viiden äiti kuumeilee
Vastaan omaan kommenttiini, että jätettiinkin tästä päivästä jo pillerit pois.
Vastaan omaan kommenttiini, että jätettiinkin tästä päivästä jo pillerit pois.
liitoskivut pahentunut täälläkin joka kerralla. Kolmonen oli eka vaikeampi ja siitä eteenpäin aina aiemmin alkanut lantionalueen kivutMulla ekassa oli pahin aamupahoinvointi, poika raskaus, siitä eteenpäin helpottanut. Liitoskivut pahentunut joka kerralla ja kolmonen oli jo välillä tosi vaikee raskaus nimenomaan liitoskipujen vuoksi. Muuten ei ole raskaudet eronneet toisistaan
Mulla eka on tyttö, ja siinä raskaudessa ei ollut juurikaan oksentelua, lievään pahoinvointia (karpula-olo).Miten muuten te joilla useampi raskaus takana? Onko eronneet paljon oireet, kun vertaa raskauksia tai kun vertaa keskenään tyttö- ja poikaraskauksia?
Minustaki ois kiva saada jouluvauva, vaikka tässä kierrossa se nyt ei enää tule onnistumaan. En tiiä mikä siinä asiassa kiehtoo.Mä ehkä poikkeuksena moneen jopa toivoisin jouluvauvaa, oon itse vuoden vikana päivänä syntynyt ja musta se on mun supervoima ja sinnikyyden syy!
Ei oo vielä tehty, joku osaava voisi väkertää.Oliks täällä muuten joku lista jo tehtynä?
Onko mahdollista, että olet ovuloinutkin tässä kierrossa myöhemmin? Jos ovulaatio ollut myöhemmin kuin yleensä niin on mahdollista, että vielä on ollut liian aikaista testata.Hei! Auttakaa. mulla on kuukautiset jo 9 päivää myöhässä ja on ollut raskaus oireita jonkun verran, esim väsyttää enemmän kuin ennen, mulle tuli ekaa kertaa yhtäkkiä hiivatulehdus, arat nännit ja tihentynyt virtsaaminen... myös ruokahalu noussut. mutta silti testit näyttää negaa. olen tehnyt jo rfsun monta tikkutestiä ja yhden digitaalisen clearbluen testin .. Voiko olla mahdollista että vielä myöhemmin tulisi plussa testiin??
Voi olla mahdollista.. muutenkin mulla on ollut kuukautiset viimeks 12.2.2022 ja siis mulla on yksi keskenmeno takana viimevuonna.. ehtisin rv 8 ja yhtäkkiä vuosin verta ja oli kamalat vatsakivut ja ultrassa paljastui tyhjä kohtu.. keskenmeno oli kuitenkin jo elokuussa.. haaveena todellakin lapsi joka pääsisi ihan perille asti Toivotaan että ovulaatio olisi ollut myöhemmin..Onko mahdollista, että olet ovuloinutkin tässä kierrossa myöhemmin? Jos ovulaatio ollut myöhemmin kuin yleensä niin on mahdollista, että vielä on ollut liian aikaista testata.
Oho, olipa kiinnostaa tietoa emättimen tulehduksista! Kerrotko vielä tarkemmin tuon aerobisen vaginiitin oireista?Onnea @Laurenzia hyvistä uutisista!
Mulla kanssa oli vihdoin tarkemmat tutkimukset. Onneksi nyt näyttää siltä, että oma verenvuoto johtui tulehduksesta ja on antibiooteilla pois hoidettavissa. Eli nyt lääkkeet nassuun ja seuraavasta kierrosta voi alkaa yritys! Vähän huolestuttaa, että pääsikö tulehdus nousemaan kohtuun, kun alavatsalla vihloo silloin tällöin.. Mutta jos vihlonta jatkuu kuurin jälkeen niin uudestaan lääkärille.
Mä laitan tähän alle vähän tarkempaa oirekuvausta, kun itse googlailin tilanteen päällä ollessa muiden kokemuksia ja yritin niistä saada apua ja ohjetta. Saa skipata .
Lievä verenvuoto yhdynnän jälkeen: jos googlailet samoilla sanoilla ja päädyt tänne niin oma suositus - kipin kapin lääkäriin! Ensinnäkin on hyvä sulkea pois kohdunkaulan syöpä, joka on onneksi harvinainen. Todennäköinen syy voi olla paljon harmittomampi, kuten omassa tapauksessa tulehdus, mutta se vaatii antibiootit. Itse ajattelin, että johtuu kuparikierrukasta / pienestä nirhaumasta ja viivyttelin. Ole fiksumpi kuin minä . Jos kuparikierrukka on ollut jo jonkin aikaa, se tuskin aiheuttaa yhtäkkiä oireita.
Keltainen valkovuoto/ emätintulehdus ja valkovuoto joka ei haise / emätintulehdus ja keltainen valkovuoto / vetinen valkovuoto / toistuva emätintulehdus: jos päädyt seuraavilla sanoilla tänne niin jaampa oppini. Eli aloin itsekin pohtia syksyllä, että voisiko joku tulehdus aiheuttaa oireet. Tein apteekin ph testejä, jotka näytti, että kaikki ok. Valkovuoto ei myöskään haissut, mutta siinä oli lievä keltainen sävy (vähän kuin kermassa). Mutta tässä oppi: jos kyseessä on DIV eli aerobinen vaginiitti niin se ei näy apteekin ph testeissä eikä myöskään bakteeriviljelyssä (husin mukaan). Mutta se näkyy valkovuotoa mikroskoopilla katsoessa! Eli jos epäilet tulehdusta ja menet lääkärille, koita päästä lääkärille, joka katsoo valkovuodon mikroskoopilla. Jopa lääkärin on todella vaikea sanoa, mikä tulehdus täsmällisesti on kyseessä pelkästään oireiden perusteella. Tästä seuraa se, että helposti syö vääriä antibiootteja, jotka helpottavat oireita hetkellisesti. Esimerkiksi itse söin Flagyl kuurin epäspesifiin emätinrulehdukseen ja se auttoi hetkellisesti. Eli jos tulehdukset toistuvat tai oireet ei helpota, vaadi että diagnoosi tehdään kunnolla (katsotaan solut valkovuodosta). Kaikki tulehdukset eivät ole perus hiiva / bakteerivaginoosi / epäspesifi emätintulehdus ja näihin tarkoitetut lääkkeet voivat olla heikkoja tai tehottomia muita tulehduksia vastaan.
Tässä omat vinkit, jos joku googlailemalla tähän viestiin törmää.
Tää voi taas olla liikaa tietoa, joten kannattaa tarvittaessa skipata .Oho, olipa kiinnostaa tietoa emättimen tulehduksista! Kerrotko vielä tarkemmin tuon aerobisen vaginiitin oireista?
Imetätkö? Testaile ovistestillä niin tiedät ovuloitko. Kannattaa kyllä käydä vaikka yksityisellä.Miten ihmeessä sitä voi raskautua kun menkat venyy niin helkutin pitkiksi. Siis mulla on ollut säännölliset ja runsaat menkat. Kesto on ollut n 4-5 kp. Sain vauvan syksyllä ja tarkoitus yrittää sisarusta lyhyellä ikäerolla. Nyt alkaneet kierrot sellaisia että vuodan jopa 17 päivää 28 kierto päivästä. En tiedä ovuloinko ollenkaan. Mitään syytä ei ole kuulemma tutkia näin sanoi TK lääkäri. Kaikki vaan sanoo että hormoonit sekaisin ym. Ei pysty edes tallettelemaan kun vuotaa ja vuodon loputtua alkaa hiivatulehdus. Joutunut niin pitkään siteitä käyttämään. Vaikka kuinka vaihtaisi tiheään niin silti tulee hiivatulehdus.
Toi on kyl ikävää, kun ehtii jo iloita ja suunnitella ja sit viedään pois, vaikka vaan hetken oli Toivotaan, että pian tärppää uusiks Itellä ennen edellistä raskautta aloitin kans just tärppikiertoa edeltävänä rautatabletit ja b-vitamiinin, ei tietty tiiä oliko nyt niiden ansiota, mutta ei varmasti haittaa ollutMä plussasin tuossa muutama päivä sitten mutta sitten alkoikin vuoto, eli kemialliseksi meni olin jo niin onnellinen, mutta jotain positiivista että raskaus sentään lähes alkoi vaikka menikin heti kesken... Nyt otan kaiken mahdollisen lisäravinnon tässä kierrossa käyttöön ja ostin rautakuurin apteekista, jos olis jotain myönteisiä vaikutuksia
Kiitos, tämä oli kiinnostavaa ja uutta tietoa minulle! Olen raskaana, ja völillä on ollut virtsis- ja bakteerivaginoosin oireita. Virtsa tutkittu kahdesti ja bakteerivaginoosi kerran, eikä tulehdusta. Hyvä tietää, että myös aerobinen emätintulehdus on mahdollinen, osaanpa siitäkin kysyä jos oireita taas tulee.Tää voi taas olla liikaa tietoa, joten kannattaa tarvittaessa skipata .
Omat oireeni olivat:
- lievästi keltainen valkovuoto
- valkovuoto oli normaalin hajuinen (korkeintaan vähän happamuutta tai makeutta hajussa, mutta hyvin vähän)
- oireet pahenivat aina kuukautisten jälkeen
- muutaman kerran kuukautisten jälkeen näytti, kuin valkovuoto jopa "kuplisi" ja jos oikein tuijotti väriä niin keltainen oli jotenkin "vihertävää"
- välillä hyvin vetinen valkovuoto
- runsas valkovuoto, mutta vain osassa kiertoa --> hyvin vaikea erottaa kierron normaaleista vaihteluista
- apteekin ph testit eivät hälyttäneet hiivaa tai bakteerivaginoosia
- apteekin bakteerivaginoosi tuote tuntui helpottavan hetkellisesti / hieman oireita
- Flagyl kuuri vei oireet, mutta ne palasivat heti kuukautisten jälkeen
- Flagyl kuurin alussa tuli veristä vuotoa, joka kuitenkin lakkasi. Flagyl kuurin aikana lisääntynyt vuoto selkeästi keltaista.
- lievä verenvuoto yhdynnän jälkeen
- ennen Flagyl kuuria gyne sanoi, että kohdunsuu näyttää tulehtuneelta. Tämä varmaan aiheutti verenvuodon.
Näistä oireista en ole varma, mutta toivon, että antibioottikuuri ne selättää..:
- Alavatsan nipistely / vihlonta. Kipu ei ole kovaa onneksi.. Tuntuu välillä ihan häpyluun yläpuolella, jopa nivusissa, välillä ylempänä mahaa
- lievä virtsatulehduksen tunne silloin tällöin ilman virtsatulehdusta
Mutta tosiaan, sanoisin, että oireiden perusteella on todella vaikea sanoa, mikä tulehdus tarkalleen on kyseessä. Siksi mikroskoopilla katsominen säästäisi monen naisen vaivoja (toistuvia tulehduksia, tehottomia antibiootteja). Tässä husin hyvä artikkeli aiheesta: https://www.hus.fi/ajankohtaista/ematintulehdusten-diagnosointia-jarkeistettava
Ja tosiaan sanoilla DIV ja aerobinen vaginiitti löytyy hyvät kuvaukset Terveyskirjastolta ja Duodecimilta.
Joo on tämä kyllä raskasta.. ensin kaavinnan jälkeen yritetty monta kuukautta ja sitten kun se plussa tulee niin vuoto alkaa.. mutta antaa toivoa että ainakin raskautuminen onnistui vaikkei jatkunut ostin nyt rautatabletit ja macajauhetta, myös omega 7 kapseleita ja e vitamiinia olisipa apua!Toi on kyl ikävää, kun ehtii jo iloita ja suunnitella ja sit viedään pois, vaikka vaan hetken oli Toivotaan, että pian tärppää uusiks Itellä ennen edellistä raskautta aloitin kans just tärppikiertoa edeltävänä rautatabletit ja b-vitamiinin, ei tietty tiiä oliko nyt niiden ansiota, mutta ei varmasti haittaa ollut