Haaveena vauva 2023

Moi!
Tuun mukaan myös ketjuun. Oon 37v. Meillä ennestään yksi lapsi 2018 ja toiveissa toinen. Yritystä takana nyt joulukuusta asti. Ovista tikutellaan aktiivisesti ja toivotaan parasta. Mulla takana viime syksyltä raskauden keskeytys vauvan kehityshäiriöiden vuoksi. Kesti kolme kuukautta ennen kuin menkat alkoivat ja hormonitoiminta alkoi tasaantua. Myös psyykkisesti on ollut raskasta aikaa tämä talvi joten stressitasot varmaan hyvällä mallilla. Millään ei jaksaisi odottaa uuden raskauden alkamista, jännittää, pelottaa, hermostuttaa, itkettää, kaikki tunteet pyörii sekaisin 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Viiden äiti kuumeilee kiitos ❤ Itse olen aina halunnut paljon lapsia. Toki mies on hiukan eri mieltä lapsiluvusta, realistisempi.
Itselläkin tulee varmaan ikä vastaan, jos kaikkien kohdalla kestää yrityksen aloituksesta syntymään kolme vuotta.

Esikoista yrittäessä koin hoidoissa olemisen tavallaan helpommaksi kuin aika ennen sinne menoa. Asia ei ole enää vain omissa käsissä vaan meille kerrotaan mitä milloinkin tehdä/tehdään. Aika ennen hoitoja oli aivan kauheaa, kun ei tiennyt tuleeko koskaan raskaaksi ja joka kuukausi pettyi ja pelkäsi. Olin pienestä asti halunnut äidiksi. Tämä vuosi on ollut helpompi, mutta silti raskas ja tää epävarmuus on kauheaa. Saadaanko me vielä sisarus, toivottavasti. Tuntuu et kynnys hakeutua takaisin hoitoihin on suurempi kuin silloin esikoista yrittäessä.

@Wintersun kiitos ❤ Meille aikasemmin sanottiin, että kolme. Ovat näköjään sitä laskenut sen jälkeen kun hoidot loppu. Mutta ehkä pelkään ettei päästä, kun esikoinen kuitenkin tuli luomusti vaikka siinä kesti. (Hoidot olis kyllä jatkunut, jos olisi mennyt kesken) On kyllä tullut painoakin lisää, vaikka pitäis olla rajaan senkin suhteen vielä matkaa.

Oon kyllä jo päättänyt, että ikinä en enää minkäänlaista ehkäisyä käytä, kun ei tässä näköjään vahinkoraskautta tarvi pelätä 😅
 
vierailija
Viiden äiti kuumeilee kiitos Itse olen aina halunnut paljon lapsia. Toki mies on hiukan eri mieltä lapsiluvusta, realistisempi.
Itselläkin tulee varmaan ikä vastaan, jos kaikkien kohdalla kestää yrityksen aloituksesta syntymään kolme vuotta.

Esikoista yrittäessä koin hoidoissa olemisen tavallaan helpommaksi kuin aika ennen sinne menoa. Asia ei ole enää vain omissa käsissä vaan meille kerrotaan mitä milloinkin tehdä/tehdään. Aika ennen hoitoja oli aivan kauheaa, kun ei tiennyt tuleeko koskaan raskaaksi ja joka kuukausi pettyi ja pelkäsi. Olin pienestä asti halunnut äidiksi. Tämä vuosi on ollut helpompi, mutta silti raskas ja tää epävarmuus on kauheaa. Saadaanko me vielä sisarus, toivottavasti. Tuntuu et kynnys hakeutua takaisin hoitoihin on suurempi kuin silloin esikoista yrittäessä.

@Wintersun kiitos Meille aikasemmin sanottiin, että kolme. Ovat näköjään sitä laskenut sen jälkeen kun hoidot loppu. Mutta ehkä pelkään ettei päästä, kun esikoinen kuitenkin tuli luomusti vaikka siinä kesti. (Hoidot olis kyllä jatkunut, jos olisi mennyt kesken) On kyllä tullut painoakin lisää, vaikka pitäis olla rajaan senkin suhteen vielä matkaa.

Oon kyllä jo päättänyt, että ikinä en enää minkäänlaista ehkäisyä käytä, kun ei tässä näköjään vahinkoraskautta tarvi pelätä
Onkohan sulle sanottu väärin, sillä 2 yhteistä lasta on ollut rajana ainakin 15v jo julkisella (kaikkialla).
Toki jos esimerkiksi olisi ivfssä jäänyt alkoita pakkaseen, niin pari saa ne halutessaa käyttää.

Ei sillä väliä ole onko esikoinen saanut alkunsa luomuna vai hoidoilla jos toista on jo vuosi yritetty niin hoitoihin pääsee ja mikäli ikäkin alkaa jo tulla vastaan niin vielä nopeammin. Yli 35v pääsee jo 6kk jälkeen.
 
Ehkä muotoilun tuon ikäasian huonosti viestissä. Vielä ei tule ikä vastaan, tänä vuonna tulee 30 täyteen, mutta saattaa tulla, jos jokaisen kanssa menee kolme vuotta ennen kuin syntyy. En kuitenkaan halua olla raskaana ihan peräjälkeen.

Olen myös tietoinen, että virallisesti ei ole estettä ettei pääsisi vielä julkiselle. Se ei silti muuta asiaa, että pelkään ettei päästä.
 
Meillä tosiaan piti kesällä jättää ehkäisy, mutta tässä oli nyt yks päivä, kun jotenkin päädyttiin touhuileen ilman ehkäisyä ja sovelluksen mukaan oli just ovis sillon 🙈 Tosin edelliset menkat alko normaalia aiemmin (olisko helmikuussa sairastettu korona sekoittanut), joten veikkaan et ovis oli oikeesti vähän myöhemmin, jos tää kierto normaali. Mut en oo varma, kun en oo synnytyksen jälkeen oikein tuntenut ovulaatiota samanlailla kun ennen synnytystä. Saa nähdä, pienihän se mahdollisuus on, että ekasta tärppäis. Mut silti vähän jännittää, kun oon aatellut, et vähintään sen 2 v haluaisin ikäeroa🤭
 
Mitä raskausoireita teillä on aikaisemmin ollut ennen kun ootte plussanneet? 🤔

Mulla pitäis menkat alkaa tänään tai huomenna. Aikaisemmin ollut aina pientä vuotoa jo ennen menkkoja, nyt ei mitään 😬 Tissit on vähän kipeet, mutta niin on aina ennen menkkoja, ja alavatsaa välillä nippailee. (Todennäköisesti keksin itelleni nää raskausoireet ja menkat alkaa tyyliin iltapäivällä 😅)
 
Kaasari
Mitä raskausoireita teillä on aikaisemmin ollut ennen kun ootte plussanneet?

Mulla pitäis menkat alkaa tänään tai huomenna. Aikaisemmin ollut aina pientä vuotoa jo ennen menkkoja, nyt ei mitään Tissit on vähän kipeet, mutta niin on aina ennen menkkoja, ja alavatsaa välillä nippailee. (Todennäköisesti keksin itelleni nää raskausoireet ja menkat alkaa tyyliin iltapäivällä )
Mulla ollut juurikin aina se olo, että menkat alkaa, mutta ei ne ole sitten koskaan alkaneet kun ollutkin raskaana 😅 on ollut menkkajomot ja turvottanut jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Kirahvi-Koo
Mitä raskausoireita teillä on aikaisemmin ollut ennen kun ootte plussanneet?

Mulla pitäis menkat alkaa tänään tai huomenna. Aikaisemmin ollut aina pientä vuotoa jo ennen menkkoja, nyt ei mitään Tissit on vähän kipeet, mutta niin on aina ennen menkkoja, ja alavatsaa välillä nippailee. (Todennäköisesti keksin itelleni nää raskausoireet ja menkat alkaa tyyliin iltapäivällä )
Mulla oli alaselkäkipua, yhtenä päivänä sellanen huono olo & huimaus -kohtaus ja sit just toi, että yleensä menkkoja ennen tiputteli muutaman päivän ja sillon ei mitään! Ja eihän ne sieltä alkanutkaan 🤭 ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Kirahvi-Koo
viiden äiti kuumeilee
Mitä raskausoireita teillä on aikaisemmin ollut ennen kun ootte plussanneet?

Mulla pitäis menkat alkaa tänään tai huomenna. Aikaisemmin ollut aina pientä vuotoa jo ennen menkkoja, nyt ei mitään Tissit on vähän kipeet, mutta niin on aina ennen menkkoja, ja alavatsaa välillä nippailee. (Todennäköisesti keksin itelleni nää raskausoireet ja menkat alkaa tyyliin iltapäivällä )
ihan ensimmäisiä oireita on ollut jännä paineen tunne alavatsalla, nippailu ja tissien arkuus. Ehkä kylmä myös ja jatkuva pissahätä.
Semmonen tunne et menkat alkaa just muttei oo alkaneet 😁
 
viiden äiti kuumeilee
Meillä tosiaan piti kesällä jättää ehkäisy, mutta tässä oli nyt yks päivä, kun jotenkin päädyttiin touhuileen ilman ehkäisyä ja sovelluksen mukaan oli just ovis sillon Tosin edelliset menkat alko normaalia aiemmin (olisko helmikuussa sairastettu korona sekoittanut), joten veikkaan et ovis oli oikeesti vähän myöhemmin, jos tää kierto normaali. Mut en oo varma, kun en oo synnytyksen jälkeen oikein tuntenut ovulaatiota samanlailla kun ennen synnytystä. Saa nähdä, pienihän se mahdollisuus on, että ekasta tärppäis. Mut silti vähän jännittää, kun oon aatellut, et vähintään sen 2 v haluaisin ikäeroa
oo jännää 👍😅❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Mitä raskausoireita teillä on aikaisemmin ollut ennen kun ootte plussanneet?

Mulla pitäis menkat alkaa tänään tai huomenna. Aikaisemmin ollut aina pientä vuotoa jo ennen menkkoja, nyt ei mitään Tissit on vähän kipeet, mutta niin on aina ennen menkkoja, ja alavatsaa välillä nippailee. (Todennäköisesti keksin itelleni nää raskausoireet ja menkat alkaa tyyliin iltapäivällä )
Mulla ei ollut muita oireita, kun nännit oli kipeät, mitä kyllä yleensä ennen kuukautisia.
 
Tehtiin eilen miehen kanssa päätös, että toukokuussa alkaa seiskan yritys. 😍
Eli tämä ja seuraava kierto vielä, sitten se alkaa. Syön tällä hetkellä minipillereitä, eikä kierto ole syyskuisen synnytyksen jäljiltä vielä ihan raiteillaan, joten saa nähdä kauan menee.
Yleensä oon tullut suht nopsaa raskaaksi, noin yk4 on tärpännyt. Jänskää!
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiutau13
viiden äiti kuumeilee
Tehtiin eilen miehen kanssa päätös, että toukokuussa alkaa seiskan yritys.
Eli tämä ja seuraava kierto vielä, sitten se alkaa. Syön tällä hetkellä minipillereitä, eikä kierto ole syyskuisen synnytyksen jäljiltä vielä ihan raiteillaan, joten saa nähdä kauan menee.
Yleensä oon tullut suht nopsaa raskaaksi, noin yk4 on tärpännyt. Jänskää!
onpa jännittävää! Oltaispa mekin jo tässä vaiheessa 😅
Mies vähän toppuuttelee kannattaako näin pienellä ikäerolla , meilläkin syyskuinen.
Mun mielestä just hyvä nää viimiset pienet ”samaan syssyyn” 👍😁
 
@Kirahvi-Koo kyseli niitä raskausoireita, niin aiemmasta unohtu mainita, että pieni tippa tuli kiinnitymisvuotoa ja sen päivän ja seuraavan oli sellasta outoa jomottelua ja nippailua kohdun ja munasarjojen alueella. Se jatku myös sillä seuraavalla viikolla ja muistan, kun ajattelin, että jos nyt en oo raskaana, niin sit meen gynelle selvittää onko joku vikana tai ettei oo mitään tulehdusta tms. Mut ei ollut 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Kirahvi-Koo
vierailija
@Kirahvi-Koo kyseli niitä raskausoireita, niin aiemmasta unohtu mainita, että pieni tippa tuli kiinnitymisvuotoa ja sen päivän ja seuraavan oli sellasta outoa jomottelua ja nippailua kohdun ja munasarjojen alueella. Se jatku myös sillä seuraavalla viikolla ja muistan, kun ajattelin, että jos nyt en oo raskaana, niin sit meen gynelle selvittää onko joku vikana tai ettei oo mitään tulehdusta tms. Mut ei ollut
Itselläni kävi niin että olin jo saanut miehen ylipuhuttua että menee tutkimuksiin kun tärppiä ei kuulunut. Itseni oli jo tutkittu ettei mitään fyysistä syytä ollut. Otettu labrat ym. No ylläri plussa tuli kuitenkin. Vaikka se meni kesken niin antoi toivoa. Lisäksi vielä seuraavassa kierrossa tulin uudestaan raskaaksi. Tällä hetkellä vieressä tuhisee parin kk ikäinen vauva
 
Tehtiin eilen miehen kanssa päätös, että toukokuussa alkaa seiskan yritys.
Eli tämä ja seuraava kierto vielä, sitten se alkaa. Syön tällä hetkellä minipillereitä, eikä kierto ole syyskuisen synnytyksen jäljiltä vielä ihan raiteillaan, joten saa nähdä kauan menee.
Yleensä oon tullut suht nopsaa raskaaksi, noin yk4 on tärpännyt. Jänskää!
Vastaan omaan kommenttiini, että jätettiinkin tästä päivästä jo pillerit pois. 🤩
 
Itsellä ei oo mitään eroja ollut raskauksissa. Ainoastaan mitä enemmän raskauksia, sitä enempi on oloja ollu aamuisin.
Auts 😬 Just jännittää toi pahoinvointi, et tuleeko enemmän ku viimeks. Monessa paikassahan on, että tyttöraskauksissa olis pahempi pahoinvointi, mut mitä lähipiiriä seurannut, niin tuntuu, et ei se kyl niin mee😅 Itellä siis edellinen poika, pahoinvointia oli RV 7-14 suunnilleen, sellanen darraolo, ruoka ei maistunut, mut oksensin vaan ehkä jonkun 8 kertaa.
 
@3milia Meidän esikoinen on tyttö ja oli kyllä todella oireeton raskaus. Yhdessä kohtaa oli vähän kuvotusta ja yökin muutaman kerran. Ainoa kerta kun oksensin oli sokerirasituksen jälkeen, kun taisin syödä liian nopeasti liian paljon.

Sillä jännään, että jos tuun uudelleen raskaaksi niin onko tuonkin edestä oireita.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Auts Just jännittää toi pahoinvointi, et tuleeko enemmän ku viimeks. Monessa paikassahan on, että tyttöraskauksissa olis pahempi pahoinvointi, mut mitä lähipiiriä seurannut, niin tuntuu, et ei se kyl niin mee Itellä siis edellinen poika, pahoinvointia oli RV 7-14 suunnilleen, sellanen darraolo, ruoka ei maistunut, mut oksensin vaan ehkä jonkun 8 kertaa.
Mulla alkoi pahoinvointi neljännen lapsen kohdalla, sitä ennen ei tarvinnu kärsiä pahoinvoinnista.
Tietyt ruoka-aineet vaan maistui, esim. juustosiivut ja kurkku. Tuli muutaman kerran töissä työkavereilta kommenttia, että mikä tää uus dietti on. :D
 
  • Haha
Reactions: 3milia
Mulla ekassa oli pahin aamupahoinvointi, poika raskaus, siitä eteenpäin helpottanut. Liitoskivut pahentunut joka kerralla ja kolmonen oli jo välillä tosi vaikee raskaus nimenomaan liitoskipujen vuoksi. Muuten ei ole raskaudet eronneet toisistaan
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
viiden äiti kuumeilee
Ensimmäiset raskaudet oli vähäoireisia (tyttöjä) poikaraskaudessa selkeesti huonoin olo! En usko että sukupuolesta riippuu mutta olisko niin että mitä useampi raskaus/ vanhempi itse on niin sen hankalampaa 🙈😃
Mielenkiinnolla talvea odotellen siis 😁 pahoinvointi kesähelteillä ei muuten ole mitään herkkua 😖
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia

Yhteistyössä