haalea väri muuttui tummaksi todella hitaasti, vasta joskus yli viikkoa myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: tamuli
En tiiä kiinnostaako ketään (😂) mutta kävin gynellä. Ja mun tilanne oli siis se, että endokivut on lisääntyneet, ja ovistesteihin en saa mitään viivoja. Niin gyne totes heti että about tänään kyllä ovuloin, että se ei oo ainaka tässä kierrossa ongelma. Ja oireiden perusteella sama homma ollut pari edellistäkin kiertoa. Ja että en ole ensimmäinen enkä ainoa, jonka hän on tavannut, jolla ne ovistestit ei näytä mitään. Että ihan vaan jos tääl on muitakin, jotka miettii tota asiaa. Ei kannata liikaa tuijotella niitä tikkuja, jos ovisoireita on, jos kierto on säännöllinen ja ok pitunen. Mutta toki kannattaa käydä kattomassa jos epäilyttää. Tehtiin jatkosuunnitelmat ja on taas vähän enemmän motia jatkaa, kun tuntuu, että luotto tulevaan on taas vähän vahvempi. ❤
 
Ovulaatio olikin nyt tässä kierrossa suhteellisen tavalliseen aikaan eli kp13 ja nyt siis dp0. Sain miehen talletuspuuhkiinkin sopivasti eilen. Talletus tosin katosi jonnekin... minne lie. Toivottavasti meni kuitenkin perille eikä jäänyt puolitiehen 😁

Aika äkkiseltään iski, kun toissapäivänä tilanne näytti vielä hyvin huonolta ovulaation suhteen. Selvästi huomaa tässä iässä, että kroppa joutuu tekemään huomattavasti enemmän töitä munasolun kypsytykseen ja irrotukseen.
 
Sarjassamme epätoivoset yritykset.. hoidoissa käyneille ehkä enemmänkin tai miks ei muillekin kyssäri.
Kuinka miehiä neuvotaan pidättäytymään ennen kuin menee luovuttamaan siittiöitä? Onko se 1-2 päivää ja mihin se perustuu?Onko 2 päivää vanhat siittiöt lost case? Vai onko niin että ne uusiutuu koko ajan että on uusia ja vanhoja ja ne ovat kenties yhtä nopeita? Tuli vaan mieleen kun tässä omalla kohdalla oli taukoja koko jutusta, yksin sekä yhdesä ennen tän päivästä kun tilanne oli jo räjähtämispisteessä hänellä siis. Et oliko huono juttu.
 
Hellurei! Täälähän oli paljon plussia ja haamuja ilmestynyt parin viikon aikana, tsemppiä niistä

Ajattelin tälläi gallupin omaisesti kysyä, että miten teillä yleensä ajoittuvat ovulaatiokivut ja muut tuntemukset pitkin kiertoa? Googlehan kertoo, että ovulaatiokipua voi olla ennen, jälkeen ja ovulaation aikana... Oletteko myös päätelleet, mistä teidän ovulaatiokipu johtuu, munarakkulan kasvusta, puhkeamisesta, keltarauhasesta?

Itsellä oli eilen, eli kp 17 ihan järkyttävää kipua ja kramppailua, alkoi pikkuhiljaa aamulla, oli tosi paha iltapäivällä ja hiipui taas iltaa kohti. Tänään ei mitään. En tikuttanut tässä kierrossa ovista tai edes seuraillut oloja, kun mies oli pitkällä työreissulla ja olin asennoitunut taukokiertoon. Ikinä en ole havainnut ovista näin myöhään, yleensä isompaa tykyttelyä on kp8-13 aikoihin ja sitten vähän lähempänä menkkoja saattaa olla pieniä tykyttelyjä useampana päivänä.

Koitankin tässä pähkäillä nyt, että oliko ovis tosiaan eilen vai oliko tämä jotain ihan muuta. Lempeä harjoitettiin maanantaina, kun mies saapui reissulta, joten ei kyllä yhtään haittaisi, jos eilen olisikin ollut tärppipäivä

Mutta kertokaa toki teidän ovis tuntemuksista, niin voidaan vertailla!

Mulla tulee sellasta repivää kipua ja toispuoleisesti ,vaihtelee puolta eri kierrossa. Mut muuta en nyt oo huomannut .En oo seuraillut ny viime aikoina niin tarkkaan. Täytyypä seurailla. Täytyy ihan mielenkiinnosta tikuttaa tässä kierrossa ovista🤪
 
Miten te vaalitte mielenterveyttä tässä prosessissa? Mulla oli elokuussa hetki, jolloin menkat myöhässä (kierrot vaihdelleet tänä vuonna tosi paljon) ja olin niin innoissani jo. Ja petyin tietysti pahasti kun tein testin ja heti perään huomasin menkkojen alkaneen.

Olen itse yrittänyt olla mahdollisimman läsnä ja tehdä asioista, joiden tekemisestä tulee hyvä mieli. Sillä niin helposti jää pyörittelemään vain mahdollisuutta mielessään. Ja jos ja kun plussaa oikeasti, seuraava huoli onkin raskauden jatkuminen ja sitten, että ultrassa kaikki ok ja sitten taas huoli huolen perään.. Itsellä tämä vaatii ainakin tosi paljon tietoisuutta. Jotkut affirmaatiot olisi kivat myös vaikka jossain appissa.. nyt olen vaan pyöritellyt päässäni, että mun keho osaa raskautua, olen hedelmällinen, olen tässä hetkessä, tämä ei ole mun käsissäni ja vauva, jos olet valmis, me ollaan valmiina ottamaan sut vastaan. Millainen lause rauhottaisi ja toisi luottamusta sulle tähän hetkeen?

Oikein epätoivoisina hetkinä alan listaamaan päässäni niitä asioita, joita on helpompi tehdä ilman vauvaa/lasta, ja joista innostun. Se ei korjaa tilannetta, mutta auttaa muistamaan, että jos tämä ei onnistu, mulla on arjessa paljon asioita, jotka tekee elämästä hyvää, ja paljon uusia juttuja, mihin voi siirtyä, jos tämä osio elämästä ei olekaan meitä varten. Esim. tohtoriopinnot tai toisen ammatin lukeminen, koiran tai kissan kasvattajakurssi ja kennelin/kissalan perustaminen, panostus nykyisen koiran kanssa treenaamiseen, matkusteluun panostaminen (miehen kanssa, ofc)...

Mutta sitten taas muuten; yritän muistutella, että kaikki on mahdollista kunnes oikeasti joku sanoo, että ei ole. 😂 ja on tärkeää olla liikkeessä: tehdä, harrastaa, nauttia, rentoutua, nähdä ihmisiä, keskittyä töihin (eikä antaa tämän harmin sössiä näitä osa-alueita, tai arjesta tulee raskasta). Olen kyllä huomannut, että tekemistä täytyy olla, muuten on olo aika malttamaton ja tukala, aika matelee kun odottaa seuraavaa ovulaatiota, raskaustestiä, menkkoja, ovulaatiota, testiä, menkkoja....
 
Sarjassamme epätoivoset yritykset.. hoidoissa käyneille ehkä enemmänkin tai miks ei muillekin kyssäri.
Kuinka miehiä neuvotaan pidättäytymään ennen kuin menee luovuttamaan siittiöitä? Onko se 1-2 päivää ja mihin se perustuu?Onko 2 päivää vanhat siittiöt lost case? Vai onko niin että ne uusiutuu koko ajan että on uusia ja vanhoja ja ne ovat kenties yhtä nopeita? Tuli vaan mieleen kun tässä omalla kohdalla oli taukoja koko jutusta, yksin sekä yhdesä ennen tän päivästä kun tilanne oli jo räjähtämispisteessä hänellä siis. Et oliko huono juttu.
Meille ei ainakaan oo neuvottu taysista mitään😅 eikä olla kyllä kiinnitetty huomiota ja hyviä on ollut
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Sarjassamme epätoivoset yritykset.. hoidoissa käyneille ehkä enemmänkin tai miks ei muillekin kyssäri.
Kuinka miehiä neuvotaan pidättäytymään ennen kuin menee luovuttamaan siittiöitä? Onko se 1-2 päivää ja mihin se perustuu?Onko 2 päivää vanhat siittiöt lost case? Vai onko niin että ne uusiutuu koko ajan että on uusia ja vanhoja ja ne ovat kenties yhtä nopeita? Tuli vaan mieleen kun tässä omalla kohdalla oli taukoja koko jutusta, yksin sekä yhdesä ennen tän päivästä kun tilanne oli jo räjähtämispisteessä hänellä siis. Et oliko huono juttu.
Kyllähän siittiöitä syntyy ja kuolee koko ajan eikä ne sinne pussiin happane odottaessa kuten maito lämpimään ☺ Tuo siittiötutkimuksen pidättäytymisaika lähinnä varmistaa parhaan tuloksen testiin, jos on liian lyhyt aika edellisestä, ei ole ehtinyt uusia vielä muodostua sitä määrää mitä voisi -> todellista huonompi tulos. Jos liian kauan, mukana on kuolleita enemmän -> huolestuttavampi mitä syytäkään. Lisäksi vertailukelpoinen tulos mikä on normaalia siinä vaiheessa kun edellisestä 1pv vs. esim. 5pv olisi vaikea antaa. Eli enemmän se on tutkimustekninen asia, vaikka toki, onhan se joka toinen pv suositeltu "optimaalinen" lapsen teko hommassa, mutta liian lyhyt väli -> aina siellä niitä silti on ja liian pitkä väli -> on niitä siellä silloinkin eikä kaikki vaan makaa kuolleena odottamassa tyhjentämistä ennen kun uusia mahtuu mukaan ☺
 
uip
Nyt on olo että olisi tärpännyt. Olosuhteet oli huonot kun mies oli ovulaation aikaan reissussa ja talletettiin vaan kerran ennen ovista. Kyllä putoan korkealta jos negan testaan. Kivempi aina ajatella pessimissisesti niin pettymys ei ole silloin ohan niin paha. Testaan vasta paljon myöhemmin kun nyt vasta dpo 9
Tein nyt testin dpo 12 ja kyllä mä tässä näen viivan. (Rfsu herkkä testi)

 

Yhteistyössä