Haaveena vauva 2023

Heippa
Liityn seuraan myös. Meillä on teinit jo, mutta iltatähti olisi toiveissa.
Syyskuussa tulee vuosi luomu yritystä täyteen ja viimeksi tänään negatiivinen testi . Koitan tässä kerää rohkeuteni että soitan neuvolaan huomenna ja kyselen missä voisi olla vika tai onko jotain apua saatavilla.
Pian siis vuosi takana joka kk.si jäätävä pettymys. Kierto vaihtelee kaiken 25-45vrk väliltä, perussairautena mulla on keliakia ei muuta.

Onko kellään kokemusta, miten neuvolassa ottavat tämmösen puhelun vastaan ja voiko epäsäännöllisiin kuukautisiin saada edes apua?

Kiitos kaikille jotka jaksaa vastata ja paljon tsemppiä jokaiselle.
 
vierailija
Heippa
Liityn seuraan myös. Meillä on teinit jo, mutta iltatähti olisi toiveissa.
Syyskuussa tulee vuosi luomu yritystä täyteen ja viimeksi tänään negatiivinen testi . Koitan tässä kerää rohkeuteni että soitan neuvolaan huomenna ja kyselen missä voisi olla vika tai onko jotain apua saatavilla.
Pian siis vuosi takana joka kk.si jäätävä pettymys. Kierto vaihtelee kaiken 25-45vrk väliltä, perussairautena mulla on keliakia ei muuta.

Onko kellään kokemusta, miten neuvolassa ottavat tämmösen puhelun vastaan ja voiko epäsäännöllisiin kuukautisiin saada edes apua?

Kiitos kaikille jotka jaksaa vastata ja paljon tsemppiä jokaiselle.
Neuvolassa on terveydenhoitaja joka hoitaa raskaanaolevia. Ole yhteydessä mieluummin terveyskeskukseen ja suoraan lääkärille. Samoja lääkäreitä on neuvolalääkäritkin. Sieltä pääset eteenpäin.
Jos aiemmat lapset on yhteisiä, julkinen terveydenhuolto ei valitettavasti auta jos on 2 tai enemmän yhteisiä lapsia.
 
Neuvolassa on terveydenhoitaja joka hoitaa raskaanaolevia. Ole yhteydessä mieluummin terveyskeskukseen ja suoraan lääkärille. Samoja lääkäreitä on neuvolalääkäritkin. Sieltä pääset eteenpäin.
Jos aiemmat lapset on yhteisiä, julkinen terveydenhuolto ei valitettavasti auta jos on 2 tai enemmän yhteisiä lapsia.
Kiitos vierailija viestistä, mutta näinhän asia ei ole.

Suora lainaus neuvolan nettisivuilta:

"
Perhesuunnitteluneuvolassa hoidetaan hedelmällisessä iässä olevan väestön ja pariskuntien raskauden ehkäisy, seksuaali- ja lisääntymisterveyden edistäminen sekä tarvittaessa lapsettomuustutkimusten käynnistäminen.".
 
Se olisi ihan hirveä tilanne joutua yllättäen näkemään raskaana oleva tuttu, "onneksi" olen jo niin vanha että harvoin käy, viikon päästä juhlat ja vähän pelkään voiko joku siellä paksusti, ennen esikoista tilanne oli pahempi nyt ei enää tunnu yhtä pahalta.

Nyt varmaan dpo 2 jos sunnuntaina oli ovisplussa 🤔 ainakin testin mukaan nyt mennyt ohi. Tänään aloitan punkku kuurin. Vähän mietin sitä luteaalivaiheen tukilääkitystä mutta en uskalla itse aloittaa jos elokuussa vielä otan pistoshoitoa niin kysyn sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Tsemppi halaus @Sipiriina ❤ Onpa ollut kurja tilanne, ymmärrettävä reaktio sinulta.

Toivottavasti saat jotain selvyyttä tilanteeseesi @Kuumeilija40 :) Todella stressaavaa tuollainen :(

Peukut pystyssä @SandraB että vihdoin plussa ilmaantuu testiin ❤❤

@Tiutau13 ja @Tiukuna Toivotaan, että ensimmäinen hoito kierros tuottaa tulosta :) ❤

Halaukset uuteen kiertoon siirtyneille:) ❤

Testaamisesta: aina olen luottanut ensimmäiseen plussa testin tulokseen aiempien lasten kohdalla. Yhden testin siis tehnyt mikäli ollut selvä plussa :)

Täällä kp 7 , parit talletukset jo takana ❤ Limakalvot ihan ok.Iso hormooni finni iski poskeen, ovulaatiota enteilee.Eilen oli myös yllättävän kosteaa, yleensä vasta myöhemmin kiertoa:/ Testit eivät ole vieläkään tullut, kestää kauan toimitus :(
 
Heippa
Liityn seuraan myös. Meillä on teinit jo, mutta iltatähti olisi toiveissa.
Syyskuussa tulee vuosi luomu yritystä täyteen ja viimeksi tänään negatiivinen testi . Koitan tässä kerää rohkeuteni että soitan neuvolaan huomenna ja kyselen missä voisi olla vika tai onko jotain apua saatavilla.
Pian siis vuosi takana joka kk.si jäätävä pettymys. Kierto vaihtelee kaiken 25-45vrk väliltä, perussairautena mulla on keliakia ei muuta.

Onko kellään kokemusta, miten neuvolassa ottavat tämmösen puhelun vastaan ja voiko epäsäännöllisiin kuukautisiin saada edes apua?

Kiitos kaikille jotka jaksaa vastata ja paljon tsemppiä jokaiselle.
Tervetuloa mukaan:)

Oletko testannut testeillä ovulaatiota?
 
Mun mielestä olisi ihan reilua kertoa etukäteen jos raskaus jo selkeästi näkyy päällepäin. Tai mun kaveripiirissä moni on niin tehnyt. Tietysti jokaisen oma asia milloin kertoo tai kertooko lainkaan mutta jos yhtään epäilee että ystävä saattaa olla samassa elämäntilanteessa, niin minun mielestä se on huomaavaista kertoa puhelimessa etukäteen.
Olen itse tässä vuoden aikana alkanut suhtautumaan niin, että kuka vaan voi yhtäkkiä ilmoittaa olevansa raskaana odotan lähes jokaisen kaverin tapaamisessa, että hän ilmoittaa olevansa raskaana. Ei tule enää yllätyksiä
Juu ja hienoa onkin, että joillain onnistuu! Itsellle tuli vaan oma reaktio niin shokkina. Mulla oli ajaessa jo etiäinen tästä ja ehkä se sitten olikin jotenkin niin isku vasten kasvoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Kiitos @Fazeriina82 ! Toivottavasti ovis tulee pian ja tallettelut toimii, ehtii testit perille tai ei.

Tervetuloa myös multa uusille ja sormia ristiin uusille kierroille! Tällä tänään bongattu hymynaama oviksesta ja letrojen avulla nyt toivotaan parasta. Lisääntymispolilta soittivat ja kysyi onko tullut oireita, kun tässä kierrossa ei ultrattu vastetta. En kuulemma ollut kiukutellut yhtä pahasti 😆 Soittivat siis miehelle kun mä en ollut lakkasuolla vastannut. Muistutti myös yhdyntöjen ajoittamisesta ja ne oli miehen mukaan hyvin hallussa. Olipa toisaalta kiva, kun hän sai välillä vastata ja osallistua siten kanssa.

Mulle huomiselle siis dpo0.
 
Raskauskeijulta tilasin. Pitkästä aikaa tilasin digi ovistestin, raskaustestin ja sen hedelmällisyys testin.Jännittää tosi paljon hedelmällisyys testin teko
Kiitos vinkistä! Mä teen kans ihan mielenkiinnosta ton hedelmällisyys testin . Tuolta mulla on ennen ollu ovis testit mut nyt ostin ihan apteekista .

Joo ei saa 2 lapsen vanhemmat kunnallisella apua , mutta yksityisellä kenties saa ?
Aion silti soittaa perhesuunnittelu neuvolaan. Juttu menee kuitenkin niin, että joko lyön hanskat tiskiin kun tää alkaa olla henkisesti aika raskasta...siis tämä jatkuva pettymys ja jätän yrittämisen kesken tai sitten kyselen sieltä ihan neuvoa ja ohjausta vaan mikä sitte maksetaan omasta pussista.

Tässä tänää taas näitä aamusta saakka pohtineena on tosi kurja olo .
Jotenki tekis mieli luovuttaa koko show ja toisaalta ei.
Mutta joo.. katsellaan.
 
  • Surullinen
Reactions: vauvakuume7
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Kiitos vinkistä! Mä teen kans ihan mielenkiinnosta ton hedelmällisyys testin . Tuolta mulla on ennen ollu ovis testit mut nyt ostin ihan apteekista .

Joo ei saa 2 lapsen vanhemmat kunnallisella apua , mutta yksityisellä kenties saa ?
Aion silti soittaa perhesuunnittelu neuvolaan. Juttu menee kuitenkin niin, että joko lyön hanskat tiskiin kun tää alkaa olla henkisesti aika raskasta...siis tämä jatkuva pettymys ja jätän yrittämisen kesken tai sitten kyselen sieltä ihan neuvoa ja ohjausta vaan mikä sitte maksetaan omasta pussista.

Tässä tänää taas näitä aamusta saakka pohtineena on tosi kurja olo .
Jotenki tekis mieli luovuttaa koko show ja toisaalta ei.
Mutta joo.. katsellaan.
Varmasti kannattaa soittaa ja kertoa tilanteesta ja kysyä, minkälaista apua olisi saatavilla. Sen jälkeen vaikka pohtia sitten vaihtoehdot, niin ei jää ainakaan myöhemmin harmittamaan, ettei olisi tarkistanut olisko ollut jotain teille sopivaa apua tarjolla ❤

Jokatapauksessa tervetuloa tänne keskustelemaan, ja tsemppiä tilanteeseen!

ON: Mulla on täällä kauhea stressi päällä kaikenlaisista lisäjärjestelyistä sen miehen työmatkan pidentymisen takia. Just kun oli tarkoitus olla mahdollisimman vähän stressaava, jotta kierrot tasoittuis jne 😂 Tuli ehkä pahimpaan mahdolliseen aikaan, mutta ehkä mä selviän huomisesta ja onneksi lapsen hoito kuitenkin lopulta järjestyi 😊
 
Mahtavaa Toivottavasti menopurissa on parempi vaste!
Vieläkö ne on sellaisia itse sekoitettavia ampulleja! Mä stressasin ihan hirveesti sitä ennen menopuria pistin kyllä sen viikon kestävän ja sitten viikonpäästä menopuria muistaakseni 4-5 päivää
Juu on itse sekotettava ne aineet, onneksi työssäni sitä niin paljon tehnyt ettei sitä tarvii stressaa 😊 tuota pistelen nyt ensin 9 päivää, sit taas ultrataan ja katsotaan onko tehonnut mitenkä
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
@Sipiriina juuh alkuvuoden keskenmenon jälkeen kaksi hyvää ystävää ilmoittanut raskausuutisen. Toisen LA on ihan parin päivän erolla siihen mitä omani olisi ollut. Hänelle laitoinkin viestin että näin on itselleni käynyt joten saatan vaikuttaa oudolta - toiselle en enää laittanut mitään, onnittelin ja olenkin onnellinen mutta ei se estä omaa tuskaa eikä ole väärin tuntea surua/mitä vaan tunteekaan. Tsemppiä❤

@jekkis87 tervetuloa ja ehdottomasti soittelet ja kysyt neuvoja ja ehkäpä apulääkitystä tms! 🙏 Käsittääkseni on mahdollista saada parit testitkin testattua julkisella vaikka 2 yhteistä lasta onkin. Varsinaiset lapsettomuushoidot joutuu tosiaan yksityisellä käymään jos siihen joutuu lähtemään. Toivottavasti ette joudu! Tsemit sinnekkin! 😊
 
Oviksen metsästys jatkuu.. en vieläkään saa testiä positiiviseksi. Eiliset eggikset ja jomottelut kuitenkin puhui oviksen puolesta. Ärsyttävää, kun ei tämäkään homma voinut olla selvä.
Seksiä onneksi on ollut joka toinen päivä.

Tältä näyttää Sofin testirivi:

Mä en oo koskaan saanut noihin sofiin testeihin tasa ei vahvoja viivoja. Muilla tuli tasa vahvat viivat mutta sofilla ei.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Uusille tervetuloa 🤩

Negaa testattu taas dpo12. Testailut saa nyt jäädä tälle kiertoa ja jään kiltisti odottamaan menkkoja. Lauantaina pitäisi alkaa joten sitten päästään taas odottamaan uutta yritystä.

Jos seuraavista kolmesta kierrosta joku tärppäis niin mun vanhemmat lapset sais synttärikuukausi kaverin 🥰 Ovat syntyneet kesäkuu,toukokuu,heinäkuu. Vanhimmasta nuorimpaan kuukaudet.

Kesällä oli ihan kiva odottaa, lukuunottamatta niitä turvotuksia. Mä siis rakastan lämpöä ❤ Vauvoja oli helppo pukea 😍 Siis mä välillä ajaudun miettimään kun olis vauva viekussa. 😭❤

Pahoittelut uusista kierroista.
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius ja Kvize
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: tiipanen ja Kvize
  • Rakkaus
Reactions: Kvize

Yhteistyössä