Haaveena vauva 2023

Älä muuta sano, ja käyn klinikalla Helsingissä, siellä luulisi kaiken olevan auki 247!!
Eipä ole menkkoja näkynyt vieläkään! Nyt toivon että venyy vielä huomiselle niin voisi olla mahdollisuus venyttää inseminaatio maanantaiaamulle. Eipä sillä että takaisi siltikään inssiä, oma lääkäri on lomalla ja sijainen pelissä, tiedä vaikka hän keksisi jotain kapuloita rattaisiin laitettavaksi on tää järkyttävää mielen sekoittamista , varmaan ihan tän stressaamisen takia kohtukaan ei suostu rentoutumaan ja päästämään vanhaa tavaraa pois että sais uutta verta kehiin

Siis mekin käydään ja niin tää! Ja kun ei oo edes ilta-aikoja. Mulla on satunnaisesti semmoi töitä et en voi olla poissa nii pelkään et osuu just tällai päivälle se inssi jos ei vklplle 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiutau13
vierailija
On joulukuussa syntynyt poika. Lisäksi vielä imetän pari kertaa vuorokaudessa. Olen lopettelemassa imetystä. Kun vauva puree koko ajan nännejä kun tullut hampaita jo 2 kpl
Itse synnytin vuosi sitten ja elimistö vielä aivan sekaisin. Mm.tsh arvo alhaalla. Ei kannata murehtia liikaa. Sun kroppasi ottaa aikansa toipumiseen ja palautumiseen. Mikäli ei ongelmia ole raskaaksi tulemisessa ollut niin ole luottavaisin mielin: tulet raskaaksi kun elimistö valmis seuraavaan raskauteen.

Mulla itselläni pco ja 10 vuotta lapsettomuutta taas välissä ennen tätä vuoden ikäistä. Toivoin taas kovasti ettei menkat alkaisi vaan sieltähän ne tuli. Sinänsä en ihmettele koska seksiä ei tee mieli kun ehkä just kerran kuussa. Tosin sillain tämäkin alkunsa sai. 😂 Harmittaa toki jos kilpirauhasessa onkin jotain vikaa joka estää raskautumisen. Kontrolli vasta joulukuun lopussa. 😟
 
Tein tässä "suunnitelmaa" tähän kiertoon ja täytyy aloittaa aikasemmin säännöllinen peiton heilutus, jos kierto jääkin taas 26 tai 27 päivään, silloinhan ovis on aiemmin. Nyt ollaan huolehdittu kp12 eteenpäin säännöllisestä puuhailusta mutta sehän on liian myöhään lyhyessä kierrossa.
Täytyy aloittaa vaikka kp9 jo varmuuden vuoksi, on sitten odottamassa jo, jos olisikin aikainen ovis.

Kova tsemppi on kyllä uuteen kiertoon taas. Kohta kuopus täyttää 1v ja ihan rauhallisin mielin tässä vielä plussaa odotellaan. Mulla imetys loppui kesäkuun alussa vasta kokonaan.
On ihan kiva saada kuntoa takaisin ja vähän parannusta terveellisiin elämäntapoihin ennenkuin/jos plussaa sieltä joskus tulee. Jotain hyvääkin tässä odottelussa siis on.

Isot tsempit kaikille, pidetään positiivinen fiilis yllä jatkossakin!
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ❤
 
Viimeksi muokattu:
Tutustuin Flo-sovellukseen, siitä näkee ihan kätevästi noi kiertojen pituudet. Ennustaako se siis aikaisempien kiertojen perusteella esim seuraavan kierron alkua? Mahtaako toimia, kun kierrot olleet useammalla päivällä eripituisia?
 
Tutustuin Flo-sovellukseen, siitä näkee ihan kätevästi noi kiertojen pituudet. Ennustaako se siis aikaisempien kiertojen perusteella esim seuraavan kierron alkua? Mahtaako toimia, kun kierrot olleet useammalla päivällä eripituisia?
Mulla ennustaa myös erilaisten "oireiden' ja esimerkiksi ovulaation perusteella. Usein mulla luteaali aina sama ja ovulaatio se minkä takia kierron pituus vaihtelee
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon ja nobelius
KP 38. Ei ainakaan vielä menkkoja. Yöllä iski sitten vielä hiivatulehdus . Menkkakipu vaihtelee nyt ei ole kuin paineen tunnetta. Missä vaiheessa kannattaa ottaa TK hon tai gyneen yhteyttä jos menkkoja ei ala kuulua? Vai kannattaako ollenkaan ottaa yhteyttä?
Jos raskaudesta on vasta puoli vuotta, voi olla ettei ne viel tee mitään. Se imetys ja hormoonien palautuminen voi hyvinkin vaikuttaa kiertoon. Mulla jäi esimerkiksi keväällä kahdet menkat välistä, kun hormoonit ei raskauden jälkeen ollut palautunut. Toki jos kovia kipuja on nii soittelin, mut muuten malttaisin odotella rauhassa. 😊
 
vierailija
Moi!
Onneks löysin tämän keskustelun kaiken tän turhautumisen keskellä! Tänään alkoi taas menkat😔
Ollaan yritetty esikoista nyt tammikuusta lähtien, eikä vauvaa kuulu. Ilmeisesti vielä kuitenkin ihan normaali aika yrittää, vai?
Mies kävi jo yksityisellä siemennestetutkimuksessa, vain 3% normaalimuotoisia siittiöitä mutta lausunnossa luki että lääkäri pitää hedelmöityskykyä normaalina. Onko kenelläkään tietoa tästä/kokemuksia?
Pelottaa että mussa on jotain vialla enkä pystyisi saamaan lapsia ollenkaan.
Mä oon 27v ja mies 29v.
 
Hei taas! Onko teillä tässä kierrossa miten "poppakonsteja" käytössä? Itellä nyt kp5 ja mietin jaksaisiko sitä puljata greippimehun tms. kanssa vai ei. Mamavitamiinit nyt pysyy aina mukana, niitä en laske poppakonstiksi.
 
Omaa napaa: hyvin oon jaksanut tämän kierron piinapäivät edes miettimättä testaisiko vai ei (tähän edesauttajana viikon mittainen reissu, jossa ei mahiksia testata). Eilen illalla ja tänään kuitenkin ihan järkyttävä hinku testata vaikka oon tehnyt itseni kanssa sopimuksen että ennen kun menkat on myöhässä, ei testailla. Vähän juilii myös epätavallisesti alavatsaa ja selkää ajoittain.. tässä nyt sit koitan pähkäillä testaanko lyhyemmän kierron vai pidemmän kierron menkkojen mukaan, mulla kun ne tuntuu menevän joka toinen lyhyempi (27 päivää) joka toinen pidempi (29 päivää)..
Nyt siis mennään kp 26/27-29 ja DPO 12..
Jotenkin on nyt niin 'olisinpa raskaana' fiilis, että en tiedä kuinka korkealta sitä pudotaan jos menkat alkaa.. oon nähnyt nyt kahtena edellisenä yönä untakin että oon kävellyt miehen luo positiivinen cbn viikkonäytöllinen testi kädessä 😅 ja tuo kyseinen testi löytyy siis kaapista kyllä valmiina


Yritän pysyä päätöksessäni ja olla tekemättä testiä ennen keskiviikkoa (jolloin siis kp 28 ja dpo 14), mut kun siihenkin tuntuu olevan niin helkutin pitkä aika 🙈
 
Omaa napaa: hyvin oon jaksanut tämän kierron piinapäivät edes miettimättä testaisiko vai ei (tähän edesauttajana viikon mittainen reissu, jossa ei mahiksia testata). Eilen illalla ja tänään kuitenkin ihan järkyttävä hinku testata vaikka oon tehnyt itseni kanssa sopimuksen että ennen kun menkat on myöhässä, ei testailla. Vähän juilii myös epätavallisesti alavatsaa ja selkää ajoittain.. tässä nyt sit koitan pähkäillä testaanko lyhyemmän kierron vai pidemmän kierron menkkojen mukaan, mulla kun ne tuntuu menevän joka toinen lyhyempi (27 päivää) joka toinen pidempi (29 päivää)..
Nyt siis mennään kp 26/27-29 ja DPO 12..
Jotenkin on nyt niin 'olisinpa raskaana' fiilis, että en tiedä kuinka korkealta sitä pudotaan jos menkat alkaa.. oon nähnyt nyt kahtena edellisenä yönä untakin että oon kävellyt miehen luo positiivinen cbn viikkonäytöllinen testi kädessä ja tuo kyseinen testi löytyy siis kaapista kyllä valmiina


Yritän pysyä päätöksessäni ja olla tekemättä testiä ennen keskiviikkoa (jolloin siis kp 28 ja dpo 14), mut kun siihenkin tuntuu olevan niin helkutin pitkä aika

Ihailtavaa kärsivällisyyttä. 🤩
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize
Siis mekin käydään ja niin tää! Ja kun ei oo edes ilta-aikoja. Mulla on satunnaisesti semmoi töitä et en voi olla poissa nii pelkään et osuu just tällai päivälle se inssi jos ei vklplle
Joo huonosti on kyllä aikoja, esim aamuvuoron jälkeen en ehtisi klinikalle ollenkaan vaikka pääsen jo puoli 2 😅 klinikka menee jo 3lta kiinni ja ajomatkaa on tunti (ruuhkassa yli) niin menee niin hilkulle etteivät varmaan ottaisi edes 😁 onneksi on vuorotyö niin vähän voi keplotella.

Törrrkeetä omaanapaa: täällä tiputteleee!! Venyispä iltaan asti ennen kuin hanat aukeaa niin kp1 laskettais huomiselle 😁😁😁😁😂😂😂 on siis ihan hedelmöitysklinikan ohje kuukautiskierron laskentaan että jos KUNNON vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin kp1 on seuraava päivä. Seuraavat kaksi tuntia on ratkaisevat! Laitan heti aamusta viestiä klinikalle ja hyppään sitten listoille ! VIHDOIN!!!😍😍😍
 
@Mamiks en valitettavasti nää mitään 😔

Kukas se kyseli flo:sta, @eeveon ? Silloin kun mulla sekoili kierto niim että välillä tuli jopa 2vkon välein menkat niin flo meni sekaisin - ihan niinkuin minäkin 😁😅 mutta jos on +-4pv kiertovaihtelu nii pysyy suunnilleen perässä + varsinkin jos merkkaat (oletetun) oviksen (testillä testattu tai tuntemuksilla tunnistettu sellainen) 😀
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Moi!
Onneks löysin tämän keskustelun kaiken tän turhautumisen keskellä! Tänään alkoi taas menkat😔
Ollaan yritetty esikoista nyt tammikuusta lähtien, eikä vauvaa kuulu. Ilmeisesti vielä kuitenkin ihan normaali aika yrittää, vai?
Mies kävi jo yksityisellä siemennestetutkimuksessa, vain 3% normaalimuotoisia siittiöitä mutta lausunnossa luki että lääkäri pitää hedelmöityskykyä normaalina. Onko kenelläkään tietoa tästä/kokemuksia?
Pelottaa että mussa on jotain vialla enkä pystyisi saamaan lapsia ollenkaan.
Mä oon 27v ja mies 29v.
Niinhän ne sanoo että vuosi on vielä normaali yritysaika, joten en vielä hätäilisi. Siittiöiden normaalimuotoisuudesta en osaa sanoa, mutta siemennesteen laatuakin voi varmasti parantaa monilla tavoin.

Eiköhän eilinen ollut viivan paikka tai kemiallinen. Kemialliseksi voisin kallistua koska tänään ei vastaavaa viivaa tullut, joku varjo viivasta muttei lähellekään sitä mitä eilen. Vuosi, kaks keskeytynyttä keskenmenoa ja kolme kemiallista 😭
Pahoittelut ❤ On kyllä ollut kivikkoista teidän matka.

Näättekö tässä mitään? Kokemuksia tästä rfsu:sta?

En näe mitää, ja ei taida olla kokemusta noista testeistäkään.

Joo huonosti on kyllä aikoja, esim aamuvuoron jälkeen en ehtisi klinikalle ollenkaan vaikka pääsen jo puoli 2 😅 klinikka menee jo 3lta kiinni ja ajomatkaa on tunti (ruuhkassa yli) niin menee niin hilkulle etteivät varmaan ottaisi edes 😁 onneksi on vuorotyö niin vähän voi keplotella.

Törrrkeetä omaanapaa: täällä tiputteleee!! Venyispä iltaan asti ennen kuin hanat aukeaa niin kp1 laskettais huomiselle 😁😁😁😁😂😂😂 on siis ihan hedelmöitysklinikan ohje kuukautiskierron laskentaan että jos KUNNON vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin kp1 on seuraava päivä. Seuraavat kaksi tuntia on ratkaisevat! Laitan heti aamusta viestiä klinikalle ja hyppään sitten listoille ! VIHDOIN!!!😍😍😍
Toivottavasti hana pysyy pienellä!

Täällä hanat aukesi kunnolla eilen ja menkkakivut vihlaisujen kanssa on olleet reippaat. Nyt tosin jo laimeammin. Jostain syystä tissikipua on ollut tosi reilusti, mitä mulla ei ole kyllä koskaan ollut kuukautisten aikaan. Varmaan johtuu kemiallisesta?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@Mamiks en valitettavasti nää mitään

Kukas se kyseli flo:sta, @eeveon ? Silloin kun mulla sekoili kierto niim että välillä tuli jopa 2vkon välein menkat niin flo meni sekaisin - ihan niinkuin minäkin mutta jos on +-4pv kiertovaihtelu nii pysyy suunnilleen perässä + varsinkin jos merkkaat (oletetun) oviksen (testillä testattu tai tuntemuksilla tunnistettu sellainen)
Kiitos! Taitaa olla +/- 5 päivää 😆 ainahan voin kokeilla laittaa jonkun arvioidun ovispäivän sinne ja katsoa mitä käy 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Hei täältä hiljais elosta/taustalta. Oma keskustelu ei nyt ole oikein lähtenyt käyntiin ja lähinnä olen vaan reagoinut joihinkin viesteihin 😅

Minut voi kuitenkin varovaisesti siirtää plussanneisiin, kun varhaisultrassa käyty ja sieltä pieni sykkeen omaava löytyi oikeasta paikasta. Toki nyt hiukan pelottaa että jotain käy, kun tänne ilmoitan. Mutta yritän pysyä positiivisena ja luottavaisena, että maaliskuussa saataisiin tämä pieni osaksi perhettä!

Tämä(kin) tuli yllätyksenä, vaikka ei niin ehkä kuin esikoinen aikanaan. On jännä kuinka pitkän yrityksenkin jälkeen voi tulla yllätys raskauksia 🙈 Oireina oli: rinnat todella kipeät ja arat ja oli ensikäynnin ja plussan välissä paljon alavatsalla (munasarjojen kohdalla) sellaista hetkittäistä kipua (samanlaista kun yleensäkin ovulaatio jälkeen, mutta pidempään). Näin myös plussatesti unen edellisenä yönä ennen kuin tein positiivisen testin.

Näköjään mun kehoa tarvii pelotella IVF:llä et onnistuu🤷

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti kaikki pian sen plussan saa ❤
 
Hei täältä hiljais elosta/taustalta. Oma keskustelu ei nyt ole oikein lähtenyt käyntiin ja lähinnä olen vaan reagoinut joihinkin viesteihin

Minut voi kuitenkin varovaisesti siirtää plussanneisiin, kun varhaisultrassa käyty ja sieltä pieni sykkeen omaava löytyi oikeasta paikasta. Toki nyt hiukan pelottaa että jotain käy, kun tänne ilmoitan. Mutta yritän pysyä positiivisena ja luottavaisena, että maaliskuussa saataisiin tämä pieni osaksi perhettä!

Tämä(kin) tuli yllätyksenä, vaikka ei niin ehkä kuin esikoinen aikanaan. On jännä kuinka pitkän yrityksenkin jälkeen voi tulla yllätys raskauksia Oireina oli: rinnat todella kipeät ja arat ja oli ensikäynnin ja plussan välissä paljon alavatsalla (munasarjojen kohdalla) sellaista hetkittäistä kipua (samanlaista kun yleensäkin ovulaatio jälkeen, mutta pidempään). Näin myös plussatesti unen edellisenä yönä ennen kuin tein positiivisen testin.

Näköjään mun kehoa tarvii pelotella IVF:llä et onnistuu

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti kaikki pian sen plussan saa
No vau, onnittelut! 😍 ja onneksi tänne kirjoittaminen ei voi oikeasti saada aikaan mitään, vaikka ymmärrän täysin sen vähän taikauskoisen ajatuksen tässä taustalla ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Owlet
Hei täältä hiljais elosta/taustalta. Oma keskustelu ei nyt ole oikein lähtenyt käyntiin ja lähinnä olen vaan reagoinut joihinkin viesteihin

Minut voi kuitenkin varovaisesti siirtää plussanneisiin, kun varhaisultrassa käyty ja sieltä pieni sykkeen omaava löytyi oikeasta paikasta. Toki nyt hiukan pelottaa että jotain käy, kun tänne ilmoitan. Mutta yritän pysyä positiivisena ja luottavaisena, että maaliskuussa saataisiin tämä pieni osaksi perhettä!

Tämä(kin) tuli yllätyksenä, vaikka ei niin ehkä kuin esikoinen aikanaan. On jännä kuinka pitkän yrityksenkin jälkeen voi tulla yllätys raskauksia Oireina oli: rinnat todella kipeät ja arat ja oli ensikäynnin ja plussan välissä paljon alavatsalla (munasarjojen kohdalla) sellaista hetkittäistä kipua (samanlaista kun yleensäkin ovulaatio jälkeen, mutta pidempään). Näin myös plussatesti unen edellisenä yönä ennen kuin tein positiivisen testin.

Näköjään mun kehoa tarvii pelotella IVF:llä et onnistuu

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti kaikki pian sen plussan saa
Ihana uutinen, kovasti onnea! ❤ Täytyy yrittää samaa peloittelua jos ei meillekään meinaa pysyvää plussaa tulla. :giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Owlet

Yhteistyössä