Haaveena vauva 2023

@Fazeriina82 mitä itse olen noista hedelmällisyystesteistä ymmärtänyt, niin vasta jos molemmat testit näyttäisivät positiivista, niin silloin olisi hedelmällisyys heikentynyt/vaihdevuodet alkaneet. Ja hedelmällisyys ei olisi heikentynyt, jos toinen viiva on kontrolliviivaa haaleampi. Tuo hormonin määrä, jota ne testit mittaa, vaihtelee kierron eri vaiheissa. Minulla oli joskus sellainen testi, jota tehtiin vain yksi ja jos se olisi näyttänyt positiivista, olisi pitänyt tehdä toinen testi tiettynä kiertopäivänä. En tosiaan tiedä kertooko tuo viivan vahvuus siitä, että mitä tummempi on niin vaihdevuodet olisivat lähempänä? Mutta tuohan on hyvä, jos nyt sain vain haalean viivan 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Voi ei! Minä innokkaana oottelin, että tuut tänne aamulla plussatestin kans. Varmasti aivan äärettömän turhauttavaa kun sitä yritystä ei oo kantamassa ees se pieni toivo joka kuukausi, että nyt vois onnistaa, niinku heteropareilla. Ja tosiaan miten moneen osaan elämää se vaikuttaa rahan vuoksi.

En nyt yhtään muista minkä ikäinen teidän esikoinen jo on? Suostuisko hän vielä rinnalle, ootko kokeillut? Jotkut taaperothan innostuu palaamaan rinnalle esim. Uuden vauvan myötä, vaikka imetys olisi raskausaikana ollut tauolla. Toki silloin maitohanat on aika runsaasti auki, joka edesauttaa asiaa.

Toivon niin, että jos nyt ei onnistanutkaan, niin ensi kerta onnistaa
Esikoinen on vuoden ja kaks kuukautta. Just on päästy siihen vaiheeseen imetyksen lopettamisessa et hän (on edelleen tosi tärkeät) haluaa aina tulla silittelee niitä. Kesti pitkään opetella ettei saa enää juoda/imeä. Saattaisi olla hälle vähän hämmentävää. Täytyy miettiä kun tää pahin tunnereaktio laskee
 
Millä testillä testasit? Mulla on näkynyt dpo 10 ainoastaan cb:n apteekkiversiolla tooosi himmeenä iltapäivällä. Pc näytti negaa ja haamua dpo 11. Ei vielä dpo 10 kannata kirvestä kaivoon heittää.

Ymmärrän kyllä tuon sun ketutuksen. Kyllä mullakin ekana tulee irvistys eikä hymy toisten plussista, etenkin "oho ekasta kierrosta". Vaikka sitten ymmärrän että ei se ole multa pois. Joka kerta sama. Mulla on kolme työkaveria raskautunut meidön yrityksen aikana, kaks jo synnyttänyt ja kolmannella laskettu samaan aikaan kuin meidän viimeisin keskenmennyt. Kahdesti olen saanut toivoa, kahdesti pettynyt, nyt vain odotan seuraavaa tärppiä ajatuksella "kohti uusia pettymyksiä".

Ja mullakin elämä paussilla osin, työt nyt rullaa mutta niissäkin nyt jos tulen ollenkaan raskautumaan niin että menee kaikki hyvin, se syö multa erään työmahdollisuuden hakemisen täysin eikä uutta tilaisuutta tule todennäköisesti vuosiin jos enää koskaan. Sinne on siis fyysiset pääsykokeet ensi vuonna syksyllä ja mihin tahansa aikaan raskaus seuraavan vuoden sisään vesittää asian. Ja kokeista vuoden sisään raskaus vesittää sitten koulutuksen. Ja oon nyt jo 37v joten lasta ei voi jättää yrittämättä nyt, enkä 10v päästä jos paikkoja taas aukeaa enää ole hakukelpoinen.

Vaikka meidän lähtökohta on eri niin mä ymmärrän sun fiilikset kyllä täysin
Testasin pc:n liuskoilla koska se oli aikaisin esikoisesta joka näytti.

Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki
Voih kunpa olisi kiinnittymisvuotoa tai vastaavaa. Onko normaalia tuollainen ennen vuotoa vai nyt jotenkin poikkeuksellista?

Täällä pysynyt samanlaisena, ei pms-oireita, alavatsaa välillä juilii ja turvottelee. Aamun onestep oli vahvistunut sunnuntaiseen verrattuna. Teen myös näköjään empiiristä tutkimusta eri raskaustestien eroista, nyt on kokeiltu pc, onestep ja apteekin herkkä Huomenna kp 29 ja sovellus ehdottaa huomiselle menkkoja alkavaksi. En vaan meinaa uskoa näköjään millään noita kahta viivaa, ehkä se huomenna iskee kunnolla tajuntaan. Pelottaa, että jos onkin kemiallinen, vaikka kaikki oireet ja olotilat ja testit viittaa kyllä raskauteen. <3
Joo on mulla normaalistikin vuodon alkua edeltävänä päivänä tiputtelua. Nyt on vaan kestänyt vähän tavallista pidempään. Siksi luulin, että olis menkat alkamassa jo vähn etuajassa eli toissapäivänä tai eilen. Katsotaan. Alkais nyt vaan eikä pitkittyisi kierto… Sulla kuulostaa oikein hyvältä ja lupaavalta. 😍
 
  • Rakkaus
Reactions: Milaas
Jihuu 😄😄. Menkat alkamassa vihdoin. 😍. Vuoto runsastunut ja kohdunnapukka juuri sellainen kun menkkojen alussa. Ei vielä voi sanoa KP 1 mutta luultavasti huomenna. Ihmeellinen pilleri tuo terolut, ei tarvinnut kuin 2 pilleriä ottaa niin vuoto alkoi.

Hihkuin ilosta ja mies kysyi mitä sä iloitset. Sanoin että menkat alkaa. Hän sanoi eihän niitä ole odotettukin kuin kuuta nousevaa 😂
 
Halaus @Tiukuna ❤

Hienoa että menkat vihdoin alkamassa @Kuumeilija40 👍

Tsemppiä @SandraB ❤

Soitin aamulla neuvolaan ja sain lähetteen FSH:mittaukseen.Käyn eka kokeessa ja sitten mietitään jatkoja.Koe menee ensi viikolle kp17, kun piti olla aamu-aika ja ensimmäiset vapaat ajat vasta silloin🤔Luin jostain että pitäisi ottaa alkukierrossa mutta neuvolasta sanottiin ettei ole väliä milloin otetaan 🤔🙄 Heti otti terkka puheeksi ettei voida saada julkisella hoitoja johon sanoin ettei me hoitoja olla ajateltukaan mutta haluan saada varmuuden jos vaihdevuodet alkaneet..Tietää ainakin ettei enää turhaa toivo raskautta 😥Luulen kyllä että tuo yksi arvo ei kerro tarpeeksi, tarvisi varmaan katsoa myös AMH. Meillä ei ole kovin asioihin perehtynyt terkka joten melkein tiesin miten käy.
 
Ainoa mikä ihmetyttää on se pieni vuoto pyyhkäisyllä joka oli samanlainen kuin esikoisesta tullut kiinnittymisvuoto. Menkat ei kuitenkaan alkanut, eikä mulla koskaan oo mitään välivuotoja et mikä ihme se oli. Kohdunkaula on myöskin kova ja tosi korkealla ettei ne menkat oo kyl hetkeen tulossa viel. Syön niitä terolutteja et ne voi pitää menkat pois mut en usko et ne tuommoista välivuotoa tekis ku ei oo koskaan ennenkään tullu 😅
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon ja minttuni
Ainoa mikä ihmetyttää on se pieni vuoto pyyhkäisyllä joka oli samanlainen kuin esikoisesta tullut kiinnittymisvuoto. Menkat ei kuitenkaan alkanut, eikä mulla koskaan oo mitään välivuotoja et mikä ihme se oli. Kohdunkaula on myöskin kova ja tosi korkealla ettei ne menkat oo kyl hetkeen tulossa viel. Syön niitä terolutteja et ne voi pitää menkat pois mut en usko et ne tuommoista välivuotoa tekis ku ei oo koskaan ennenkään tullu
Kaikki on vielä ihan mahdollista ☺
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
@Mammuzka Ei auta kuin odottaa. ❤ Toivotaan että olisi vain jostain syystä laimeammasta virtsasta johtunut haaleneminen tai sitten virheellisistä testitikuista.


@Tiukuna Ihan ymmärrettäväähän se on tuskailla mahdollisista ylimääräisistä menoista ja muista uhrauksista mitä on pitänyt tehdä. En kyllä kuitenkaan vielä dpo 10 testin jälkeen menettäisi toivoa. Odottelisin ainakin sinne dpo 13 tai viimeistään kuukautisiin. Itse olen joissain kierroissa ollut niin toiveikas että olen välillä testannut kuukautistenkin tultua. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tänään ehkä dpo 1 kun eilen todennäköisimmin oli ovis, minkäänlaisia oireita ei ole tullut, en muista tuliko irrotuspiikistä aiemmin. Hyvin ristiriitainen olo en oikein osaa odottaa onnistumista, terolutin aloitin tänään ja kahden viikon päästä pitää testata.
 
Ei taida tulla meille tästä kierrosta vauvaa. Vaikka nii lupaavat oireet olikin. Tänään testi nega. Dpo10/11 joten eikai se varmaan enää plussaksikaan muutu. Esikoisesta näkyi kuitenkin jo Dpo9 sellai haamujen esiäiti.

Nyt sit pieni pala turhautumista. Oon nii surullinen niin surullinen. Meillä ei oo varaa mennä hoitoihin ens kierrossa. Ja ehkä koko loppuvuonna kerran, kun sit tulee jo joulut ja kaikki mihin tarvii rahaa eikä aina jaksa kituuttaa minimillä. Se tuntuu nii pahalle. Toive toisesta on ollut jo viime joulukuusta, nyt päästiin yrittää ensimmäisen kerran. Tuntuu nii epäreilulta kun ei oo edes mahdollisuutta yrittää. Ja kaikki ympärillä raskautuu ekasta ja melkein vahingossa.

Ja siis lopetin imetyksen tän takia paljon aikaisemmin ku mitä me esikoisen kanssa oltiin valmiita ja nyt en pysty ajattelee ku sitä surua mitä mulla sen imetyksen Ns. Pakko lopetuksesta on Ei se varmaan tällee reilun kuukauden lopettamisen jälkeen enää uudelleenkaan aloittaisi (ja olisko se tosi outoa edes yrittää) vaikka mä voisin ihan mielellään imettää. Vaikka maitoa ei tuukkaan ku pisaroita

eniten ei siis satu se nega vaan se kaikki mistä musta tuntuu et oon luopunut tän yrityksen takia. (tän yhden ainoan takia oli pakko mennä takas töihin vaikken ollut valmis ja lopettaa imetys). Inhottaa myös tää yrittämisen takia rahallinen kitkutus ja se et ku kaikki muut ostaa asuntoja meidän pitää maksaa tuhansia siitä et voidaan edes yrittää lasta. Olis vaan nii paljo helpompaa päättää olla haluamatta toista , kun ajatella et koko seuraava vuosi menee taas kituuttaen eläen et voi muutaman kerran yrittää jos tulis raskaaksi.

Ja siis mun koko elämä on pausella tän takia. En tykkää mun työstä mut en viitsi vaihtaa tän takia työpaikkaa et yritetään. Me ei tykätä meidän asunnosta mut ei oo varaa omaan, eikä viitsi muuttaa tästä ku tää on nii halpa nii säästyy enemmän rahaa.

Anteeksi kaikille keillä on oikeaa lapsettomuutta. En voi kuvitellakaan miltä se tuntuisi. Tää sosiaalinen ja "rahallinen" lapsettomuus on jo ihan sydäntä raastavaa tämäkin.

On kyllä niin epäreilua, varmasti turhauttaa 😔❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna
Paljon tsemppiä sitä tarvitseville! Välillä tulee niin paljon hyvää ja nyt aika monella selvästi tarvitaan kisakestävyyttä vaikeuksiin.

-> Täältä tultaisiin taas tuliselle piinalistalle, huomenna dpo1 (värit ei toimi). Inssi meni hyvin ja limakalvot ok mulle, vähän yli 10. Follin kokoa ei nähty enää, koska oli jo purskahtanut, mutta tän ei pitäis haitata, kuulemma helppo saalis nyt inseminoiduille uimareille.

Kyselin tukilääkkeistä ja pistoslääkeistä ja tuli hyvä rauha kun puhuttiin, että mitä kevyemmin saadaan mulla pidettyä jo normaalisti toimiva kierto käynnissä, sitä vähemmän lisätään riskiä myoomien kasvuun. Tukilääkkeet ei loppukirinä oo toistaiseksi tarpeen kun ei oo ikinä tiputellut, vaan vuoto ja uus kierto alkaa luonnollisesti ja sopivan ajan päästä oviksesta. Täytyy tähän luottaa ja ajatella, että mitä helpommalla hoidolla pääsee, eikö se oo vaan eduksi.
 
Onnea @Milaas !!

Täällä tuli yllättäen haamujen haamu. Silmällä erotin "selkeästi" mutta kameraan en saanut kiinni. Valitettavasti testi on One Step johon en kyllä ihan luota. Kokemuksia?
Mikä dpo? 😊 mä tein su dpo 11 onestepin ja sain sillä haamun, joka näkyi vähän selkeämmin kun tikkua käänsi ikäänkuin ”varjoon”. Jos huomenna uus yritys jos olis vahvistunut?
Vähän foorumi pikselöittää ainakin mulla tuota kuvaa, mutta hahmotan kyllä kohdan.
Ja kiitos ❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Milaas onnea! <3

@Kiemura Ui jännää, tee toinen testi, noi näyttää mun mielestä tosi heikosti mitään. :)

@Tiukuna pahoittelut :/

Täällä dpo6 ja nyt alkaa todelliset piinapäivät. Toistaiseksi ei mitään oireita vielä. Päivien edetessä huomaan että myös kasvaa pelko ettei tuu plussaa. Mul on ollut niin kova stressi viime päivinä etten ihmettelisi jos sekin vaikuttaisi..
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Mä sain kahteen testiin näkyvän viivanpaikan ilman väriä. Tein Pcn ja onestepin. En tiennyt et pckin nykyään näyttää viivanpaikkoja :/
Ei ne kyl viivanpaikkaa näytä, just eilen tein ihan valkoisen negan sillä, ei saanu edes keksittyä mitään viivaa viihen, tosin mulla dpo n.9 että ei vielä kerro mitään mun kohdalla mutta kyl ne on ihan valkoisia ollu mulla vuoden ajan aina silloin kun ei ole raskaana ollut tai päivät liian aikaisia. Et olisko sulla kuitenkin viiva joka vaan on vielä niin himmeä ettei väriä erota 😀 huomenna uusi ja toivottavasti värillinen viiva 👍 Samoin @Kiemura 😍👍
Miehän tätä ennakoin teille että jotain on tapahtumassa, toivottavasti mun vaivapalstan oraakkelin kyvyt toimii edelleen kunnolla ❤
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä