Haaveena vauva 2023

Tervetuloa vaan! On täällä pitkään yrittäneitäkin, jotka ei vaan ole halunneet itseään listalle (uuteen pinoon). Kivasti olet saanut painoa pudotettua, toivottavasti tuottaa pian tulosta!

Ja tietysti tervetuloa myös muille uusille! Välillä vaan putoaa kärryiltä kun on niin monta uutta viestä, vaikka hyvähän se vaan on kun on vilkas keskustelu!

Testeistä sen verran että PregCheck liuskat on kyllä varmaksi todettu. Ei anna turhia viivoja paitsi kemiallisessa, ja silloinkin pysyi itse päättelemään että kun haamuviiva ei vahvistu niin se ei tiedä hyvää. Mikään viivahan ei tietysti ole tae mutta enpä turhaan lähtenyt soittelemaan neuvolaan. Itse ainakin tykkään että näkee ensin joko viivan vahvistumisen tai viikot digistä.
Itse koen vähän noloksikin jos soittaa heti neuvolaan plussasta ja sitten soittaa parin päivän päästä uudestaan että kesken meni. Ekasta km johtaneesta soitin heti plussan jälkeen. Oli noloa soittaa kahden päivän päästä että mulla alkoi vuoto ja kivut.
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86
Äsken vessakäynnillä pyyhkiessä punaista vuotoa. Kello ei ole vielä klo18 mut ns. Vuoto vielä niin pientä et onkohan tänään vai huomenna kp1 🤔. Onko 10 päivän luteaali turhan lyhyt? En toki testannut ovulaatiota, mut Veikkaisin siihen asettuu. Progesteronitaso on siis raskauden jäljiltä vielä himpan matala? Saan kyl inssikiertoon terolutit. Jospa se korjaisi.
 
Tervetuloa uusille 🤩

Nyt on kyllä eilen ja tänään ollu sellaset limat, että ei voi erehtyä ovislimoista. Tänään vielä enemmän. Silti ovistesti on nega kokoaika. Tuttuja oviskipujakaan ei oo tullut, eilen ja tänään on jomotellut kyllä huolella, mutta ei sellasta tuskaa oo ollut kun ennen raskautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Pms-hirmu täällä hei! 🙋‍♀️ On kyllä niin tyypillisiä oireita, että ihmettelen jos ei menkat ala ensi yönä 😅 Tänään meni tunteet niin laidasta laitaan että oli pakko siirtyä kotiin etätöihin itkemään (ilman varsinaista syytä) - onneksi on lyhyt matka ja sellainen mahdollisuus!
 
Laitan vielä mun testit tänne näkyville, tää oli siis väärä hälytys jälleen.
Ensi kiertoon ehtii Amazonista tilatut easy at home tikut, josko niistä ei tulis näitä ”vääriä”haamuja.

Dpo9 ilta

Sama testi kuovuneena

Ja sitten Dpo 10 iltapäivä
 
Tervetuloa uusille! 😊 Hyvin mahtuu sekaan erilaisilla taustoilla 👍

Mulla teoreettinen ovisaika lähestyy ja puoliso on työreissussa, joka vieläpä venyy 🤨 noh, eipä sille nyt mitään voi. Toisaalta en tiedä oviksen ajankohtaa tarkasti, laskurit sanoo viikonloppuna - ens viikon alkuviikosta just kierron pituudesta riippuen, joten ehkä tässä vielä ehtii 🤔
 
Laitan vielä mun testit tänne näkyville, tää oli siis väärä hälytys jälleen.
Ensi kiertoon ehtii Amazonista tilatut easy at home tikut, josko niistä ei tulis näitä ”vääriä”haamuja.

Dpo9 ilta
Sama testi kuovuneena
Ja sitten Dpo 10 iltapäivä
Mä en näe näissä kuvissa mitään, mutta ehkä joku väriraja on liikkunut testiä tehdessä?
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Noista rfsun testeistä, tässä muutama vuosien ajalta. Yksikään ei oo tarkoittanut raskautta. Sama homma niiden rfsun liuskoja kanssa, mut näillä on tullut useammin. Näkyy vähän huonosti pikkukuvassa.




Mun veriarvot ei oo kunnossa. Ei haluta tuhlata alkiota, jos ei oo mahdollisimman optimaalinen tilanne. Yritän nyt saada rauta-arvot nousuun ensin.
Aah no höh, hyvä sit kuitenkin odottaa 😌
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Äsken vessakäynnillä pyyhkiessä punaista vuotoa. Kello ei ole vielä klo18 mut ns. Vuoto vielä niin pientä et onkohan tänään vai huomenna kp1 . Onko 10 päivän luteaali turhan lyhyt? En toki testannut ovulaatiota, mut Veikkaisin siihen asettuu. Progesteronitaso on siis raskauden jäljiltä vielä himpan matala? Saan kyl inssikiertoon terolutit. Jospa se korjaisi.
Mulla oli HUS:in ohje viime inssikiertoon, että kp1 on heillä se päivä kun vuoto alkaa niin, että kaipaa suojaa.

Tässä suoraan kopsu Omapolusta: Kuukautiskierto alkaa sinä päivänä, kun vuoto kunnolla alkaa. Kuukautisvuotoa edeltävää mahdollista tiputteluvuotoa ei vielä lasketa mukaan. Kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi merkitään se päivä, jolloin vuoto todellisuudessa alkaa, riippumatta kellonajasta.

Tää ratkaisi meillä inssin vielä perjantaille, sillä Felicitaksen klo 18 ohjeen mukaan olis mennyt dp01 lauantaille.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Täällä palattiin oman erämaatuvan rauhaan ahdistavimman visiitin ikänä jälkeen. Oltiin sovittu yhden yön visiitti miehen kaveripariskunnan mökille ja tiesin heidän kanssa jo puhuneen kolmannesta (heillä yksi 3v. ja 1,5 v ennaltaan). Päästiin pihaan ja kun tämän puoliso olikin hyvin selvästi pitkällä raskaudessa niin jäädyin täysin ja jouduin lukittaa autoon itkemään. Tuli ihan puskista ja hirveä häpeä omasta käytöksestä, mutta ei paljon muuhun pystynyt. Nieleskelin itkua ja otin paljon omaa tilaa ja onneksi vierailusta selvittiin. Tänään helpompi jo, mutta kun lähdettiin niin helpotti heti. Hirveä tunne, kun en minä oikeasti halua kuin hyvää muille, mutta silti teki niin kipeää.

Jotenkin kun on samassa aikataulussa meillä saatu aikaan yksi iso leikkaus ja ekat hoidot alkuun ja heillä jo kolmas. Mulla ei kasva kun kasvaimet ja nyt jännätään onko pakko leikata uudestaan ennen ivf:ää. Kakkaemoji.

Anonyyminä täällä toisten onnistumiset onneksi tuo vaan uskoa, että kai sitä jotkut tässä onnistuu. Ja myös se, että jotkut ovat paljon pidempään jaksaneet yrittää ja uskoo edelleen mahdollisuuksiin! Huh, ja kiitos kun sai tänne purkaa. Mitenkäs muilla on sujunut yllättävien uutisten vastaanotto?
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli HUS:in ohje viime inssikiertoon, että kp1 on heillä se päivä kun vuoto alkaa niin, että kaipaa suojaa.

Tässä suoraan kopsu Omapolusta: Kuukautiskierto alkaa sinä päivänä, kun vuoto kunnolla alkaa. Kuukautisvuotoa edeltävää mahdollista tiputteluvuotoa ei vielä lasketa mukaan. Kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi merkitään se päivä, jolloin vuoto todellisuudessa alkaa, riippumatta kellonajasta.

Tää ratkaisi meillä inssin vielä perjantaille, sillä Felicitaksen klo 18 ohjeen mukaan olis mennyt dp01 lauantaille.
Onpa ristiriitaisia neuvoja samalla alueella 😄 näitä ristiäviä juttuja on kyllä tullut luettua enemmänkin eri sairaanhoitopiireissä, jopa sairaanhoitopiirien sisällä! Luulisi olevan jonkinlainen yhteinen linjaus mutta nämä on näitä 😅

@Wintersun kiitos vielä!😍
@eeveon toivottavasti ehtis mies kotiin ovulaatioon mennessä! 😄

5.päivä on nyt sitten kontrolliultra toisen lääkärin toimesta ja (toivottavasti) 8.päivä inseminaatio 🙏🙏❤ tulee pitkä kuukausi odottaa! Tai ensin pitkät 2vkoa ja sen jälkeen vielä pidemmät 2 vkoa jos inssi saadaan tehtyä! 😄
 
Ei menkkoja vieläkään. Vasemmalla puolella munasarjassa tuntuu kipua. Voisi tosiaan sopia kystaan. Jouduin illalla ottamaan Burana 800 että sain nukuttua. Olin ihan varma että nyt ne menkat alkaa mutta ei. Raskaus testi näytti äsken negaa. Ei se enää positiiviseksi muutu. Otan aamulla lääkäriin yhteyttä. Koska on niin paljon epämääräistä kipua ja eilen tosiaan meinasi taju lähteä kun niin kovaa se oli.
 
vierailija
Olen jo pitkään miettinyt keskusteluja seuranneena, että miksi CB:n digitaalista raskaustestiä pidetään jotenkin niin korkeassa arvossa, että on lähes kuin lääkärin diagnoosi? Moni saanut selviä viivoja jo tavallisella raskaustestillä, mutta lähes järkiään saa lukea, että pakko tehdä vielä se digitaalinen, ennen kuin uskoo raskauteen. Sitten kun sillä saatu teksti "raskaana", ollaan varmoja raskaudesta.

Eihän se digitaalinen viikkonäytöllinenkään ole sen kummempi kuin tavallisetkaan raskaustestit, joilla myös näkee yhtä hyvin eron viivojen vahvistumisesta. Eihän se keneltäkään ole pois, vaikka testaa niin monta kertaa, että saa sen maagisen "+3", mutta tuntuu hurjalta, kun on lukenut niitäkin tapauksia, että noihin viikkonäytöllisiin tuhlataan jopa niitä lähes viimeisiä rahoja.

On kyllä hyvä bisnes, kun ihmiset tuntuu jäävän noihin niin helposti koukkuun, että joutuu ostamaan monta testiä samaan raskauteen, kun pitää seurata se viikkojen vahvistuminen, vaikka samat viivat se digikin lukee, mitkä käyttäjä voisi itsekin lukea normitesteistä.

Itse sain kantapään kautta kokea, että ei ole mikään tae kaiken hyvin menemisestä, vaikka sain digiin sen +3, varhaisultrassa kaikki hyvin ja alkio vastasi päivälleen kokoa menkoista laskettuna, mutta niinpä vaan viikolla 12 sykettä ei löytynyt ja alkio kuollut kohtuun viikkoja aikaisemmin ilman mitään vuotoja tai kipuja. Jos vielä raskaaksi tulen, niin en aio ostaa yhtäkään digiä, vaan normitestejä teen sen pari viikon välein ja katson, onko viiva vahvistunut.

Ei ollut tarkoitettu saarnana, vaan ihan käyttäjien omaksi pohdinnaksi, onko ne digit kaiken sen rahan väärti, kun aiheuttavat monelle turhaa huolta, kun viikot ei täsmää, vaikka kaikki hyvin, ja taas toisin päin, että turhaa lupausta siitä, että raskaus etenee esimerkillisesti, vaikka niin ei olisi. En ihmettele yhtään, että monet ammattilaiset lyttäävät koko digitaaliset testit viikkonäytöllä juuri noista syistä.
Itse en oikein edes ymmärrä miksi niitä testejä tehdään enemmän kuin 1 tai ehkä 2, jos ensimmäisen tekee aikaisin ja haluaa nähdä onko viiva vahvistunut menkkojen jäätyä pois. Tai ymmärrän toki, että testaaminen voi olla kivaa ja tehdä itselle todelliseksi raskauden, mutta ei siihen mitään tarvetta ole. Testiviiva ei kuitenkaan kerro mistään muusta kuin että on hcg-koholla. Ja se voi olla, vaikka kyseessä olisi tuulimuna, kkm tai kohdunulkoinen.
 
vierailija
Itse en oikein edes ymmärrä miksi niitä testejä tehdään enemmän kuin 1 tai ehkä 2, jos ensimmäisen tekee aikaisin ja haluaa nähdä onko viiva vahvistunut menkkojen jäätyä pois. Tai ymmärrän toki, että testaaminen voi olla kivaa ja tehdä itselle todelliseksi raskauden, mutta ei siihen mitään tarvetta ole. Testiviiva ei kuitenkaan kerro mistään muusta kuin että on hcg-koholla. Ja se voi olla, vaikka kyseessä olisi tuulimuna, kkm tai kohdunulkoinen.
Testiviivan vahvuus ei kerro mitään, mutta haalistunuminen kyllä. Ehkä sillä testailulla yrittää valmistaa itseään tulevaan vaikkei se helpota sitä kipua, mitä keskenmeno aiheuttaa. Ja taas vahvistuminen ja viivojen nousu digitaalisessa tuo sitä turvaa, että kaikki voikin olla hyvin.

Mikään näistä ei tietenkään kerro siitä, meneekö raskaus hyvin, onko km, kkm, tuulimuna, ku..
 
Ei ne menkat sit nyt viel alkaneetkaan. Tälle päivälle Flo niitä ennusti ja vatsassa on tuntunut kyllä eilisestä asti et alkaa. On semmoi jännä paineen tunne ja välillä tulee semmoi vähän lievältä supistukselta tuntuva kramppi. Hassua kun ei mulla koskaan oo ollut mitään "tiputtelua" ennen menkkoja. Eilen tuli kuitenkin useamman kerran pyyhkiessä sitä ihan ns. Tummaa menkkaverta ja lämpötila myös putosi oura:n mukaan tänä aamuna. Näinköhän ku nyt valitan nii muutaman tunnin päästä on hanat auki taas 😂
 
@Wintersun mulle vois päivittää kp1, tänään alkoi.
Ei oikeastaan varsinaisia harmituksen tunteita, arvelinkin että ei meillä ihan niin hyvää tuuria ole että ekasta heti tärppäisi 😅 mieskin oli ihana kun ilmoitin, totesi innokkaana että ”yritys jatkuu!” Ajattelin tähän kiertoon kokeilla tikuttaa ovista.
Mites @Kvize tilanne - me ollaan samoilla kiertopäivillä? 😊
 
Täällä palattiin oman erämaatuvan rauhaan ahdistavimman visiitin ikänä jälkeen. Oltiin sovittu yhden yön visiitti miehen kaveripariskunnan mökille ja tiesin heidän kanssa jo puhuneen kolmannesta (heillä yksi 3v. ja 1,5 v ennaltaan). Päästiin pihaan ja kun tämän puoliso olikin hyvin selvästi pitkällä raskaudessa niin jäädyin täysin ja jouduin lukittaa autoon itkemään. Tuli ihan puskista ja hirveä häpeä omasta käytöksestä, mutta ei paljon muuhun pystynyt. Nieleskelin itkua ja otin paljon omaa tilaa ja onneksi vierailusta selvittiin. Tänään helpompi jo, mutta kun lähdettiin niin helpotti heti. Hirveä tunne, kun en minä oikeasti halua kuin hyvää muille, mutta silti teki niin kipeää.

Jotenkin kun on samassa aikataulussa meillä saatu aikaan yksi iso leikkaus ja ekat hoidot alkuun ja heillä jo kolmas. Mulla ei kasva kun kasvaimet ja nyt jännätään onko pakko leikata uudestaan ennen ivf:ää. Kakkaemoji.

Anonyyminä täällä toisten onnistumiset onneksi tuo vaan uskoa, että kai sitä jotkut tässä onnistuu. Ja myös se, että jotkut ovat paljon pidempään jaksaneet yrittää ja uskoo edelleen mahdollisuuksiin! Huh, ja kiitos kun sai tänne purkaa. Mitenkäs muilla on sujunut yllättävien uutisten vastaanotto?
Mun mielestä olisi ihan reilua kertoa etukäteen jos raskaus jo selkeästi näkyy päällepäin. Tai mun kaveripiirissä moni on niin tehnyt. Tietysti jokaisen oma asia milloin kertoo tai kertooko lainkaan mutta jos yhtään epäilee että ystävä saattaa olla samassa elämäntilanteessa, niin minun mielestä se on huomaavaista kertoa puhelimessa etukäteen.
Olen itse tässä vuoden aikana alkanut suhtautumaan niin, että kuka vaan voi yhtäkkiä ilmoittaa olevansa raskaana 😅 odotan lähes jokaisen kaverin tapaamisessa, että hän ilmoittaa olevansa raskaana. Ei tule enää yllätyksiä😅
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina ja Kvize

Yhteistyössä