Haaveena vauva 2023

Hei kaikki!

Tahtoisin mieluusti mukaan, joten minut voisi lisätä listalle. Tässä tiedot:

Yritys aloitettu 4/2015, ensimmäistä edelleen yritetään. Tänään 26.7 on menossa KP 16/29-31. Ovulaatiotesti positiivinen eilen, eli KP 15, joten nyt tänään KP 16 voi lisätä myös suoraan piinailijoihin, DPO 0.


Sen verran taustoja, että me ollaan tosiaan yritetty saada esikoistamme jo vuodesta 2015. Eli nyt kaikkiaan 7 vuoden ajan. Vuonna 2017 käytiin myös yksi kierros yksityisellä IVF -hoidoissa. Siitä ensimmäisestä ja ainoaksi jääneestä tuoresiirrosta tulinkin heti raskaaksi, mutta raskaus paljastui varhaisultrassa tuulimunaksi joka keskeytyi pian ks. ultran jälkeen.

Enempiin hoitoihin ei yksityisellä ole ollut varaa, yksi kierros kun maksaa tuhansia. Julkiselle meitä ei ole minun korkean BMI:n vuoksi koskaan huolittu.

Ylipaino ja PCOS yhdessä ovat sekoittaneet hormoni toimintaani niin pahasti, että koskaan näiden vuosien aikana ei ole kuukautisetkaan tulleet ilman keltarauhashormoonia. Ovulaatioita ei siten ole myöskään tapahtunut.

Nyt olen vuoden ajan pudotellut painoa, tämän hetken saldo -29kg vähemmän kuin vuosi sitten. Vieläkin on reilusti pudotettavaa, joskin tämä pudotus on nyt näköjään jo ollut tarpeeksi käynnistämään omaa hormonitoimintaa. Nyt on kahdet kuukautiset tulleet luonnollisesti, ilman mitään lääkkeitä. Ja tämä nyt meneillään oleva ovulaatio, on ensimmäinen ovulaatio, joka minulle tapahtuu luonnollisesti.

Voi tätä helpotuksen määrää, kun kaikkien näiden tuskallisten vuosien jälkeen nyt ensimmäistä kertaa tuntuu, että ehkä nyt kannattaa jo yrittää, kun kuukautisten palaamisen ja ovuloinnin ansiosta on edes jotain mahdollisuuksia raskautua, jopa luonnollisesti.

Kiitos, jos rankasta ja pitkästä lapsettomuus -taustasta huolimatta huolitte minut joukkoonne. ❤
 
Eilen tein illalla vielä pc n johon tuli testiajalla punertava haamu. Se kuitenkin hävisi kuivuessaan harmaaksi viivanpaikaksi. Aamulla ei näkyny enää mitään dpo10 testissä. No menkkoihin neljä päivää että kohta pääsee uuteen kiertoon ja yritykseen.

Mutta kumma kun mulle tulee näit tämmöisiä just dpo9-10 päivillä. Tää on kolmas kerta jo.
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Eilen tein illalla vielä pc n johon tuli testiajalla punertava haamu. Se kuitenkin hävisi kuivuessaan harmaaksi viivanpaikaksi. Aamulla ei näkyny enää mitään dpo10 testissä. No menkkoihin neljä päivää että kohta pääsee uuteen kiertoon ja yritykseen.

Mutta kumma kun mulle tulee näit tämmöisiä just dpo9-10 päivillä. Tää on kolmas kerta jo.
Teetkö aina saman merkkisen testin?
 
Hei kaikki!

Tahtoisin mieluusti mukaan, joten minut voisi lisätä listalle. Tässä tiedot:

Yritys aloitettu 4/2015, ensimmäistä edelleen yritetään. Tänään 26.7 on menossa KP 16/29-31. Ovulaatiotesti positiivinen eilen, eli KP 15, joten nyt tänään KP 16 voi lisätä myös suoraan piinailijoihin, DPO 0.


Sen verran taustoja, että me ollaan tosiaan yritetty saada esikoistamme jo vuodesta 2015. Eli nyt kaikkiaan 7 vuoden ajan. Vuonna 2017 käytiin myös yksi kierros yksityisellä IVF -hoidoissa. Siitä ensimmäisestä ja ainoaksi jääneestä tuoresiirrosta tulinkin heti raskaaksi, mutta raskaus paljastui varhaisultrassa tuulimunaksi joka keskeytyi pian ks. ultran jälkeen.

Enempiin hoitoihin ei yksityisellä ole ollut varaa, yksi kierros kun maksaa tuhansia. Julkiselle meitä ei ole minun korkean BMI:n vuoksi koskaan huolittu.

Ylipaino ja PCOS yhdessä ovat sekoittaneet hormoni toimintaani niin pahasti, että koskaan näiden vuosien aikana ei ole kuukautisetkaan tulleet ilman keltarauhashormoonia. Ovulaatioita ei siten ole myöskään tapahtunut.

Nyt olen vuoden ajan pudotellut painoa, tämän hetken saldo -29kg vähemmän kuin vuosi sitten. Vieläkin on reilusti pudotettavaa, joskin tämä pudotus on nyt näköjään jo ollut tarpeeksi käynnistämään omaa hormonitoimintaa. Nyt on kahdet kuukautiset tulleet luonnollisesti, ilman mitään lääkkeitä. Ja tämä nyt meneillään oleva ovulaatio, on ensimmäinen ovulaatio, joka minulle tapahtuu luonnollisesti.

Voi tätä helpotuksen määrää, kun kaikkien näiden tuskallisten vuosien jälkeen nyt ensimmäistä kertaa tuntuu, että ehkä nyt kannattaa jo yrittää, kun kuukautisten palaamisen ja ovuloinnin ansiosta on edes jotain mahdollisuuksia raskautua, jopa luonnollisesti.

Kiitos, jos rankasta ja pitkästä lapsettomuus -taustasta huolimatta huolitte minut joukkoonne.
Hyvin olet kyllä saanut painoa pudotettua! Oli varmasti mukava huomata, että miten kierto lähti toimimaan itsekseen 😌 toivotaan sinullekin pikaista visiittiä tässä ryhmässä 😊
 
Hei kaikki!

Tahtoisin mieluusti mukaan, joten minut voisi lisätä listalle. Tässä tiedot:

Yritys aloitettu 4/2015, ensimmäistä edelleen yritetään. Tänään 26.7 on menossa KP 16/29-31. Ovulaatiotesti positiivinen eilen, eli KP 15, joten nyt tänään KP 16 voi lisätä myös suoraan piinailijoihin, DPO 0.


Sen verran taustoja, että me ollaan tosiaan yritetty saada esikoistamme jo vuodesta 2015. Eli nyt kaikkiaan 7 vuoden ajan. Vuonna 2017 käytiin myös yksi kierros yksityisellä IVF -hoidoissa. Siitä ensimmäisestä ja ainoaksi jääneestä tuoresiirrosta tulinkin heti raskaaksi, mutta raskaus paljastui varhaisultrassa tuulimunaksi joka keskeytyi pian ks. ultran jälkeen.

Enempiin hoitoihin ei yksityisellä ole ollut varaa, yksi kierros kun maksaa tuhansia. Julkiselle meitä ei ole minun korkean BMI:n vuoksi koskaan huolittu.

Ylipaino ja PCOS yhdessä ovat sekoittaneet hormoni toimintaani niin pahasti, että koskaan näiden vuosien aikana ei ole kuukautisetkaan tulleet ilman keltarauhashormoonia. Ovulaatioita ei siten ole myöskään tapahtunut.

Nyt olen vuoden ajan pudotellut painoa, tämän hetken saldo -29kg vähemmän kuin vuosi sitten. Vieläkin on reilusti pudotettavaa, joskin tämä pudotus on nyt näköjään jo ollut tarpeeksi käynnistämään omaa hormonitoimintaa. Nyt on kahdet kuukautiset tulleet luonnollisesti, ilman mitään lääkkeitä. Ja tämä nyt meneillään oleva ovulaatio, on ensimmäinen ovulaatio, joka minulle tapahtuu luonnollisesti.

Voi tätä helpotuksen määrää, kun kaikkien näiden tuskallisten vuosien jälkeen nyt ensimmäistä kertaa tuntuu, että ehkä nyt kannattaa jo yrittää, kun kuukautisten palaamisen ja ovuloinnin ansiosta on edes jotain mahdollisuuksia raskautua, jopa luonnollisesti.

Kiitos, jos rankasta ja pitkästä lapsettomuus -taustasta huolimatta huolitte minut joukkoonne. ❤
Tervetuloa 😊 tottakai pääset mukaan keskusteluun!

Hienoa, että olet noin pitkällä elämäntapa muutoksessa ja haave lähempänä toteutumista 😍 Isot tsempit
 
Näättekö tässä mitään? Kokemuksia tästä rfsu:sta?

Kyllä siinä jotain vois näkyä 🤩 mä oon käyttänyt pääsääntöisesti näitä testejä ja nyt 2 kertaa tullut punertava haamu joskus dpo 9-10 (jos oikein muistan) aikoihin, joka sitten seuraavana päivänä haalistunut tai harmaa viivanpaikka 🤷 Olin jo aivan varma että nään omiani mutta ei, olen tuon viivanpaikan jälkeen saanut täysin negatiivisenkin. Ja silloin se on selkeä nega, ei edes meikäläisen mielikuvituksella saa viivaa näkymään.

Nyt on taas yksi rfsu odottamassa, dpo 5 tänään ja jos malttaisi odottaa ensiviikkoon niin ei turhaan elättele toiveita noista menevistä haamuista. Mutta kun ei meinaa malttaa 😅 alavatsassa nipistelee ja flunssainen olo. Saahan sitä toivoa 😇
 
Uusille tervetuloa mukaan ja onnittelut @Owlet !
Onneksi ei tosiaan tänne kirjoittaminen voi aiheuttaa mitään pahaa, mutta tuo ajatus on niin tuttu! Ekassa raskaudessa pelotti kertoa yhtään kenellekään jo alusta asti, mutta ei se kertomattomuus tai kertominen olisi voinut mitään silti muuttaa.

Omaa napaa taas hieman, täällä ovisoireet ovat kadonneet, kuivahkoa on ja tissit tuntuu alapuolelta aivan lievästi kipeiltä. Eli taas täsmälleen sama meno kuin kaikissa edellisissä kierroissa. 😅 Näin keskellä kiertoa en kuitenkaan osaa sanoa että onko varma merkki mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: Owlet
https://aijaa.com/9iwLsj
Tein ihan itseäni kiusatakseni testin. Tuli joku haamujen esiäiti joka ei näy kuvassa. Mutta tuskin se mitään tarkoittaa. Oli vain tunnin pidätyksellä tehty. Teen huomenna vielä aamulla yhden testin ja sitten saa riittää. Torstaina on esikoisen neuvola lääkäri joka on myös äitiysneuvolan lääkäri. Kysyn häneltä mitä tehdään kun menkat ei ala.

@Wintersun joo en kanssa usko että ne mitään tekee. Mulla on kyllä naistentaudeille hoitosuhde kierukan poiston johdosta. Sanoivat jos tulee jotain ongelmia niin heihin yhteyttä. Poistettiin kierukka toukokuussa kun se ei sopinut yhtään.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Katotaan ehdinkö nyt jotain kirjoittamaankin! Pahoittelen jos nyt unohdan jonkun!

Tervetuloa @KKatariina
Toivottavasti visiittisi on lyhyt!

@Minttara mun kokemukset rfsu:sta on huonot! Samannäköistä viivaa saa oli raskaana tai ei!

Ihanaa @Owlet onnea! Mahtava juttu! Onnea odotukseen

Tervetuloa @~SeaWind hieno painonpudotus takana! Tsemppiä tuohon pitkään tiehen! Meillä meni vajaa 10v saada se plussa ja vauva!
Hienoa, että kroppa alkaa itse toimimaan

@Mamiks kurjaa, että pc antaa noita haamuja syyttä! Oon nyt itse ainakin paljon lukenut niistä, että tulee herkästi jotain näkyviin. Nähtävästi tässä ei uskalla luottaa mihinkään testiin, ellei viivat ala vahvistumaan!

@Kuumeilija40 toivottavasti pian alkaisi uusi kierto! Niinkuin joku sanoi, julkisella tuskin ainakaan mitään tehdään kun synnytyksestä on niin vähän aikaa ja imetät. Tsemppiä lopetuksen kanssa (jos nyt oikein muistan, että tarkoitus olisi).

Vierailija taisi kysellä normaalimuotoisista siittiöitä. Ei se 3% ole mahdottomuus, ymmärtääkseni jossain paikoissa ei edes katsota siittiöitä muotoa (tai sitä ei diagnoosiin laiteta).
Varmasti siellä siis on hyvä hedelmöityskyky jos niin on mainittu!

Omaa: otin itseni pois nyt kp-listalta. Jatkan kyllä lämpöjen mittailua jos vaan huvittaa. Meillä siirtyy se PAS jonnekin niin vähän turhalta tuntuu tää toiveilu taas.. Kun ei onnistu ilman siirtoa niin

Koitan nyt omaksi ilokseni vähän parantaa ruoan laatua ja katsoa tarkemmin mitä suuhuni laitan. Jos sattuisi muutama kilo tippumaan.
En tiiä ootko jo kertonut, mutta miksi pas siirtyy? 😔
 
vierailija
Noista rfsun testeistä, tässä muutama vuosien ajalta. Yksikään ei oo tarkoittanut raskautta. Sama homma niiden rfsun liuskoja kanssa, mut näillä on tullut useammin. Näkyy vähän huonosti pikkukuvassa.




Mun veriarvot ei oo kunnossa. Ei haluta tuhlata alkiota, jos ei oo mahdollisimman optimaalinen tilanne. Yritän nyt saada rauta-arvot nousuun ensin.
Voisko olla, että olis kuitenkin olleet kemiallisia raskauksia nuo, mistä testit on tehty? En oikein usko, että noin räikeitä viivoja antaisi, ilman mitään kiinnittymisyritystä. Itse testannut noilla parin vuoden ajan jo, ja muutaman kerran saanut samanlaisen, mutta ei ole lähtenyt viiva vahvistuun ja jonku päivän päästä alkanut vuoto = kemiallinen. Muilla kierroilla saanut noilla ihan puhtaita negoja.
 
vierailija
Olen jo pitkään miettinyt keskusteluja seuranneena, että miksi CB:n digitaalista raskaustestiä pidetään jotenkin niin korkeassa arvossa, että on lähes kuin lääkärin diagnoosi? Moni saanut selviä viivoja jo tavallisella raskaustestillä, mutta lähes järkiään saa lukea, että pakko tehdä vielä se digitaalinen, ennen kuin uskoo raskauteen. Sitten kun sillä saatu teksti "raskaana", ollaan varmoja raskaudesta.

Eihän se digitaalinen viikkonäytöllinenkään ole sen kummempi kuin tavallisetkaan raskaustestit, joilla myös näkee yhtä hyvin eron viivojen vahvistumisesta. Eihän se keneltäkään ole pois, vaikka testaa niin monta kertaa, että saa sen maagisen "+3", mutta tuntuu hurjalta, kun on lukenut niitäkin tapauksia, että noihin viikkonäytöllisiin tuhlataan jopa niitä lähes viimeisiä rahoja.

On kyllä hyvä bisnes, kun ihmiset tuntuu jäävän noihin niin helposti koukkuun, että joutuu ostamaan monta testiä samaan raskauteen, kun pitää seurata se viikkojen vahvistuminen, vaikka samat viivat se digikin lukee, mitkä käyttäjä voisi itsekin lukea normitesteistä.

Itse sain kantapään kautta kokea, että ei ole mikään tae kaiken hyvin menemisestä, vaikka sain digiin sen +3, varhaisultrassa kaikki hyvin ja alkio vastasi päivälleen kokoa menkoista laskettuna, mutta niinpä vaan viikolla 12 sykettä ei löytynyt ja alkio kuollut kohtuun viikkoja aikaisemmin ilman mitään vuotoja tai kipuja. Jos vielä raskaaksi tulen, niin en aio ostaa yhtäkään digiä, vaan normitestejä teen sen pari viikon välein ja katson, onko viiva vahvistunut.

Ei ollut tarkoitettu saarnana, vaan ihan käyttäjien omaksi pohdinnaksi, onko ne digit kaiken sen rahan väärti, kun aiheuttavat monelle turhaa huolta, kun viikot ei täsmää, vaikka kaikki hyvin, ja taas toisin päin, että turhaa lupausta siitä, että raskaus etenee esimerkillisesti, vaikka niin ei olisi. En ihmettele yhtään, että monet ammattilaiset lyttäävät koko digitaaliset testit viikkonäytöllä juuri noista syistä.
 
Olen jo pitkään miettinyt keskusteluja seuranneena, että miksi CB:n digitaalista raskaustestiä pidetään jotenkin niin korkeassa arvossa, että on lähes kuin lääkärin diagnoosi? Moni saanut selviä viivoja jo tavallisella raskaustestillä, mutta lähes järkiään saa lukea, että pakko tehdä vielä se digitaalinen, ennen kuin uskoo raskauteen. Sitten kun sillä saatu teksti "raskaana", ollaan varmoja raskaudesta.

Eihän se digitaalinen viikkonäytöllinenkään ole sen kummempi kuin tavallisetkaan raskaustestit, joilla myös näkee yhtä hyvin eron viivojen vahvistumisesta. Eihän se keneltäkään ole pois, vaikka testaa niin monta kertaa, että saa sen maagisen "+3", mutta tuntuu hurjalta, kun on lukenut niitäkin tapauksia, että noihin viikkonäytöllisiin tuhlataan jopa niitä lähes viimeisiä rahoja.

On kyllä hyvä bisnes, kun ihmiset tuntuu jäävän noihin niin helposti koukkuun, että joutuu ostamaan monta testiä samaan raskauteen, kun pitää seurata se viikkojen vahvistuminen, vaikka samat viivat se digikin lukee, mitkä käyttäjä voisi itsekin lukea normitesteistä.

Itse sain kantapään kautta kokea, että ei ole mikään tae kaiken hyvin menemisestä, vaikka sain digiin sen +3, varhaisultrassa kaikki hyvin ja alkio vastasi päivälleen kokoa menkoista laskettuna, mutta niinpä vaan viikolla 12 sykettä ei löytynyt ja alkio kuollut kohtuun viikkoja aikaisemmin ilman mitään vuotoja tai kipuja. Jos vielä raskaaksi tulen, niin en aio ostaa yhtäkään digiä, vaan normitestejä teen sen pari viikon välein ja katson, onko viiva vahvistunut.

Ei ollut tarkoitettu saarnana, vaan ihan käyttäjien omaksi pohdinnaksi, onko ne digit kaiken sen rahan väärti, kun aiheuttavat monelle turhaa huolta, kun viikot ei täsmää, vaikka kaikki hyvin, ja taas toisin päin, että turhaa lupausta siitä, että raskaus etenee esimerkillisesti, vaikka niin ei olisi. En ihmettele yhtään, että monet ammattilaiset lyttäävät koko digitaaliset testit viikkonäytöllä juuri noista syistä.

Eihän se mikään tae ole, kuten ei mikään muukaan ole tae siitä, että kaikki menisi hyvin. Toiset vain kokevat digin viikkojen lisääntymisen tuovan rauhaa.

Omien kokemusten myötä edes niskapoimu-ultran jälkeen ei voi tuudittautua siihen, että kaikki menee hyvin.

Silti olen sitä mieltä, että jokainen meistä saa rahansa käyttää, miten haluaa ja hakea mielenrauhaa taikka luottoa raskauteen vaikka sitten siitä digistä.
 
Hei kaikki!

Tahtoisin mieluusti mukaan, joten minut voisi lisätä listalle. Tässä tiedot:

Yritys aloitettu 4/2015, ensimmäistä edelleen yritetään. Tänään 26.7 on menossa KP 16/29-31. Ovulaatiotesti positiivinen eilen, eli KP 15, joten nyt tänään KP 16 voi lisätä myös suoraan piinailijoihin, DPO 0.


Sen verran taustoja, että me ollaan tosiaan yritetty saada esikoistamme jo vuodesta 2015. Eli nyt kaikkiaan 7 vuoden ajan. Vuonna 2017 käytiin myös yksi kierros yksityisellä IVF -hoidoissa. Siitä ensimmäisestä ja ainoaksi jääneestä tuoresiirrosta tulinkin heti raskaaksi, mutta raskaus paljastui varhaisultrassa tuulimunaksi joka keskeytyi pian ks. ultran jälkeen.

Enempiin hoitoihin ei yksityisellä ole ollut varaa, yksi kierros kun maksaa tuhansia. Julkiselle meitä ei ole minun korkean BMI:n vuoksi koskaan huolittu.

Ylipaino ja PCOS yhdessä ovat sekoittaneet hormoni toimintaani niin pahasti, että koskaan näiden vuosien aikana ei ole kuukautisetkaan tulleet ilman keltarauhashormoonia. Ovulaatioita ei siten ole myöskään tapahtunut.

Nyt olen vuoden ajan pudotellut painoa, tämän hetken saldo -29kg vähemmän kuin vuosi sitten. Vieläkin on reilusti pudotettavaa, joskin tämä pudotus on nyt näköjään jo ollut tarpeeksi käynnistämään omaa hormonitoimintaa. Nyt on kahdet kuukautiset tulleet luonnollisesti, ilman mitään lääkkeitä. Ja tämä nyt meneillään oleva ovulaatio, on ensimmäinen ovulaatio, joka minulle tapahtuu luonnollisesti.

Voi tätä helpotuksen määrää, kun kaikkien näiden tuskallisten vuosien jälkeen nyt ensimmäistä kertaa tuntuu, että ehkä nyt kannattaa jo yrittää, kun kuukautisten palaamisen ja ovuloinnin ansiosta on edes jotain mahdollisuuksia raskautua, jopa luonnollisesti.

Kiitos, jos rankasta ja pitkästä lapsettomuus -taustasta huolimatta huolitte minut joukkoonne. ❤
Tervetuloa vaan! 😊On täällä pitkään yrittäneitäkin, jotka ei vaan ole halunneet itseään listalle (uuteen pinoon). Kivasti olet saanut painoa pudotettua, toivottavasti tuottaa pian tulosta!

Ja tietysti tervetuloa myös muille uusille! Välillä vaan putoaa kärryiltä kun on niin monta uutta viestä, vaikka hyvähän se vaan on kun on vilkas keskustelu!

Testeistä sen verran että PregCheck liuskat on kyllä varmaksi todettu. Ei anna turhia viivoja paitsi kemiallisessa, ja silloinkin pysyi itse päättelemään että kun haamuviiva ei vahvistu niin se ei tiedä hyvää. Mikään viivahan ei tietysti ole tae mutta enpä turhaan lähtenyt soittelemaan neuvolaan. Itse ainakin tykkään että näkee ensin joko viivan vahvistumisen tai viikot digistä.
 

Yhteistyössä