Haaveena vauva 2023

Naama täynnä finnejä. Liekkö joku uusi menkkaoire, letrot tai imetyksen lopetus. Finnejä ei oo ollut sitten teini-iän.
Mullakin leuassa mojova finni, yleensä ei mitään. Kp7, mikä lie oire tuo finni nyt on....

Menkkavuoto kesti yhteensä 6 pvää, viimeiset kaksi rusehtavaa tuhrua hädin tuskin siteeseen asti. Tänään eka päivä täysin ilman vuotoa ja heti piti päästä hommiin. Siis mikä kiima tänään!

@Minttara pahoittelut huonoista uutisista 🙁
 
@Minttara Suuren suuret pahoittelut tilanteesta :(

@Salasauma Kiva kuulla susta! :)Nuo suorituspaineasiat on valitettavan tuttuja! Kerro jos löydät jonkun salaisen reseptin siihen, miten sais pidettyä tämän haaveilun järkevällä ja rennolla tasolla, koska itselläni ainakin lähtee niin helposti laukalle! :D Tjottailuasenne on vahvana läsnä aina kierron alussa ja sit ovis kun lähestyy, alan miettiä ihan liikaa.

Mä olen nyt huomannut, että tissikipua on tässä kierrossa näköjään vähemmän kuin aiemmissa samoilla kiertopöivillä. Lisäksi sellaista menkkamaista kipua ja nipistelyä munasarjoissa on ollut ja yllättäen olen joutunut myös öisin käymään vessassa useamman kerran. En haluaisi yhtään nostaa omia toiveitani, mutta näissä oireissa on paljon tuttua. Testaamaan ei onneksi ole vielä kiire, kun menkkojen ei pitäisi vielä hetkeen edes alkaa. :)
Earthart: Tuo yövessailu kuulostaa oikein lupaavalta.😊
Ei mulla mitään reseptejä oo. Kunhan tietoisesti yrittän pitää tän ajatuksen vähän taustalla ja keskittyä muihin juttuihin. En esim. roiku täällä joka päivä.😂 Mutta eihän sille mitään mahda, et kyl se oviksen tienoilla vahvemmin aina mielessä pyörii. Ehkä jätän oviksen testailunkin väliin. Ei tuu miehelle tai mulle paineita, et just tiettynä päivänä pitäis talletella. Yritetään parisuhteessa pitää lämpö ja läheisyys yllä läpi kierron, niin ei tunnu väkisin tekemiseltä.😁
 
Voi mitä uutisia @Minttara :( Paljon tsemppiä jaksamiseen ❤❤

Onnea @Kvize ❤

Pahoittelut uuteen kiertoon siirtyneille :( ❤

Kp10 ja eilen aloitettu oviksen testaus, tänään vielä nega, mutta luulisin että huomenna ilmestyy hymy testiin :) Alavatsa jomotuksia ollut jo muutaman päivän.Tässä kierrossa en ole ottanut vielä vitexiä mutta aloitan oviksen jälkeen. Kokeillaan nyt näinkin miten kroppa reagoi.

Seuraava mahdollinen laskettuaika menisi huhtikuun lopulle, jolloin on yhden lapsemme synttäri päivä ❤ Nyt alkaa lemppari kuukaudet jolloin saada vauva, kaikki aiemmat kevään/kesän lapsia :) Suurin toive kumminkin edelleen saada vielä iltatähti, ei ole väliä milloin syntyy ❤❤

Yritän silti työstää sitäkin ajatusta että emme ehkä enää saa kokea raskautta.Ei ole helppoa :( Ystävä perheen vauvat auttaa siihen vauvan kaipuuseen hetkellisesti kun heitä käydään sylittelemässä ❤❤ mutta silti se omasta iltatähdestä haaveilu säilyy :)
 
Viimeksi muokattu:
Näin unen että olin raskaana olin siinä ultrassa ja näin vauvan liikkuvan siellä, olin unessa niin onnellinen että aamulla miltei itketti, niin epäreilua nähdä unta joka luultavasti ei toteudu. Vielä en heitä toivoa kokonaan pois, tänään dpo 6 omien laskujeni mukaan
 
  • Surullinen
Reactions: Tiutau13
Näin unen että olin raskaana olin siinä ultrassa ja näin vauvan liikkuvan siellä, olin unessa niin onnellinen että aamulla miltei itketti, niin epäreilua nähdä unta joka luultavasti ei toteudu. Vielä en heitä toivoa kokonaan pois, tänään dpo 6 omien laskujeni mukaan
Samanlaisia unia minäkin näen usein loppu kierrossa ❤ Aina alkanut uusi kierto kun näitä unia nähnyt 😔
Tämäkin kertoo aika paljon siitä kuinka vahvana haave on ❤❤
 
  • Surullinen
Reactions: Tiutau13
Tiedän että tässä on vielä kaikki mahdollisuudet olemassa kun vasta yk3, mutta ihan pakko avautua tuli niin paha mieli ja itkettää (ihan niin kuin joka päivänä tällä viikolla milloin mistäkin typerästä syystä).

Sain eilen kuulla että ystäväni on tukevasti raskaana ja olivat peittoa heilutelleet kaksi kertaa ilman ehkäisyä, vähän niin kuin "katotaan miten käy"- fiiliksillä ja heti tärppäsi. Kaksi!! Meillä heilutellaan 20 kertaa kuukaudessa (koska se on kivaa, ei vauva teko mielessä) ja äsken taas tein yhden negatiivisen testin dpo 10 😭 kaikki oireet on ollut niin lupaavia mutta ei. Maailma on epäreilu. En ymmärrä kuinka te pitempään yrittäneet jaksatte 😢

Ei tullut tänään ovis plussaa, mutta ei kyllä paljosta jäänyt uupumaan.
Nyt illalla alko aivan helvetilliset oviskivut ja nytkö pitäis pystyä seksiä harrastamaan.
Itsellä joka ovis sama pähkäily että ei tästä tuu mitään kun sattuu niin kovasti että seksi ei oo todellakaan mielessä. Onneksi mulla innokas mies joka saa ajatukset muualle ja sit ei haittaa kivut yhtään 🤪
 
Huoh. Pakko purkaa pettymystä. Tänään alkoi kp1 ja ensimmäinen yrityskuukausi, joka alkaa suoraan letroilla. Oltiin sovittu luottogynen kanssa, että kun menkat alkaa, varaan netistä hänelle ajan kp 10-12. Nyt innoissani menin varaamaan aikaa, ja kaikki ajat olivat jo menneet.. 😥 hankalaksi tilanteen tekee se, että en haluaisi mennä muille gyneille, kun tämä tietää tarpeeni ovitrellelle ja lugeille. Olen hänen avustamanaan ja näiden lääkkeiden turvin tullut raskaaksi viime vuonna ensimmäisestä letrokierrosta. Sieltä luvattiin huomenna soitella, mitä tehdään.
 
Täällä ei menkkoja näy ei kuulu. Nyt normaalista kierrosta kaksi päivää myöhässä, kp30, Raskauskeijun liuskatesti nega. Eilen pientä menkkamaista kipua, ei muuta. Naama kyllä kukkii kuten usein menkkojen aikaan.
Se pieni tuhrukin on loppunut.
Mulla ei siis ikinä ole mitään kiertohäiriöitä tai epäsäännöllisyyttä. Koitan olla stressaamatta, mutta varmaan täytyy käydä lääkärillä tsekkauttaan tilanne jos ne nyt ei tästä ala... Huoh 😓
 
Huoh. Pakko purkaa pettymystä. Tänään alkoi kp1 ja ensimmäinen yrityskuukausi, joka alkaa suoraan letroilla. Oltiin sovittu luottogynen kanssa, että kun menkat alkaa, varaan netistä hänelle ajan kp 10-12. Nyt innoissani menin varaamaan aikaa, ja kaikki ajat olivat jo menneet.. hankalaksi tilanteen tekee se, että en haluaisi mennä muille gyneille, kun tämä tietää tarpeeni ovitrellelle ja lugeille. Olen hänen avustamanaan ja näiden lääkkeiden turvin tullut raskaaksi viime vuonna ensimmäisestä letrokierrosta. Sieltä luvattiin huomenna soitella, mitä tehdään.
En tiedä missä käyt mut näkyykö teillä sun gynen kaikki ajat netissä? Me käydään Dextrassa hoidoissa ja vaikka ne aina suosittelee varaa ajan netistä siellä ei näy ku Max 10% tyyliin ajoista varattavissa (varmaan just siksi et pitää tietty prosentti pitää auki aina tietyille hoidoille jne. ).

Suht nopeasti on mennyt alkukierto 😊 huomenna jo vika letro ja viikon päästä maanantaina sit ultra. Vaikea täysin arvata ovulaatiota mut todennäköisesti siihen viikon päästä alkuviikolle sijoittuu 😊 jos menisi samalla tavalla kun esikoisen hoitokierrossa nii keskiviikkona olis sit ovis. Se on sattumalta mun ja vaimon hääpäivä 😊 tosin toivoisin et maanantaina vois pistää ovitrellen ja tehdä inssin jo tiistaina kun tuo koko keskiviikko menee aamusta iltaan töissä nii ei oo nii helppo järjestää pääsyä sinne inssiin.

Mulla on jotenkin niin varma olo tästä kierrosta et ihan ihmetyttää. Toivotaan et se pitäisi paikkansa ❤ tää tunne juuri tästä ajankohdasta tuli siis jo alkuvuodesta ja tuntuu et oon sen jälkeen jotenkin "nähny" paljon jotain "ennustuksia" tähän (ei siis mitään oikeita ennustuksia, mut jotain baby prediction videoita somessa jne)
 
Tiedän että tässä on vielä kaikki mahdollisuudet olemassa kun vasta yk3, mutta ihan pakko avautua tuli niin paha mieli ja itkettää (ihan niin kuin joka päivänä tällä viikolla milloin mistäkin typerästä syystä).

Sain eilen kuulla että ystäväni on tukevasti raskaana ja olivat peittoa heilutelleet kaksi kertaa ilman ehkäisyä, vähän niin kuin "katotaan miten käy"- fiiliksillä ja heti tärppäsi. Kaksi!! Meillä heilutellaan 20 kertaa kuukaudessa (koska se on kivaa, ei vauva teko mielessä) ja äsken taas tein yhden negatiivisen testin dpo 10 kaikki oireet on ollut niin lupaavia mutta ei. Maailma on epäreilu. En ymmärrä kuinka te pitempään yrittäneet jaksatte


Itsellä joka ovis sama pähkäily että ei tästä tuu mitään kun sattuu niin kovasti että seksi ei oo todellakaan mielessä. Onneksi mulla innokas mies joka saa ajatukset muualle ja sit ei haittaa kivut yhtään
Heippa kaikki 👋Uutena täällä, lueskellut jonkin aikaa ja teidän juttuja!
Mulla aivan sama fiilis, yk3 takana ja negatiivisen varhaistestin tein tänään, kp 27/31. Pettymys on suuri vaikka tiedän että voi kestää normisti vuodenkin tulla raskaaksi. Kaikki työkaverit ja ystävät raskaana ja tärpännyt yk 1 tai yk2. Tuntuu että olen ainut joka ei onnistu ja että mussa joku vika. Ferrit olleet aika alhaalla, nyt nostettu 9->19 kuukaudessa. En sit tiedä vaikuttaako tämä.
 
Heippa kaikki Uutena täällä, lueskellut jonkin aikaa ja teidän juttuja!
Mulla aivan sama fiilis, yk3 takana ja negatiivisen varhaistestin tein tänään, kp 27/31. Pettymys on suuri vaikka tiedän että voi kestää normisti vuodenkin tulla raskaaksi. Kaikki työkaverit ja ystävät raskaana ja tärpännyt yk 1 tai yk2. Tuntuu että olen ainut joka ei onnistu ja että mussa joku vika. Ferrit olleet aika alhaalla, nyt nostettu 9->19 kuukaudessa. En sit tiedä vaikuttaako tämä.
Voi vaikuttaa. Kaikki arvot alle 30 tarkoittaa et rautavarastot on tyhjät ja ferritiini saisi raskautta yrittävällä olla mielellään vähintään 70. 😊

Edit. En halua kuitenkaan torpasta toivoa. Matalillakin rautavarastoills moni raskautuu ja vuodenkin yrittäminen on aivan normaalia vielä 😊 tsemppiä ❤ toivotaan et tärppi kävisi pian
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Tiutau13 ja Emzy
Voi vaikuttaa. Kaikki arvot alle 30 tarkoittaa et rautavarastot on tyhjät ja ferritiini saisi raskautta yrittävällä olla mielellään vähintään 70.

Edit. En halua kuitenkaan torpasta toivoa. Matalillakin rautavarastoills moni raskautuu ja vuodenkin yrittäminen on aivan normaalia vielä tsemppiä toivotaan et tärppi kävisi pian
Kiitos tsemppiviestistä! Joo yritys kova saada ferrit nousemaan yli sen 30 ainakin. Obsidania syön 2×100mg. Onko täällä muita joilla raudanpuutetta?
Voisin tulla mukaan listoille, ya 5/22
1. Lapsi ☀
 
Tiedän että tässä on vielä kaikki mahdollisuudet olemassa kun vasta yk3, mutta ihan pakko avautua tuli niin paha mieli ja itkettää (ihan niin kuin joka päivänä tällä viikolla milloin mistäkin typerästä syystä).

Sain eilen kuulla että ystäväni on tukevasti raskaana ja olivat peittoa heilutelleet kaksi kertaa ilman ehkäisyä, vähän niin kuin "katotaan miten käy"- fiiliksillä ja heti tärppäsi. Kaksi!! Meillä heilutellaan 20 kertaa kuukaudessa (koska se on kivaa, ei vauva teko mielessä) ja äsken taas tein yhden negatiivisen testin dpo 10 kaikki oireet on ollut niin lupaavia mutta ei. Maailma on epäreilu. En ymmärrä kuinka te pitempään yrittäneet jaksatte


Itsellä joka ovis sama pähkäily että ei tästä tuu mitään kun sattuu niin kovasti että seksi ei oo todellakaan mielessä. Onneksi mulla innokas mies joka saa ajatukset muualle ja sit ei haittaa kivut yhtään
No pakkohan se on jaksaa jos lasta haluaa. Itselle eka puoli vuotta oli melko helppoa kun oli jo aloittaessa sisäistänyt että tuskin nyt ihan heti tärppää. Sitten puolen vuoden jälkeen alkoi harmittaa kun ei vaan plussaa kuulunut. Nyt on vuoden jälkeen ehkä hyväksynyt että mitään ei tule ilman apuja. Onneksi lapsettomuuspolin aika on ihan kohta ja saadaan ehkä jotain selvyyttä. Vuoden yritys ja vain yksi kemiallinen on kyllä vähän laiha tulos omin avuin...
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Kiitos tsemppiviestistä! Joo yritys kova saada ferrit nousemaan yli sen 30 ainakin. Obsidania syön 2×100mg. Onko täällä muita joilla raudanpuutetta?
Voisin tulla mukaan listoille, ya 5/22
1. Lapsi
Mulla on itselläkin. Oon vuosia kärsinyt sen Kaa jonka takia nykyään saan helpommin infuusion ku on todettu etten voi syödä rautaa. Nyt mulla on takana raskaus /synnytys vuosi sit nii saan ennen hoitoja just ens viikolla rautaa ettei tarvii olla raudanpuutteinen.
 

Yhteistyössä