Haaveena vauva 2023

Viiden äiti kuumeilee
Kyllä aaltoilee kuume täälläkin! Välillä on niin työntäyteisiä päiviä et ei vauva ehdi edes mielessä käydä,
ja tuntuu että kyllä tässä on nytkin tarpeeksi hommaa! 🙈
mutta sitten taas olen jo 35v ja jos oikeasti vielä yks halutaan niin ei kannata jäädä kauaksi odottelemaan. Mä rakastan olla raskaana!

Vaikka ne viimiset viikot onkin tukalia niin silti se aika kun vauva on mahassa on niin upeaa, ihan taikaa 👌 synnytys on myös niin ihanaa et sen myös haluan ehdottomasti vielä kokea! 😁

jos raskautuisin kesällä ja la olisi keväällä niin meidän pienimmille tulisi ikäeroa 1,5v.
 
Viiden äiti kuumeilee
Kiva kuulla että samoja fiiliksiä muillakin. Yritän asennoitua niin, että sitä "oikeaa aikaa" tuskin koskaan tulee tai jos tulee niin sitten on liian myöhäistä.

Ja mulla on muuten tuo sama, että raskaana olen halunnut olla jo monen monta vuotta, mutta vauvakuume tuli vasta vuosi sitten
joo tämä on kyllä tosi, jos jää liikaa miettimään ja odottamaan oikeaa aikaa niin sitä ei tule. Hyvin sitä sitten ehtii raskauden aikana valmistautua vauvaan 😊
 
Keltasahrami
Ilmoittaudun kans mukaan ketjuun! Esikoinen on nyt 1,5v ja yritys voisi ehkä siinä toukokuun korvilla alkaa. Tarkoitus olisi mennä "tulee jos on tullakseen" menetelmällä.

Mulla on vain hyvin vähän vauvakuumetta ja hypermeesin vuoksi pelkään raskaaksi tulemista. Mutta toisen lapsen haluaisin ja nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan palikat sen verran kasassa, että uskaltais taas yrittää. Neuvolassa ja neuvolalääkärissä koitin pelot ottaa esille, mutta eipä mitään kauhean konkreettista apua saanut (esim. hoitosuunnitelmaa tai keskusteluapua). Täytyy tehdä miehen kans selviytymissuunnitelma, hänellä on onneksi tosi hyvä asenne kaikinpuolin, valaa muhunkin uskoa. Eniten pelottaa se, miten kaikki sairastaminen vaikuttaa esikoiseen.
 
vierailija 2
Onko väliä ottaako foolihappoa vai folaattia?

Täällä on myös aikeita alotella yritykset parin kk:n kuluttua. Vauvakuume vaihtelee eikä just nyt tekis mieli raskautua, vaikka joulun aikaan ajatus vauvasta oli koko elämän keskipiste. Seuraavaa aaltoa odotellessa XD
 
Viiden äiti kuumeilee
Ääääää!

Näköjään kaikki on mahdollista ja mä tein just selkeän positiivisen testin. Ja nyt mä pelkään, et tämä menee kesken/tulee joku epämuodostunut lapsi, kun tämä sai alkunsa vaja viikko 3. rokotteen jälkeen.
Oo ❤😊 onnea hurjasti!!
Hyvin kaikki varmasti menee

meillä on ollut huoneiden vaihto operaatio ja kaappien siivoilua ja esiteinit ottaneet päähän ihan tosissaan 🙈😄 mietinkin että vauvoja jaksaisin vaikka kuin monta mutta nämä isommat on vähän eri 😬😂

mietin että toisaalta olisi kiva olla kesä ilman raskautta nyt kun alan olla omassa painossa synnytyksen jälkeen, saisi rauhassa touhuta lasten kanssa ilman huonoa olis, mutta toisaalta en haluaisi että LA menisi liian pitkälle ensi keväälle. Ja sekin tietenkin että eihän sitä voi tietää kauanko menee ennenkuin tärppää

kaappien siivouksen yhteydessä löysin pienimmät vauvanvaatteet ja pakko oli hetki niitä hypistellä ❤😊 ihana jos saadaan ne vielä käyttöön
 
Tuttuvierailija
Oo onnea hurjasti!!
Hyvin kaikki varmasti menee

meillä on ollut huoneiden vaihto operaatio ja kaappien siivoilua ja esiteinit ottaneet päähän ihan tosissaan mietinkin että vauvoja jaksaisin vaikka kuin monta mutta nämä isommat on vähän eri

mietin että toisaalta olisi kiva olla kesä ilman raskautta nyt kun alan olla omassa painossa synnytyksen jälkeen, saisi rauhassa touhuta lasten kanssa ilman huonoa olis, mutta toisaalta en haluaisi että LA menisi liian pitkälle ensi keväälle. Ja sekin tietenkin että eihän sitä voi tietää kauanko menee ennenkuin tärppää

kaappien siivouksen yhteydessä löysin pienimmät vauvanvaatteet ja pakko oli hetki niitä hypistellä ihana jos saadaan ne vielä käyttöön
Kiitos ❤

Mulla ollut tässä kanssa joku ihmeen pesänrakennusvietti ja käynyt kaappeja läpi :eek: Ja tosi ristiriitaisia fiiliksiä kyllä ollut, kun on ollut niin väsynyt, kun pari viikkoa valvonut öisin (selvis syy sillekin. Viime raskaudessa oli sama homma) , että ei tässä nyt jaksaisi olla raskaana ja kuinka jaksaa sitten, kun syntyy (ikäeroa tulee n. 1.5v) ja olin ihan varma, että ovis meni sivusuun ja ens kierto ois kans varmasti mennyt ohi. Ei ole ollut olo, että on raskaana, mutta koska eilen ei menkat alkanut, niin tein testin, vaikkakin alaselkää vähän polttelee ja oletin et kyl ne menkat alkaa. En uskalla vielä edes iloita :(

Tulipas sekava, oon aika shokissa :D
 
vierailija
Hyvät ihmiset älkää uskotko täällä pyörivää huhua että k.rokote aiheuttaa epämuodostumia. Mitkään viralliset tahot eivät ole kertoneet sellaisia. Ei THL eikä Fimea. Ulkomaalaisilta nettisivuilta löytyvään tietoon ei missään nimessä saa luottaa. Eikö koulussa opeteta enää lähde kriittisyyttä? Tiedot pitää tarkistaa useasta lähteestä. Eikä ainakaan uskoa keskustelu palstojen "anonyymeja" kirjoituksia. Vaikka kuinka olisi kirjautuneena kirjoitettu.

Totta on rokote voi aiheuttaa kuukautisiin muutoksia mutta se ei vaikuta seuraavaan kiertoon. Raskauksista jopa 15% päätyy keskenmenoon. On ollut jo ennen koronaa. Nykyään keskenmenojen määrä noussut koska raskaustestit havaitsevat kemialliset raskaudet, mitä ei ennen ole ollut. Testi voi näyttää jopa ns kiinnittymis yrityksen koska on niin herkkä.
 
viiden äiti kuumeilee
Kiitos

Mulla ollut tässä kanssa joku ihmeen pesänrakennusvietti ja käynyt kaappeja läpi Ja tosi ristiriitaisia fiiliksiä kyllä ollut, kun on ollut niin väsynyt, kun pari viikkoa valvonut öisin (selvis syy sillekin. Viime raskaudessa oli sama homma) , että ei tässä nyt jaksaisi olla raskaana ja kuinka jaksaa sitten, kun syntyy (ikäeroa tulee n. 1.5v) ja olin ihan varma, että ovis meni sivusuun ja ens kierto ois kans varmasti mennyt ohi. Ei ole ollut olo, että on raskaana, mutta koska eilen ei menkat alkanut, niin tein testin, vaikkakin alaselkää vähän polttelee ja oletin et kyl ne menkat alkaa. En uskalla vielä edes iloita

Tulipas sekava, oon aika shokissa
Minkä ikäinen teillä on nyt pienin ja monesko olisi tuloillaan? 😊
 
viiden äiti kuumeilee
n. 9.5kk ja viides olisi tulossa
eli LA olisikin jo tänävuonna 😁 miten on sujunut? Oireita?

mä just selailin kelan sivuilta äitiyspakkausta ja ihana tuo haalari! Saisinkohan sen vielä jos vauva tulisi esim maaliskuussa 🙈😅

mulla loppuu äitiysloma juhannuksena ja sen jälkeen pidän lomat, elokuussa tipun kotihoidontuelle ja mietin että olisi järkevä käydä töissä hetki ennen uutta vauvaa, mutta tuntuisi jotenkin ”nololta” käydä vain pikkupätkä ja jäädä taas melkein heti äitiyslomalle🤣 outoa?
 
Tuttuvierailija
eli LA olisikin jo tänävuonna miten on sujunut? Oireita?

mä just selailin kelan sivuilta äitiyspakkausta ja ihana tuo haalari! Saisinkohan sen vielä jos vauva tulisi esim maaliskuussa

mulla loppuu äitiysloma juhannuksena ja sen jälkeen pidän lomat, elokuussa tipun kotihoidontuelle ja mietin että olisi järkevä käydä töissä hetki ennen uutta vauvaa, mutta tuntuisi jotenkin ”nololta” käydä vain pikkupätkä ja jäädä taas melkein heti äitiyslomalle outoa?
La ois 6.11 😱 Mutta koska sektio tiedossa hyvissä ajoin, niin lokakuussa tämä syntyisi, jos kaikki menee hyvin ❤
Huono olo oli eilen hyvin läsnä, reilu 2 viikkoon en ole juuri nukkunut ja no onhan noita oireita vaikka mitä, kun alkaa kunnolla miettimään :D Mutta se raskaana oleva olo puuttuu, joten oon kyl ihan puulla päähän lyöty edelleen, et muka raskaana ois :D Digi sano eilen raskaana 2-3, ni kai se on uskottava.

Mä kattelin kanssa kelan pakkausta ja mietin, et ihania vaatteita oli, mutta onko sitä järkevää ottaa, kun on nuo edellisetkin kaikki vielä tuossa. Siellä oli nyt parempia harsoja, ihanat pandahousut, uniriepu oli parempi, mut enhän mä nyt vaan niiden vuoksi voi sitä valita :p

Mä ilmotin töihin vuoden alussa, että palaan takaisin tammikuussa -23 ja kiva sit ilmoittaa "enpäs tuukaan." Mut eipä mun sinne oo ikäväkään. Rahallisesti ois ollut järkevää ehkä mennä nyt töihin, mutta mutta.. eipä sitä enää voi muuttaa, kun on jo ilmoittanut olevansa pois.
 
Onnea plussasta Tuttuvierailija! <3

Mulla ihan jäätäviä piinapäiviä kun odotan menkkoja alkavaksi. Lauantaina pitäis! Tänään oli viel nega mut niin sen pitääki vaik mikä olis. Mulla myöhäinen ovis ja viime raskaudessakin tuli vaan haalea roskishaamu vaik menkat oli 3pv myöhässä.

Periaatteessa ei ees yritetty tässä kierrossa mut nyt epäilyttää kun oon ihan todella itkuherkkä! Ja kävin lukemassa mitä oireita mulla plussakierrosta oli niin hitto soikoon itkuherkkyys, ajoittainen huonovointisuus ja sit ettei rinnat kipeytyny niinku mormaalisti ennen mekkoja. Nyt kp27 ja mulla jo monta päivää ollu rinnat ihan ihmeelliset, niissä on maidonnousun tunnetta vaikken oo enää imettäny yli 3kk. Toisaalta alavatsassa juilii silleen menkkamaisesti nii aattelen et saattaisi alkaa kuitenkin. Noh pian sen näkee mut hitsit et tuntuu aika matelevan ku oottaa menkkoi :D ei kyl viel tarttis olla raskaana ku esikoinen olis sit vast karvan alle 2,5v ku syntyisi. Koen sen ehkä vähän nuoreks vielä. Meiän kotiki on tämmönen monikerroksinen turmanloukku ni miten saisin kanneltua molempia lapsia ympäriämpäri :D
 
Tuttuvierailija
Ei kannata ruokkia trollia niitä vituttaa enitensillon ku ei vastaa
Hyvä tietää :D Olin liian kauan täältä selkeästi pois 🤣

Ja sulle pitikin vastata eilen, mutta en sit vastannutkaan näköjään 🤔
Jännityksellä odotan, että josko sieltä sinullekin se plussa tulisi kuitenkin. 2.5v ikäerohan kuulostaa ihan hyvältä, kun miettii, että meille tulee ehkä se 1v5kk 😅 Olo on kyllä hyvinkin epäileväinen, että kaikki olisi ok, kun on tosi tyhjä olo. Parin viikon päästä näkisi onko siellä elämää.
 
  • Rakkaus
Reactions: SwanDeSol
vierailija
Onnea plussasta Tuttuvierailija! <3

Mulla ihan jäätäviä piinapäiviä kun odotan menkkoja alkavaksi. Lauantaina pitäis! Tänään oli viel nega mut niin sen pitääki vaik mikä olis. Mulla myöhäinen ovis ja viime raskaudessakin tuli vaan haalea roskishaamu vaik menkat oli 3pv myöhässä.

Periaatteessa ei ees yritetty tässä kierrossa mut nyt epäilyttää kun oon ihan todella itkuherkkä! Ja kävin lukemassa mitä oireita mulla plussakierrosta oli niin hitto soikoon itkuherkkyys, ajoittainen huonovointisuus ja sit ettei rinnat kipeytyny niinku mormaalisti ennen mekkoja. Nyt kp27 ja mulla jo monta päivää ollu rinnat ihan ihmeelliset, niissä on maidonnousun tunnetta vaikken oo enää imettäny yli 3kk. Toisaalta alavatsassa juilii silleen menkkamaisesti nii aattelen et saattaisi alkaa kuitenkin. Noh pian sen näkee mut hitsit et tuntuu aika matelevan ku oottaa menkkoi ei kyl viel tarttis olla raskaana ku esikoinen olis sit vast karvan alle 2,5v ku syntyisi. Koen sen ehkä vähän nuoreks vielä. Meiän kotiki on tämmönen monikerroksinen turmanloukku ni miten saisin kanneltua molempia lapsia ympäriämpäri
onpa jännää! 🥰 lupaavia oireita, ilmotteleppas miten käy!

2,5v on tosi hyvä ikäero, meillä on vauva 6kk ja isoveli 3v ja just huippu 👌
pienemmällä ikäerolla haaveillaan täällä nyt ja onkin miettinyt että tulisko liian pieni ikäero! Toisaalta on useampi syy miksi ei kannattais odotella 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: SwanDeSol
viiden äiti kuumeilee
Äskeinenki viesti tuli täältä👋 😅

mua huvitti kun anoppi kävi kylässä eilen ja ihan selvästi katteli mun mahaa sillä silmällä muka vaivihkaa 😂 kait se on niin et kun ollaan jo suurperhe niin uus vauva ei olis mikään ihme? Tai ainakin miettivät että aikovatko (nää hullut 🤣) vielä lapsia lisää

Kolme lasta kun oli ja alettiin neljättä odotella niin kyllä ihmeteltiin.
 
Hyvä tietää :D Olin liian kauan täältä selkeästi pois 🤣

Ja sulle pitikin vastata eilen, mutta en sit vastannutkaan näköjään 🤔
Jännityksellä odotan, että josko sieltä sinullekin se plussa tulisi kuitenkin. 2.5v ikäerohan kuulostaa ihan hyvältä, kun miettii, että meille tulee ehkä se 1v5kk 😅 Olo on kyllä hyvinkin epäileväinen, että kaikki olisi ok, kun on tosi tyhjä olo. Parin viikon päästä näkisi onko siellä elämää.

Clearblue viikkonäytöllinen testi näytti negaa, ja oon aika helpottunut :D mulle sopis hyvin et kesän jälkeen alettais vasta tehtaileen. Oli tosiaan noi halpistestit loppu ni piti uhrata viikkonäytöllinen :p joo toi ekan ultran odottelu on piinaavaa! Eiköhän oo kaikki hyvin <3 ei mullakaa ollu sellai olo et oon raskaana ennenku rv 6 alko oksentelut :D
 
Äskeinenki viesti tuli täältä👋 😅

mua huvitti kun anoppi kävi kylässä eilen ja ihan selvästi katteli mun mahaa sillä silmällä muka vaivihkaa 😂 kait se on niin et kun ollaan jo suurperhe niin uus vauva ei olis mikään ihme? Tai ainakin miettivät että aikovatko (nää hullut 🤣) vielä lapsia lisää

Kolme lasta kun oli ja alettiin neljättä odotella niin kyllä ihmeteltiin.
Fiuh enpä taida olla raskaana kun Clearblue näytti negaa! :p hyvä niin. Ärsyttää tollaset ihmettelyt, ei se nyt kelleen kuulu montako lasta jonkun perheeseen siunaantuu!! :eek:
 

Yhteistyössä